بزرگنمايي:
پیام سپاهان - شهردار اصفهان گفت: هفته جاری دو دستگاه تیبیام خط دو متروی اصفهان از زیرِزمین خارج و حدود 7.2 کیلومتر از تونل خط دو مترو کامل شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _چهارشنبه بیستوهشتم آذر_ در برنامه رادیویی «بیواسطه با مردم» اظهار کرد: شنبه هفته جاری دو دستگاه تیبیام خط دو متروی اصفهان از زیرِزمین خارج و حدود 7.
2 کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کامل شد.
وی افزود: چهار ایستگاه خط دو متروی اصفهان در حال نازککاری است و تلاش میکنیم در نیمه نخست سال آینده، بهصورت آزمایشی شاهد حرکت واگن در فاز نخست این خط باشیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز در منطقه 5 شهرداری اصفهان یکی از پروژههایی که سالها زمین مانده بود، به بهرهبرداری رسید، گفت: بخشی از بوستان محله مارنان آزادسازی و بخشی از آن باقیمانده که تبدیل به محیط بیدفاع شهری شده بود که با انجام اقدامات لازم آزادسازی آن کامل و بهعنوان یک بوستان تقدیم شهروندان شد.
قاسمزاده با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری ویژه روز زن برنامههای متعددی را تدارک دیده است، تصریح کرد: شهروندان میتوانند با رجوع به برنامه کاربردی «اصفهان من» یا سامانه سازمان فرهنگی با برنامهها آشنا شوند و استفاده کنند.
سوال شهروندان و پاسخ مسئولان
بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.
شرایط پرداخت قسطی عوارض فراهم میشود شهروند : برای دریافت مجوز، پروانه ساختمانی و تفکیک بیش از 40 درصد مالیات باید پرداخت شود که شهروندان را تحت فشار قرار میدهد؛ باید چارهای اندیشیده شود تا شهروندان بهویژه قشر جوان بتوانند راحتتر برای ساختوساز اقدام کنند و خانهدار شوند.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان : بخشی از هزینههایی که متقاضی هنگام صدور پروانه باید پرداخت کند، مربوط به تراکم و عوارض شهرداری و بخشی مربوط به بیمه و نظام مهندسی است، شاید این شهروند مجموع این موارد را در نظر گرفته است.
در شهرداری اصفهان برای بناهای کوچکمقیاس با متراژ و طبقات محدود، تراکم و عوارض زیادی تعلق نمیگیرد، اما اگر به این ماجرا نگاه کلان داشته باشیم و بخواهیم مشکل مسکن را برای جوانان رفع کنیم، الگوهایی که در حال حاضر دنیا مطرح است.
به دلیل معماری خاص اصفهان هنوز در این شهر آغاز نشده است، زیرا واحدهای 50 متری و 40 متری مناسب برای زندگی دو نفره است.
ایده مربوطه مطرح شده است، اما مصوبهای نداریم تا بتوانیم این مسکن را برای جوانان ایجاد کنیم، مگر اینکه بر این الگو کار شود و دستگاههای مربوطه ارائه شود.
افزایش سالانه عوارض بر اساس نرخ زمین در هر منطقه تعیین میشود، به موازات رشد قیمت این نسبت نیز تغییر میکند، یکی از متغیرها قیمت زمین در آن منطقه است که هرچه باشد منهای 10 میلیون تومان میشود، بهمنظور مراعات، متغیر پایهای که نرخ تراکم بر آن حساب میشود قیمت زمین در هر منطقه است.
نادر آخوندی، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان: نرخ متوسط عوارض و تراکم برای ساختمانهای مسکونی در شهر بین پنج تا هفت درصد هزینه ساخت است و به ساختمانهایی با دو یا سه طبقه روی پیلوت تراکم تعلق نمیگیرد، بلکه از دو طبقه بیشتر عوارض تعلق میگیرد، اما مشمول تراکم نمیشود و از سه طبقه درصد حداقلی لحاظ میشود.
