ارزشیابی های کیفی زمینه ساز ارتقای یادگیری و پرورش شایستگی های دانش آموزان است
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزشوپرورش در گردهمایی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق 41 گانۀ استان اصفهان، با اشاره به نقش ارزشیابیهای کیفی در ارتقای یادگیری دانشآموزان گفت: با تغییر نگرش به ارزشیابی به عنوان ابزاری برای هدایت و بهبود فرآیند یادگیری، میتوانیم مهارتها و شایستگیهای واقعی دانشآموزان را بهتر پرورش دهیم و مسیر رشد آنان را هموارتر کنیم.
به گزارش ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزشوپرورش، در گردهمایی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق 41 گانۀ استان اصفهان با اشاره به تلاشهای گسترده برای ارتقای جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نهادینهسازی اخلاق حرفهای و صیانت از جایگاه معلم هستیم. خوشبختانه گامهای مؤثری در این مسیر برداشته شده است.
وی با تأکید بر الگو بودن معلمان در رفتار و کردار، گفت: رفتار معلم در کلاس درس، پایهگذار فرهنگ احترام متقابل در جامعه است؛ معلمانی که با عشق و احترام با دانشآموزان برخورد میکنند، فرهنگسازان فردای این کشورند.
زارعی همچنین به موفقیتهای معلمان در بهبود کیفیت آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: تغییرات مثبتی که معلمان و مدیران مدارس در ارتقای نتایج آموزشی دانشآموزان ایجاد کردهاند، شایسته قدردانی و الگوبرداری است؛ این دستاوردها نشان میدهد که سرمایهگذاری بر نیروی انسانی معلم، بازدهی چشمگیری خواهد داشت.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزشوپرورش با اشاره به نقش ارزشیابیهای کیفی در ارتقای یادگیری دانشآموزان خاطرنشان کرد: با تغییر نگرش به ارزشیابی به عنوان ابزاری برای هدایت و بهبود فرآیند یادگیری، میتوانیم مهارتها و شایستگیهای واقعی دانشآموزان را بهتر پرورش دهیم و مسیر رشد آنان را هموارتر کنیم.
انتهای پیام/
-
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۳:۵۴
-
۱۱ بازديد
-

-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/960851/