پیام سپاهان

آخرين مطالب

دانشگاه اصفهان میزبان پنجمین کنگره علوم مهندسی آب و فاضلاب ایران اجتماعی

دانشگاه اصفهان میزبان پنجمین کنگره علوم مهندسی آب و فاضلاب ایران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار مهر، مسعود تابش عصر چهارشنبه در نشست خبری که پیرامون جزئیات پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره ششم تا هشتم آذر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران هر 2 سال یک بار در یکی از دانشگاه‌های کشور با همکاری انجمن و حمایت شرکت آب و فاضلاب استان میزبان برگزار می‌شود، اضافه کرد: چهار دوره این کنگره طی سال‌های گذشته در دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز و قم برگزار شد.
استاد دانشکده مهندسی عمران و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران، هدف از برگزاری کنگره را ایجاد محیطی برای همکاری بیشتر صنعت آب و فاضلاب و اعضای کنگره با توجه به ظرفیت علمی آن دانست و گفت: دانشگاهیان در این کنگره آخرین یافته‌های علمی در محیط دانشگاهی را ارائه کرده و اصحاب صنعت آب و فاضلاب که زیرمجموعه‌های وزارت نیرو هستند نیز تجربیات و پروژه‌های خود و خلاء‌های موجود را مطرح می‌کنند؛ بی تردید یک انتقال علم و تجارب دو طرفه در این کنگره صورت می‌گیرد.
فرونشست زمین محور ویژه نشست‌های تخصصی کنگره
تابش خاطرنشان کرد: در قالب هر کنگره طی سال‌های گذشته یک سری نشست‌های تخصصی برگزار شد و امسال با توجه به برگزاری این رویداد در اصفهان، تلاش کردیم که موضوع نشست مرتبط با این شهر و استان باشد؛ از این رو محور اصلی و ویژه نشست تخصصی پنجمین کنگره، فرونشست زمین و چالش‌های آن است.
وی با بیان اینکه اصفهان به لحاظ گسترش دامنه فرونشست و شکاف‌ها در سطح کشور مورد توجه است، افزود: یکی از دلایل فرونشست زمین برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیر زمینی است که به دلیل بارگذاری‌های بیش از حد در این دیار رخ داده است.
رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران به اصطکاک شبکه فاضلاب اصفهان به دلیل فرسودگی و حوادث فروریزش زمین اشاره کرد و گفت: دلایل مختلف وقوع این حوادث را در کنگره در یک نشست علمی بررسی و راهکارها را ارائه می‌کنیم و انتظار این است که مسؤولان استان اصفهان و دستگاه‌های اجرایی در این نشست حضور داشته باشند، از مطالب استفاده کرده و به یافتن راه حل‌ها نیز کمک کنند.
بررسی کاربرد هوش مصنوعی در صنعت آب و فاضلاب
استاد دانشکده مهندسی عمران و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، کاربرد هوش مصنوعی در صنعت آب و فاضلاب را محور دومین نشست این کنگره برشمرد و افزود: سومین نشست نیز در رابطه با مدیریت لجن در تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب است.
تابش خاطرنشان کرد: صنعت آب و فاضلاب کشور، لجن خروجی از تصفیه خانه‌ها را یا باید کامل به سمت فرآیند تولید برق از بیوگاز ببرند یا اگر نتوانند لجن تصفیه‌خانه‌ها یک معضل محیط زیستی است که مخاطراتی به همراه دارد.
بروز رسانی حکمرانی در بخش آب ضروری است
رئیس انجمن آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بروز رسانی حکمرانی در بخش آب کشور ضروری است، تصریح کرد: در حوزه آب مهم‌ترین نکته این است که وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی و سازمان محیط‌زیست از نگاه بخشی بپرهیزند و در کنار هم مساله آب را جامع و کامل در حوزه کشور در نظر گیرند.
در ادامه، رامتین معینی دانشیار گروه مهندسی آب و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دبیر علمی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران، رویکرد این کنگره را متفاوت از سایر همایش‌ها دانست و اظهار داشت: در کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب سه رکن دانشگاه، دستگاه اجرایی و انجمن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
ارسال بیش از 300 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 300 مقاله علمی به دبیرخانه پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران ارسال شده است که یک سوم این مقالات توسط ارگان‌های اجرایی، ادارات و شرکت‌های مختلف ارائه شدند.
دبیر علمی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه در کنار سه نشست اصلی، کلینیک صنعت آب و فاضلاب را خواهیم داشت، افزود: در این کلینیک تلاش می‌شود که بین فعالان صنعت آب و دانشگاه در حوزه‌های آب و شبکه‌های فاضلاب، کیفیت منابع آب و استفاده مجدد از پساب ارتباط بیشتر و موثرتری برقرار شود.
معینی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این دوره از کنگره برگزاری 20 کارگاه کاربردی و متنوع خواهد بود.
دانشیار گروه مهندسی آب و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان ابراز داشت: دغدغه‌ای که همواره در کشور مطرح شده این است که دانشگاه کار خود را می‌کند و دستگاه اجرایی کار خود؛ امید است با برگزاری کنگره این سد شکسته شود و کار علمی و اجرایی را با هم پیش ببریم.
باید از ساختار تفکر جزیره‌ای خارج شد
همچنین شروین جمشیدی عضو هیأت علمی دانشکده عمران دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه در حکمرانی خوب، تفکر جزیره‌ای وجود ندارد، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره‌ها خارج شدن از ساختار تفکر جزیره‌ای است و اینکه سازمان‌های موازی باید کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: همه محورها، عناوین، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب برگرفته از نیازهای جامعه و سازمان‌ها بوده است تا از ساختار تفکر جزیره‌ای فاصله بگیریم، نگاه کنگره تعاملی و پیرو شعار دانشگاه اصفهان است که پایتخت فرهنگی تمدن ایرانی اسلامی را بیشتر بسازیم.
دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران افزود: یک سال اخیر در پی تفاهم‌نامه دانشگاه اصفهان و انجمن آب و فاضلاب ایران، هفت جلسه سیاستگذاری برگزار شد و برخی سازمان‌ها از جمله مدیریت بحران استانداری و آبفای اصفهان حمایت کردند.

