پیام سپاهان

آخرين مطالب

چرا هیچ‌کس نمی‌داند پیروز انتخابات آمریکا چه کسی خواهد بود؟ مقالات

چرا هیچ‌کس نمی‌داند پیروز انتخابات آمریکا چه کسی خواهد بود؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اکو ایران /متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند که این انتخابات یک انتخابات حساس و حیاتی است. با این حال، هنوز یک رقابت با نتایج احتمالی متعدد است. از پیروزی آشکار هریس تا رقابتی که نمی‌توان تا اواخر شب انتخابات (یا هفته بعد از آن) پیش‌بینی کرد تا پیروزی قاطع ترامپ.
تقریباً دو هفته مانده به روز انتخابات، پیش‌بینی نتیجه آن از هر انتخابات دیگری دشوارتر است. بخشی از این عدم قطعیت به دلیل نظرسنجی‌ها است. آنها واقعاً نزدیک هستند. اما همچنین به این دلیل است که برای هر مزیتی که دونالد ترامپ دارد، به نظر می‌رسد یک مزیت هم برای کامالا هریس وجود دارد.
به گفته سی‌ان‌ان، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند که این انتخابات یک انتخابات حساس و حیاتی است. با این حال، هنوز یک رقابت با نتایج احتمالی متعدد است. از پیروزی آشکار هریس تا رقابتی که نمی‌توان تا اواخر شب انتخابات (یا هفته بعد از آن) پیش‌بینی کرد تا پیروزی قاطع ترامپ.
بیایید با یک قیاس ساده شروع کنیم: آسان‌ترین پیروزی هریس از طریق پیروزی در ایالت‌های «دیوار آبی» میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین رخ خواهد داد. اگر او در میدان‌های رقابت کمربند خورشیدی (آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی) شکست بخورد، با داشتن سه ایالت دریاچه‌های بزرگ، همراه با ناحیه دوم نبراسکا و همه ایالت‌هایی که جو بایدن در سال 2020 به دست آورد، هریس دقیقاً 270 رای الکترال را به دست می‌آورد.
میانگین نظرسنجی در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین نشان می‌دهد که حاشیه بین هریس و ترامپ در حال حاضر کمتر از یک امتیاز است. اگر این امر تا روز انتخابات ادامه داشته باشد، این اولین بار در حداقل 50 سال است که هر یک از این سه ایالت دارای میانگین نهایی اختلاف یک امتیازهستند.
از این گذشته، از زمانی که هریس در ماه جولای وارد رقابت شد، حاشیه اختلاف امتیاز در این ایالت‌ها به طور مداوم نزدیک بوده است. نه ترامپ و نه هریس هرگز در هیچ یک از این ایالت‌ها با 5 امتیاز یا بیشتر پیشتاز نبوده‌اند. این اولین بار در بیش از 60 سال است که هیچ نامزدی با 5 امتیاز یا بیشتر در سطح ملی در هیچ نقطه‌ای از رقابت پیشتاز نشده است.

