پیام سپاهان

آخرين مطالب

باور و تکلیف ما تسهیلگری و واگذاری در چاپ و نشر است اجتماعی

باور و تکلیف ما تسهیلگری و واگذاری در چاپ و نشر است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون فرهنگی ارشاد در دیدار با اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران از تشکیل کارگروه‌های مشترک برای حل مسائل چاپ خبر داد و گفت: باور و تکلیف ما تسهیل گری و واگذاری امور است. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نخستین دیدار اعضای اتحادیه چاپخانه داران تهران با عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت ارشاد ظهر امروز یکشنبه ششم آبان در معاونت فرهنگی وزارتخانه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور کلانتری معاون فرهنگی وزارت ارشاد، نیکنام حسین پور مدیر کل روابط عمومی وزارتخانه و احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه داران برگزار شد، برخی اعضای صنف چاپ از جمله یونس جعفری و نجفی نایب رئیسان اتحادیه، منصوری مشاور عالی اتحادیه،فریور کارشناس چاپ، شهامت پور استاد دانشگاه، مدنی چاپخانه دار، دشتبانی مشاور حقوقی اتحادیه، طارمی پیشکسوت چاپ و مدیران سابق چاپخانه افست به بیان دغدغه های خود پرداختند.
احمد ابوالحسنی در این دیدار در سخنانی گفت: اتحادیه چاپخانه داران در 4 سال حضور هیات مدیره جدید، اتفاقات خوبی را رقم زد، یک وحدت رویه در صنعت چاپ در استان ها ایجاد شده و در تمام اتحادیه های استانی این وحدت رویه دیده می شود. 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره چاپ توسط اتحادیه در سه سال اخیر گفت: ما تنها اتحادیه ای در کشور هستیم که برای خود سرود تولید کردیم.
رییس اتحادیه چاپخانه داران به احداث شهرک چاپ در قرچک اشاره کرد وگفت: چاپخانه داران نیاز به فضای بزرگ دارند، امیدوارم استانداری همکاری لازم را با ما در این زمینه داشته باشد.
ابوالحسنی در ادامه با اشاره به مهمترین مطالبات صنعت چاپ گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما ماندن بین وزارت صمت و ارشاد است، ما در بعد صنعتی دچار مشکل هستیم، چون در ارشاد سرفصلی تحت عنوان صنعتی وجود ندارد. ما این موضوع را در مجلس هم پیگیری کردیم، در صنعت ما بر خلاف صنایع دیگر نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ است، کوچکترین چاپخانه با زیر 30 میلیارد تومان امکان راه اندازی ندارد. واردات یک ماشین چاپ زیر 10 میلیون دلار امکان پذیر نیست، ما نیاز به حمایت های صنعتی داریم، در حالیکه در ارشاد در این زمینه ما سرفصلی نداریم.
وی افزود: پتانسیل بزرگی در صنعت چاپ وجود دارد که استفاده ای از آن نمی شود، این پتانسیل با تفکر مثبت ارشاد می تواند به شکوفایی قابل توجهی برسد.ارتباط ما با دفتر امور چاپ در روند فعالیت ها بسیار تأثیرگذار است، از شما می خواهم فردی را در این دفتر منصوب کنید که چاپ را بشناسد و با آن آشنا باشد.
در ادامه خادمی در سخنانی گفت: برای حمایت از تولید باید حرف تولید کننده را بشنویم, از شما می خواهم در اتاق های مشترک تصمیم گیری کنید، این نشست نشان دهنده رویکرد عمیق و هوشمندانه شماست، باید اول هدف را مشخص و بعد در اتاق فکر مشترک این هدف را دنبال کرد.
دشتبان بازرس اتحادیه چاپخانه داران نیز در سخنانی گفت: افق اقتصاد کشور توسط رهبری ترسیم شده است. رهبری چند سالی است که شعار سال را بر محور تولید و اقتصاد گذاشته اند، اما در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی ترمز تحقق شعارهای رهبری هستند، از شما می خواهم از اختیارات و توان فرابخشی استفاده کنید، تامشکلات مهم و سنگینی کمرشکنی که ما با این دو سازمان داریم، را برطرف کنید.
نیکنام حسین پور مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به برخی الزامات چاپ از جمله رعایت پاسداشت زبان فارسی گفت: چاپ در همه شئون زند گی ما ساری و جاری است، بنابراین یک هنر و صنعت است و ظرفیت بزرگی در ایران دارد، قبلا با آقای صالحی در دولت دوازدهم با جمعی از ناشران و چاپخانه داران به افغانستان که از این ظرفیت استفاده کنیم. ظرفیت عظیمی برای چاپ در حوزه کشورهای همسایه وجود دارد.
وی با اشاره به لزوم پاسداشت زبان فارسی گفت: ما در حوزه زبان فارسی وظایفی داریم، ارسال محصولات فرهنگی می تواند حامل پیام های فرهنگی ما نیز باشد، خود همین زبان فارسی فرهنگ ما را اشاعه می دهد و باید نسبت به حفظ و گسترش زبان فارسی همت کنیم.

