پیام سپاهان

آخرين مطالب

فناورانی که بازوی کمکی شبکه بهداشت شدند/ از کنترل کیفی محصول تا خدمات آزمایشگاهی + فیلم اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اعظم اعرابی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره چرایی و چگونگی راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی واحد‌های صنفی و صنعتی حوزه غذا و کشاورزی در این دانشگاه (آزمایشگاه معتمد غذا و دارو) اظهار کرد: در جلسات کارآفرینی و تشکیل هسته‌های فناور، وجود خلأ آزمایشگاه کنترل کیفی معتبر در منطقه جنوب استان اصفهان برای کنترل و رصد محصولات غذایی و کشاورزی محسوس بود.
وی افزود: با کسب اطلاعاتی که از ارگان‌های نظارتی مانند شبکه بهداشت منطقه، معاونت غذا و داروی استان و واحد‌های تولیدی منطقه شهرستان دهاقان و شهرضا صورت گرفت نیاز به ایجاد آزمایشگاه در زمینه مواد غذایی دیده شد و جرقه‌ای بود برای اینکه با همکاری دو نفر از اعضای هیئت علمی، کارشناس آزمایشگاه صنایع غذایی و دو نفر از دانشجویان گروه صنایع غذایی، راه‌اندازی این آزمایشگاه مطرح شود.
بیشتر بخوانید

پیام سپاهان

اعرابی توضیح داد: با طرح موضوع در جلسات هیئت رئیسه و جلسات شورای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، این موضوع به‌عنوان یکی از مصوبات مهم مرکز مشخص و با برگزاری جلسات متعدد در شورای رشد دانشگاه، ارزیابی‌های مختلف طرح ارائه شده به‌عنوان هسته فناور در مرکز رشد مستقر و فضای آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی طراحی و آماده بهره‌برداری شد.

پیام سپاهان

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ادامه داد: در نهایت شرکت «آرکا تدبیر اسپادانا» بهمن‌ 1399 ثبت و به‌عنوان واحد فناور آغاز به فعالیت کرد. خرداد 1401 به‌عنوان آزمایشگاه معتمد غذا و دارو موفق به اخذ پروانه فعالیت و بهره‌برداری از اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی شدیم.
ارائه خدمات آزمایشگاهی کنترل کیفی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی
اعرابی با بیان اهداف راه‌اندازی این شرکت عنوان کرد: مهم‌ترین فعالیت این شرکت ارائه خدمات آزمایشگاهی کنترل کیفی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان به‌ویژه واحد‌های کارگاهی و صنفی صنعتی فعال در منطقه جنوب استان اصفهان و بخشی از شهر‌های مجاور در استان فارس ازجمله اقلید و آباده بوده که انجام آزمون‌های کنترل کیفی ازجمله آزمون‌های شیمی و میکروبی محصولات غذایی مانند انواع محصولات لبنی، انواع آرد و فراورده‌های غلات، شیرینی و محصولات قنادی، شربت و آبمیوه‌ها و شیره‌ها، محصولات کنسروی و به عبارتی اغلب محصولات غذایی عرضه شده در بازار را به‌عنوان دامنه کاری در اسکوپ‌های تأیید شده آزمایشگاه‌های مرجع در اولویت فعالیت‌های کاری خود قرارداده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قبل از راه‌اندازی این آزمایشگاه واحد‌های صنفی و صنعتی برای انجام آزمون‌های محصولات خود موظف به ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های واقع در شهر اصفهان و با بعد مسافت بودند، راه‌اندازی واحد آزمایشگاهی معتمد غذا و دارو باعث کاهش دغدغه‌های واحد‌های تولیدی در هزینه‌های ارسال نمونه و تغییر ماهیت نمونه به دلیل بعد مسافت شد.
دانلود فیلم اصلی کد ویدیو مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در راستای ارتقای سطح کیفیت و تعالی صنایع کشور از دیگر اهداف این شرکت و واحد فناور است که با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی به‌صورت عملی و تئوری به افراد شاغل در صنایع به‌ویژه افراد متقاضیان ورود به بازار کار و کسب مهارت انجام آزمون‌های کنترل کیفی، سطح مهارت و اطلاعات را برای بازدهی و بهره‌وری بهتر از امکانات فراهم می‌آورد.
اعرابی مطرح کرد: عارضه‌یابی صنایع و واحد‌های غذایی و ارائه راهکار از دیگر رسالت‌های این واحد فناور بوده که با ارتباط با صنایع مختلف و واحد‌های تولیدی محصولات کشاورزی و غذایی و ارجاع مشکلات خط تولید و یا فرمولاسیون آنها، ارائه خدمات مشاوره‌ای به این واحد‌ها، بهبود فرایند‌ها و تولید محصول باکیفیت در سطح بهتری از بهداشت انجام خواهد شد.

