پیام سپاهان

آخرين مطالب

سالن پُرکن نتانیاهو مقالات

سالن پُرکن نتانیاهو
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - فرهیختگان /متن پیش رو در فرهیختگان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
زهرا طیبی| فعلا از رویای پادشاه شدن و برگشتن به ایران، سخنرانی در اجلاس اسرائیلی_آمریکایی نصیب ربع‌پهلوی شده است. سهم رضا پهلوی از اجلاس، تجمع 10، 15 نفر بیرون از محل برگزاری جلسه در حمایت از او و البته تعدادی صندلی در ردیف‌های آخر این اجلاس هم بود. حمایت علنی رژیم از براندازها و ابراز علنی همراهی براندازها از رژیم در روزهای ناآرامی 1401 شروع شد و وقتی رضا پهلوی در شرایطی که رژیم‌صهیونیستی در بدترین شرایط خود در منطقه قرار داشت، به آنجا رفت، تقریبا این همکاری برای همه روشن شد. مشخص است که آنها برای سخنرانی در این اجلاس‌ها دنبال جلب‌نظر افکار عمومی داخل ایران نیستند، مسیر همچنان جلب‌نظر کارفرمایان برای جذب پول و بودجه بیشتر از آنهاست.
کمپین فشار ربع‌پهلوی به نام حمایت از ایران!
«برای سرنگونی نیاز به رهبری آمریکا، اسرائیل و یک شریک ایرانی داریم.» این بخشی از صحبت‌های ربع‌پهلوی در این اجلاس است و منظور او از شریک ایرانی هم خودش است. البته او درحالی قصد دارد بگوید شریک مناسبی برای آنهاست که در همین مرحله میان براندازان دعواهای زیادی وجود دارد. دوسالی از ماجرای دعوای براندازهای خارج‌نشین درباره اینکه بالاخره چه کسی رئیس است، می‌گذرد. یک‌سر این دعوا به رضا پهلوی می‌رسد، او برای اینکه ثابت کند طرفداران زیادی دارد، کمپین «وکالت می‌دهم» را راه انداخت اما درنهایت تلاش و تبلیغ رسانه‌ای، تعداد امضاها حتی به نیم‌میلیون هم نرسید. واقعیت ماجرا این بود که ربع‌پهلوی حتی در میان براندازان خارج‌نشین هم محبوب نبود و همین تکروی‌های او باعث شد منشور همبستگی براندازان از هم بپاشد. نکته مهم دیگری که او را به یک چهره منفور حتی در میان ایرانیان خارج‌نشین تبدیل کرده بود، حمایت صریح و علنی او از اعمال فشار و تحریم بر مردم ایران، برای تحقق براندازی بود. ربع‌پهلوی در بخشی از سخنرانی خود در این اجلاس هم دوباره به این موضوع اشاره کرد و گفت که «راه براندازی بازگشت فشار حداکثری، برحکومت است.» که معنای صریح آن همان تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.
بنیادی برای براندازی
سال 95 چند روزی مانده به شروع ریاست‌جمهوری ترامپ، نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور جدید آمریکا منتشر شد که از او خواسته بودند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و در توافق هسته‌ای با ایران تجدیدنظر کند. نامه از جانب 30 نفر که خود را ایرانی می‌نامیدند، منتشر شد. دوسال بعد 18 نفر از این 30 نفر بنیادی با نام فرشگرد تشکیل دادند تا ایده براندازی را جدی‌تر پیش‌بگیرند، تشکیلات به پهلوی‌ها وابسته بود و با حمایت آنها اداره می‌شد، موضع صریح آنها هم این بود که رضا پهلوی می‌تواند عامل وحدت میان نیروهای سکولار و دموکرات مخالف جمهوری اسلامی باشد. مسیری که آنها برای براندازی دنبال می‌کنند در نامه به ترامپ به‌وضوح خود را نشان داد، فشار حداکثری به ایران از طریق اعمال و تشدید تحریم‌ها و در گام بعد حمله نظامی به ایران بود. یکی از مؤسسان و شخصیت‌های کلیدی این بنیاد هم سعید قاسمی‌نژاد است. او از مشاوران ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی است که پیش ‌از این در ایران بود و در جریان ناآرامی‌های کوی دانشگاه در سال 82 بازداشت شده بود. نکته مهمی که درباره قاسمی‌نژاد موردتوجه قرار داشت، این بود که او مدتی در ایران حضور داشته، کار کرده و تقریبا شناخت دقیق‌تری از افرادی دارد که سال‌ها در ایران زندگی نکرده‌اند.