پیام سپاهان

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز پس از شنیدن دغدغه های فعالان این صنعت در سخنانی گفت: من معتقدم که باید دقیق وارد مسائل حوزه فرهنگ شد و مسایل را با مشارکت همگان حل کرد.باور قلبی بنده این است که مسائل جامعه جدید را جز با مشارکت همه ذینفعان نمی توان حل کرد، دوره تکیه زدن مدیر سوپرمن برای حل مسائل گذشته و اینکه مدیری بتواند به تنهایی مسایل را حل کند، امروز تخیلی بیش نیست. باید تمامی ذینفعان به میز برگردند و با رعایت تمام اقتضائات مسائل را حل کنیم، این مدنی ترین، ممکن ترین و پایدارترین روش است.
وی ادامه داد: مسایل ریز و درشتی در حوزه فرهنگ و خصوصا صنعت چاپ دارد، در گزارشی که از اقای ابراهیمی مدیر کل چاپ هم گرفتم، متوجه شدم که برخی مسایل دشوار شده است اما مبهم و نامشخص نیستند, می شود, دسته بندی کرد، اضلاع مرتبط را شناسایی و درگیر کرد و طبق فرایندی آن را حل کرد. واقعیت این است که بیش از هر زمانی نیازمند همدلی و همزبانی هستیم، گفت وگو برای حل مسایل کشور به صورت عام و چاپ به صورت خاص باید انجام شود.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: برای اینکه یک جامعه پایدار داشته باشیم ،راهی نداریم جز اتکا به حلقه های واسط که همان اصناف و اتحادیه ها هستند.
کلانتری گفت: به یک مدل پایدار رسیدن نه در دست من است نه شما، با همین گفت وگو، تعامل و مذاکره به مدل دست پیدا می کنیم، نتیجه حاصله حتی اگر ایراد داشته باشد، بهترین نتیجه ای است که ما تا آن زمان گرفتیم. اتحادیه ها به صورت عام و خاص معین کشور است، بدنه عظیمی از نیروی انسانی در چاپ مشغول است، اگر ما مجاهدی در حوزه اقتصاد بخواهیم جز شما کسی نیست، وظیفه ما تسهیل گری است، البته ما به اصولی چون پاسداشت زبان فارسی، شفافیت، مبارزه با فساد و ... پایبندیم که شما هم به آن پایبندید.
وی گفت: باور و تکلیف ما تسهیل گری و واگذاری امور است‌، کاهش تصدی گری باید انجام شود. البته سر نظارت باید محکم بایستیم، چون مسئولیت داریم. ابزار حکمرانی ما نظارت است و نظارت به معنای بررسی و پایش شرایط به نحوی است که بهبود حاصل شود‌.
به گفته معاون فرهنگی وزارت ارشاد آیین نامه ها و بخش نامه ها وحی منزل نیست، می توان آن ها را اصلاح کرد و دیر یا زود به نتیجه رساند, حوزه شما یک پیچیدگی دارد و آن تلاقی نقطه اقتصاد و فرهنگ است که کار را پیچیده می کند.
کلانتری ادامه داد: بیشترین نزاع نظری در جهان تعریف ساحت اقتصاد وفرهنگ است، به گونه ای که هم صنعت نخوابد و هم فرهنگ ذبح نشود. باید به مدلی برسیم که این کار با بازگشت به میز گفت وگو ممکن است، البته ما اقتصاد فرهنگ را هنوز نتوانسته ایم سامان دهیم، کنش‌گران این عرصه باید بدانند با چه چیزی طرف هستند.
وی یکی از وظایف وزارت ارشاد را کمک به بروز رسانی صنعت چاپ دانست و گفت: ما کلیات را در لابه لای کتاب ها و در مرکز ملی فضای مجازی رصد می کردیم، باید کمک کرد چاپ بروز رسانی و متناسب با شرایط شود.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: من معتقدم نه تنها صنعت ما مقوم فرهنگ است که خود صنعت نشانه ای از فرهنگ و امید زاست.
کلانتری تصریح کرد: حوزه چاپ و نشر فراخ و چند زنجیره ای و چند ضلعی است. وجود حوزه های متعدد بیمه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت ارشاد و .. کار را پیچیده و سخت می کند. ما باید تناقضات حل و فصل کنیم.بهترین کار این است که با حضور بزرگواران کارگروه های تدارک دیده شود، مسائل یک به یک مطرح و اولویت بندی شود، بعد کارگروهی شکل دهیم یک به یک مسایل را به سمت حل ببریم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/899731/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پژوهشگر ایثارگر در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت

