پیام سپاهان

آخرين مطالب

پروانه‌های زرین سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌ کودک و نوجوان اهدا شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان درحالی در اصفهان به پایان رسید که ضمن اهدای پروانه‌های زرین به برگزیده‌ها، از استاد علی نصیریان، استاد رضا بابک و استاد محمدرضا علیقلی تقدیر شد و محمد خزاعی نیز اعلام کرد که دوران ریاست وی بر سازمان سینمایی کشور به پایان رسیده است.
آئین اختتامیه این جشنواره با حضور کودکان و نوجوانان اصفهان و هنرمندانی مانند علی نصیریان، علیرضا خمسه، ایرج طهماسب، شبنم مقدمی، رضا بابک، شهره سلطانی، آرش معیریان، بهروز افخمی، داریوش مودبیان، مجید مدرسی، داریوش باباییان، افشین سنگ‌چاپ، مستانه مهاجر، علی اوجی، محمد فیلی، رضا فیاضی، مجید اسماعیلی، محمدامین همدانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمدرضا شریفی‌نیا، محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، و با اجرای محمد سلوکی، پنج‌شنبه (19مهرماه) در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار شد.
در این آئین و بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، محمد سلوکی به‌عنوان مجری این آیین به روی صحنه آمد و گفت: در این جشنواره بزرگ و زیبا که فرصتی برای شادی در اختیار بچه‌ها و خانواده‌های آنها قرار داد، بیش از 20 هزار تماشاگر در 65 نوبت فیلم دیدند و در 7 نوبت فیلم‌ها به نوبت دوم و سانس فوق‌العاده رسید. بیش از 12 هزار نفر از کودکان مهمان جشنواره در شهر رویاهای اصفهان لحظات شادی رقم زدند و 370 برنامه جنبی در 220 محله و مناطق 15گانه شهرداری اصفهان برگزار شد.
در ادامه، گزارش تصویری از روند اجرایی سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان پخش شد و تصاویری از فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های سال‌های خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان دیروز و امروز ایران نمایش‌داده شد.

پیام سپاهان

سپس با اعلام «محمد سلوکی» مجری این آئین، مجید زین‌العابدین، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به روی صحنه آمد .
مجید زین‌العابدین، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: جشنواره در چهارمین دهۀ حضور و رشد و نمو خود به دوران بلوغ خود وارد شده و به چهل‌سالگی و کمال نزدیک می‌شود. سلام و درود بر شهدای ایران و شهدای گلستان شهدای اصفهان؛ از شهید خرازی تا آخرین شهید اصفهان شهید نیلفروشان. سلام به بچه‌های غزه. امیدوارم بچه‌های غزه و لبنان و همه بچه‌های دنیا در سال آینده که جشنواره برگزار می‌شود شاد باشد.
او ادامه داد: این جشنواره مهمان ندارد و همه شما میزبان جشنواره هستید، جشنواره‌ای به وسعت داوران، هنرمندان و بچه‌هایی که در سینما فیلم دیدند، به وسعت خانواده‌ها، به وسعت اصفهان زیبا و به وسعت ایران. این جشنواره یک دنیا میزبان دارد و ممنونم که میزبانی جشنوارۀ سی ‌و ششم را قبول کردید. امیدوارم سینمای کودک روزبه روز متعالی شده و رشد پیدا کند و بچه‌های ایران با این سینمای پرورشی، سینمای معلم و سینمای مربی، هویت و افتخار ملی، هویت ایرانی و اسلامی و باستانی خود را بشناسند.
زین‌العابدین بیان کرد: از هزار و 600 داور کودک و نوجوان و خبرنگاران تشکر می‌کنم که این جشنواره را رنگ و بویی تازه بخشیدند، هر چند امکان پخش فیلم‌های کودک و نوجوان از طریق سینما برای همه بچه‌های ایران ممکن نبود اما از قاب تلویزیون دیدند که کودکان و نوجوانان با قاب نقره‌ای سینما خوشحال هستند.
زین‌العابدین با ابراز امیدواری از اینکه روزی برسد که سینمای کودک و نوجوان به قدری رشد یابد که با سینمای پرورشی و مربی بتوانند فرهنگ بومی ایرانی، اسلامی را بشناسانند، افزود: جشنواره امسال بیش از 24 هزار بیننده داشت و در فیلم‌ها در 65 محور و در 3 پردیس سینمایی در چهارباغ زیبا برگزار شد.
او یادآورشد: 496 فیلم در این جشنواره متقاضی رقابت بودند که فیلم‌های‌ برتر در بخش ملی و بین‌الملل، فیلم‌های کوتاهِ داستانی و انیمیشن، فیلم‌های بلند داستانی و انیمیشن به رقابت پرداختند.
زین‌العابدین در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شور و شکوهی که جشنواره سی‌وششم برای بچه‌های اصفهان رقم زد بتواند طول سال برای همه بچه‌های ایران رقم بخورد و سال آینده نیز جشنواره پرشکوه‌تر برگزار شود.

