پیام سپاهان

آخرين مطالب

چهارمین روز از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به روایت خبرنگاران نوجوان اجتماعی

چهارمین روز از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به روایت خبرنگاران نوجوان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به روایتگری از چهارمین روز جشنواره پرداختند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی‌از فیلم‌های این دوره‌از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باغ کیانوش است که کارگردان فیلم باغ کیانوش معتقد است با وجود اینکه فیلم اقتباسی از کتابی با همین عنوان است ولی با تلفیقی از اقتباس و تخیل، داستان این فیلم شکل گرفته و به پیش رفته است.
این اثر سینمایی که به شکل ویژه‌ای مورد توجه خبرنگاران نوجوان جشنواره قرار گرفت، شانس قابل توجهی برای دریافت یک یا چند پروانه در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان دارد.
رضا کشاورز در نشست خبری این اثر در پاسخ به خبرنگار نوجوان این جشنواره اظهار کرد: اگرچه این فیلم بلند داستانی، اقتباسی از کتاب باغ کیانوش است ولی فقط قسمتی از آن کتاب سرچشمه اصلی ایده و منبع الهام کارگردان بوده است؛ به دلیل اینکه این داستان ظرفیت بالایی برای پرورش و به اصطلاح بال و پر دادن داشت.
وی افزود: به همین دلیل است که نمی‌توان با قطعیت بیان کرد که متن فیلمنامه با متن کتاب تطابق مطلق داشته است.

پیام سپاهان

کشاورز اشاره کرد: زمانی که در نوشتن فیلمنامه و ایده‌های اجرایی برای فیلم با مشکل مواجه می‌شدیم، به کتاب و داستان آن رجوع می‌کردیم، اما تخیل نویسنده و عوامل اجرایی در این فیلمنامه دخیل بوده است.
مادر قهرمان، از نیازهای فیلم کودک و نوجوان است کیانوش دالوند، کارگردان پویانمایی داستانی شنگول و منگول نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نوجوان جشنواره 36 در رابطه با تاکید بر اهمیت روایت صحیح یک فیلم اظهار کرد: بر مبنای روایت است که برداشتی از قصه یک فیلم می‌شود؛ اگر شما از یک فیلم خوشتان آمده یعنی کارگردان راه را درست رفته و روایت صحیحی ایجاد شده است. یک فیلم داستانی تنها بر مضمون مبتنی نیست و تمام عوامل فنی، فیلمنامه و … دست به دست هم می‌دهند تا قصه به درستی روایت شود.
وی افزود: قهرمان زن جذاب است چراکه نیاز جامعه امروز است؛ خانواده منسجم نیاز جامعه جهانی امروز ماست، وقتی که مادر پشتیبان باشد و پدر همراه و در صحنه حاضر باشد ایجاد کردن قهرمان‌ها و قصه‌ها دیگر کار سختی نیست؛ در این قصه هم حضور مادرقهرمان که به فکر خانواده خود و کل افراد پیرامونش بود برای ژانر کودک حیاتی و امیدبخش به حساب می‌آمد.