بسیاری از جمهوری‌خواهان امیدوارند که نظرسنجی‌های پایانی به پیروزی ترامپ در ماه آینده منجر شود. رئیس‌جمهور سابق در سال‌های 2016 و 2020 عملکرد بسیار بهتری در انتخابات در مقایسه با نظرسنجی‌ها داشت. اگر ترامپ دوباره این کار را انجام دهد، احتمالاً با کسب بیش از 300 رأی الکترال، پیروز می‌شود.
با این حال، در مورد این فرض که نظرسنجی به نفع ترامپ باشد، محتاط خواهیم بود. به سال 1972 برگردیم. ما هرگز سه دوره متوالی ریاست جمهوری نداشته‌ایم که در آن یک حزب از یک نظرسنجی اشتباه ایالتی سود برده باشد. در واقع، نظرسنجی‌ها در میدان‌های اصلی نبرد در سال 2022، دموکرات‌ها را دست کم گرفتند. اگر یک خطای نظرسنجی مانند دو سال پیش داشته باشیم، هریس احتمالاً بیش از 300 رای الکترال را به دست می‌آورد.
میانگین نظرسنجی ایالت میدان نبرد تا حد عالی فاصله زیادی دارد. میانگین اشتباه 3.4 امتیاز از سال 1972 است، و 5٪ از مواقع بیش از 9.4 امتیاز خطا وجود دارد. حتی یک خطای متوسط در میدان‌های اصلی نبرد می‌تواند انتخابات را به یک انفجار تبدیل کند.
ممکن است وسوسه شوید که با توجه به روندهای کلان، مسیر یک نظرسنجی احتمالی را حدس بزنید. محبوبیت بایدن افتضاح است. در حالی که محبوبیت رئیس جمهور اینقدر پایین باشد، هیچ حزبی از رئیس جمهور فعلی هرگز نتوانسته دوره دیگری را کسب کند. در حالی که تعداد کمی از مردم فکر ‌کنند کشور در مسیر درستی پیش می‌رود، هیچ حزبی هرگز دوره بعدی را نمی‌برد.
اما ترامپ ممکن است نامزد اشتباهی برای استفاده از این مزیت‌های ساختاری باشد. اگر او برنده شود، از زمانی که نظرسنجی‌ها شروع به پیگیری محبوبیت نامزدها در اواسط قرن بیستم کردند، دومین نامزدی است که کمترین میزان محبوبیت را داشته است.
تنها برنده ریاست جمهوری که از محبوبیت کمتری برخوردار بود، خود ترامپ در سال 2016 بود. همچنین به یاد داشته باشید که جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای 2022 عملکرد ضعیفی داشتند، حتی در حالی که بسیاری از شاخص‌های کلان به نفع آنان به نظر می‌رسید.
ثبت نام حزبی را در نظر بگیرید. روندها آنقدر که در نگاه اول به نظر می‌رسد واضح نیستند. جمهوری خواهان در چهار سال گذشته در همه ایالت‌های کلیدی میدان نبرد تعداد بیشتری رای دهنده نسبت به دموکرات‌ها داشته‌اند. این، همراه با روندهای ملی شناسایی احزاب، باید منجر به پیروزی جمهوری‌خواهان در سال جاری شود.
اما مشخص نیست چه تعداد از جمهوری‌خواهان ثبت نام شده به ترامپ رای خواهند داد. همانطور که جدیدترین نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا در پنسیلوانیا نشان می‌دهد، ممکن است هریس سهم بیشتری از دموکرات‌ها را نسبت به ترامپ از جمهوری خواهان به دست آورد. بنابراین با وجود تعداد دموکرات‌های ثبت‌شده در ایالت از جمهوری‌خواهان ثبت‌شده، چنین نتیجه‌ای به این معنی است که هریس به احتمال زیاد پنسیلوانیا را خواهد برد.
چیزی که این موضوع را جالب‌تر می‌کند این است که علیرغم اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها الگوهای رای دادن خود را از چهار سال پیش تغییر داده‌اند، رقابت نزدیکی داریم. به نظر می‌رسد ترامپ قرار است یکی از بهترین عملکردها را برای یک نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری در بین رای‌دهندگان سیاه‌پوست در سال‌های گذشته ارائه دهد. این امر به ویژه در میان مردان جوان سیاه پوست صادق است.
با این حال، به نظر می‌رسد هریس در میان زنان سفیدپوست بهتر از هر نامزد دموکرات ریاست جمهوری در این قرن عمل ‌کند. در حالی که دستاوردهای او به اندازه ترامپ در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست نیست، زنان سفیدپوست بخش بسیار بیشتری از رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهند. بنابراین، این تغییرات ممکن است تا حد زیادی یکدیگر را خنثی کنند.
این بدان معناست که احتمالاً انتخابات به دست تعداد معدودی رای‌دهندگانی خواهد افتاد که بلاتکلیف باقی می‌مانند.
بیش از دو سوم از رای دهندگان احتمالی معتقدند که این مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی آنهاست، از جمله 72 درصد از حامیان ترامپ و 70 درصد از حامیان هریس. 5 درصد از رای دهندگانی که در حال حاضر بلاتکلیف هستند، تعیین می‌کنند که کدام یک از آنها از نتیجه این انتخابات خوشحال خواهند بود.
از قضا، تنها 24 درصد از آن رای دهندگان بلاتکلیف موافقند که این انتخابات مهم‌ترین انتخابات در طول عمر آنهاست. برای کسانی که واقعاً به انتخابات اهمیت می‌دهند چقدر باید دردناک باشد که بسیاری از کسانی که به آن اهمیت نمی‌دهند تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/897767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میز خدمت ایثارگران شرکت گاز استان چهارمحال بختیاری تشکیل شد