پیام سپاهان

سپس علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان پشت میکروفن قرار گرفت و اظهار کرد: به‌عنوان شهردار اصفهان خوشحالم که در اصفهان شاهد برگزاری این رویداد بزرگ هستیم. اصفهان یک شهر مناسب برای زندگی است، چراکه نشانه‌های سرزندگی در آن وجود دارد و یکی از نشانه‌های سر زندگی، این جشنواره‌ها است. اگر در یک شهر جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود به خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یعنی حیات و بالندگی در آن جریان دارد. خداراشکر که اصفهان در طول سال شاهد جشنواره‌های متعدد در حوزه های ملی و بین‌المللی است همچوان جشنواره نقاشی کودک که گویای سر زندگی شهر ما است.
او ادامه داد: من حدود 20سال شاهد برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان هستم و به اقتضای مسئولیت‌هایی که پیش‌تر به‌عنوان معاون فرهنگی شهردار نیز داشتم شهادت می‌دهم که دوسال گذشته جزو بهترین دوره‌های برگزاری این جشنواره از حیث همدلی و هماهنگی بین کارگزاران و عوامل اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی بوده است.
شهردار اصفهان افزود: امشب از نظر ما این اختتامیه، آغاز سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. از سال گذشته، دبیرخانه دائمی این جشنواره شکل گرفت و امشب که جشنواره سی و ششم تمام می‌شود پیگیری‌های سی‌وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را آغاز خواهد شد.
قاسم‌زاده یادآورشد: امسال رخدادهایی به‌صورت زنجیره شکل گرفت که می‌توان به المپیاد فیلمسازی نوجوان و المپیاد فیلم کوتاه اشاره کرد. در این رویدادها به ویژه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اتفاقات خوبی را شاهد بودیم. بعضی از رویدادها مانند المپیاد فیلم‌نامه نویسی حوزه کودک هنوز جدی گرفته نشده و معتقدم که این کار باید تداوم پیدا کند چراکه اگر آن را جدی بگیریم در آینده مکملی برای پویاتر شدن فیلم کودک و نوجوان خواهد شد.

پیام سپاهان

در ادامه، علیرضا خمسه با اعلام محمد سلوکی و به‌منظور بزرگداشت علی نصیریان به روی صحنه آمد.
علیرضا خمسه گفت: خیلی خوشحالم که اولین کار سینمایی خودم را در کنار یکی از نخبه‌های بازیگری آغاز کردم. استاد علی نصیریان، خداوند به شما طول عمر دهد، سال‌ها از شما آموخته‌ایم. من هرچه از شما بگویم کم است. دوستتان دارم و برای شما بهترین آرزوها را دارم.

