پیام سپاهان

آخرين مطالب

امضای تفاهم‌نامه همکاری شهردار اصفهان با سازمان ملی بهره‌وری ایران اجتماعی

امضای تفاهم‌نامه همکاری شهردار اصفهان با سازمان ملی بهره‌وری ایران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهردار اصفهان امروز سه‌شنبه در راستای استفاده از تجارب مشترک، با سازمان ملی بهره‌وری ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان صبح امروز _سه‌شنبه یکم آبان‌_ در راستای استفاده از تجارب مشترک با حضور در سازمان ملی بهره‌وری ایران، با میرسامان پیشوایی رئیس این سازمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
تفاهم‌نامه صورت گرفته در زمینه ارتقای بهره‌وری میان شهرداری اصفهان و سازمان ملی بهره‌وری ایران در راستای استفاده از تجارب این دو مجموعه صورت گرفته است.
علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در ابتدای این نشست با بیان اینکه در ادبیات دینی زهد نزدیک‌ترین واژه به بهره‌وری است، اظهار کرد: شهید مطهری در کتاب «سیری در نهج‌البلاغه» در تعریف زهد می‌فرمایند که برداشت کم و بازدهی زیاد معنی زهد است؛ ایشان این تعریف را از مرحوم سید علی‌اکبر پرورش در سفری که قبل از انقلاب به اصفهان داشته‌اند، برداشت کرده‌اند.
وی رویکرد شهرداری اصفهان به مسئله بهره‌وری را یک رویکرد فرهنگی دانست و با بیان اینکه 500 خانوار اصفهانی هیچ زباله تفکیک نشده‌ای ندارند، افزود: در اصفهان 90 درصد پسماندها از مبدا تفکیک می‌شود و در این زمینه شهرداری وارد عرصه تفکیک زباله‌های تر از جمله تفاله چای و پوست میوه شده است.
در ادامه، میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در صدر برنامه هفتم و سیاست‌های کلی مسئله رشد اقتصادی را مطالبه کرده‌اند که 35 درصد این سهم را متوجه بهره‌وری دانسته‌اند.
وی با بیان اینکه این مطالبه رهبری در بهره‌وری هنوز محقق نشده است، خاطرنشان کرد: شرایط نامطلوب بهره‌وری در کشورمان در حالی است که در کشورهای آسیایی از جمله سنگاپور اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عنوان کرد ما در سازمان و در دوره سه ساله گذشته ریاست‌جمهوری شهید رئیسی جهشی را در این زمینه شاهد بودیم که با اصلاحات ساختاری و اتفاقاتی که در طرح‌های عمرانی صورت گرفت، محقق شد و در نهایت شاهد رشد 3.5 درصدی بهره‌وری بودیم.
پیشوایی رویکرد دولت سیزدهم در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام را در افزایش بهره‌وری مهم دانست و ادامه داد: رویکرد دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به رشد بهره‌وری کمک کرد و باعث شد این موفقیت محقق شود، چراکه شاهد خواب سرمایه شدیدی در بسیاری از طرح‌های کشور هستیم؛ بنابراین مدیریت شهری از حوزه‌هایی است که در تحقق بهره‌وری مهم است.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تأثیر مستقیمی بر کسب و کارها دارند، خاطرنشان کرد: مدت زمان متوسط کسب مجوز ساخت‌وسازها یکی از این موارد است، تعداد مراحل این مجوزها در تهران 119 مرحله بود که مردم نیز درگیر آن می‌شوند در حالی که قرار بود خدمات مبتنی بر شهروندی در این زمینه صورت گیرد.
طرح‌های ارتقای و پایش در مجموعه شهرداری تصویب شد در ادامه سعید ابراهیمی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان سابقه زیادی در مباحث تحولی داشته است، تاکید کرد: ما در شهرداری اصفهان طی چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم به لایه‌های عمیق‌تر این موضوع وارد شویم و مقداری به جزئیات بپردازیم، در همین راستا طرح‌های ارتقای و مباحث پایش را در مجموعه شهرداری تصویب و کمیته عالی بهره‌وری در اصفهان ایجاد شد.
وی نگاه عمیق و دقیق به مسئله بهره‌وری را هدف امضای این تفاهم‌نامه دانست و عنوان کرد: بلوغ ما به لحاظ درک از بهره‌وری متفاوت است؛ بنابراین باید با نگاه و لنز دقیق‌تری به این موضوع بپردازیم که تعامل با سازمان بهره‌وری می‌تولید در این راستا راه‌گشا باشد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری اصفهان شهرداری‌ها را به‌خاطر ارتباط مستقیم با مردم دارای یک فضای پویا معرفی و تاکید کرد: بهره‌وری یک اتفاق مبارک است که می‌تواند نظام کلان مدیریت شهری و خانواده مدیریت شهری را بهره‌مند کند.
در ادامه علی نداف‌پور، مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان سابقه همکاری با سازمان بهره‌وری را داشته است که با این تفاهم‌نامه این همکاری بیشتر خواهد شد و امیدواریم در موضوعات علمی به مسائل عملیاتی بیشتری در شهر بپردازیم.
سپس اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه یکی از رویکردهایی مورد تاکید سازمان ملی بهره‌وری رویکرد ترویج نرم است، تاکید کرد: ما با این رویکرد دستورالعمل و مراحل الزام‌آور نمونه‌های موفق عملکردی را ترویج و تکثیر می‌کنیم؛ بنابراین در سطح شهرداری‌ها باید نمونه‌ها بهره‌ور را در سطح کشور معرفی کنیم.
علی کرم‌پور حقیقی، معاون راهبری عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره‌وری، شهرداری اصفهان را یکی از شهرداری‌های پیش‌رو دانست و گفت: در شهرداری تهران به‌دنبال الگوگیری از طرح‌های نوآورانه شهرداری اصفهان بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: در شهرهای بخاطر اینکه خدمات مردمی ملموس است در این زمینه می‌توانیم منشأ اثر باشیم و مفاهیم را از طریق شهرداری‌ها به مردم منتقل کنیم.
بهروز محمودی، معاون راهبری تولید_زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری نیز با بیان اینکه خلأ قانونی همکاری سازمان بهره‌وری با شهرداری‌ها در برنامه هفتم برطرف شده است، عنوان کرد: شهرداری اصفهان در موضوع بهره‌وری می‌تواند یک الگو برای دیگر شهرداری‌های کشور شود.
کد خبر 803188

