پیام سپاهان

آخرين مطالب

نشان‌دار شدن بیش از 93 هزار بیمار خاص / پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان برای درمان ناباروری اجتماعی

نشان‌دار شدن بیش از 93 هزار بیمار خاص / پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان برای درمان ناباروری
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری به گزارش میهن تجارت، محمدحسین صفری امروز – چهارشنبه دوم آبان – در نشست خبری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار کرد: سوم آبان ماه سال 1373 قانون بیمه همگانی به تصویب رسید و سوم آبان ماه هر سال. به عنوان روز ملی بیمه سلامت نامگذاری شده است و امسال سی امین سالگرد آن است. تصویب این قانون.
وی افزود: بیمه سلامت یکی از بیمه های پایه درمان کشور است که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه های پایه بر اساس قوانین شورای عالی بیمه سلامت کشور فعالیت می کنند و بیمه های درمان پایه مشمول این ضوابط هستند که بر اساس ضوابط تنظیم شده است. در حال حاضر 90 درصد هزینه های درمان در بخش بستری و 70 درصد از هزینه های درمان در بخش سرپایی تحت پوشش بیمه است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه تعرفه دولتی در پوشش درمانی بیمه های پایه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در سال های اخیر بیمه سلامت اقدامات قابل توجهی انجام داده است. یکی از مهم ترین اقدامات بیمه های پایه، اجرای نسخه الکترونیکی است که از دی ماه 1400 آغاز شده است که زیرساخت تمامی طرح های تحولی در حوزه سلامت، نسخه الکترونیک است.
صفری ادامه داد: نسخه های بیمه سلامت صادر شده توسط استان اصفهان حدود 100 درصد الکترونیکی است، در واقع 98 درصد نسخه ها کاملا آنلاین و دو درصد به صورت غیر حضوری ثبت می شود و دو درصد نیز در موارد خاص مانند قطعی برق، اینترنت و مشکلات سازمانی غیر حضوری است. ، اما در نهایت نسخه کاغذی صادر شده باید به صورت الکترونیکی توسط پزشک و داروخانه تایید شود.
چه افرادی به صورت رایگان بیمه می شوند؟ وی بیان کرد: از دیگر اقدامات خوب انجام شده در بیمه سلامت، صدور بیمه نامه رایگان برای چند گروه از مردم از جمله ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، اقشار ضعیف جامعه و پنج دهک پایین است. درآمد، بیماران خاص و صعب العلاج و کسانی که به دنبال کمک هستند. بهزیستی و کمیته امداد، خانواده‌های شهدا و جانبازان (ایثارگران)، زندانیان و افراد بی‌سرپناه در صورت نداشتن سایر پوشش‌های بیمه پایه برای این افراد بیمه نامه رایگان صادر می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه رایگان است. تا 50 درصد تخفیف دارد و مبلغ پرداختی این عشرها به ترتیب 20، 30، 40 و 50 درصد می باشد.
صفری افزود: شهروندان برای اطلاع از بیمه پایه خود می توانند کد دستوری *1666* را شماره گیری کنند و در صورتی که تحت پوشش بیمه نیستند با مراجعه به سامانه bimehsalamatiranian.ir نسبت به دریافت بیمه نامه اقدام کنند.
وی بیان کرد: ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج یکی از اقدامات موثر بیمه سلامت در سال های اخیر است. این صندوق از آبان ماه سال 1401 شروع به کار کرد و در حال حاضر 127 بیماری سرطان، ام اس، تالاسمی و سکته مغزی تحت پوشش این بیمه است و این بیماران پس از پرداخت هزینه از طریق بیمه های پایه و تکمیلی مشمول کمک از طریق صندوق هستند. بیماری های خاص غیر قابل درمان می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: هزینه بستری و درمان 20 بیماری از 127 بیماری مذکور در بیمارستان های دولتی رایگان است و هزینه های همراهی بیمار شامل هزینه درمان بیمار نمی شود. بیمه سلامت استان اصفهان بیش از 8 هزار میلیارد به صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج پرداخت کرده و رتبه یک کشوری در پرداخت این صندوق دارد.
صفری با اشاره به شناسایی بیش از 93 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان گفت: بسته خدماتی برای این بیماران تعریف می شود و در هنگام مراجعه این بیماران به داروخانه ها و مراکز خدماتی تخفیف به صورت الکترونیکی اعمال می شود.
وی افزود: در چند سال گذشته هزینه درمان ناباروری از جمله اقدامات بیمه ای بوده و این درمان تا قبل از قانون جمعیت جوانان تحت پوشش بیمه سلامت قرار نداشت اما اکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دیده می شود. به شکلی خاص خواهد بود
پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان در درمان ناباروری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: در بحث بیمه هزینه های درمان ناباروری و نازایی مبنای تعرفه عمومی غیردولتی است و برای اولین بار در کشور از ابتدای دی ماه سال 1400 تحت پوشش بیمه ای ناباروری قرار گرفت. خدمات درمانی در سازمان بیمه سلامت اجرا شده و این امکان برای زوجین فراهم شده است. استفاده از خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای 90 درصد تعرفه دولتی و 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه.
صفری با بیان اینکه بیمه سلامت استان اصفهان برای تامین هزینه های ناباروری و نازایی تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان پرداخت کرده است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی است. که از ابتدا برقرار بوده اند. در سال 1403 درمان این کودکان در بیمارستان های دولتی رایگان بود، بیمه سلامت آمادگی درمان رایگان سالمندان بالای 60 سال را دارد و این موضوع به صورت پیشنهادی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه 6 هزار مرکز و 2 هزار مرکز در استان اصفهان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ادامه داد: پرداخت بیمه به دستگاه های خدمات رسان یکی از چالش ها بوده است، اما در سه تا چهار سال گذشته پرداختی بیمه سلامت بالا رفته است. به تاریخ. .
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سامانه شکایات بیمه سلامت برای خدمات رسان و بیمه شدگان فعال است و مردم می توانند به این سامانه مراجعه و شکایت کنند. استان اصفهان یکی از بهترین استان ها در رسیدگی به شکایات است که در کمتر از دو روز رسیدگی می شود، میزان رضایت بیمه شدگان از بیمه سلامت استان نیز نزدیک به 80 درصد است و اتفاق مثبتی است.
منبع : به گزارش میهن تجارت