پیام سپاهان

سپس محمد سلوکی از مجید زین‌العابدین، محمد خزاعی، علی دهکردی و شهردار اصفهان دعوت کرد که آنها نیز در کنار علیرضا خمسه برای تجلیل از استاد علی نصیریان روی صحنه بروند.
علی نصیریان گفت: سلام می‌کنم به همه شما و به مردم اصفهان و تشکر می‌کنم از لطف و محبت شما و از بنیاد سینمایی فارابی و آقای زین‌العابدین که برای سینمای این مملکت خدمات بزرگی انجام داد ازجمله برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان. نباید این جشنواره را دست‌کم گرفت، جشنواره مهمی است چون برای آینده مملکت، نسلی را با هنری آشنا می‌کند که ما از قبل یادگرفتیم.
او ادامه داد: سینما الآن یکی از بهترین امکانات برای معرفی جامعه و فرهنگ ما به دنیاست. یک فیلم بیش از هر سخنرانی و مقاله‌ای تأثیرگذار است و هویت و ماهیت فرهنگی ما را به دنیا معرفی می‌کند. سینمای فیلم‌فارسی را هم نباید دست‌کم گرفت و نباید آن را کوبید و به آن تف کرد؛ درست است که از لحاظ فرهنگی و کیفیت ضعیف بود ولی جامعه را با سینما آشنا کرد و مردم را سینمارو کرد و کارهای نسبتاً خوبی بین آن‌ها ساخته شد. نسل بعد ازفیلم‌فارسی اواسط دهه چهل شروع شد، با گلستان و غفاری کیمیایی و مهرجویی خیلی‌های دیگر که حیف شد مهرجویی ازبین رفت.
این چهرۀ ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بیان کرد: بعد از انقلاب، سینمای ما رشد بسیاری کرد چون پایه کار تئاتر و سینما متن واست، نمایشنامه و فیلمنامه است. هنر، کار نهاد نیست. هنر، کار انسان است. انسان‌ها بودند که کار کردند و آفریدند وزحمت کشیدند. بعد از انقلاب سینمای ایران رشد کرد چون فیلمنامه رشد کرد، دیالوگ نوشته شد و شخصیت‌پردازی شد. الآن سینما و تئاتر ما در جهان و حتی در سطح اسکار بالا رفته است و این سند هویت ما است. من افتخار می‌کنم که کوچک‌ترین ذره‌ای بودم که در کنار این خلاقان و آفرینشگران حضور داشتم.

پیام سپاهان

ادامۀ آئین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به تجلیل از استاد محمدرضا علیقلی، آهنگساز برجستۀ سینما و تلویزیون اختصاص داشت که او بنابه گفتۀ مجری برنامه به دلیل کسالت نتوانست در این برنامه حضور پیدا کند و بدین جهت کلیپی از آثار موسیقایی وی پخش شد.
سپس با حضور مجید زین‌العابدین، محمد خزاعی و شهردار اصفهان، از «استاد رضا بابک» پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون ایران تجلیل شد.
رضا بابک گفت: ما عادت کرده‌ایم که متن را به ما بدهند و تمرین کنیم و وقت بگذاریم تا لحظات زیبایی را بسازیم و بیافرینیم که اساتید و پیشکسوتان ما به ما یاد دادند.

پیام سپاهان

در ادامه نیز با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدعلی زاهدی و ریحانه اخلاصی نوه‌های شهید محمدرضا زاهدی و همچنین زینب امیری فرزند شهید امیری روی صحنه آمدند و جایزه صلح بهنام محمدی به مرتضی رحیمی برای فیلم «آن دو» اهدا شد.