پیام سپاهان

کارگردان پویانمایی داستانی شنگول و منگول با بیان اینکه این پویانمایی از داستان اصلی شنگول و منگول فاصله‌ی زیادی داشت، تصریح کرد: اقتباس سطوح مختلفی دارد نیازی نیست که حتماً داستان اصلی پیش برود؛ گاهی اوقات حضور یک نام و یاد کردنش برای اقتباسی که به گذشته ایران پایبند باشد کافی است و می‌تواند مؤثر واقع شود؛ نباید در تاریخ متوقف بشویم گاهی اوقات نیاز است که بروز شویم، داستان‌های فرهنگ قدیم ما باید به شکلی بیان شود که کودکان جذب آن شوند. این کاری است که کارگردان کودک و نوجوان باید انجام دهد؛ دغدغه من به عنوان یک کارگردان این است که با حسی که خودم از داستان می‌گیرم با بیننده‌ام ارتباط بگیرم.
دالوند افزود: پویانمایی شنگول و منگول با حدود 220 نفر عوامل و طی پنج سال ساخته شده است؛ البته اگر دوبله‌های چینی، عربی، انگلیسی و فارسی را هم در نظر بگیریم به آمار 350 نفر نیز می‌رسد؛ شایان ذکر است که این پویانمایی همانطور که در فارسی گویش‌های مختلف را ترویج می‌کرد در زبان‌های دیگر نیز چندین و چند گویش و سبک مختلف به کار رفته تا نشان بدهیم این فیلم متعلق به یک مکان نیست.
اکران فیلم «هرچی تو بگی» در چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با حضور عوامل و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «هرچی تو بگی؟» در سالن گیشه هفت سینمای ساحل ادامه یافت؛ در جریان برگزاری نشست خبری این فیلم، مرتضی آتش زمزم کارگردان و تهیه کننده سینما در مصاحبه‌ای با خبرنگار نوجوان جشنواره اظهار کرد: هدفم از ساخت و تولید این فیلم دغدغه شخصی در مورد شهر اصفهان، مردم اصفهان و خشکسالی زاینده رود بوده و احساس وظیفه کردم تا این مسأله مهم را به صورت فیلم در حوزه کودک و نوجوان بیان کنم.
هر نقش یک نماد از شهر اصفهان
وی در خصوص روند فیلم افزود: پدربزرگ در این فیلم نماد شهر اصفهان بوده و فرزندانش نماد افرادی هستند که در اصفهان زندگی می‌کنند و قدر این شهر را نمی‌دانند همچنین نماد نوه‌ها در این فیلم نماد آیندگان می‌باشد که مطالبه‌گر هستند و شهر سالمی می‌خواهند و دوست ندارند که زاینده رود اصفهان خشک باشد و شهر اصفهان دچار فرو نشست شود.
نسل جدید، نسلی جلو تر از نسل‌های قبل کارگردان فیلم هر چی تو بگی در مورد نسل جدید کودکان افزود: نسل جدید از نظر بنده به دو بخش تقسیم می‌شود، ابتدا قسمتی که از هم رده‌ها و هم سن‌های خود عقب‌ترند و تلاشی برای آینده خود نمی‌کنند و قسمتی که حتی از نسل‌های قبل بسیار جلو تر و بروزتر هستند. امیدوار هستم که قسمت دوم بسیار باشند چون خودم هم دوست دارم فرزندانم از من که پدرشان هستم جلو تر باشند و برای نسل‌های آینده هم این آرزو را دارم که از نسل قبل تر خود جلو تر باشند و آینده ساز کشور باشند

پیام سپاهان

آتش زمزم در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: چنین جشنواره‌هایی برای کودکان و نوجوانان علاقه مند، بسیار زمینه ساز می‌باشد ولی برای تکامل کودکان کافی نیست و باید برای بچه‌های علاقه مند به سینما برنامه‌های بلند مدت در نظر گرفته شود تا توانمندی‌های بچه‌ها در این حوزه به شکوفایی برسد.
ساخت فیلم‌های بیشتر در حوزه کودک و نوجوان آتش زمزم در پایان سخن خود افزود: اگر ایده و موضوع مناسب پیدا شود قطعاً فیلم‌های دیگر در حوزه کودک و نوجوان خواهم ساخت.
خبرنگاران نوجوان: نرگس فرهادی، آتریا علیرضایی و محمدحسین بیگ‌زاده
کد خبر 798846

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/895944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی جالب یک کارشناس از چشم انداز بورس؛ آنها که در صف فروش نرفتند مزدشان را می گیرند

خبرنگاران نوجوان در کارشان کاملا جدی و حرفه‌ای هستند/ آنالیز 46 خبرنگار نوجوان از بین 470 ثبت نامی

