پیام سپاهان

آخرين مطالب

اورژانس اصفهان بیش از 500 نفر کمبود نیرو دارد اجتماعی

اورژانس اصفهان بیش از 500 نفر کمبود نیرو دارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: هم‌اکنون در اورژانس، 554 نفر کمبود نیرو داریم. برای جذب نیرو تفاهم‌نامه‌ای میان بخش اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امضا شده است. اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مساعدت کند تا دو ماه آینده این مهم محقق می‌شود.
محمد زمانی، روز یکشنبه (1مهرماه) در نشست خبری اورژانس واقع در مرکز مدیریت حوادث، بلایا و پایش مراقبت‌های درمانی ملک‌شهر اصفهان که به مناسبت روز «فوریت‌های پزشکی» (26شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس اصفهان 162 پایگاه جاده‌ای و شهری دارد.
81 پایگاه آن شهری و مابقی آن جاده‌ای محسوب می‌شود. همچنین از یک اورژانس امداد هوایی و چند پایگاه مجهز به موتورلانس هم برخوردار است. هم‌اکنون در اورژانس اصفهان 287 آمبولانس در حال بهره‌داری است که 50 درصد آن‌ها عمری بیش از ده سال دارند.
وی ادامه داد: اورژانس اصفهان در 6 ماه نخست امسال حدود 580 هزار تماس تلفنی با اورژانس داشته است. درواقع، به‌طور روزانه بین حدود 3000 تا 3500 تماس برقرار و بیش از یک‌سوم آن‌ها به فرستادن اورژانس منجر شده است. البته نباید فراموش کرد که در تمامی تماس‌های تلفنی، مشاوره‌ پزشکی ارائه می‌شود.
این مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: 19زایمان در 5 ماه اول امسال با مساعدت اورژانس انجام شد. همچنین در این مدت، 32 مورد احیای قلبی ریوی (CPR) در زمان قبل از اعزام بیمار به بیمارستان به‌کوشش اورژانس صورت گرفت. امسال در مقایسه با سال گذشته میزان غرق‌شدگی بیشتر بود و در 6 ماه نخست سال به 75 مورد رسید. هر چند تاکنون در مقایسه با سال پیش تصادفات جاده‌ای کمتری رخ داده است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با تأکید بر اینکه در فرآیند امدادرسانی، اورژانس فقط یکی از تیم‌های کمک‌کننده محسوب می‌شود، بیان کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی، هلال‌احمر، پلیس، آتش‌نشانی مجموعه‌ای از تیم‌های امداد و نجات هستند که هرکدام زودتر به محل حادثه برسد، باید به وظایف خود عمل کند.
زمانی درباره کوتاه‌ترین مدتی که اورژانس وظیفه دارد خود را به محل حادثه برساند، توضیح داد: براساس تعاریف انجام‌شده، اورژانس در امدادرسانی حوادث جاده‌ای باید زیر 4 دقیقه و در حوادث شهری باید زیر 10 دقیقه در محل وقوع سانحه حاضر شود. هم‌ اکنون بیش از 88درصد امدادرسانی‌ها در این بازه زمانی محقق می‌شود.
کلان‌شهر اصفهان به موتورلانس نیاز دارد
وی با نظر به این موضوع که ارائۀ خدمات به بیماران سکته مغزی، سکته قلبی، کودکان، مادران، باردار و افراد مسن جزو خطوط قرمز اورژانس و دارای اهمیت حیاتی است، یادآور شد: در اورژانس براساس امکاناتی که در اختیار داریم، موظفیم که ابتدا شرح‌حال گروه‌های مذکور را به‌طور دقیق دریافت و سپس به مراکز درمانی منتقل کنیم. در انتقال به مرکز نیز لزوماً نزدیک‌ترین مکان مدنظرمان نیست، بلکه بنا بر اقتضائات مناسب‌ترین مراکز درمانی را مدنظر می‌گیریم و بیمار را منتقل می‌کنیم.
این مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه امروزه در وضعیت تماس با اورژانس تحولات اساسی صورت گرفته است، تصریح کرد: امروزه سراسر استان به‌طور یکپارچه با سامانه 115 تماس می‌گیرند. این مسئله یک مزیت داشته است و آن افزایش 100 تا 200 درصدی امدادخواهی و امدادگیری است. در واقع، یک تجمیع مثبت هم صورت گرفته و سرویس‌دهی نیز افزایش یافته است. برخی تماس‌ها نیز اصلاً ضروری نیست و در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با تأکید بر اینکه به تقویت تمام زیرساخت‌ها نیازمندیم، گفت: در این مسیر تلاش می‌کنیم، اما همچنان منتظر تأییدیه‌ها و حمایت‌های امنیتی هستیم. اگر این حمایت‌ها محقق شود، یک انقلاب در امدادرسانی اورژانس اصفهان صورت می‌گیرد، آنگاه اگر تماس‌گیرنده یا امدادخواه فقط نام شهرستانش را بگوید، کافی است. مابقی آدرس به‌طور کامل بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. از وزیر بهداشت قول گرفته‌ایم که این موضوع در هیئت‌وزیران مطرح و پیگیری شود.
زمانی باتوجه‌به کلان‌شهر بودن اصفهان افزود: شهرهایی مانند اصفهان به موتورلانس یا اعزام تیم‌های موتورآمبولانس نیاز دارند. این دستگاه‌ها به عبور در تمام مسیرها مجاز هستند و راحت‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسند. شهر اصفهان هم‌اکنون دارای 4 موتورلانس است و 4 دستگاه دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی با ذکر این نکته که در 5 ماه اول سال 3 پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان اضافه شده است، ادامه داد: طبق آمایش و اسناد، ما هم‌اکنون 42 پایگاه از سرانه مدنظر عقب هستیم. حداقل 40 پایگاه نیز به‌صورت شهری و جاده‌ای در سراسر استان باید اضافه شود تا به سرانه جمعیت و آمایش سرزمینی دست پیدا کنیم. یک پایگاه امداد هوایی نیز به‌زودی اضافه می‌شود.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با اشاره به اینکه 1240 نیرو در اورژانس مشغول به خدمت‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون در اورژانس 554 نفر کمبود نیرو داریم. برای جذب نیرو تفاهم‌نامه‌ای میان بخش اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امضا شده است. اگر وزارت بهداشت مساعدت کند تا دو ماه آینده این مهم محقق می‌شود.
زمانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا درخصوص سرانجام مطالبه‌گری نیروهای اورژانس در اصفهان که چندی پیش مطرح شده بود، بیان کرد: پس از طرح مطالبات، گفت‌وگوهای لازم با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اورژانس کشوری صورت گرفت. هم‌اکنون درخواست کرده‌ایم که حقوق پایه این نیروها اصلاح شود. ماه گذشته نیز تمام معوقاتی را که قابل‌پرداخت بود، پرداخت کردیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/889462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترمز سپاهان در دربی اصفهان کشیده شد