پیام سپاهان

پیام سپاهان

سپس مجید زین‌العابدین، محمدرضا شریفی‌نیا، علیرضا خمسه، مستانه مهاجر، ایرج طهماسب، مجید اسماعیلی، محمدامین همدانی، محمدعلی باشه آهنگر به‌عنوان اعضای هیئت داوران بخش سینمای ملی به روی صحنه آمدند تا جوایز این بخش به برگزیدگان اهدا شود.
ابتدا بیانیه هیئت داوران ازسوی مجید اسماعیلی، مدیرعامل موزه سینما قرائت شد و برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند.
پروانه زرین بهترین دست‌آورد فنی یا هنری:
محمد عبدی برای جلوه‌های ویژه فیلم «باغ کیانوش»
دیپلم افتخار بهترین ایده‌پردازی فیلمنامه به حامد گلناری برای فیلم «مافیای شجاعان»
پروانه زرین بهترین فیلمنامه:
حسین قناعت برای فیلم «دختر برقی»
پروانه زرین بازیگر کودک:
رایان سرلک برای فیلم «تابستان همان سال و دختر برقی»
ماهتیسا پسندیده برای فیلم «بامبولک» (بامبالا2)
پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان:
هیلدا کردبچه بازیگر فیلم «دختر برقی»
امیررضا فرمرزی، بازیگر فیلم «آن دو»
پروانه زرین بهترین فیلم:
محمدجواد موحد برای فیلم «باغ کیانوش»
نکته‌ای که محمد جواد موحد بیان کرد این بود که: «امیدوارم آنقدر فیلم ساختن برای کودک و نوجوان سخت نشود که کسی به سراغ کارِ ساختن برای آنها نیاید. نوجوانان با دیدن کارهایی که برای خودشان ساخته می‌شود علاقه‌مند شده و به سراغ سینما می‌آیند، هزینه کردن برای کار نوجوان سخت است.»
پروانه زرین بهترین کارگردانی:
آرش معیریان برای فیلم «بامبولک» (بامبالا 2)
در بخش پویانمایی بلند؛ پروانه زرین بهترین دست‌آورد فنی یا هنری:
مهدی جعفری جوزانی برای فیلم «شمشیر و اندوه»
در بخش پویانمایی بلند؛ پروانه زرین بهترین کارگردانی:
داریوش دالوند و فرزاد دالوند برای فیلم «شنگول و منگول» (گولز)
در این بخش نیز داریوش دالوند به این نکته اشاره کرد: «فیلم‌سازی در حوزه کودک پرریسک است و باید برای سرمایه‌گذاری در آن برنامه‌ریزی و فکری بشود.»
پروانه زرین بهترین فیلم:
محمدمهدی مشکوری برای فیلم «ببعی قهرمان»
در این بخش و پیش از اهدای جایزۀ ویژۀ هیئت داوران، محمدرضا شریفی‌نیا گفت: «ما دو نوع فیلم داریم؛ برای کودکان و درباره کودکان. فیلم تابستان آن سال، درباره کودک بود. فیلمی متفاوت و درجه یک و در تمام زمینه‌ها کاندیدا شد ولی برای احترام به فیلم‌های برای کودکان، به همین دلیل هیئت داوران برای این فیلم به یک جایزه بسنده کرد.» سپس این جایزه به شرح زیر اعلام شد؛
جایزه ویژه هیئت داوران:
فیلم «تابستان آن سال» به کارگردانی محمود کلاری
علی اوجی، تهیه‌کننده این فیلم جایزه را دریافت کرد و به این نکته اشاره کرد که: «بخش خصوصی همواره مهجور است و دیده نمی‌شود، تهیه‌کنندگان زحمات زیاد می‌کشند و مهجورند و یکی از بزرگان این حوزه مجید مدرسی هستند که از حضورشان در جشنواره بسیار خوشحال شدیم.»
در ادامۀ این آئین، جوایز به شرح زیر اعلام زیر اعلام شدند:
جایزه ابونصر فارابی(تعلیم و تربیت):
حسین ریگی برای کارگردانی فیلم «میرو»
ریگی بعد از دریافت جایزۀ خود گفت: «این بخش، معنادارترین جایزه این جشنواره است، این جایزه را به مردم مظلوم و دوست‌داشتنی سیستان و بلوچستان که سرزمینی است که سینما ندارد و مردمش 150 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دارند.»

پیام سپاهان

سپس از مجید زین‌العابدین، محمدرضا شریفی‌نیا، بهزور افخمی، محسن برمهانی معاون سیما، محمد فیلی، رضا فیاضی، میثم بکتاشیان، سیدجواد هاشمی، و علی دهکردی برای اهدای جایژۀ ویژۀ دبیر جشنواره دعوت شد و جایزه به شرح زیر اهدا شد:
جایزۀ ویژه دبیر جشنواره در سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان:
مریم مدرس مطلق، برای کارگردانی فیلم «مافیای شجاعان»
آئین اختتامیه سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌های کودکان و نوجوانان با صحبت‌های علی دهکردی، مدیر خانۀ سینما ادامه یافت.
علی دهکردی گفت: در سال جاری و به همت خانه سینما و انجمن بازیگران سینما اتفاق مهمی افتاد و اولین آیین‌نامه مقررات حضور بازیگران کودک و نوجوان مقابل دوربین‌های فیلم‌سازی، براساس جدیدترین پروتکل‌های بین‌المللی تدوین شد. این حرکت برای سینمای کودک جایگاه ویژه‌ای دارد و به‌نظر می‌رسد بهترین مکان برای نگهداری و قانونمند کردن آن جشنواره فیلم کودک و نوجوان است که از سوی دوستان و همکارانم به دبیرخانه جشنواره تقدیم می‌شود. امیدوارم همه مسئولین سینمای کشور تلاش کنند که این آیین‌نامه برای اعتلای سینمای کودک به قانونمندی خود برسد.

