پیام سپاهان

آخرين مطالب

اصفهان همچنان با کمبود آب و نداشتن هوای پاک دست و پنجه نرم می‌کند/ مخالفت با تبدیل وضعیت کارگران شرکتی استثمار مدرن است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - خبرگزاری آریا - نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: در دولت شهید رئیسی تصمیمات و اقدامات قابل توجهی در خصوص مشکلات شهر اصفهان از جمله خشکی زاینده رود، کمبود آب شرب، خشکی تالاب گاوخونی و نداشتن هوای پاک انجام شد اما اکنون این اقدامات و تصمیمات در نیمه راه است، رئیس جمهور و وزیر نیرو مسئول مستقیم در رفع موانع و به پایان بردن این اقدامات هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: به راستی مگر فلسفه حکومت و پذرش مسئولیت و قیام برای خدا چیزی جز بازگرداندن معالم دین و اقامه حدود و اصلاح در بلاد چیز دیگری است، اگر در جامعه‌ای ادای امانت، اجتماع بر محور حق، قصد اصلاح و اطاعت از پیشوای به حق ساری و جاری نباشد، آن اجتماع محکوم به شکست است، امیرالمومنان (ص) در خطبه 25 نهج‌البلاغه فرمودند گمان من این است که دشمنان بر شما غلبه نمایند به خاطر اینکه آنان بر باطل خود اجتماع دارند و شما در حق خود تفرق دارید و آنان پیشوای باطل خود را اطاعت می‌کنند و شما از امام بحق خود عصیان می‌کنید، آنان امانتداری می‌کنند و شما خیانت، آنان در سرزمینشان اصلاح می کنند و شما فساد.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ادامه داد: اما امروز این تجربه تاریخی هشداری است برای مسئولین و مردم ما که حفظ و حراست امانت انقلاب و نظام دینی و تلاش همگانی برای ساختن و اصلاح ایران و اتحاد و وفاق بر محور حق و حقیقت که وفاق محور می خواهد، محور آن حقیقت است و ولایت، اگر چنین نباشد باید بدانیم خدای سبحان ضمانت‌نامه و چک سفید امضای بقا برای هیچ‌ کس نداده است.
وی افزود: سوال این است که این روزها مجلس و دستورات جلسات و کارهایی که در تغییرات گسترده مسئولیتی در سیستم اجرا در حال جریان است، آیا با مبانی فوق سازگاری دارد؟ خیر اینچنین نیست.
نقدعلی اضافه کرد: از مردم فهیم و شهید‌پرور شهرهای خمینی شهر، درچه، کوشک و اصغرآباد، قلعه امیریه تشکر می‌کنم که هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست جمهوری با ارتقاء مشارکت دغدغه‌مندی خود را برای تعیین سرنوشت نشان دادند و به خادم خود یک بار دیگر با نصابی بالاتر فرصت خدمت دادند. امیدواریم با تلاش شبانه روزی همچون دوره یازدهم پاسخ این اعتماد و لطفی که در حق اینجانب داشته‌اند، را بدهم.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: امروز ایران اسلامی از یک سو در عرصه بین‌المللی و ملی پیشرفت‌ها و توسعه‌هایی پس از انقلاب داشته و دارد و هیچ انسان منصفی نمیتواند این رشد، توسعه، عزت و اقتدار را منکر شود که جلوه‌ای از آن را در وعده صادق 1 و 2 و ارتقاء سطح زندگی در جنبه‌های مادی و معنوی دیده‌ایم، بر کسی پوشیده نیست.
نقدعلی افزود: سختی معیشت و تورم لجام گسیخته و تبعیض در پرداخت‌ها و مشکلات جدی در عرصه مسکن و ازدواج و چالش‌های جدی فرهنگی - اجتماعی مواردی نیست که بتوان بر آن چشم بست و با خوش خیالی از آن گذشت که هراز چندگاهی تصمیماتی مانند تصمیم دانشگاه آزاد در گران کردن شهریه دانشجویان بر آن می‌دمد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: امروز این سوال از دولتمردان و بالاخص دولت آقای پزشکیان که با شعار اصلاح امور و سطح زندگی مردم مورد اعتماد قرار گرفت، همچنین ما مجلسی‌ها جدی است که با حقوق‌ها و درآمدهای پایین تر از 10 و 20 میلیون در مقابل اجاره خانه‌هایی که چندین برابر این حقوق است، چگونه می توان زندگی کرد؟.
وی ادامه داد: دردآورتر اینکه در این شرایط کسانی هستند که ده‌ها برابر چنین حداقل‌هایی درآمد دارند و بعضا از بیت‌المال قانونی نه غیرقانونیریال پول به جیب می‌زنند، مگر امیرالمومنین نفرمودند که خدای متعال از علما عهد گرفته که بر سیری و تا خرخر پر بودن شکم ظالم و گرسنگی مظلوم قرار و آرام نداشته باشند، با گذشت قریب 6 ماه آیا مجلس در راستای حل چنین مشکلاتی قدم برداشته است؟ جواب منفی است، آیا امروز دغدغه دولت غیر از تغییرات گسترده مدیریتی به شکل جدی در این امور است؟ آیا حقیقت دارد که در دولت با بحث تبدیل وضعیت کارگران شرکتی و حذف شرکت‌های واسط، با این استثمار مدرن مخالفت شده است؟ دولت در این زمینه شفاف‌سازی کند.
نقدعلی در خصوص استان مشکلات استان اصفهان نیز بیان کرد: استان اصفهان همچنان با مشکل خشکی زاینده رود و کمبود آب شرب، بهداشت، کشاوزری، خشکی تالاب گاخونی، غیرقابل تحمل بودن هوا و نداشتن هوای پاک در طول سال حتی به عدد انگشتان یک دست، دست و پنجه نرم می‌کند، در دولت شهید رئیسی تصمیمات و اقدامات قابل توجهی شروع شد و بنا داشت تا حداقل بخشی از مشکلات را حل نماید، اکنون این اقدامات و تصمیمات در نیمه راه است و رئیس جمهور و وزیر نیرو مسئولیت مستقیم در به پایان بردن این اقدامات و رفع این موانع را بر عهده دارند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم بیان کرد: تکمیل سد سوم کوهرنگ، تکمیل طرح انتقال آب از منابع جنوبی درون استان، انتقال آب از دریا و کنترل برداشت‌های ناروای بالادست زاینده رود که اصفهان را کانون ریزگرد و مشکلات محیط زیستی کرده است محل آزمون دولت پزشکیان و وزرای ایشان است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکر خطاب به وزیر بهداشت گفت: خیرین بیش از 50 درصد تعهد خود را در تکمیل بیمارستان خیرساز ساعی اجرا کرده‌اند اما متأسفانه دولت تعهد خود را هنوز به اتمام نرسانده است./
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست توسعه اندیشکده ها در جامعه نخبگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