پیام سپاهان

تعامل مثبت استاد و دانشجو
وی عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که تشکیل این شرکت و آزمایشگاه به دنبال داشته مشارکت خوب و تعامل مثبت استاد و دانشجو در هیئت مؤسس شرکت بوده که علاوه بر سهامداری، اشتغال دیگر فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی این واحد دانشگاهی را نیز فراهم کرده و با جذب و حضور نیروی جوان و کارآمد، روحیه کارآفرینی و انگیزه در دانشجویان دیگر نیز ایجاد شده که خود مشوقی بر تشکیل چنین شرکت‌های فناور با مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشگاه است.
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با بیان دستاورد‌های این شرکت توضیح داد: این شرکت به‌عنوان آزمایشگاه معتمد و همکار غذا و دارو از زمان اخذ مجوز و تأییدیه فعالیت توانسته بین واحد‌های صنفی و صنعتی جنوب استان اصفهان(شهرستان‌های شهرضا، سمیرم دهاقان) و بخشی از واحد‌های تولیدی مواد غذایی و کشاورزی در استان فارس (اقلید، یزد خواست، آباده) رضایت مخاطبان را به خوبی فراهم آورد و به‌عنوان بازوی کمکی همراه با شبکه بهداشت شهرستان شهرضا در کنترل کیفی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در راستای ارتقای سلامت غذای مردم همراه شود.
اعرابی ادامه داد: این شرکت سال 1401 موفق به کسب رتبه برتر و آزمایشگاه موفق در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان شد. برای افزایش ارتباط بیشتر با دانشجویان و افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان هم با حضور در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های متعددی مانند رویداد صدرا که مسیری برای صنعت، دانشگاه و راه اشتغال بوده؛ توانست به‌عنوان شرکت پویا حضور فعال و موفقی داشته باشد. اکنون نیز با ارسال مستندات مربوطه در نوبت ارزیابی شبکه آزمایشگاهی و راهبردی(لبز نت) است تا با حضور در این شبکه سراسری و جامع آزمایشگاهی در ارائه خدمات به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دانشجویان همکاری فعال داشته باشد.

پیام سپاهان

مراکز رشد نقطه آغاز برای تشکیل هسته‌های کاری پژوهشی
دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی تبیین کرد: نکته مهم و قابل توجهی که می‌توان در شکل‌گیری این شرکت و آزمایشگاه اشاره کرد، نخست وجود تیم خوب، همفکر و به‌کارگیری از نیروی جوان و دانشجو در بدنه شرکت بوده و دوم تعامل خوب، مؤثر استاد، دانشجو و انتقال تجربه علمی از استاد به دانشجو و جانشین پروری و تربیت نیروی متخصص در حین کار است. حمایت‌های اولیه مسئولان دانشگاه به‌ویژه رئیس دانشگاه و داشتن باور به ایجاد کارآفرینی و اشتغال دانشگاه در مراحل اولیه طرح و اجرای آنچه به‌صورت معنوی و چه به‌صورت در اختیار گذاشتن بخشی از فضا‌های موجود و بخشی از امکانات دستگاهی در قبال سهامداری دانشگاه هم خود سبب تسریع در شکل‌گیری مجموعه و رسیدن به اهداف شد.
وی اضافه کرد: به عبارتی مراکز رشد نقطه آغاز برای تشکیل هسته‌های کاری پژوهشی بوده که در صورت حمایت مداوم از سوی دانشگاه می‌توانند به فناور شدنان مجموعه منجر شوند. اکنون در دو سال فعالیت شرکت موفقیت خوبی در برند سازی و ایجاد اعتبار بین آزمایشگاه‌های موجود در استان اصفهان را داشته است.
اعظم اعرابی دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی از سال 82 به‌عنوان مسئول فنی و کنترل کیفی مواد غذایی در صنعت وارد فعالیت شده و همزمان با اشتغال در صنعت، مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تربیت مدرس تهران و سپس مدرک دکتری خود را از واحد علوم تحقیقات تهران اخذ کرده است. او از سال 90 به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد شهرضا فعالیت کرده و اکنون نیز به‌عنوان هیئت علمی در گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه آزاد نجف‌آباد مشغول فعالیت است.
انتهای پیام/