پیام سپاهان

سپس با حضور علی دهکردی، مجیدزین‌العالدین، کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهان، از محمد خزاعی، رئیس سازمانسینمایی کشور تجلیل شد.
پیش از این تجلیل، مجید زین‌العابدین بیان کرد که «این جایزه برای احیای سینمای کودک و نوجوان به خزاعی اهدا شد.»
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: خوشحالم که در آخرین روزهای مسئولیتم در سازمان سینمایی کشور شاهد برگزاری با شکوه اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بودیم. استقبال گرم کودکان و خانواده‌ها، برگزاری سانس‌های فوق‌العاده برای فیلم‌ها و رونمایی از برخی آثار که برای اولین‌بار در جشنواره رخ داد از نقاط مثبت جشنوارۀ سی و ششم بود.
او ادامه داد: حوزه بین‌الملل بسیار مورد استقبال قرار گرفت و هنرمندانی از 60 کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند نیز از دیگر نقاط قوت جشنواره بود، لذا از همه گروه‌ها سپاسگزارم که همراه ما بودند تا شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.
خزایی خطاب به حسین ریگی، کارگردان فیلم «میرو» که از محرومیت سیستان و بلوچستان گفته بود، اظهار کرد: تنها 9 سالن سینما در سیستان و بلوچستان در دوره ما افتتاح شده و امروز باید گفت که سیستان بلوچستان محروم و مظلوم ما نفس می‌کشد و سینما و هنرمند دارد. عدالت فرهنگی مورد تأکید ما و دولت بود و تا حد امکان برای تحقق آن تلاش کردیم. در زمینه اقتصاد و رونق سینمای کودک، 28 فیلم کودک و نوجوان طی این 3 سال تولید شد و 200 میلیارد نقدینگی به سینما وارد کرده است یا در حوزه بین‌الملل و بر اساس آمار دقیق بالغ بر 30 میلیون دلار فروش سینمای پویانمایی طی این 3 سال بوده است، استقبال از آثار پویانمایی ایرانی در کشورهای مختلف افزایش یافته و در 30 کشور دنیا پویانمایی‌های ایرانی توسط بخش خصوصی اکران شده است.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز صنعت پویانمایی و سینمای کودک و نوجوان رشد کرده است، گفت: آینده بسیار درخشانی با ورود فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در انتظار صنعت پویانمایی است و خواهیم دید که محصولات بسیار جذابی در حوزه انیمیشن و سینمای کودک و نوجوان در ایران و سایر کشورها اکران خواهد شد. در حوزه سیاست‌گذاری، تأسیس بنیاد پویانمایی یکی از اقدامات بود و با هدف حمایت از سینمای کودک و نوجوان نیز زنگ سینمای مدرسه در شورای عالی سینما مصوب و با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی شد و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.
خزاعی ادامه داد: اقدامات بسیار سازنده در ترویج و رونق سینما انجام شده که همین جشنواره که امروز به جایگاه واقعی و اصلی خود بازگشته از جمله آنهاست.
او تأکید کرد: امروز در موقعیتی در کشور و عرصه بین‌الملل هستیم که باید از خود بپرسیم که کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ فرجام این جنگ بی‌شک پیروزی است و مستضعفین قطعاً بر مستکبرین پیروز می‌شود، اما نسل‌های بعد از اقدام امروز ما سوال خواهد کرد؛ غزه، لبنان، سوریه و عراق سینما و سینماگر ندارد و امید جهان اسلام امروز به شما سینماگران است که این ظلم را روایت کنید، راوی این تاریخ باشید و اجازه تحریف تاریخ را ندهید. از همه سینماگران ملی، روشنفکر و نیمه روشنفکران خواهش می‌کنم درباره فلسطین و مردم غزه سکوت نکنند. ما درباره این روایت و این نسل‌کشی مسئولیم و باید راوی آن باشیم.
خزایی با اشاره به اتمام دوره مسئولیت خود از همه دستگاه‌ها و مسئوولین و منتقدان و همراهانش و از مردم که عامل این رونق فرهنگی بودند، تشکر و بیان کرد: من حامل سلام و پیام تشکر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم که قرار بود در این جشنواره حاضر باشند اما به دلیل همراهی در سفر رئیس‌جمهور موفق به حضور نشدند.