فرشگردها به تل‌آویو رسیدند
رئیس‌جمهور آمریکا اما بر مداری که فرشگردی‌ها می‌خواستند حرکت نکرد، اگرچه کمپین فشار حداکثری علیه ایران به‌راه افتاد، اما خبری از براندازی نبود. فرشگردی‌ها ناامید از ترامپ، در تیر 1400 این بار نامه‌ای به بنت نخست‌وزیر جدید رژیم‌صهیونیستی نوشتند و از او خواستند تا برای تضعیف ایران، سپاه پاسداران را تضعیف کند. این نقطه‌ای بود که خط‌وربط براندازها با اسرائیل را علنی کرد. این مسیر ادامه پیدا کرد تا ناآرامی‌های 1401 و جلسه مشترک صهیونیست‌ها با چهره‌های برانداز و سفر ربع‌پهلوی به سرزمین‌های اشغالی در روزهایی که شرایط منطقه‌ای برای رژیم‌صهیونیستی بهتر از امروز بود اما در آن روزها در بدترین حالت خود قرار داشت. در آن برهه زمانی سفر ربع‌پهلوی با انتقادهای زیادی حتی از جانب چهره‌های برانداز همراه شد و این اقدام او را بی‌عقلی و عدم درک شرایط دانستند. اما واقعیت ماجرا این بود که ایده براندازان برای نابودی ایران، حمله نظامی و تصرف نظامی ایران از جانب یک قدرت خارجی بود. در این مسیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قطعا با آنها همراه نبودند و تنها رژیمی که احتمال می‌رفت در دنبال کردن این ایده با آنها همراهی کند، رژیم‌صهیونیستی بود. درواقع ربع‌پهلوی تصور می‌کرد اگر در زمین رژیم بازی کند، می‌تواند حمایت آنها برای حمله به ایران را جلب کند و حالا نیز با همان خط در اجلاس‌هایی با نام رژیم‌صهیونیستی شرکت می‌کند.
فقط کارفرمای صهیونیستی باقی‌مانده
اعلام صریح حمایت ربع‌پهلوی از رژیم، آن ‌هم درست در روزهایی که بسیاری از کشورهای جهان به‌خاطر جنایات صهیونیست‌ها سکوت را شکسته‌اند و صراحتا اقداماتش را محکوم می‌کنند، اقدامی است که حتی با ارزش‌های انسانی در تناقض است و برای آنها حمایتی از جانب افکار عمومی به‌همراه نخواهد داشت. اما واقعیت ماجرا این است که آنها می‌دانند بعد از شکست مفتضحانه‌ای که در 1401 خوردند حالا تنها رژیم‌صهیونیستی حاضر است از آنها حمایت کند. البته کارکرد آنها نیز برای رژیم حضور در چنین اجلاسی با نام نماینده ایران است تا خوراکی برای رسانه‌های فارسی‌زبان فراهم و این‌طور القا کنند که همه ایرانیان مخالف رژیم نیستند. اما نکته جالب ماجرا این است که آنها نیز می‌دانند نمی‌توانند حساب چندانی روی براندازانی مثل ربع‌پهلوی باز کنند. تصاویر حضور 10، 15 نفر از طرفداران ربع‌پهلوی بیرون محل اجلاس آن‌هم درحالی‌که اینترنشنال این‌طور القا می‌کرد که برخی طرفداران به‌خاطر شلوغی جمعیت بیرون از محل اجلاس نشسته‌اند، انتقال ربع‌پهلوی به انتهای جلسه برای آنکه جان دونالد ترامپ تهدید نشود، حداقل اثبات می‌کند که ربع‌پهلوی در بهترین حالت در قالب یک نمایش چنددقیقه‌ای برای صهیونیست‌ها کارکرد دارد و چیزی بیش از این نیست. واقعیت ماجرا این است شکستی که آنها در پاییز 1401خوردند، غربی‌ها و البته صهیونیست‌ها را به این نتیجه رسانده که براندازی در ایران اساسا ممکن نیست و اگر در دستور کار آنها باشد، قطعا ربع‌پهلوی فردی نیست که بتواند حتی در میان براندازان اجماعی ایجاد کند. شاید بهترین موفقیت برای رضا پهلوی از شرکت در این اجلاس‌ها جذب بودجه بیشتر برای گذران زندگی‌ خود به نام مبارزه مدنی باشد. 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/889350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترمز سپاهان در دربی اصفهان کشیده شد