معتقدم جنس اتفاقی که رخ داد، صرفاً یک نمایش قدرت بود

مراسم تکریم و معارفه معاونان استاندار اصفهان برگزار شد

افتتاح پایگاه استعدادیابی ژیمناستیک در برخوار

درخشش دانش آموزمهابادی در پنجمین دوره جشنواره پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی

فرونشست زمین در اصفهان به فرودگاه رسید

تاثیر مثبت بسته جدید بانک مرکزی بر بازار طلا

ذوب آهن مهمان مدافع قهرمانی لیگ بسکتبال

فیلم وایرال شده از یک مراسم عروسی دانشجویی در دانشگاه هنر اصفهان + فیلم

بازی برد - برد ایران و چین در راه ابریشم جدید

دیدار و گفت‌وگو با استاد اکبر میرشمس

چهره‌های محروم هفته دهم فوتسال مشخص شد

ثبت تصویر گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش «یخاب» آران و بیدگل

یکی از اراذل و اوباش متواری در اصفهان بازداشت شد

فرونشست فرودگاه اصفهان

توسعه امنیت بدون نقش‌آفرینی مردم محقق نمی‌شود

واژگونی پژو 405 در محور گلپایگان 4 مصدوم داشت

خطر آتش سوزی در مراتع اصفهان / کدام شهرستان ها در معرض خطر هستند؟

ثبت تصویر منحصر به فرد گربه‌ وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب اصفهان

کشاورزان برای بیمه محصولات خود هرچه سریعتر اقدام کنند

جلوگیری از خروج 24 میلیون یورو ارز با استفاده از ژنراتورهای ساخت داخل

معاون استاندار اصفهان: پروژه‌های انتقال آب به استان، امیدبخش است

صرفه‌جویی 24 میلیون یورویی با استفاده از ظرفیت داخلی

فعالیت حدود 250 کاردرمانگر در استان

محل برگزاری دیدار استقلال و تراکتور اعلام شد

فوتبال محل برگزاری دیدار استقلال و تراکتور اعلام شد

همکاری مشترک کمیته امداد و حوزه خواهران اصفهان جهت رفع مشکلات مددجویان

محل برگزاری بازی استقلال - تراکتور اعلام شد

معرفی ورزشگاه میزبان استقلال - تراکتور و دو بازی دیگر هفته دهم لیگ برتر

تسهیل‌گری و فرهنگ‌سازی از الزامات صنعت سبز است(+ فیلم)

اتصال 4000 خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

اعلام ورزشگاه استقلال - تراکتور و 2 مسابقه دیگر از هفته دهم لیگ برتر

بحران فرونشست به چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان رسید!

باور و تکلیف ما تسهیلگری و واگذاری در چاپ و نشر است

هوای اصفهان سردتر می‌شود

خیز شاخص و بازپس‌گیری محدوده دو میلیون واحد

تولید خرما به یک میلیون و 300 هزار تن رسید

برگزاری دیدار استقلال - تراکتور در شهر قدس

تشییع پیکر 10 شهید حادثه تروریستی تفتان

مبنای انتصابات استاندار جدید اصفهان، شایسته‌سالاری است

استادیوم بازی استقلال – تراکتور مشخص شد

اعلام زمان و مکان 3 مسابقه از هفته دهم لیگ برتر

برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان اصفهان

سه طرح شاخص شهری آماده بهره‌برداری در اصفهان

برداشت ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان گلپایگان

تداوم هوای سرد در منطقه

درخشش فیلم «لیمو از همه چیز خبر داشت» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

فولاد مبارکه اصفهان پیشتاز صنعت سبز(+ فیلم)

اعلام محل برگزاری دیدار استقلال و تراکتور

اعلام ورزشگاه های 3 بازی از هفته دهم لیگ برتر فوتبال