پیام سپاهان

در ادامۀ آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شبنم مقدمی به نمایندگی از هیئت داوران روی صحنه آمد.
شبنم مقدمی گفت: داوری این بخش ازسوی دوارانی از چین، برزیل، ایتالیا و ایران انجام شد که همه بادقت‌نظر فیلم‌ها را دیده و بررسی کردیم. اعضای هیئت داروان بخش بین‌الملل خیلی دوست داشتند به اصفهان می‌آمدند و اصفهان زیبا را ببینند و ما به آنها قول دادیم که یکبار این اتفاق بیفتد. داوران بخش بین‌الملل معتقد بودند که سینمای کودک ما در جهان شناخته شده و سربلند است و من آرزو دارم که روزی دوباره قلل رفیع سینما را در جهان فتح کنیم. با من آرزو کنید که هیچ کودکی در هیچ کجای جهان زیر سایۀ هراس جنگ نباشد.

پیام سپاهان

سپس جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شدند:
پروانه زرین در بخش بین‌الملل:
بهترین فیلم، به فیلم «دزد سگ» از کشور مکزیک
بهترین کارگردانی؛ به فیلم «پادشاه ال» کشور صربستان برای
بهترین بازیگر؛ به بازیگران فیلم «دو پانزده دقیقه بعدازظهر» از کشور کره جنوبی
بهترین فیلمنامه؛ به فیلم «دو پانزده دقیقه بعدازظهر» از کشور کره جنوبی
جایزۀ ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل:
به منصور وثوقی از کشور ایران، کارگردان فیلم «برهوت»

پیام سپاهان

سپس مستانه مهاجر نیز روی صحنه آمد و در کنار شبنم مقدمی قرار گرفت و ادامه جوایز به شرح زیر اهدا شد:
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان در بخش بین‌الملل:
به نفس بازغی، فرزند پژمان بازغی و مستانه مهاجر اهدا شد.
بهترین فیلم در بخش کوتاه بین‌الملل:
فیلم «سفر طولانی» از اسپانیا و بهترین کارگردانی نیز به فیلمی از کشور ایتالیا تعلق گرفت.
در ادامۀ اهدای جوایز و در بخش سیفژ، سهیل موفق روی صحنه آمد و حامد علامنی مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور به روی صحنه آمدند و جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد:
لوح تقدیر و تندیس سیفژ:
فیلم «دوست وحشی من» از کشور روسیه
همچنین ازسوی هیئت داوران کودک و نوجوان بخش بین‌الملل نیز یک فیلم شایسته دریافت جایزه اعلام شد که به قرار زیر است:
جایزۀ هیئت داوران کودک و نوجوان در بخش سیفژ:
فیلم «دوست وحشی من» از کشور روسیه
سپس داوران کودک و نوجوان برای اهدای بهترین فیلم در بخش کودک و بهترین فیلم در بخش نوجوان به روی صحنه آمدند و جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شدند:
پروانه زرین بهترین فیلم کودک:
حسین قناعت برای فیلم «دختر برقی»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/896576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه کسی ایرانی‌ها را پفک‌خور کرد؟

مراقب راه هوشمند در جاده‌های اصفهان نصب شد / بازی شبیه‌ساز رانندگی به شهروندان عرضه می‌شود

