پیام سپاهان

آخرين مطالب

ماندگاری سرما و طوفان‌های لحظه‌ای در اصفهان / کمینه دما به زیر صفر می‌رسد اجتماعی

ماندگاری سرما و طوفان‌های لحظه‌ای در اصفهان / کمینه دما به زیر صفر می‌رسد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده و خطر سرمازدگی و کاهش کمینه دما به زیرصفر در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه غرب و جنوب استان خبر داد.
لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری متناوب تا اوایل هفته آینده در سراسر استان است.
وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، آسمان صاف از بعدازظهر افزایش ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید و در نواحی غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان عنوان کرد: لازم است بدانیم طی امروز در مناطق مستعد شمالی و شرقی احتمال رگبار پراکنده، رعدوبرق مورد انتظار است، از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اوایل جمعه در مناطق غربی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و باران و نواحی گرمسیر استان به ویژه شرق همراه با رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
امینی با بیان اینکه در مناطق مرکزی بارش باران مورد انتظار است، گفت: ماندگاری هوای سرد و کاهش جزئی دما همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه غرب و جنوب استان، کمینه دما به زیر صفر و خطر سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.
وی درباره تداوم گردیان فشاری و وزش باد شدید، کاهش محسوس دما از بعدازظهر روز دوشنبه تا اواخر فردا در استان افزود: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان همراه است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: طوفان لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی و جنوبی، کاهش محسوس دما در بیشتر نواحی استان تا پایان هفته، احتمال خیزش گردوخاک در نقاط مستعد به ویژه شرق و شمالی، خطر سرمازدگی و یخبندان در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی استان از مخاطرات سامانه مذکور است، این سامانه در تمام مناطق استان به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات شهرستان‌های فریدونشهر، شاهین‌شهر و میمه، بویین میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران) و گلپایگان پیش‌بینی شده است.
امینی افزود: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری به ویژه سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی، خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و سقوط از ارتفاعات، خیزش گردوخاک و کاهش دید در مناطق مستعد، سرمازدگی و افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی از مخاطرات فعالیت سامانه است.
وی پیرامون فعالیت سامانه بارشی با حفظ اعتبار هشدار زرد از شب گذشته تا پیش از ظهر جمعه چهارم آبان در استان، گفت: فعالیت این سامانه با احتمال رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف در مناطق شرق و تا حدودی مرکز استان همراه است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار کرد: سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح وقت جمعه پایان هفته جاری با رگبار باران و در ارتفاعات استان و مناطق سردسیر غرب بارش برف و مه‌آلودگی است.
وی افزود: این سامانه طی روز سوم آبان، تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، فریدونشهر، گلپایگان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، سمیرم، چوپانان، خمینی‌شهر، خوروبیابانک، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، زواره، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، هرند، ورزنه و مبارکه را فرا خواهد گرفت.
امینی، لغزندگی معابر، یخ‌زدگی در مناطق کوهستانی و سردسیر، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و ناپایدار، مه‌آلودگی و کاهش دید را از مخاطرات سامانه ذکور دانست و تصریح کرد: احتیاط در تردد جاده‌ها و معابر، همراه داشتن تجهیزات لازم، برداشت محصولات زراعی و باغی حساس و انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای استاندارد، استحکام بخشی به سازه‌های سبک و ناپایدار و آمادگی دستگاه‌های اجرایی لازم و توصیه می‌شود.
وی با بیان اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه 25 سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به هفت سانتی‌گراد می‌رسد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای 27 درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای دو درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.
کد خبر 803776

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898325/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاثیر دیجیتال بر فردوسی گریزی!

