پیام سپاهان

آخرين مطالب

خبرهای خوش درباره بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان در راه است اجتماعی

خبرهای خوش درباره بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان در راه است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهردار اصفهان گفت: بخش‌های مختلف شهرداری از جمله فضای سبز، اتوبوسرانی، قطار شهری و تاکسیرانی با هدف کاهش آلودگی هوا و بهینه‌سازی خدمات فعالیت می‌کند و خبرهای خوش درباره بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان در راه است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _یکشنبه ششم مهر_ در فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان برای کمک به کاهش آلودگی هوا به‌ویژه احداث و تکمیل خط دوم مترو اظهار کرد: هم‌اکنون با فعال بودن تمام رام‌های قطار شهری و نبود مشکلات فنی، در بعضی مواقع سر فاصله زمانی حرکت قطارها به حدود 8 دقیقه کاهش پیدا می‌کند، اما در حالت کلی این سرفاصله حدود 11 دقیقه است، در حالی که هدف ما رسیدن به فاصله 4 دقیقه‌ای برای جابه‌جایی مسافران است.
وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده، میزان رضایت مسافران این مسیر بسیار بالا است و یکی از درخواست‌های اصلی آن‌ها کاهش سرفاصله قطارها است، افزود: یکی از چالش‌های ما در این زمینه تأمین واگن‌های قطار است که شهرداری اصفهان طی سال‌های اخیر با این مشکل مواجه شده است؛ بعضی سفارش‌ها پیش‌خرید شده و با وجود گذشت 12 سال، هنوز تعداد کافی واگن‌ها تحویل داده نشده است؛ تعداد دیگری نیز به علت تحریم‌ها در بنادر چین آماده بارگیری است و نیاز به پیگیری دارد.
شهردار اصفهان اضافه کرد: مدیران قبلی شهرداری نیز تلاش‌های زیادی برای کاهش سرفاصله قطارها و افزایش تعداد رام‌ها کرده‌اند، اما هنوز به هدف نهایی نرسیده‌ایم و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.
قاسم‌زاده افزود: استاندارد کاهش زمان حرکت خودروها در سطح شهر نیز در حال دستیابی است و تیم ما اقدامات جدیدی را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فروشگاه‌های عرضه مایحتاج عمومی به‌صورت آزمایشی در دو ایستگاه علیخانی و کارگر متروی اصفهان ایجاد شده است، تصریح کرد: در این راستا شهروندانی که منزل آن‌ها در مسیر خط یک مترو قرار دارد، می‌توانند به نزدیک‌ترین ایستگاه نزدیک به منزل خود وارد شوند و خریدهای روزانه یا هفتگی خود را بدون نیاز به حضور در سطح شهر انجام دهند و از همان مسیر به ایستگاه مبدا بازگردند؛ این از مزایای جانبی مترو است که علاوه بر امنیت و آرامش، به‌عنوان یکی از بهترین الگوهای حمل‌ونقل درون‌شهری به‌شمار می‌آید.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به تجربیات ناخوشایندی که در فصل پاییز و زمستان از بابت آلودگی هوا و تعطیلی مدارس داریم، شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا شرایط را مدیریت و کنترل کند؛ بخش‌های مختلف شهرداری از جمله فضای سبز، اتوبوسرانی، قطار شهری و تاکسیرانی با هدف کاهش آلودگی هوا و بهینه‌سازی خدمات فعالیت می‌کند و خبرهای خوش درباره بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان در راه است، لازم است شهروندان نیز برای بهبود وضعیت، همکاری کنند.
قاسم‌زاده ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که استان اصفهان در زمینه مصرف بنزین، رتبه دوم کشور را دارد، به‌طوری‌که روزانه حدود 8 میلیون لیتر بنزین در استان و حدود 2 میلیون لیتر در شهر اصفهان مصرف می‌شود؛ یکی از دلایل این میزان مصرف تعداد بالای خودروهای جدیدی است که به ترافیک شهری افزوده می‌شود، به‌طوری که به‌طور متوسط بر اساس آمار سال 1402 هر ماه 5 هزار خودروی جدید در اصفهان پلاک می‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست مصرف نفت و گاز (گازوئیل) را نیز دارد و روزانه حدود 7 میلیون لیتر نفت‌گاز در استان مصرف می‌شود که از این مقدار 60 هزار لیتر در شهر اصفهان به مصرف می‌رسد، گفت: کاهش این حجم از مصرف سوخت‌های فسیلی تنها با تلاش شهرداری امکان‌پذیر نیست و نیاز به همکاری شهروندان دارد.
شهردار اصفهان بیان کرد: شهروندان اصفهان روزانه حدود 4 میلیون سفر درون‌شهری انجام می‌دهند که با مدیریت درست از جمله خرید هفتگی یا استفاده از فروشگاه‌های محلی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، می‌توان تعداد این سفرها را کاهش داد؛ اگر تنها 20 درصد از این سفرهای درون‌شهری کم شود، تأثیر چشم‌گیری در کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی در شهر خواهیم داشت.
قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: این تغییرات ساده از سوی شهروندان می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سر فاصله خطوط مختلف حمل‌ونقل عمومی شهر متفاوت است، گفت: خط یک اتوبوسرانی که به‌عنوان خط تندرو شناخته می‌شود، سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به حدود 2 دقیقه کاهش پیدا کرده است، اما در خطوط حومه این فاصله زمانی گاهی به 40 تا 45 دقیقه نیز می‌رسد.
شهردار اصفهان اظهار داشت: خطوط میانی درون‌شهری نیز میانگین فاصله زمانی حدود 15 دقیقه دارد که همچنان نیازمند کاهش است؛ هدف نهایی شهرداری این است که سرفاصله اتوبوس‌های سطح شهر را به 8 دقیقه برساند تا دسترسی سریع‌تر و بهتری برای شهروندان فراهم شود.
قاسم‌زاده تصریح کرد: بر اساس متغیرهای قابل پیش‌بینی و با تأمین منابع مورد نیاز، برنامه‌ای در نظر گرفته شده بود که فاز یک خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد، اما بعضی از این متغیرها از کنترل ما خارج بود و تحت تأثیر شرایط کلی جامعه و اقتصاد کشور، سرعت کار را تا حدودی کاهش داد، با این حال فعالیت در حدود 20 جبهه کاری توسط شرکت‌های مختلف طرف قرارداد همچنان در حال انجام است.
وی افزود: روند کار این شرکت‌ها بستگی زیادی به میزان منابع مالی دارد، به‌طوری که در صورت تأمین منابع، کار توسعه پیدا می‌کند و در صورت کاهش منابع ممکن است سرعت آن کمتر شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: ما همچنان در تلاش هستیم و امیدواریم که با حمایت‌های لازم بتوانیم به وعده‌ای که داده‌ایم عمل کنیم؛ در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا مهندسان و تیم‌های میدانی به‌طور کامل حمایت شوند و به منابع مورد نیاز دسترسی داشته باشند تا این پروژه را به سرانجام برسانیم.
کد خبر 805093

