پیام سپاهان

آخرين مطالب

آتش سوخت به جان حمل و نقل خراسان جنوبی/ پای درد دل کامیون داران اجتماعی

آتش سوخت به جان حمل و نقل خراسان جنوبی/ پای درد دل کامیون داران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار مهر، مشکل سوخت کامیون‌داران خراسان جنوبی مربوط به امروز و دیروز نیست. ماه‌ها و شاید نزدیک یک سال است که کامیون داران استان و به ویژه شهر بیرجند و خوسف این گلایه را دارند که چرا سهمیه سوخت به اندازه نیاز به آنان تخصیص داده نمی‌شود و گازوئیل آزاد نیز به سختی در جایگاه‌ها یافت می‌شود.
کامیون‌هایی که برخی در مسیر معدن کار می‌کنند، برخی به مرز ایران و افغانستان می‌روند و برخی دیگر نیز کالاهای تولیدی کارخانه‌های خراسان جنوبی را به دیگر استان‌ها حمل می‌کنند و در واقع خون در رگ‌های اقتصادی استان هستند.
28 مهرماه بود که کامیون داران خراسان جنوبی برای بیان مطالبات خود خواستار دیدار با استانداری خراسان جنوبی شدند.
‌ سهمیه در نظر گرفته شده کفاف یک ماه کار کامیون را نمی‌دهد
موسی بهارشاهی که بیش از 30 سال است که در حرفه کامیون داری فعالیت می‌کند، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کامیون و ماشین سنگین ما روزی 200 لیتر سوخت مصرف می‌کند ولی سهمیه سوخت ما در ماه 400 لیتر است و واقعاً ما بقیه ماه را باید چطوری ادامه بدهیم.
وی با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده تنها دو روز کار مرا کفایت می‌کند، بیان کرد: جواب به ما می‌دهند که بروید سوخت آزاد بزنید ولی گازوئیل آزاد هم در جایگاه‌های سوخت به سرعت و در عرض دو ساعت به پایان می‌رسد.
از او می‌پرسم یعنی اگر ساعات پایانی شب به جایگاه‌ها مراجعه کنید امکان سوخت‌گیری وجود دارد که چند تن از کامیون داران با هم پاسخ دادند که خانم خبرنگار ما پنج صبح در صف سوخت‌گیری منتظر می‌مانیم، هشت صبح شروع به سوخت‌گیری می‌کنند و ساعت 10 صبح هم می‌گویند که گازوئیل تمام شده است.
مشکل تأمین سوخت آزاد
بهار شاهی ادامه داد: این در حالی است که در همان ساعت 10 صبح هنوز تعداد زیادی کامیون منتظر سوخت‌گیری هستند و از هر دو- سه روزی یک بار موفق به سوخت‌گیری می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه از اول سال تاکنون چهار بار اعتراض و گلایه خود را مطرح کردیم ولی به پاسخ روشنی نرسیده‌ایم، افزود: می‌گویند درست می‌کنیم ولی بالاخره کی می‌خواهند درست کنند.
رضا حسین زاده، کامیون دار دیگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای من ماهیانه حدود 400 تا 500 لیتر گازوئیل در نظر می‌گیرند در حالی که ما هر روزی 200 لیتر گازوئیل مصرف می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای سوخت‌گیری آزاد هم باید دو- سه ساعت در پمپ باشیم تا بتوانیم سوخت بگیریم و یک سوم کامیون‌ها موفق به سوخت‌گیری می‌شوند.
گره‌ای که تأمین سوخت بر اساس کارکرد کامیون ایجاد کرده
این کامیون دار خراسان جنوبی گفت: یک نکته دیگر اینکه می‌گویند بر اساس کارکرد ماه قبل به شما سهمیه تعلق می‌گیرد در حالی که ممکن است ماه قبل ماشین من در تعمیرگاه بوده و یا خود من بیمار شده باشم و نمی‌دانم بر اساس چه قانون و تبصره‌ای چنین چیزی را مطرح کردند.
حسین زاده یادآور شد: مشکل ما قیمت هر لیتر گازوئیل آزاد نیست بلکه مسئله کمبود سوخت است.
وی گفت: از طرف دیگر چقدر از شهرداری به نیروی انتظامی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برویم تا ثابت کنیم چقدر کارکرد داشته‌ایم.
مشکل رانندگان درون شهری
خسروی از دیگر کامیون داران خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کامیون کارکرد معین و مشخصی داشته باشد تا کارت هوشمند او شارژ شود، بیان کرد: رانندگان درون شهری به آن میزان نمی‌رسند چرا که باید بارنامه به ثبت برسد.
وی با اشاره به اینکه متولی ما شهرداری است، ادامه داد: برای تعیین میزان کارکرد شهرداری از ما باربرگ و از طرفی ناوگان راهداری از ما بارنامه می‌خواهد و این یک مشکل اصلی برای شده و مجبوریم به سمت بارنامه‌های صوری برویم.
این کامیون دار خراسان جنوبی با بیان اینکه کامیون داران سامانه سیپاد سوخت را بر روی وسیله خود نصب کرده‌اند، گفت: الان شهرداری هم از ما کارکرد سیپاد و هم ثبت باربرگ را می‌خواهد که هر کدام مشکلات خاص خود را دارد.
جوابیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی
محمدرضا عابدانی، مدیرعامل شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر، اظهار کرد: برابر مصوبه 137319/ ت 51512 ه مورخ 14/‏11/‏1393‬ هر گونه تخصیص سوخت به ناوگان نفت گاز سوز بر اساس احصاء اطلاعات و عملکرد از طریق اسناد حمل و GPS از سوی متولیان حوزه درون و برون شهری(سازمان شهرداری و دهیاری‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) و اعلام آن به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امکان پذیر است.
وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فقط واریز کننده سهمیه اعلامی از سوی متولیان مذکور در پروفایل و کارت هوشمند سوخت ناوگان مربوطه است.
در حوزه حمل و نقل و اقتصاد کار کامیون داران مانند خون در رگ است که اگر در انجام آن اختلالی به وجود آید، سلامت اقتصاد استان را تهدید خواهد کرد. باید پای سخن آنان نشست و در راستای باز کردن گره کار آنان کوشید.
کد خبر 6261758