در شهر اصفهان در بافت فرسوده فرصتی ایجاد شده است تا شهروندانی که میتوانند در مناطق مرکزی شهر که لکهگذاری شده ساختوساز انجام دهند و از بسته تشویقی شامل طبقه مازاد و تخفیف عوارض 70 درصد استفاده کنند.
ب
طبق دستور شهردار اصفهان، لایحهای به شورای اسلامی شهر ارائه دادیم که در حال طی کردن فرایند فرمانداری است و امیدوارم از شنبه هفته آینده اجرایی شود؛ در این صورت تخفیف بلندمدت هشت قسط، شش قسط و سه قسط بدون پیشپرداخت پیشبینی کردیم که میتواند در نحوه پرداخت کمککننده باشد، پرداخت سه قسط شامل 20 درصد تخفیف میشود.
دریافت مجوز مدارس ارتباطی به شهرداری ندارد شهروند : ساکن خیابان نظر غربی هستیم، در این خیابان با وجود اینکه وسعت زیادی ندارد، مجوز تعداد زیادی مدرسه در مقاطع مختلف داده شده که این اتفاق برای ترافیک منطقه بسیار مشکلساز شده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان : دریافت مجوز مدارس ارتباطی به شهرداری ندارد، مرجع صدور مجوز برای مدارس آموزشوپرورش است.
مواردی که اشاره شد، به احتمال زیاد مربوط به مدارس غیر دولتی بوده که تابع عرضه و تقاضا است؛ سرمایهگذاران در مناطقی که شهروندان تقاضای بیشتری برای مدارس غیر دولتی داشته باشند، سرمایهگذاری انجام میدهند.
تاکنون مصوبهای برای جلوگیری و لغو مجوز مدارس نداشتهایم، تنها در حد راهنمایی، کمک و ساماندهی ترافیکی بوده است؛ در محلهایی که تراکم مدارس داریم از طریق ساماندهی ترافیکی و درخواستی که مکرر برای آموزشوپروش داشتیم، بیشتر مشکل مربوط به ساعات پیاده و سوارکردن دانشآموزان بهویژه هنگام تعطیلی مدرسه است.
درخواست ما از آموزشوپروش این بوده است که درِ حیاط مدارس را باز کنند و سرویسهای دانشآموزی به جای توقف در معابر در حیاط توقف کنند.
در مدارسی که این کار را انجام دادند تا حد زیاد این مشکل رفع شده و آسایش به محل برگشته است، اما در مدارسی که این ظرفیت وجود نداشته است یا مدارس همکاری نکردند، این مشکل وجود دارد.
در مجموع قانونی وجود ندارد که آموزشوپرورش را مکلف کند قبل از صدور مجوز از شهرداری استعلام بگیرد.
حسین کارگر، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان : در خیابان نظر پیگیریهای از طریق معاونت ترافیک انجام شده و اقداماتی از جمله اصلاحات هندسی، پارک ممنوع و همکاری مدرسه و مدیران مدرسه صورت گرفته است.
دو مدرسه مکانهایی جدا از مدرسه را بهعنوان پارکینگ تدارک دیدند که با توجه به موقعیت فیزیکی مناسب نبوده است، در این راستا با همکاران معاونت ترافیک و پلیس راهور هماهنگی انجام شده است تا تمهیداتی را برای ورود و خروج ماشینها در نظر بگیرند.
درخواست نصب جداکننده در کوچه حکیم شفائی سوم به معاونت حملونقل ارسال شده است شهروند : ساکن مجتمع طوبی واقع در خیابان عسگریه هستم، حدود 10 سال پیش تبدیل به دو لاین کردند که در حال حاضر لاینها فرسوده شده است، در صورتی که هنوز جای پیچ آن وجود دارد؛ با وجود عرض کم کوچه و به دلیل اینکه پارکینگ خیابان عسگریه هزینه دارد، بسیاری از شهروندان هزینه را متقبل نمیشوند و در کوچه پس کوچههای اطراف پارک میکنند.