هوشمندسازی ذوب‌ آهن اصفهان با همکاری رایتل

صدور 400 مجوز گلخانه در چهارمحال و بختیاری

امام جمعه اصفهان: توجه مسوولان به ورزش بانوان ضروریست

دورهمی اهالی روستای طامه با طعم محصولات محلی

شرایط جوی به نسبت پایداری تا اوایل هفته آینده برای اصفهان پیش‌بینی می‌شو

فرونشست به مناطق مسکونی اصفهان رسید

استقبال گرم کودکان جشنواره فیلم اصفهان از مجید «قصه‌های مجید»+ فیلم

سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز میشود؟

(ویدئو) تخلف جایگاه‌داران سوخت محرز شد؛ فروش بنزین به‌جای مکمل!

فرونشست اصفهان چگونه درمان می شود؟

دربی پر هیجان و جنجالی اصفهان پس ازسال ها

کمک ممتازان استادیار برای ارتقا سطح طلاب حوزه اصفهان

ادعای آکسیوس: نتانیاهو دیروز با فرماندهان ارتش دیدار کرد تا درباره دامنه حملات اسرائیل به ایران تصمیم گیری کند / انتظار می‌رود اقدام اسرائیل شامل حملات هوایی به اهداف نظامی و سایر حملات مخفیانه باشد مانند ترور هنیه / نتانیاهو به محض اتخاذ تصمیم، بایدن را

خادمان و موکب‌داران اربعین در قصرشیرین تجلیل شدند

برنامه ریزی ستاره پرسپولیسی برای مصاف با استقلال

پایان کار توزیع‌کنندگان مواد مخدر در نایین

گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش آموزان مدارس مشکات در حرم مطهر رضوی

برای ایجاد شهر سرزنده باید مشارکت و همدلی شهروندان بیشتر شود

گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش‌آموزان مدارس مشکات در حرم امام‌رضا(ع)

کمک 66 میلیون تومانی مردم اردستان به غزه، یمن و لبنان

کسی که شرور معروف دولت آباد را کشته بود از کشور فرار کرد!

3 واحد اقامتی غیرمجاز در مهابادتعطیل شد

ماجرای صدای انفجار در اصفهان چه بود؟

دست گشوده فولاد مبارکه به سوی فناوران و دانش‌بنیان‌های فارس

انهدام باندخانوادگی قاچاق موادمخدر با کشف 320 کیلو شیشه در اصفهان

کاهش دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی

غبار محلی پدیده غالب هوای اصفهان/ دما تغییری ندارد

موتورسیکلت قاچاق 10 میلیاردی در اصفهان کشف شد

برآورد تولد هفت توله یوزپلنگ در منطقه «یوزکنام پل ابریشم» میامی استان سمنان

شاگردان عقیلی در اندیشه دومین پیروزی

تاریخ واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه 19 مهر ماه 1403 | هوا آذربایجان‌ غربی چجوریه؟

همسایه نوپا علیه صدرنشین لیگ برتر

10 کیلوگرم تریاک در اصفهان کشف شد

سهامداران عدالت بخوانند/ چرا پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت متوقف شد؟

دعوت از مسعود پزشکیان برای شرکت در کنگره طلایه‌داران پلیس راهور

«ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» به موزه ملک رسید

پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا پنجشنبه 19 مهر ماه 1403 | شرایط جوی اصفهان تا کی ادامه دارد؟

انسداد چاه‌های غیر مجاز و هوشمندسازی آب کشاورزی در کاشان

کتاب «غزه در آیینه‌ هنرمندان» هم‌زمان در قم و اصفهان رونمایی شد

حداقل دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به 3 درجه بالای صفر رسید

افتتاح آزمایشگاه ، مرکز آموزش و مشاوره ازدواج جوانان و تحکیم خانواده در هرند

برنامه‌های هفته جهانی فضا در اصفهان

پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد | چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد

جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ گم شده در خیابان‌های اصفهان

چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد؟

320 کیلوگرم شیشه در اصفهان کشف شد

موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد در بیست‌ودومین مسابقات ملی بتن دانشجویی