پیام سپاهان

آخرين مطالب

پیش بینی جالب یک کارشناس از چشم انداز بورس؛ آنها که در صف فروش نرفتند مزدشان را می گیرند اجتماعی

پیش بینی جالب یک کارشناس از چشم انداز بورس؛ آنها که در صف فروش نرفتند مزدشان را می گیرند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به انتخابات آمریکا در آبان ماه، تنشها در یک ماه آینده به پایان خواهند رسید. اوج تنشها نهایتا در این بازه خواهد بود. در نقطه مقابل ما در شاخص کل و قیمت سهام، در حوالی محدوده های حمایتی مستحکم و آهنینی هستیم و قیمت سهم های بزرگ بازار هم، حمایتهای بسیار مستحکمی دارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به نظر می رسد، با توجه به اینکه متغیرها به نفع بازار سرمایه در حال چرخش هستند، نسبت ریسک به سود برای فروشندگان در این نقطه اصلا جذاب نیستند. به محض عبور از تنشها ، بازار سرمایه به تعادل خواهد رسید و می تواند به سمت بالا حرکت کند
وضعیت بنیادی بازار سرمایه نسبتا مناسب است نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با جماران، با اشاره به موافقت مجلس با اهداف سازمان بورس در حوزه توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه و همچنین نهایی شدن اصلاحیه قانون بازار اوراق بهادار با همکاری و تعامل سازمان بورس و مجلس، پس از حدود 2 دهه از تصویب آن، اظهارداشت: وضعیت بنیادی بازار سرمایه، وضعیت قابل قبول و نسبتا مناسبی است و روندی که برای متغیرهای بازار سرمایه شاهد هستیم، مثبت و به نفع سودسازی شرکت ها است. ظاهرا با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد و بورس می‌توان گفت محدودیت دامنه‌نوسان در کوتاه‌مدت جواب داده و کمک‌کرده بازار بتواند بخشی از جاماندگی عمیق خود را نسبت به تورم و سایر بازارها جبران کند.
وی ادامه داد: عمق کم معاملات ناشی از محدودیت دامنه‌نوسان و شرایط بی‌وزنی بازار سرمایه کمک‌ کرده بسیاری از سهم‌ها بتوانند راحت‌‌تر از روندهای صعودی پیشین بازار سرمایه در چند سال‌اخیر بالا بیایند و با هزینه و تزریق نقدینگی کمتر این موضوع امکان‌پذیر شود.
در شرایط ریسکی کشورهای مختلف صرفا به تعطیلی یا کاهش دامنه نوسان بسنده نمی کنند میرزایی با اشاره به ریسکهای سیستماتیک حاکم بر کشور و بازار سرمایه، گفت: این موضوع راهکارهایی هم دارد و در کشورهای مختلف و در شرایط مشابه، صرفا به تعطیلی یا کاهش دامنه نوسان بسنده نمی کنند و بسته های مالی مشخص با منابع مالی زیاد را برای حمایت از بازار سرمایه تخصیص می دهند و در ماه های گذشته، ما در چین و ژاپن شاهد این اقدام هم بودیم. به نظر می رسد از این حیث به بازار سرمایه توجه کافی نمی شود و اقدامات حمایتی، به کاهش دامنه نوسان محدود شده است. اما در هر حال، با توجه به شرایط منطقه، این تصمیم برای حمایت از بازار سرمایه، کفایت نمی کند. بازار بیش از مسائلی چون دامنه نوسان، از مسائل بنیادین دیگری تاثیر می‌ گیرد. همچنان هیچ یک از مشکلات بورس شامل نرخ بهره بالا، نرخ ارز نیمایی، قیمت‌گذاری دستوری و دیگر مسائل حل نشده و اگر این مشکلات حل شود با همین دامنه نوسان هم بازار می‌تواند مسیر خود را به سمت مثبت شدن باز کند. 
تخصیص بسته حمایتی در دستور کار قرار گیرد این کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه باید تخصیص بسته حمایتی که پیش از این عنوان شده بود تا 50 همت اختصاص پیدا خواهد کرد در دستور کار جدی دولت قرار گیرد، ادامه داد: در کنار این سیاست، متغیرهایی که در دولت جدید به نفع بازار سرمایه در حال بهبود هستند، از جمله دلار نیمایی و نرخ بهره، باید با سرعت بیشتر و تاثیرگذارتری حرکت کنند تا بازار سرمایه ، اثر آنها را در صورت های مالی احساس کند.
افزایش نرخ دلار نیمایی تاثیر منفی چندانی بر تورم نخواهد داشت به گفته میرزایی ؛ افزایش نرخ دلار نیمایی تاثیر منفی چندانی هم بر تورم نخواهد داشت. نرخ بهره هم که اخیرا مجددا افزایشی شده، باید به زیر 30 درصد برسد و روند کاهشی خود را با سرعت افزایش دهد. با این اقدامات، حتی در سایه تقابل های منطقه ای هم می توانیم شاهد به تعادل رسیدن بازار و حتی حرکت رو به بالای آن باشیم.