دیدار چهره‌به‌چهره با سرپرست بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی

انتصاب سرپرست اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل است

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر مکرمه شهید اسلامی

نشست افزایش آگاهی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد

تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر دبیرستان دخترانه شاهد

مشکلات تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی شد

سفر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان به جزیره هرمز

بازدید سرزده مهندس اوحدی از بیمه دی/ بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در 48 ساعت

نمودار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیران استانی

کیفیت هوای اصفهان قابل قبول است

عزم جدی مدیران برای رفع موانع تولید دراستان

مصدومیت دو تن درسانحه رانندگی درمحور میاندوآب- مهاباد

پیرمرد در باغ شخصی اش به طرز وحشتناک به قتل رسید

به دنبال دستاوردسازی و گزارش‌گیری صرف نیستیم

امضای تفاهم‌نامه همکاری شهردار اصفهان با سازمان ملی بهره‌وری ایران

آغاز عملیات هرس 110 هزار متر از فضای سبز منطقه یک اصفهان

تلف شدن مرغ‌های زنده درحادثه رانندگی بزرگراه دستجردی اصفهان

حمایت مالی و معنوی خانواده ها از فرزندانشان در انس هرچه بیشتر با قرآن

برخورد پژو 405 و اتوبوس در محور فولادشهر/4 نفر مصدوم شدند

هشدار سطح نارنجی سامانه بارشی در 19 استان

تعلیم و تربیت برای رسیدن به حیات طیبه می باشد

◄ آزادراه شیراز اصفهان دارای فرصت های جذاب برای سرمایه گذاران است

استاندار اصفهان: فعالان اقتصادی بدانند پشتیبان آنها هستیم

شهرداری اصفهان سابقه زیادی در مباحث تحولی داشته است

آغاز چهارمین دوره تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان

فعالان اقتصادی بدانند پشتیبان آنها هستیم

شهرداری‌ها می‌توانند سهم بهره‌وری خوبی داشته باشند

یارانه انرژی، نوعی حمایت از صنعت است

اساتید در تعلیق؛ بررسی آخرین وضعیت تعدادی از استادان تعلیقی دانشگاه در دولت چهاردهم

برخورد پژو 405 و اتوبوس در محور فولادشهر با 4 مصدوم

عملیات احداث چهار ایستگاه خط 2 قطار شهری اصفهان پایان یافت

هوای اصفهان سالم است / شاخص کیفی 7 منطقه پاک ثبت شد

نشست مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه اصفهان +عکس

محمد جواد براتی-مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آبان با برف و باران در آذربایجان‌غربی آغاز شد/تداوم بارندگی ها تا اواخر هفته

هشدار مهم هواشناسی | وضعیت آب و هوای فردا

عکس/ عمارت شهسواران در اصفهان از نمایی متفاوت

کاشت گل و نصب 100 فلاورباکس در نقاط پرتردد منطقه 5 اصفهان

تالار رودکی میزبان «راز دل» می‌شود

5 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای کشت پاییزه رهاسازی می شود

قیمت دلار تا آخر سال تا چه رقمی می‌رسد؟

جنبش فراگیر برای موضوعات فرهنگی مدارس تیران نیاز است

اعضای ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی هفت استان مشخص شدند

پرسه گراز در خیابان‌های شاهین‌شهر/ حیوان زنده‌گیری شد

ذوب آهن اصفهان دومین صادرکننده برتر سال

عکس یادگاری، تنها پاداش اداره کل ورزش اصفهان به دختر پارالمپیکی‌!

برگزاری احراز صلاحیت پذیرفته شدگان آزمون مرکز وکلا