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898216/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نیمی از فضاهای دانشگاه کاشان خیرساز است

ورود اولین بذرهای هیبرید فلفل‌ دلمه‌ای قرمز به بازار

وسایل نقلیه رسوبی و توقیفی در پارکینگ‌ها تعیین‌تکلیف شود

منظور سردار جعفری از «غلطی که اسرائیل بعد از وعده صادق 1 در اصفهان انجام داد» کدام حمله اسرائیل بود؟

مصدومیت 4 تن درسانحه رانندگی درمحور ارومیه - مهاباد

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 2 آبان

پیش‌ بینی قیمت دلار تا پایان سال 1403

کنگره شهدای دانشگاهی استان اصفهان

یادگاری‌های شاعران قم و کاشان برای موسی مبرقع(ع) در شب شعر یک ماه و چهل ستاره

امنیت ما مرهون حضور ایثارگران در جبهه‌ها است

هوای اصفهان سرد می‌شود/ احتمال بارش برف و باران

رویکرد مدیریت شهری بر مبنای آرامش، تعامل و وفاق خواهد بود

عکس| پست مهدی آذربایجانی و تبریک روز سپاهان

برگزاری یادواره 5هزار و 500 شهید دانش‌آموز اصفهان

یادواره 5500 شهید دانش‌آموز اصفهان

ماندگاری سرما و طوفان‌های لحظه‌ای در اصفهان / کمینه دما به زیر صفر می‌رسد

برنامه مسابقات هفته های یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر/ اعلام زمان دیدارهای معوق پرسپولیس و سپاهان

دستگیری قاتل مسلح در عملیات پلیس

ایران در تولید مقالات علمی هوش مصنوعی در رتبه 15 جهان قرار دارد

اجرای 100 پروژه‌‌ زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

برگزاری رزمایش زلزله در مهاباد

آغاز آسفالت بلوار ورودی روستای گلستان مهدی در زواره

مصدومیت 4 تن در سانحه رانندگی محور ارومیه_مهاباد

قائم‌پناه، معاون پزشکیان: تفکرات کمونیستی را در کشور رواج ندهیم/ توزیع فقر هنر نیست/ همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم؛ سرمایه‌گذاران امروز ارزشی کمتر از آنانی ندارند که در دفاع مقدس جان خود را به میدان آوردند

نصب دومین دستگاه خودپرداز در میدان بزرگمهر اصفهان

تفکرات کمونیستی را رواج ندهیم | توزیع فقر هنر نیست | همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم

دیدار با خانواده شهید توحیدی در خوانسار

برگزاری کنگره ملی شهدا، فرصتی برای معرفی سیره شهدا به نسل جوان است

برگزاری کنسرت «راز دل» در تالار رودکی

اعلام برنامه هفته‌های یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر فوتبال

راه‌اندازی حدود پنجاه هنرستان جدید در استان اصفهان

مقاومت دربرابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی

مشارکت مردم اصفهان در پویش کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه

یک کشته و یک مصدوم در واژگونی خودرو سواری

طرح توسعه واحدهای صنعتی اردستان 500 فرصت شغلی به‌همراه دارد

سرشماری کشاورزی، چشم انداز این حوزه را در تیران ترسیم می‌کند

مصالحه بیش از 70درصد از پرونده‌های قضائی در اصفهان

مصالحه 71 درصدی پرونده‌های قضایی اصفهان توسط مشاوران کلانتری‌ها

برای رشد ظرفیت‌های تفریحی در اصفهان تلاش می‌کنیم

مصالحه بیش از 70 درصد از پرونده‌های قضائی در اصفهان

93 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در اصفهان نشان‌دار شده‌اند

راهی به جز تولید فولادسبز نداریم

تشریح اقدامات فولاد مبارکه در دو حوزه آتیه کارکنان و صندوق بازنشستگی فولاد

نصب دومین دستگاه خودپرداز میوه تا 2 هفته آینده در میدان بزرگمهر

شهیدگونه زندگی کردن به معنی زندگی متفاوت با مردم نیست

ایجاد زیرساخت‌های جدید و بهبود فرایندها در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان

زمان دیدارهای معوقه هفته های 11 تا 15 لیگ برتر فوتبال اعلام شد – رسانه7 | اخبار ورزشی

از دستگیری عاملان 58 فقره سرقت در اصفهان تا توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در شاهین شهر

مصالحه 71 درصدی پرونده‌های قضائی با تلاش مشاوران کلانتری‌های اصفهان

آذربایجان‌غربی با برف و باران وارد دومین ماه پاییز شد