فروشهای هیجانی سهامداران خرد را در کفهای قیمتی با ضررهای بیشتر همراه می کند وی درباره انتقاد برخی فعالان بازار سرمایه درخصوص اینکه تزریق نقدینگی به بازار تنها منافع آنها که از رانتهای ویژه ای برخوردارند را تامین می کند و عموما سهامداران خرد هیچ نفعی نمی برند و مجددا بازار به دلیل خروج سرمایه، همین نقدینگی تزریق شده را از دست می دهد، توضیح داد: تزریق نقدینگی، برد – برد است و هم سهامداران خرد منتفع می شوند و هم حقوقی های بزرگ. برای خریداران حقوقی و دولتی ، خرید در این کفهای قیمتی حتما جذاب خواهد بود. آنها در 6 ماه یا یک سال آینده، در حجم بزرگ می توانند سودهای خوبی کسب کنند و بازدهی خوبی داشته باشند. اما از سوی دیگر، این صفهای فروش بسیار مخرب است و این روند هیجانی می تواند ادامه دار باشد و فروشهای هیجانی سهامداران خرد را در کفهای قیمتی با ضررهای بیشتر همراه کند.
سهامداران خرد از روشهای غیرمستقیم استفاده کنند این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران خرد توصیه کرد که از روشهای غیرمستقیم استفاده کنند و افزود: استفاده از روشهای غیرمستقیم برای سهامداران خرد باعث می شود که آنها زیان کمتری در پرتفوهای خود ببینند و در این شرایط، بازدهی بیشتری کسب کنند.
متغیرها به نفع بازار سرمایه در حال چرخش هستند میرزایی تاکید کرد: با توجه به انتخابات آمریکا در آبان ماه، تنشها در یک ماه آینده به پایان خواهند رسید. اوج تنشها نهایتا در این بازه خواهد بود. در نقطه مقابل ما در شاخص کل و قیمت سهام، در حوالی محدوده های حمایتی مستحکم و آهنینی هستیم و قیمت سهم های بزرگ بازار هم، حمایتهای بسیار مستحکمی دارند. به نظر می رسد، با توجه به اینکه متغیرها به نفع بازار سرمایه در حال چرخش هستند، نسبت ریسک به سود برای فروشندگان در این نقطه اصلا جذاب نیستند. به محض عبور از تنشها ، بازار سرمایه به تعادل خواهد رسید و می تواند به سمت بالا حرکت کند و بازدهی مثبت و قابل توجهی را در میان مدت و بلندمدت نصیب سهامدارانی کند که این یک ماه را صبوری کردند و با صف نشینی و خروج از بازار سرمایه به خودشان آسیب نزدند.
حاشیه سود شرکتها از 23درصد به زیر 12درصد رسیده وی ادامه داد: اکنون در شرایطی که حاشیه سود شرکتها از23درصد به زیر 12درصد رسیده، نقش بانک مرکزی، حکم ترمز دستی را برای قطار بازار سرمایه دارد که در حال حرکت است. تصمیماتی که بانک مرکزی می گیرد، با سیاستهای کلی دولت هم راستایی کاملی ندارد. کنترل شدید بر دلار نیمایی و سرعت آرام رو به بالای آن، علاج مشکل بازار سرمایه نیست. در درجه اول باید هماهنگی بیشتری میان وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بانک مرکزی شکل گیرد. شرایط آن وجود دارد و دولت آقای پزشکیان هم وعده های مرتبطی داده است.
دلار در یکی دو هفته آینده متعادل و نزولی خواهد شد این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: با رشد دلار نیمایی، نرخ دلار بازار آزاد، با توجه به اینکه عرضه دلار نیمایی بیشتر می شود، کاهشی هم خواهد شد. اما تحقق آن همدلی و همفکری می خواهد که هم نفع بازار سرمایه را تامین کند و هم شرایط تورمی دولت کنترل شود. به نظر می رسد امروز در اتفاقات اخیر خاورمیانه، بیشترین قشری که متضرر شدند ، فعالان بازار سرمایه بودند. چون دلار رشد آنچنانی نداشته و حتما در یکی دو هفته آینده متعادل و نزولی خواهد شد، اما فعالان بازار سرمایه که چهار سال دشوار را پشت سر گذرانده اند و ماه های اخیر را هم همچنان با سختی سپری می کنند، جا دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/896095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی جالب یک کارشناس از چشم انداز بورس؛ آنها که در صف فروش نرفتند مزدشان را می گیرند