محمد صیرفینژاد، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان : کوچه حکیمشفائی سوم مقابل بیمارستان عسگریه قرار دارد، ابتدا و انتهای گذر جداکننده ترافیکی بهصورت جدول وجود دارد.
در گذشته با توجه به درخواستهای اهالی و ساماندهی ترافیکی جداول میانی سرتاسر معبر ایجاد شده بود که به درخواست اهالی مبنی بر که اگر جداکننده باشد فضای پارک وجود ندارد، شهرداری جدا کننده وسط گذر را حذف میکند.
در حال حاضر مجدد برخی اهالی درخواست نصب جداکننده دارند که برای همکارانم در معاونت حملونقل و ترافیک ارسال شده است تا بهلحاظ کارشناسی بررسی کنند و شهرداری برای نصب مجدد اقدام کند.
فرصت یک ماهه به میوهفروشی نادری در خیابان مصلی شهروند : تکلیف سدمعبر میوهفروشی نادری خیابان مصلی به کجا رسید؟
محمد صیرفینژاد، مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان : سد معبر این مکان در گذشته دارای حکم قضائی بوده است که منقضی شده و اتفاق نیفتاده است، مجدد با مراجع قضائی هماهنگ و نسبت به تمدید حکم اقدام شده است.
ابتدای آذر سال جاری ابلاغی به متصدی مربوطه داده شد تا نسبت به اصلاح و حذف سد معبر اقدام کند، همچنین صورتجلسهای با حضور متصدی تهیه شد تا نسبت به اقداماتی از جمله پاکسازی پیادهرو، استقرار یک نفر نیروی ثابت مقابل فروشگاه برای ساماندهی وضعیت ترافیکی و تعهد به نظافت و پاکیزگی اطراف، عمل شود و برای این منظور فرصت یک ماهه داده شده است.
پیگیری قضائی برای تعیین تکلیف ورزشگاه دنارت شهروند : ورزشگاه دنارت حدود چند سال قبل احداث و پس دو سال فعالیت بسته شد؛ در حال حاضر حدود 10 سال است که این مکان متروکه شده است و وسایل آن به سرقت میرود و کامل تخریب میشود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان : ابتدا شهروندان این مکان را به شهرداری هدیه میکنند و از شهرداری تقاضا میکنند که ورزشگاه ساخته شود.
این مکان یک مادر سند دارد که بر اساس آن اقدام میکنند؛ شهرداری اقدام به احداث میکند، هنگامی که مجموعه کامل و بهرهبرداری میشود، شخصی ادعای مالکیت میکند و دعوای حقوقی به قوه قضائیه کشیده میشود و در نهایت قوه قضائیه حکم علیه شهرداری صادر و شهرداری را مکلف به تحویل زمین میکند.
شهرداری آمادگی دارد تا اگر این فرد حق و حقوقی دارد، پرداخت کند؛ هر چند مردم میگویند که این ادعا صحیح نیست، اما در هر صورت شهرداری آمادگی قیمتگذاری و پرداخت حق او را دارد تا مجموعهای که هزینه زیادی برای آن شده است، استفاده شود.
زمینهایی که مادرسند دارد، ممکن است صحرا یا زمینی با مساحت زیاد بوده باشد، بنابراین کافی است که شخص بتواند ثابت کند دو قسمت او در کجای زمین قرار دارد.
علی باقری، مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان : بهرغم پیگیریهای انجام شده تاکنون نتوانستیم توافقی حاصل کنیم، از طریق محاکم قضائی پیگیری میکنیم تا در صورت امکان اعمال ماده 477 انجام شود، مستندات و رأی صادر شده از نظر ما ایراد دارد، زیرا زمین مشایی است و جانمایی ندارد و تنها میتواند بهصورت شریک ادعا داشته باشد، از اینرو از طریق دادگستری پیگیر هستیم تا تجدید نظر و بررسی مجدد انجام شود.
کد خبر 820894