پیام سپاهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898062/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش برف پاییزی در روستای کوهپایه نشین اسپرز (تصاویر)

فناورانی که بازوی کمکی شبکه بهداشت شدند/ از کنترل کیفی محصول تا خدمات آزمایشگاهی + فیلم

فوری | حمله موشکی اسرائیل به اصفهان + فیلم

نیمی از محصولات گلخانه‌ای اصفهان قابلیت صادرات دارد

افتتاح تسهیلات زایمانی در نجف‌آباد خاش به همت خیر نیک اندیش

فیلم| صحبت‌های سرمربی و بازیکن تیم والیبال گیتی‌پسند پیش از رویارویی با شهرداری ارومیه

نشست خبری مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه بین المللی صنعت فولاد در کیش برگزار شد

شغل دوم تیم کوک، مدیرعامل محبوب اپل: کمک به تحول نایکی

مشخصات کامل شیائومی 15 پیش از معرفی رسمی افشا شد

گوشی اقتصادی ردمی A4 5G با اسنپدراگون 4s نسل 2 معرفی شد

مبلغ سود سهام عدالت 1403 چقدر است؟

دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله علم‌الهدی

بازگشت پسربچه گمشده بهارستانی به آغوش خانواده

آسفالت بخشی از بلوار امامزاده سید ابولحسن (ع) کچورستاق زواره

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فولاد با حضور مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان

اخطار پلیس راهور به مالکان وسایل نقلیه توقیفی در اصفهان

بازدید مسئولین و دست اندر کاران صنعت فولاد از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه بین المللی کیش

راه اندازی نخستین دستگاه تزریق اتوماتیک رادیو داروهای هسته‌ای در اصفهان

درخشش دختران بُرج پلیمر در لیگ برتر دوچرخه‌سواری

پایان احداث چهار ایستگاه خط 2 قطار شهری اصفهان

جزئیات جدید از حمله اسرائیل به ایران پس از وعده صادق 1 | پایگاه اصفهان هدف قرار گرفت؟

تمدیدمهلت ارسال طرح المان شهری به رویداد بین‌المللی ستارگان درخشان

تماشای رایگان دیدار تیم‌های والیبال گیتی‌پسند اصفهان و سایپا تهران

قدرشناسی یکی از مؤلفه‌های انجمن آثار مفاخر است

زنده گیری گراز در خیابان‌های شاهین‌شهر

احتمال بارش برف پاییزی در اصفهان

صادرات 115 میلیون دلاری کالا از گمرک کاشان

جزئیات تازه از حمله موشکی اسرائیل به اصفهان

سرلشکر جعفری: اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق 1 چند موشک به پایگاه اصفهان زد

رونمایی ازپوستر دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک کاشان

مشاهیر کاشان به ایران و جهان معرفی شوند

سردار جعفری: اسرائیل با 2 موشک پایگاهی در اصفهان را مورد هدف قرار داد

سخنرانی عزیزجعفری در مراسم گرامیداشت شهید نیلفروشان | اسراییل بعد از وعده صادق1 با چند موشک نقطه‌ای در اصفهان را هدف قرار داد +ویدئو

مسابقه ملی کتاب‌خوانی «به طراوت باران» تمدید شد

تصاویری متفاوت از پزشکیان و قالیباف در بهارستان

تمرین پرنشاط گاندوها در هوای سرد اصفهان (عکس)

سرپرست شهرداری کاشان معرفی شد

باران مهمان پاییزی آسمان اصفهان

محور ارومیه - مهاباد پر تخلف ترین محور آذربایجان‌غربی

کشف سیگارهای قاچاق میلیاردی در کاشان!

روایت سردار جعفری از حمله اسرائیل به پایگاهی در اصفهان پس از عملیات وعده صادق 1+ فیلم

ترویج هنر نقالی بین کودکان و نوجوانان از اهداف اصلی جشنواره نقالی است

شهرستان کاشان نگین فرهنگ و ادب ایران

کندروی خیابان آتشگاه ایمن‌سازی شد

اظهارات تازه سردار جعفری از حمله موشکی اسرائیل به اصفهان

توزیع 8700 تُن آرد یارانه‌ای در استان اصفهان

تولید کنندگان لبنیات زیر ذره بین نظارت تعزیرات اصفهان

اولویت در آماده سازی زمین‌های الحاقی روستاهای پرجمعیت اردستان

ماجرای حمله موشکی اسرائیل به اصفهان چیست؟

بررسی طرح قیمت‌گذاری پویا در حمل‌ونقل عمومی در اصفهان