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/897361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد خراسان رضوی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «یارمحمدی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «کبیری‌فر»

دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهیدان «غفاری‌دوست»

قیمت روز انواع آهن آلات – دوشنبه 30 مهر 1403 / فرصت طلایی خرید میلگرد

فراخوان شناسایی پیمانکاران واجد صلاحیت توسط شرکت ورق‌های آلیاژی فولاد مبارکه اصفهان

بهارستان کنار دولت خواهد ماند یا مقابلش؟

گرامیداشت شهید القدس حاج عباس نیلفروشان در دبستان پروین اعتصامی شهرستان نجف آباد

بورس در محاصره ریسک‌های غیر اقتصادی

جشنواره انار شهرضا در رویداد بین‌المللی انار ارمنستان برگزار می‌ش

جشنواره انارشهرضا در رویداد بین‌المللی انار ارمنستان برگزارمی‌شود

جشنواره انار شهرضا در ارمنستان برگزار می‌شود

دود غلیظ لاستیک سوزی در ملک شهر

فرآیند جمع‌آوری پسماند در بالاشهر و پایین‌شهر اصفهان چگونه است؟

دوربین سیمکارت خور با چرخش 360 درجه ضد آب

خبر مهم درباره طبقاتی شدن میدان ونک

آتش سوخت به جان حمل و نقل خراسان جنوبی/پای درد و دل کامیون داران

تجدید و گسترش دامنه کاربرد استاندارد آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان یزد

گشت‌و‌گذار در آسیاب آبی کوشک نو یزد؛ شاهکار معماری و مهندسی سنتی

آتش سوخت به جان حمل و نقل خراسان جنوبی/ پای درد دل کامیون داران

فشار AFC بر دو تیم تراکتور و سپاهان/ تیم‌های تبریز و اصفهان هم به درد استقلال و پرسپولیس دچار شدند

تکمیل تعمیرات اساسی پارکینگ جلفا با هزینه‌ای بیش از 3 میلیارد ریال

برنامه سینماهای اصفهان، امروز دوشنبه 30 مهر + اکران «زودپز» در اصفهان و قیمت بلیت

شرایط خرید اقساطی از سرای ایرانی 20 قسط اصفهان چیست؟

یک‌هزار و 600 متقاضی جوانی جمعیت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه

کارخانه تولید مواد اولیه شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای زندگی خوشمزه ایرانیان افتتاح شد

یک پیش‌بینی: قیمت دلار تا آخر سال چقدر می‌شود؟

«شمس‌القرآن»؛ گنجینه اصوات قرآنی

ایوب العملود دست پرسپولیسی ها را در حنا گذاشت!

هندبال اصفهان بدنبال تثبیت صدرنشینی با طعم انتقام

ترویج اندیشه ایرانی-اسلامی، راهِ مقابله با اسناد تحمیلی فرهنگی

معرفی جاهای دیدنی نطنز ⛺ لیست کامل جاذبه ها

قیمت دلار تا پایان امسال به چه رقمی می‌رسد؟

جمع آوری 4 مدرسه کانکسی در شهرستان چادگان

پیش‌بینی مهم درباره تغییر مسیر نرخ ارز

سپاهان نمی تواند در اصفهان میزبان شارجه باشد

ساخت 45 هزار واحد خودمالک در برنامه استان اصفهان قرار دارد

معرفی شهید / سردار شهید «حسن آباد»

رسیدگی به 20 پرونده در کمیته نظارتی شورای شهر در منطقه 6 اصفهان

هوای اصفهان سالم است / شاخص کیفی یک شهر در وضعیت خطرناک

گاندوها رسماً لیگ بسکتبال را استارت می‌زنند

واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار جدید اصفهان

زندگینامه سردار شهید «حسن آباد»

تصاویر/ تشرف بانوان ورزشکار اصفهان به حرم مطهر رضوی

171 طرح نیمه‌ تمام صنعتی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

ذوب‌آهن اصفهان، مقدم بازدیدکنندگان از نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد کیش را گرامی می‌دارد

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت غذایی با رویداد «تا ثریا»

عکس/ اصفهان دیدنی از فراز نقش جهان

نشست ظرفیت‌های صادراتی صنایع خلاق افغانستان برگزاری می‌شود

میدان ونک تهران طبقاتی می‌شود؟