پیام سپاهان

آخرين مطالب

لزوم تامین اعتبارات دولتی برای بازسازی مدارس تخریبی اصفهان اجتماعی

لزوم تامین اعتبارات دولتی برای بازسازی مدارس تخریبی اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه مباحث تخریب و بازسازی مدارس در کشور یک موضوع مهم است، گفت: هنگامی که برای آموزش و پرورش منابع اعتباری در نظر گرفته می‌شود، برخی با تعیین این اعتبارات همراه نیستند، در حالی که این امر باید روشن شود که تخریب‌ها و بازسازی‌ها نیازمند اعتبارات دولتی است.
ناصر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن بازدید از حادثه ریزش بخشی از کاهگل سقف یکی از کلاس‌های درس طبقه همکف مدرسه مقطع متوسطه دخترانه ناحیه چهار آموزش پرورش در خیابان ولی‌عصر اصفهان اظهار کرد: این مدرسه بیش از 40 سال قدمت دارد و جزو فهرست مدارس تخریبی اداره نوسازی اصفهان است.
وی با بیان اینکه نزدیک به 33 درصد از فضای آموزشی استان اصفهان غیراستاندارد است که باید تخریب و نوسازی شود، افزود: بسیار جای شکر است که اصفهان جزو استان‌های زلزله‌خیز نیست، از این‌رو حادثه ریزش بخشی از سقف طبقه همکف مدرسه مقطع متوسطه دخترانه ناحیه چهار آموزش پرورش به دلیل جنس کاهگلی، قدمت بالا و سنگین سقف بوده که حدود 2 متر از آن دچار ریزش شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به انتقال دانش‌آموزان مصدوم به مرکز درمانی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته و در شرایط فعلی فریاد می‌زنیم که ساختمان‌های فضای آموزشی اصفهان تخریبی و قدمت بالایی دارد و باید برای بازسازی و بهسازی آن اعتبارات لازم تأمین شود، تاکید کرد: با این وضعیت مدارس استان، هنوز گوش شنوایی نیست.
فتحی در پاسخ به اینکه مدرسه جایگزینی برای این واحد آموزشی تعیین شده است، گفت: یک مدرسه نوساز و جدید با امکانات در ناحیه چهار آموزش و پرورش جایگزین خواهد شد، اکنون مدرسه آماده شده در حال تحویل است و تا زمان تحویل مدرسه نوساز، دانش‌آموزان در مدرسه‌ای دیگر مشغول به تحصیل می‌شوند که این جابه‌جایی با مدیریت منطقه ناحیه چهار آموزش و پرورش اجرایی می‌شود تا دانش‌آموزان و والدین بدون دغدغه در مدرسه جایگزین حضور داشته باشند.
وی تعداد دانش‌آموزان مدرسه مقطع متوسطه دخترانه ناحیه چهار آموزش پرورش در خیابان ولی‌عصر اصفهان را 240 نفر اعلام کرد و افزود: مدرسه نوساز به طور کامل ظرفیت همین تعداد دانش‌آموز را دارد، البته تمام این مباحث وابسته به تصمیمات مدیریت منطقه چهار آموزش و پرورش استان است.
مباحث تخریب و بازسازی مدارس اصفهان در کشور یک موضوع مهم است مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه مباحث تخریب و بازسازی مدارس اصفهان در کشور یک موضوع مهم است، گفت: هنگامی که برای آموزش و پرورش منابع اعتباری در نظر گرفته می‌شود، برخی با تعیین این اعتبارات همراه نیستند، در حالی که این امر باید روشن شود که تخریب‌ها و بازسازی‌ها نیازمند اعتبارات دولتی است و نیازمند تعیین اعتبارات لازم هستیم، همچنین خیران تنها در راستای کمبودها در مدارس حضور دارند.
فتحی با اشاره به اینکه تأمین 100 درصد اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس برعهده دولت است، اظهار کرد: طی سال‌های 1387 تا 1390 تاکنون این موضوع رهاسازی شده و هیچ‌گونه بودجه‌ای برای بازسازی مدارس واریز نشده است، البته در برنامه هفتم توسعه ردیف بودجه‌ای پیش‌بینی شده است، اما این امر منابع و اعتبارات بسیاری را می‌طلبد.
وی با تاکید مجدد بر اینکه حدود 33 درصد مدارس اصفهان نیازمند بازسازی و نوسازی است، افزود: تا هنگامی که اعتبارات و بودجه مورد نیاز تزریق نشود، هیچ‌گونه اقدام و برنامه ویژه‌ای نمی‌توانیم انجام دهیم، تنها اقدامات برای این مدارس تخریب و ساخت است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان پیرامون اینکه تخریب و احداث مدارس نیازمند اعتبارات و بودجه هنگفتی است، چرا که با وجود اعتبارات و ساخت و ساز می‌توانیم برای مدت یک تا دو سال بعضی از مدارس را دو نوبته برگزار کنیم، تصریح کرد: با تأمین اعتبارات قول می‌دهیم احداث یک مدرسه در اصفهان طی یک سال اجرایی شود، اما چنانچه منابع مالی وجود نداشته باشد، همان آش است و همان کاسه! و با این وضعیت وقوع چنین رویداد و حادثه‌ای اولین و آخرین اتفاق در نصف جهان نخواهد بود.
فتحی ادامه داد: بی‌گمان با تأمین نشدن اعتبارات لازم برای بازسازی و احداث مدارس این اتفاقات نه تنها در اصفهان، بلکه در مدارس کل کشور به ویژه مناطق زلزله‌خیز رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس نصف جهان با قدمت بیش از 40 و 50 سال از آئین‌نامه و مقررات خاص برخوردار نیستند، گفت: طی بازدید و بررسی‌های سرانگشتی اکنون بازسازی و احداث مجدد مدرسه مقطع متوسطه دخترانه ناحیه چهار آموزش پرورش در خیابان ولی‌عصر اصفهان در فضای بیش از 1400 متر مربع نیازمند 25 میلیارد اعتبار است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا براساس برنامه توسعه هفتم برای بازسازی و احداث مدارس تخریبی بودجه و اعتبار لازم اعلام یا ابلاغ خواهد شد، افزود: تاکنون هیچ‌گونه دستوری مبنی بر تأمین بودجه مدارس برای استان اعلام نشده است.
فتحی با اشاره به اینکه اصفهان جزو مدارس با قدمت کهن شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید با کمبودی مواجه نباشیم، چرا که سرانه آموزشی استان در سطح بالایی قرار دارد، اما آمارهای مدارس تخریبی در اصفهان بسیار ثبت شده است.
کد خبر 794716

