پیام سپاهان

آخرين مطالب

دست گشوده فولاد مبارکه به سوی فناوران و دانش‌بنیان‌های فارس اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار ایرنا، به گفته معاون سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه، این شرکت، امروز تنها تولید کننده محصولات تخت فولادی در کشور و بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه غرب آسیا و شما آفریقا است.
فولاد مبارکه اکنون سهم 1.5 درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارد و این سهم در بخش تولید صنعتی کشور 6.
5 درصد است که سهمی بزرگ و اثرگذار به شمار می‌رود.
فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده فولاد اسفنجی در دنیا است و بیشترین ظرفیت تولید آهن زیرسقفی جهان را در اختیار دارد و هر ماه نزدیک 1.5 میلیون تن مواد اولیه در داخل این کارخانه بزرگ حمل و فرآوری و تبدیل به محصول نهایی می‌شوند.

پیام سپاهان

برای "شو دادن" نیامده‌ایم
فولاد مبارکه اکنون در قالب رویداد "فولادی شو" استان به استان پارکهای علم و فناوری سر می‌زنند و با طرحهای نوآورانه، فنلورانه و دانش بنیان‌های کشور که میتوانند در توسعه بومی سازی به آنها کمک کنند آشنا می‌شوند.
آنطور که معاون سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری شیراز مطرح کرد: این شرکت به دلیل گستردگی فرآیندهای تولیدی آن که از سنگ آهن ورودی تا ورق خروجی را پوشش می دهد یکی از متنوع‌ترین صنایع است و سبد محصولات و خدمات بسیار گسترده‌ای دارد.
سعید حسن پور گفت: با توجه به این تعدد فرآیند، اگر فولاد مبارکه بخواهد به اکوسیستم فناوری کشور وصل شود، مانند دیگر مدل‌ها در سراسر دنیا نیازمند یک واسطه است تا بتواند برای استفاده از ظرفیت بیرونی در حل چالش ها و فعالیت در دنیای رقابتی مبتنی بر تکنولوژی که در دنیا جاری است، اقدام کند و به همین دلیل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآور آن فعال است.
او با بیان اینکه ما وظیفه به کارگیری خدمات فناوران و دانش بنیان های کشور را دارد و استفاده از ظرفیت همه استان‌ها را هدف قرار داده ایم.
این مدیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: به همه استان ها می‌زنیم و در پایان دور نخست برپایی "فولادی شو"، دور دوم را هم آغاز می‌کنیم چرا که بنا به تجربه های موفقی در تعامل با پارک ها داشته‌ایم می‌دانیم که شرکت های دیگری نیز در سراسر کشور هستند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.
او گفت: به هیچ عنوان برای "شو دادن" و نمایش، این رویداد را اجرا نمی‌کنیم؛ در برخی استان ها 20 طرح ارائه شده که هیچ یک از آنها به مرحله مذاکره و قرارداد نرسیده و در استانی دیگر از 10 طرح ارائه شده، از طرفیت پنج شرکت استفاده شده است.
حسن‌پور عنوان کرد: به عنوان نمونه صندوق سرمایه گذاری فولاد مبارکه 180 میلیارد ریال در یکی از شرکت‌های کرمان در زمینه هوش مصنوعی سرمایهگذاری کرد و او به عنوان بانوی برتر کارآفرین کشور نیز انتخاب شد.
او این را هم گفت که تنها مسیر ارتباطی فولاد مبارکه با دانش بنیان ها و واحدهای و تیم های فناور، رویداد فولادی شو نیست بلکه از طریق سایت نیز می‌توانند طرح‌های خود را به ما ارائه کنند تا در صورت داشتن ویژگی‌های لازم، وارد فرآیند مذاکره و سرمایه‌گذاری شود.