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/899821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز طرح تحول بوستان خبرنگار شهرک ابریشم

تساوی فولاد خوزستان در لیگ برتر

حاجیلوئیان به مدال نقره کشتی امیدهای جهان رسید

رصد هوشمند خودروها برای کاهش آلودگی هوا با طرح «الیزه»

ملت ایران تمام قد آماده مبارزه با رژیم صهیونیستی است

دعوت فرماندار کاشان برای پیوستن به پویش کمک به مردم لبنان و فلسطین

امروز جبهه مقاومت منسجم‌تر از گذشته به مقاومت ادامه می‌دهد

اصفهانی‌ها میزبان پیکر سه شهید مدافع وطن می شوند

حضور 6 اصفهانی در اردوی تیم ملی دوومیدانی

اجرای طرح «ستاره‌شو» زمینه‌ساز رشد، توسعه و استعداد نوجوانان خانواده فولاد مبارکه

اعلام برنامه های گرامیداشت یوم الله سیزده آبان و هفته بسیج دانش آموزی در مهاباد

اجلاسیه شهدای عرصه خدمانی استان اصفهان برگزار می‌شود

طرز تهیه یک کوکو سیب زمینی متفاوت و مجلسی (ویدئو)

راه اندازی بیش از 50 مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در اصفهان

کشف فرش پولونز صفوی در ژاپن | شاهکاری از ابریشم و طلا از قرن هفدهم + ویدیو

خبرهای خوش درباره بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان در راه است

اعلام برنامه‌های گرامیداشت سیزده آبان و هفته بسیج دانش آموزی در مهاباد

آئین تکریم و معارفه فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهر اصفهان

همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در روستای جهادآباد برگزار شد

تکمیل حفاری مسیر خط 2 متروی اصفهان حدفاصل دارک تا ابن‌سینا تا یک ماه آینده

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی | بهترین رسپی سوپ شیر + ویدیو

آئین معارفه فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهر اصفهان برگزار شد

تعویض الکترو موتور شناور شهر گوک تپه مهاباد

این کفش‌های مجلسی راحت مانند پوشیدن جوراب به جای دمپایی هستند – تا 16 دلار

معرفی کتاب «باران چه می نویسد»

مشخصات ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ افشا شد!

اگر قصد خرید مک بوک اپل دارید، فعلا دست نگه دارید!

Call of Duty: Black Ops 6 نقدهای متوسطی را در استیم دریافت کرده است

استفاده از پیام‌رسان‌ها برای مدارس ممنوع شد؛ فقط از شاد استفاده کنید!

چرا گوشی‌های موتورولا در بازار ایران ناموجود شدند؟

محرومیت ستاره فوتبال زنان ایران به دلیل افتادن روسری؟

منطقه در چشم‌انداز ایران و شورای همکاری

سیاست داخلی ظریف

سفیدنمایی طالبان

سود پنهان فیلترینگ چقدر است که مانع از فروپاشی‌اش می‌شود؟

سه هفته نسل‌کشی اسرائیل در شمال نوار غزه

منطقه در حال جوشش؛ چرا خاورمیانه اوضاع کمپین هریس را بهتر نکرد؟

روایت شاهد عینی از عملیات شهادت‌طلبانه تل‌آویو

جزییات عملیات شهادت‌طلبانه بزرگ در شمال تل‌آویو

بلومبرگ: آیا حمله محدود اسرائیل به ایران، راهی به سوی توافق منطقه‌ای است؟

مدیرکل بنیاد مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار جلسه مشاوره ای خبرداد

کمیسیون پزشکی جانبازان برگزار می‌شود

پاکسازی پاتوق های توزیع مواد مخدر در اصفهان

معرفی برترین‌های اتومبیلرانی سرعت استان اصفهان

مراقب ترفند جدید کلاهبرداران تحت عنوان «فروش کالاهای قیمتی» باشید

درخشش گروه کامپیوتر دانشگاه اصفهان در رقابت هوش مصنوعی

میدان احمدآباد نوروز 1404 متفاوت و زیباتر می‌شود

فعالیت 500 نفر از جهادگران در شاداب‌سازی مدارس کاشان

نحوه درست کردن یک کوکو سیب زمینی متفاوت و مجلسی (فیلم)

دیدار استقلال و تراکتور کجا برگزار می‌شود؟