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/897845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میز خدمت ایثارگران شرکت گاز استان چهارمحال بختیاری تشکیل شد

دیدار چهره‌به‌چهره با سرپرست بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی

انتصاب سرپرست اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل است

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر مکرمه شهید اسلامی

نشست افزایش آگاهی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد

تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر دبیرستان دخترانه شاهد

مشکلات تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی شد

سفر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان به جزیره هرمز

بازدید سرزده مهندس اوحدی از بیمه دی/ بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در 48 ساعت

نمودار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیران استانی

کیفیت هوای اصفهان قابل قبول است

عزم جدی مدیران برای رفع موانع تولید دراستان

مصدومیت دو تن درسانحه رانندگی درمحور میاندوآب- مهاباد

پیرمرد در باغ شخصی اش به طرز وحشتناک به قتل رسید

به دنبال دستاوردسازی و گزارش‌گیری صرف نیستیم

امضای تفاهم‌نامه همکاری شهردار اصفهان با سازمان ملی بهره‌وری ایران

آغاز عملیات هرس 110 هزار متر از فضای سبز منطقه یک اصفهان

تلف شدن مرغ‌های زنده درحادثه رانندگی بزرگراه دستجردی اصفهان

حمایت مالی و معنوی خانواده ها از فرزندانشان در انس هرچه بیشتر با قرآن

برخورد پژو 405 و اتوبوس در محور فولادشهر/4 نفر مصدوم شدند

هشدار سطح نارنجی سامانه بارشی در 19 استان

تعلیم و تربیت برای رسیدن به حیات طیبه می باشد

◄ آزادراه شیراز اصفهان دارای فرصت های جذاب برای سرمایه گذاران است

استاندار اصفهان: فعالان اقتصادی بدانند پشتیبان آنها هستیم

شهرداری اصفهان سابقه زیادی در مباحث تحولی داشته است

آغاز چهارمین دوره تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان

فعالان اقتصادی بدانند پشتیبان آنها هستیم

شهرداری‌ها می‌توانند سهم بهره‌وری خوبی داشته باشند

یارانه انرژی، نوعی حمایت از صنعت است

اساتید در تعلیق؛ بررسی آخرین وضعیت تعدادی از استادان تعلیقی دانشگاه در دولت چهاردهم

برخورد پژو 405 و اتوبوس در محور فولادشهر با 4 مصدوم

عملیات احداث چهار ایستگاه خط 2 قطار شهری اصفهان پایان یافت

هوای اصفهان سالم است / شاخص کیفی 7 منطقه پاک ثبت شد

نشست مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان +عکس

محمد جواد براتی-مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آبان با برف و باران در آذربایجان‌غربی آغاز شد/تداوم بارندگی ها تا اواخر هفته

هشدار مهم هواشناسی | وضعیت آب و هوای فردا

عکس/ عمارت شهسواران در اصفهان از نمایی متفاوت

کاشت گل و نصب 100 فلاورباکس در نقاط پرتردد منطقه 5 اصفهان

تالار رودکی میزبان «راز دل» می‌شود

5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای کشت پاییزه رهاسازی می شود

قیمت دلار تا آخر سال تا چه رقمی می‌رسد؟

جنبش فراگیر برای موضوعات فرهنگی مدارس تیران نیاز است

اعضای ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی هفت استان مشخص شدند

پرسه گراز در خیابان‌های شاهین‌شهر/ حیوان زنده‌گیری شد

ذوب آهن اصفهان دومین صادرکننده برتر سال

عکس یادگاری، تنها پاداش اداره کل ورزش اصفهان به دختر پارالمپیکی‌!

برگزاری احراز صلاحیت پذیرفته شدگان آزمون مرکز وکلا