پیام سپاهان

اعلام آمادگی استانداری برای همکاری چند جانبه در توسعه اقتصاد دانش بنیان فارس
محمود خردمند که به عنوان نماینده استاندار فارس به این رویداد آمده بود، گفت: استانداری آماده همکاری‌های چند جانبه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنعت فولاد است.
او اظهار کرد: دستان مسئولان شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه را به گرمی می‌فشاریم و آماده همکاری های متعدد با آنها هستیم تا از ظرفیت دانش بنیان فارس برای توسعه صنعت فولاد استفاده شود.
نماینده استاندار فارس گفت: تلاش‌های پارک علم و فناوری فارس طی سالهای اخیر، اکوسیستم دانش بنیان فارس را به بالندگی رسانده و اقتصاد دانش بنیان استان را شتاب داده است.
برپایی رویدادهای فناورانه و دانش بنیان، خلاقیت را در تولید به دنبال دارد
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز که به این رویداد آمده بود تا از نزدیک‌تر با توان شرکت‌های فناور و دانش بنیان فارس آشنا شود و از این فرصت فراهم شده به نفع صنعت فولاد فارس بهره بگیرد، گفت: برپایی رویدادهایی از این دست، منجر به رقم خوردن خلاقیت‌هایی در صنعت می‌شود که می تواند برای شرکت‌های مستقر در شهرکهای صنعتی کمک کننده باشد.
سید محمود قیومی ادامه داد: صنعت فولاد از ازنجیره‌های ارزش فارس به شمار می‌رود و طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری خوبی نیز در استان فارس انجام شد است
او با بیان اینکه فولاد، صنعت مادر و پایه صنایع پایین دستی بسیاری است، افزود: ارائه ایده‌های نو در این صنعت بسیار کمک کننده خواهد بود.
معاون شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز گفت: ما می‌کوشیم از تیم‌هایی که ایده دارند و تیم‌های برتر این رویداد از لحاظ فضا، برپایی تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، حمایت کنیم.
شکوفایی ایده‌ها، نخبگان را ماندگار می‌کند
رئیس پارک علم و فناوری فارس که میزبان رویداد فولادی شو بود، با قدردانی از شرکت فولاد مبارکه و صندوق سرمایه گذاری آن، گفت: فولاد مبارکه اصفهان از ارکانی است که در شکل گیری فرهنگ دانش بنیانی کشور نقشی پررنگ داشته و ایجاد شرکت علمی تحقیقاتی و اولین پارک های فناوری کشور در اصفهان از رکنهای اصلی بوده و این همراهی را با زیست بوم فناوری کشور نیز داشته و دامنه آن را به پارک‌های علم و فناوری استانهای مختلف گسترش داده است.
امین‌رضا ذوالقدر با بیان اینکه پارک علم و فناوری فارس کمک به سرمایه گذاری در همه شرکت‌های دانش بنیان را هدف قرار داده، اظهار کرد: در کشور ما ظرفیت‌های دانشی وجود دارد و اگر دانشجویان و نخبگان بتوانند ایده‌های خود را شکوفا کنند در کشور ماندگار خواهند شد و این نیازمند آن است که این زیست بوم به خوبی شکل بگیرد .
او ادامه داد: باید بستری شکل گیرد که دانشجویان پس از آموزش‌های تئوری در دانشگاه‌ها، دوره‌های کارآموزی را در پارکها و مراکز فناوری بگذرانند.

پیام سپاهان

ارائه 31 طرح فناور و دانش بنیان به فولادسازان اصفهانی
31 تیم فناور و دانش بنیان فارس برای شرکت در رویداد "فولادی شو" ثبت نام کرده بودند که در قالب دفترچهای مدون در اختیار مسئولان فولاد مبارکه و دیگر مسئولان حاضر در این رویداد قرار گرفت.
از این شمار 20 شرکت نیز این فرصت را یافتند که طرحهای خود را ارائه کنند تا در صورت پذیرش، از سوی صندوق سرمایه گذاری فولاد مبارکه حمایت شوند.
طرح‌های دانش بنیان و فناورانه را داورانی متخصص از سراسر کشور و فولاد مبارکه اصفهان داوری کردند و سه طرح برتر نیز با اهدای جوایزی تجلیل شدند.
هر چند مسئولان فولاد مبارکه در چند نوبت اعلام کردند که این جایزه‌های به این معنا نیست که الزاما منجر به انعقاد قرارداد می‌شود و یا دیگر طرح‌ها این امکان را از دست داده‌اند؛ طرح‌هایی که شرایط را داشته باشد بررسی می‌شوند و جوایز تنها به ارائه ها اعطا می شود.
در این رویداد، یک برنامه نیم ساعته پرسش و پاسخی نیز درباره چگونگی ثبت ایده و درخواست جذب سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری فولاد مبارکه برگزار شد و مسئولان این شرکت به حاضران پاسخ دادند.
استان‌ها فارس 0 نفر