شعرخوانی دختر شیرین زبان

خوانش شعری زیبا توسط مهران مدیری

شایعه لغو شدن The Wolf Among Us 2 تکذیب شد

برنامه دولت چهاردهم برای توسعه فیبر نوری و کسب و کارهای دیجیتال

Canva به چند ابزار هوش مصنوعی جدید و جذاب مجهز شد

بازی/ ONE PIECE TREASURE CRUISE-RPG؛ گنج پنهان را بیابید

کاهش 16 درصدی واردات گوشی هوشمند به روایت گمرک!

لایحه بودجه در زمین پارلمان

دومین وتوی آقای رئیس

دیپلماسی ضد جنگ ایران

روش‌های جلوگیری از لک‌های پوستی در بارداری

نیمی از فضاهای دانشگاه کاشان خیرساز است

ورود اولین بذرهای هیبرید فلفل‌ دلمه‌ای قرمز به بازار

وسایل نقلیه رسوبی و توقیفی در پارکینگ‌ها تعیین‌تکلیف شود

منظور سردار جعفری از «غلطی که اسرائیل بعد از وعده صادق 1 در اصفهان انجام داد» کدام حمله اسرائیل بود؟

مصدومیت 4 تن درسانحه رانندگی درمحور ارومیه - مهاباد

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 2 آبان

پیش‌ بینی قیمت دلار تا پایان سال 1403

کنگره شهدای دانشگاهی استان اصفهان

یادگاری‌های شاعران قم و کاشان برای موسی مبرقع(ع) در شب شعر یک ماه و چهل ستاره

امنیت ما مرهون حضور ایثارگران در جبهه‌ها است

هوای اصفهان سرد می‌شود/ احتمال بارش برف و باران

رویکرد مدیریت شهری بر مبنای آرامش، تعامل و وفاق خواهد بود

عکس| پست مهدی آذربایجانی و تبریک روز سپاهان

برگزاری یادواره 5هزار و 500 شهید دانش‌آموز اصفهان

یادواره 5500 شهید دانش‌آموز اصفهان

ماندگاری سرما و طوفان‌های لحظه‌ای در اصفهان / کمینه دما به زیر صفر می‌رسد

برنامه مسابقات هفته های یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر/ اعلام زمان دیدارهای معوق پرسپولیس و سپاهان

دستگیری قاتل مسلح در عملیات پلیس

ایران در تولید مقالات علمی هوش مصنوعی در رتبه 15 جهان قرار دارد

اجرای 100 پروژه‌‌ زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

برگزاری رزمایش زلزله در مهاباد

آغاز آسفالت بلوار ورودی روستای گلستان مهدی در زواره

مصدومیت 4 تن در سانحه رانندگی محور ارومیه_مهاباد

قائم‌پناه، معاون پزشکیان: تفکرات کمونیستی را در کشور رواج ندهیم/ توزیع فقر هنر نیست/ همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم؛ سرمایه‌گذاران امروز ارزشی کمتر از آنانی ندارند که در دفاع مقدس جان خود را به میدان آوردند

نصب دومین دستگاه خودپرداز در میدان بزرگمهر اصفهان

تفکرات کمونیستی را رواج ندهیم | توزیع فقر هنر نیست | همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم

دیدار با خانواده شهید توحیدی در خوانسار

برگزاری کنگره ملی شهدا، فرصتی برای معرفی سیره شهدا به نسل جوان است

برگزاری کنسرت «راز دل» در تالار رودکی

اعلام برنامه هفته‌های یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر فوتبال

راه‌اندازی حدود پنجاه هنرستان جدید در استان اصفهان

مقاومت دربرابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی

مشارکت مردم اصفهان در پویش کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه

یک کشته و یک مصدوم در واژگونی خودرو سواری

طرح توسعه واحدهای صنعتی اردستان 500 فرصت شغلی به‌همراه دارد

سرشماری کشاورزی، چشم انداز این حوزه را در تیران ترسیم می‌کند

مصالحه بیش از 70درصد از پرونده‌های قضائی در اصفهان

مصالحه 71 درصدی پرونده‌های قضایی اصفهان توسط مشاوران کلانتری‌ها