تبلیغ منتسب به متا کوئست 3S هدستی با قیمت 299 دلاری را نشان می‌دهد

شهدا، نظام انقلاب و کشور را بیمه کردند

شروع سال تحصیلی هزار و 531 تن از دانش آموزان شاهد و ایثارگر مازندرانی

نمایشگاه مشاغل خانگی فرصتی برای ارائه توانمندی‌های خانواده‌ها است

اورژانس اصفهان بیش از 500 نفر کمبود نیرو دارد

سکوهای خالی ورزشگاه فولادشهر نقطه تاریک دیدار ذوب‌آهن و سپاهان+ فیلم

اعزام پنج اصفهانی به تیم ملی ووشو

بازدید خبرنگاران از پادگان شهید کاوه در مهاباد

هفته پنجم لیگ‌ برتر| سپاهان پیروز نیمه اول دربی

صدور سند اجاره برای 96 درصد موقوفات شهرستان مهاباد

دیدار جمعی از مسئولان مهاباد با خانواده های معظم شهدا

نماینده کاشان در مجلس: خ اعتماد بین مردم و مسئولان را تقویت کنند

مسجد زیبای شیخ لطف‌الله + فیلم

نماینده کاشان در مجلس: خبرنگاران اعتماد بین مردم و مسئولان را تقویت کنند

پیش بینی آسمانی صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد در اصفهان

افشاگری یک نماینده مجلس از فساد در رأس یکی از ادارات دولتی + جزئیات

نوار پیروزی‌های سپاهان در دربی اصفهان پاره شد

ترمز سپاهان در دربی اصفهان کشیده شد/ ثبت چهارمین تساوی ذوب‌آهن با تعویض طلایی

110 میلیارد تومان میزان پرداختی حقوق ماهانه شهرداری کاشان

اولین توقف فصل سپاهان؛ بازگشت تراکتور به مسیر پیروزی

دربی اصفهان،جذاب اما بدون برنده/ذوب‌آهن نوار پیروزی‌های سپاهان را قطع کرد

شهرآورد اصفهان و تقسیم امتیازات/ نیمه مربیان را ربیعی برد

خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن + لینک دانلود فیلم

هفته ای 300 تبعه غیرمجاز بیگانه از بهارستان اخراج می شوند

کامیابی نیا صدمین گل شهرآورد اصفهان در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد

گاندو‌ها سپاهان را متوقف کردند

پات در دربی اصفهانی‌ها/سه امتیاز شیرین به حساب شاگردان اسکوچیچ واریز شد

دربی اصفهان مساوی شد/ کمال؛ تعویض طلایی ربیعی + جدول

توقف سپاهان در دربی اصفهان/ پیروزی سخت تراکتور در خرم آباد+ فیلم

کمک 15 میلیارد تومانی اصفهانی در پویش جشن عاطفه ها

مولودی خوانی در مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد

ذوب‌آهن ترمز سپاهان را کشید/ تساوی در فولادشهر

نتیجه دربی اصفهان غیرقابل پیش‌بینی بود / جای بازیکنان نبودم که توپ‌ها را به گل تبدیل کنم

سرمربی سپاهان: نتیجه شهرآورد اصفهان غیر قابل پیش‌بینی است

هیئت‌امنای مسجد کازرونی اصفهان تحت پیگرد قانونی

حجم ذخیره سد مهاباد بیشتر از مدت مشابه پارسال

ارائه بازی غالب مقابل تیم سپاهان دشوار است

ریشه جالب کلمات پیژامه و پیراهن

باهوشی ملک‌الشعرا با خواندن چند بیت شعر زیبا

زندگی کردن من مردن تدریجی بود

آمریکا استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار چینی در خودروهای خودران را ممنوع می‌کند

فیلم‌برداری آیفون 16 پرو مکس در رده‌بندی دگزومارک صدرنشین شد

نسخه پیشرفته سیری با Apple Intelligence احتمالاً دی‌ماه منتشر می‌شود

مقایسه شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا با گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

تسک‌منیجر ویندوز 11 به‌زودی نوع فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر را نیز نشان می‌دهد

هواوی میت XT ظاهراً اوایل 2025 وارد بازارهای جهانی می‌شود

هشدار دانشمندان سرشناس: باید برای ریسک‌های فاجعه‌بار هوش مصنوعی آماده شویم

با چشمت آیفون رو کنترل کن

آقاتهرانی: روند فعلی فیلترینگ را قبول ندارم