پیام سپاهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/896070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 پروژه بهداشتی در شهرستان جم در حال اجرا است

ابر‌های بی پایان جاده ابریشم در موزه ملک

جزئیات حادثه حریق تریلر در محور کاشان - قم

تخم مرغ غذایی ساده ، مقوی و سالم + فیلم

ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان به مصاف هم می‌روند

مهر و موم سه واحد صنفی غذایی درمیمه

افزایش قرارداد پست با فروشگاههای خرید اینترنتی

بهره برداری از دو مدرسه خیرساز روستایی در شهرستان تیران و کرون

مهار آتش سوزی گسترده خودور تریلر در اتوبان کاشان به قم +فیلم

آتش سوزی گسترده تریلر حامل موادنفتی در کاشان

پیش نمایش هفته هفتم: آغاز دوباره هیجان و استرس

آغاز طرح کتابخوانی «جَاءَ نَصْرُالله» در اصفهان

حریق تریلر محور کاشان - قم تلفات جانی نداشت +فیلم

انهدام باند خانوادگی قاچاق مواد افیونی در اصفهان + فیلم

آتش‌سوزی وحشتناک تریلر حامل مواد نفتی در کاشان

حریق گسترده تریلر حامل مواد نفتی در کاشان +فیلم

قدردانی مدیرعامل ذوب آهن از فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

تولید تختال‌های بدون عیب فولاد مبارکه از 96 درصد گذشت

عکس| دیدار مدیرعامل باشگاه سپاهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان

عکس| دیدار مدیرعامل باشگاه سپاهان با امام جمعه اصفهان

برداشت یاقوت های سیاه از تاکستان‌های روستای یارعلی مهاباد

عکس | موتورسیکلت قاچاق 10 میلیاردی در اصفهان کشف شد

ماجرای حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه چه بود؟/ دادگستری اصفهان اطلاعیه صادر کرد

روشنگری دادگستری اصفهان درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه

روزانه بیش از 5 هزار مرسوله پُستی در مهاباد مبادله می‌شود

اطلاعیه دادگستری اصفهان درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه

نتیجه بازی سپهر صدرای مشهد و گیتی‌پسند اصفهان در لیگ برتر والیبال | گل‌به خودی دقیقه نودی!

قدردانی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

اجرای طرح هنگام سازی اماکن جی‌نف در مهاباد تسریع شود

نماینده بسکتبال اصفهان آماده برای شروع دسته برتر + فیلم

لیگ برتر والیبال/ نماینده مشهد در خانه به گیتی‌پسند اصفهان باخت

حکایت جریان تا خشکی «زنده رود» در روز «زاینده‌رود»/ چه بر سر شاهرگ حیاتی اصفهان آمده است؟!

پاسور و کاپیتان سابق تیم ملی بازنده ماراتن هفته

(ویدئو) آتش‌سوزی تریلر حامل مواد نفتی در کاشان

همایش تجلیل از طلایه داران فرهنگ ترافیک و همیاران پلیس در نیکشهر

شور و شوق در سینما‌ها و آمادگی برای آیین پایانی جشنواره

جزئیات آتش سوزی گسترده تریلر حامل مواد نفتی در کاشان

بزرگداشت شهید سید حسن نصر الله و شهدای مقاومت در شهر درچه

علی معینی آزاد شد

معرفی برترین های مسابقات دارت رسانه بانوان استان اصفهان

پنجمین جایزه داستان کوتاه زاینده‌رود برگزار می‌شود

آتش سوزی گسترده تریلر حامل مواد نفتی در کاشان

غبار محلی پدیده غالب هوای کلانشهر اصفهان

پیش بینی حساس / بورس تهران به کدام سو می رود؟

فعالیت 8 هزار واحد صنفی در برخوار

جیب سهام عدالتی ها پرپول شد | واریز قطعی سود سهام عدالت 960 هزار تومانی از امشب

شعر خوانی زیبای دکتر کاکاوند

شعری زیبا با خوانش علی ضیا

اتوبوس زندگی از دید دکتر شکوری

اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی در اولویت