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/893809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت 270 اثر صنایع دستی نصف جهان در یونسکو/ مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان تکمیل می‌شود

حسینی، خطیب این هفته نمازجمعه کاشان

تجمع مردم کاشان در حمایت از عملیات صادق 2 برگزار شد

هایلایت و بیوگرافی بونفیلس کالب بیمنیاما، مهاجمی که به ذوب آهن اصفهان لینک شده است

عزم کامل مدیریت شهری دارالمومنین برای خدمت‌رسانی در آیین قالیشویان

بازدید از دستاوردهای فولاد مبارکه برای من امیدوارکننده بود

بررسی جایگاه تنش های خاورمیانه بر بازار جهانی طلا و نفت

یک پیش‌بینی از آینده بازار طلا و بورس

«ترین»‌ های اصفهان برای اصفهانی‌ها ناشناخته است

گردشگری توان بالاتری از صنعت نفت دارد

تیم فوتبال سپاهان و استقلال تاجیکستان؛ پیوندی جدید در فوتبال آسیا

طلایه‌داران گردشگری ایران تفاهم‌نامه مبادله کردند

کاروان 2 هزار نفری پیاده روی «وارثان حماسه خونین اردهال» عازم آستان علی ابن محمد باقر شد

اهدای کتیبه مزین به نام «علی ابن محمد باقر» به رؤسای هیئات مذهبی و مواکب منطقه فین

جذب 284 نیروی جدید در آتش‌نشانی اصفهان

ارایه 1256 طرح سرمایه‌گذاری در رویداد فن‌نما

تفاهم‌نامه «مثلث طلایی گردشگری ایران» به امضاء رسید

◄ معرفی آزادراه امیرکبیر

تحویل واحدهای مسکن ملی گلپایگان در گرو تامین زیرساخت‌ها

قلب‌های آسیب دیده و بحرانی به نام آلودگی هوا

خروش انقلابی مردم اصفهان در لبیک به فرمان امام خامنه ای

دامنه نوسان بازار سرمایه تا کی محدود میماند؟

یادواره شهدای بخش اژیه در شهرستان هرند

تحویل واحدهای مسکن ملی گلپایگان در گرو تامین زیرساخت‌

فیلم| خروش انقلابی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه و لبنان

مراسم بزرگداشت سهراب سپهری (15 مهر 1307 کاشان – 1 اردیبهشت 1359 تهران)

چند میلیون کیسه آرد در نیمه نخست امسال در این استان اصفهان توزیع شده است؟

کاروان پیاده «وارثان حماسه خونین اردهال» عازم مشهد اردهال شد+ عکس

غیبت نوشهری‌ها در دیدار خانگی/ دومین پیروزی دکتر تأمین در خانه حریف

مثلث گردشگری میان 3 شهر شیراز، یزد و اصفهان تشکیل شد

«پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» شعار جشنواره فیلم کودک

اجتماع مردم اصفهان در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران

اقدامات فرهنگی مراسم کاروان پیاده‌روی وارثان حماسه شهید اردهال در کاشان

انعقاد تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران

اعلام جزئیات آیین افتتاح معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

لزوم تامین اعتبارات دولتی برای بازسازی مدارس تخریبی اصفهان

هوای اصفهان رو به خنکی می‌رود

انعقاد تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران در شیراز

ثبت حدود 5000 شکایت از طریق سامانه 190 در اصفهان

کشف 584 میلیارد کالای قاچاق در خمینی شهر

60 هزار لیتر سوخت قاچاق در مهاباد کشف شد

تکه نانی دارم

سخنان زیبای دکتر قمشه ای

تمامی مشخصات جدیدترین گوشی ارزان قیمت سامسونگ لو رفت

به‌روزرسانی رایگان Gran Turismo 7 خودروهای جدیدی را به‌همراه می‌آورد

چهارمین نسل از حلقه هوشمند Oura رونمایی شد؛ هوشمندتر و کوچک‌تر از نسل قبل

اختصاص ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای مراسم قالیشویان کاشان

هوای اصفهان خنک‌ می‌شود

عزت و امنیت ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا است

مسئولان بنیاد استان قزوین با 101 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان البرز دیدار کردند