توقیف موتورسیکلت 9 میلیاردی قاچاق در شاهین شهر

«میشی»، چشمه‌ای به رنگ شیر

اصفهان همچنان با کمبود آب و نداشتن هوای پاک دست و پنجه نرم می‌کند/ مخالفت با تبدیل وضعیت کارگران شرکتی استثمار مدرن است

مدیر مخابرات منطقه اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید کرد

اتوبوس‌های جدید تا پایان سال جاری وارد مدار حمل‌ونقلی اصفهان می‌شود

سردار نقدی: بیداری کشورهای اسلامی، نتیجه خون شهداست

جلوه‌ای از زیبایی‌های نخستین برف پاییزی در ارتفاعات رضوانشهر

«دومین رویداد هوش مصنوعی» در اصفهان آغاز شد

اصفهان میزبان «نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی کشور»

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در کشف مفاخر ناشناخته کاشان تلاش کند

هفت پروژه عمرانی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

میشی، چشمه‌ای به رنگ شیر

موافقت فعالان بازار سرمایه با محدود کردن دامنه نوسان

سردار جعفری: اسرائیل پس از وعده صادق 1 به اصفهان حمله کرد!

باید تدبیر ویژه برای مساله آب در حوزه زاینده رود اتخاذ شود

بازدید مجمع نمایندگان استان اصفهان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس+ تصاویر

دستگیری دندانپزشک قلابی در حسن‌آباد فشافویه

یادواره 5500 شهید دانش‌آموز اصفهان+فیلم

عرضه ترجمه «جیمز» در کتابفروشی‌ها

تاریخ شروع فصل اول Black Ops 6 و Warzone توسط یک رستوران فاش شد

مشکلات پروژه‌های فیبر نوری را برطرف می‌کنیم

«عارف» رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی شد

یک واحد پول افغانستان گرانتر از 1000 تومان ایران شد

کشف 4 خودرو و موتورسیکلت مسروقه در نجف‌آباد

ملاقات عمومی سرپرست بنیاد شهید تهران بزرگ با جانبازان و خانواده‌های جامعه هدف

فرونشست در زاینده رود تبدیل بحران زیست محیطی ملی شده است

از 6 جلد کتاب «آشنایی با مشاهیر شهرستان کاشان» رونمایی شد

پروژه‌های اصلی مدیریت شهری اصفهان طرح‌های مناطق محروم است

پایان زمان مجوز صید ماهی در سد‌های مخزنی سمیرم

پاسخ وزیر کشور به انتقادات از استاندار اصفهان

ثبت 596 مورد چند قلوزایی در استان اصفهان

کارگاه دانش‌افزایی فقه اساتید مدارس علمیه منطقه کاشان آغاز به کار کرد

پیش‌ بینی مهم از قیمت دلار تا پایان سال

مشاوره طلا فروشی اصفهان

جایگاه‌های سوخت در آستانه تعطیلی!

عکس| اصفهان طلایی رنگ شد

منطق دامنه‌نوسان معاملات، در بورس‌ها چیست؟

93 هزار بیمار خاص در اصفهان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند

60 درصد از اقتصاد اردستان بر محور کشاورزی است

برگزاری ششمین نمایشگاه قهوه و تجهیزات کافه و رستوران در اصفهان

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی در اصفهان برگزار شد

قاتل مرد 37 ساله در فلاورجان دستگیر شد

برپایی نمایش صحنه‌ای سفیران عشق در کاشان

موتورسیکلت 9 میلیاردی قاچاق در شاهین شهر توقیف شد

قائم‌پناه: توزیع فقر هنر نیست/همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم

بسیج بدنبال توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در کشور است

استقلال و پرسپولیس بدون محروم در هفته نهم لیگ برتر – رسانه7 | اخبار ورزشی

برگزاری نشست علمی تبیین و ارزیابی اندیشه های کلامی علامه مجلسی +عکس

کمک 75 میلیارد ریالی کمیته امداد به اجاره‌نشین‌های کاشانی