پیام سپاهان

کد خبر 6266506

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898395/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین شکست گیتی پسند اصفهان در طولانی‌ترین بازی لیگ برتر والیبال

پاداش به مشترکان کم مصرف در اردستان

تصاویر / کنگره شهدای دانشگاهی استان اصفهان

عملیات اجرایی زیرگذر حصه در سال جاری آغاز می‌شود/ بهره‌برداری از پارکینگ مصلی در 1404

اختصاص بیش از 850 میلیارد تومان منابع از صندوق بیماران خاص و سخت علاج

یادواره شهید اقدامی و 5500 شهید دانش‌آموز استان اصفهان برگزار شد

بارش شدید برف تو روستای اسپراخون دامنه کوهستان سهند +عکس

واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار اصفهان

تبرئه شدن باشگاه فولادخوزستان از 2 شکایت

اتصال جی‌شیر و خیابان جی با احداث یک خیابان جدید در سال آینده برقرار می‌شود

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

استقرار پست سیار 63 کیلو ولت در شاهین شهر

برگزاری مراسم تجلیل از باشگاه‌داران برتر کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان

توله شیر سفید، مهمان جدید باغ وحش اصفهان

حضور کارگری و کوهپایه زاده در نشست هیات اجرایی APC/ رشد تعداد شرکت کنندگان در پارالمپیک پاریس

آیین هفتمین روز خاکسپاری شهید نیلفروشان در اصفهان برگزار می‌شود

افزایش سرعت فولاد مبارکه در تولید فولاد الکتریکی برای رفع نیاز کشور جزو استراتژی‌های این شرکت است/ ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در کشور

برگزاری همایش آموزش توانمند‌سازی دهیاران شهرستان اردستان

ورزش و شادی همراه با خانواده در هفته تربیت بدنی

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی | راز و رمز خوشمزه شدن کیک مجلسی

ساخت 157 پل و ابنیه فنی راه در جاده‌های آذربایجان ‌غربی

سخنان دلنشین دکتر قمشه ای

بازی/ Dude Theft Wars FPS Open world؛ به یک گنگستر تمام عیار تبدیل شوید

ایکس ابزار جدید Radar را برای تحلیل موضوعات ترند معرفی کرد

دوربین ورزشی Insta360 Ace Pro 2 معرفی شد؛ اولین دوربین اکشن 8K دنیا

هدست بی‌سیم جدید ایکس باکس معرفی شد

چین شاگرد خلف ایران در دور زدن تحریم ها؛ استفاده از تراشه‌های TSMC در سرورهای هواوی

کشف سخت‌افزارهای غربی در موشک‌های کره شمالی

کاخ سفید در توهم

آنالیز استانداران

کاهش 16 درصدی ارزش پول ملی در 6 ماه

کاملاً غیرقابل پیش‌‏بینی

بیروت؛ جهان دیگر تصویر روح در آینه (1)

قاتل هیرمند در تهران؟

آینده نابرابری در ایران

یک شهادت عاشقانه

شگفتی‌سازی سکه پارسیان در بازار طلا

چه کسانی مشمول پرداخت مالیات حقوق در 1404 می‌شوند؟

برخی از کارخانه‌ها مواد اولیه‌شان را به علت افزایش قیمت دلار، گران کرده اند؛ افزایش قیمت کالا‌ها نیز به همین خاطر است/ سوپرمارکت‌ها بعضا به فکر تعطیلی هستند

مادران شهدا جلوه ای از ایمان، پاکدامنی، اخلاص و صبر و شکیبایی هستند

دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان فارس با رهبر انقلاب

فیلم| کنگره 896 شهید دانشگاهی استان اصفهان

مسائل زیست‌محیطی دغدغه مشترک مردم اصفهان است/ ارتقای کیفی محلات را در دستور کار داریم

دانشگاه اصفهان میزبان پنجمین کنگره علوم مهندسی آب و فاضلاب ایران

پایان 2 سال فرار سارق منزل در خوانسار

رعایت استانداردها در پهنه ابرسازه‌های تفریحی اصفهان

اختصاص 400  میلیون ریال برای انجام امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد

پشتیبان حضور فعالان گردشگری اصفهان در رویداد جهانی «فیتور» اسپانیا هستیم

برداشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان مبارکه

شهرداری ارومیه دست پر از اصفهان بازگشت