خبرنگاران نوجوان در کارشان کاملا جدی و حرفه‌ای هستند/ آنالیز 46 خبرنگار نوجوان از بین 470 ثبت نامی

هوشمندسازی ذوب‌ آهن اصفهان با همکاری رایتل

صدور 400 مجوز گلخانه در چهارمحال و بختیاری

امام جمعه اصفهان: توجه مسوولان به ورزش بانوان ضروریست

دورهمی اهالی روستای طامه با طعم محصولات محلی

شرایط جوی به نسبت پایداری تا اوایل هفته آینده برای اصفهان پیش‌بینی می‌شو

فرونشست به مناطق مسکونی اصفهان رسید

استقبال گرم کودکان جشنواره فیلم اصفهان از مجید «قصه‌های مجید»+ فیلم

سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز میشود؟

(ویدئو) تخلف جایگاه‌داران سوخت محرز شد؛ فروش بنزین به‌جای مکمل!

فرونشست اصفهان چگونه درمان می شود؟

دربی پر هیجان و جنجالی اصفهان پس ازسال ها

کمک ممتازان استادیار برای ارتقا سطح طلاب حوزه اصفهان

ادعای آکسیوس: نتانیاهو دیروز با فرماندهان ارتش دیدار کرد تا درباره دامنه حملات اسرائیل به ایران تصمیم گیری کند / انتظار می‌رود اقدام اسرائیل شامل حملات هوایی به اهداف نظامی و سایر حملات مخفیانه باشد مانند ترور هنیه / نتانیاهو به محض اتخاذ تصمیم، بایدن را

خادمان و موکب‌داران اربعین در قصرشیرین تجلیل شدند

برنامه ریزی ستاره پرسپولیسی برای مصاف با استقلال

پایان کار توزیع‌کنندگان مواد مخدر در نایین

گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش آموزان مدارس مشکات در حرم مطهر رضوی

برای ایجاد شهر سرزنده باید مشارکت و همدلی شهروندان بیشتر شود

گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش‌آموزان مدارس مشکات در حرم امام‌رضا(ع)

کمک 66 میلیون تومانی مردم اردستان به غزه، یمن و لبنان

کسی که شرور معروف دولت آباد را کشته بود از کشور فرار کرد!

3 واحد اقامتی غیرمجاز در مهابادتعطیل شد

ماجرای صدای انفجار در اصفهان چه بود؟

دست گشوده فولاد مبارکه به سوی فناوران و دانش‌بنیان‌های فارس

انهدام باندخانوادگی قاچاق موادمخدر با کشف 320 کیلو شیشه در اصفهان

کاهش دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی

غبار محلی پدیده غالب هوای اصفهان/ دما تغییری ندارد

موتورسیکلت قاچاق 10 میلیاردی در اصفهان کشف شد

برآورد تولد هفت توله یوزپلنگ در منطقه «یوزکنام پل ابریشم» میامی استان سمنان

شاگردان عقیلی در اندیشه دومین پیروزی

تاریخ واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه 19 مهر ماه 1403 | هوا آذربایجان‌ غربی چجوریه؟

همسایه نوپا علیه صدرنشین لیگ برتر

10 کیلوگرم تریاک در اصفهان کشف شد

سهامداران عدالت بخوانند/ چرا پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت متوقف شد؟

دعوت از مسعود پزشکیان برای شرکت در کنگره طلایه‌داران پلیس راهور

«ابرهای بی‌پایان جاده ابریشم» به موزه ملک رسید

پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا پنجشنبه 19 مهر ماه 1403 | شرایط جوی اصفهان تا کی ادامه دارد؟

انسداد چاه‌های غیر مجاز و هوشمندسازی آب کشاورزی در کاشان

کتاب «غزه در آیینه‌ هنرمندان» هم‌زمان در قم و اصفهان رونمایی شد

حداقل دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به 3 درجه بالای صفر رسید

افتتاح آزمایشگاه ، مرکز آموزش و مشاوره ازدواج جوانان و تحکیم خانواده در هرند

برنامه‌های هفته جهانی فضا در اصفهان

پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد | چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد

جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ گم شده در خیابان‌های اصفهان

چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد؟

320 کیلوگرم شیشه در اصفهان کشف شد

موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد در بیست‌ودومین مسابقات ملی بتن دانشجویی