تبلیغ منتسب به متا کوئست 3S هدستی با قیمت 299 دلاری را نشان می‌دهد

شهدا، نظام انقلاب و کشور را بیمه کردند

شروع سال تحصیلی هزار و 531 تن از دانش آموزان شاهد و ایثارگر مازندرانی

نمایشگاه مشاغل خانگی فرصتی برای ارائه توانمندی‌های خانواده‌ها است

اورژانس اصفهان بیش از 500 نفر کمبود نیرو دارد

سکوهای خالی ورزشگاه فولادشهر نقطه تاریک دیدار ذوب‌آهن و سپاهان+ فیلم

اعزام پنج اصفهانی به تیم ملی ووشو

بازدید خبرنگاران از پادگان شهید کاوه در مهاباد

هفته پنجم لیگ‌ برتر| سپاهان پیروز نیمه اول دربی

صدور سند اجاره برای 96 درصد موقوفات شهرستان مهاباد

دیدار جمعی از مسئولان مهاباد با خانواده های معظم شهدا

نماینده کاشان در مجلس: خ اعتماد بین مردم و مسئولان را تقویت کنند

مسجد زیبای شیخ لطف‌الله + فیلم

نماینده کاشان در مجلس: خبرنگاران اعتماد بین مردم و مسئولان را تقویت کنند

پیش بینی آسمانی صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد در اصفهان

افشاگری یک نماینده مجلس از فساد در رأس یکی از ادارات دولتی + جزئیات

نوار پیروزی‌های سپاهان در دربی اصفهان پاره شد

ترمز سپاهان در دربی اصفهان کشیده شد/ ثبت چهارمین تساوی ذوب‌آهن با تعویض طلایی

110 میلیارد تومان میزان پرداختی حقوق ماهانه شهرداری کاشان

اولین توقف فصل سپاهان؛ بازگشت تراکتور به مسیر پیروزی

دربی اصفهان،جذاب اما بدون برنده/ذوب‌آهن نوار پیروزی‌های سپاهان را قطع کرد

شهرآورد اصفهان و تقسیم امتیازات/ نیمه مربیان را ربیعی برد

خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن + لینک دانلود فیلم

هفته ای 300 تبعه غیرمجاز بیگانه از بهارستان اخراج می شوند

کامیابی نیا صدمین گل شهرآورد اصفهان در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد

گاندو‌ها سپاهان را متوقف کردند

پات در دربی اصفهانی‌ها/سه امتیاز شیرین به حساب شاگردان اسکوچیچ واریز شد

دربی اصفهان مساوی شد/ کمال؛ تعویض طلایی ربیعی + جدول

توقف سپاهان در دربی اصفهان/ پیروزی سخت تراکتور در خرم آباد+ فیلم

کمک 15 میلیارد تومانی اصفهانی در پویش جشن عاطفه ها

مولودی خوانی در مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد

ذوب‌آهن ترمز سپاهان را کشید/ تساوی در فولادشهر

نتیجه دربی اصفهان غیرقابل پیش‌بینی بود / جای بازیکنان نبودم که توپ‌ها را به گل تبدیل کنم

سرمربی سپاهان: نتیجه شهرآورد اصفهان غیر قابل پیش‌بینی است

هیئت‌امنای مسجد کازرونی اصفهان تحت پیگرد قانونی

حجم ذخیره سد مهاباد بیشتر از مدت مشابه پارسال

ارائه بازی غالب مقابل تیم سپاهان دشوار است

ریشه جالب کلمات پیژامه و پیراهن

باهوشی ملک‌الشعرا با خواندن چند بیت شعر زیبا

زندگی کردن من مردن تدریجی بود

آمریکا استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار چینی در خودروهای خودران را ممنوع می‌کند

فیلم‌برداری آیفون 16 پرو مکس در رده‌بندی دگزومارک صدرنشین شد

نسخه پیشرفته سیری با Apple Intelligence احتمالاً دی‌ماه منتشر می‌شود

مقایسه شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا با گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

تسک‌منیجر ویندوز 11 به‌زودی نوع فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر را نیز نشان می‌دهد

هواوی میت XT ظاهراً اوایل 2025 وارد بازارهای جهانی می‌شود

هشدار دانشمندان سرشناس: باید برای ریسک‌های فاجعه‌بار هوش مصنوعی آماده شویم

با چشمت آیفون رو کنترل کن

آقاتهرانی: روند فعلی فیلترینگ را قبول ندارم