بازدید وزیر دادگستری از زندان خمینی شهر

اولین فیلم منتشر شده توسط حزب الله لبنان از نبرد زمینی با ارتش اسرائیل (زیرنویس فارسی)

برترین‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند

596 فیلم متقاضی رقابت در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک امسال بودند

شهیدی که با حضور درون قبر و با دعا و نیایش درخواست شهادت می کرد

ناترازی در تولید برق تاثیر نامطلوب در زندگی مردم دارد / تلاش بسیج در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

منهدم شدن باند خانوادگی قاچاق «شیشه»

پرواز پروانه‌های زرین در آسمان نصف جهان

596 اثر متقاضی رقابت در سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک امسال بودند

دربی اصفهان: صدرنشین به همشهری رحم نکرد

اسقبال جامعه بین‌الملل از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان

پروانه‌های زرین سی‌وششمین جشنوارۀ فیلم‌ کودک و نوجوان اهدا شد

برگزاری آیین سنتی «جمعه نشلجی‌ها» در کاشان

پروانه‌های زرین جشنواره فیلم کودک بر شانه برگزیدگان نشست

ارزآوری40 میلیون دلاری صادرات محصولات گلخانه ای اصفهان

آتش‌سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد

شهردار اصفهان: اختتامیه جشنواره سی و ششم، افتتاحیه جشنواره سی و هفتم است

اختتامیه جشنواره سی و ششم، افتتاحیه جشنواره سی و هفتم است

رئیس سازمان سینمایی: تأسیس بنیاد پویانمایی از جمله برنامه‌های مهم سازمان سینمایی بود

24 هزار نفر فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره کودک را مشاهده کردند

اصفهان میزبان سی و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد

156 هکتار میزان تالاب گروه مهاباد در آتش سوخت/مهار آتش سوزی

نصب مراقب راه هوشمند برای نخستین بار در جاده‌های اصفهان

این منطقه فردا منتظر قطعی گاز باشد

باند خانوادگی قاچاق «شیشه» در اصفهان منهدم شد!

بازتاب خشکی «زنده‌رود» در چشم کشور/ «قهر طبیعت» از سراب تا پایاب «زاینده‌رود» را فرا می گیرد!

جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزیدگانش را شناخت/ تجلیل از علی نصیریان و رضا بابک

عروسی با صیغه‌نامه 99 ساله؛ کلاهبرداری به سبک جدید و حیرت‌آور در اصفهان

تکمیل پست های برق شهرک صنعتی بروجن

حافظ عمر کوتاهی داشت و مقام بالاتری نسبت به خیام دارد

قابلیت خیره‌کننده هوش مصنوعی Runway؛ تنها با دو فریم، ترنزیشن سینمایی بسازید

یوتوب به شکایت کاربران پاسخ داد: دکمه ردکردن تبلیغات حذف نشده است

مرورگر اپرا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز مبتنی‌بر زبان طبیعی آپدیت شد

ایلان ماسک: اگر ترامپ شکست بخورد، شاید ایکس تعطیل شود

استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: نمایی ساده از جنگ خاورمیانه

یک ماموریت، 2 اجرا: پیجرها در لبنان - فیلترینگ در ایران

شکست بزرگ پوتین در رونمایی از مرگ‌بارترین سلاح جهان

واریز 3 میلیون تومان به حساب بازنشستگان تامین‌اجتماعی/ زمان پرداخت اعلام شد

بازارچه مهربانی در جزیره کیش

استقرار تیم سیار اهدای خون در جزیره کیش

ورزشکاران جانباز، قهرمانان دفاع‌مقدس و قهرمانان جبهۀ ورزش هستند

جانبازان نخاعی اسطوره هایی صبور و مایه افتخار کشور هستند

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر برای هفت هزار متقاضی

اجرای طرح وارنیش تراپی در 23 مدارس ابتدایی خوانسار

دیدار مسئولان با خانواده معزز شهید مصطفی محمدی نسب در مهاباد

گیتی‌پسند فاتح نخستین شهرآورد فوتسال اصفهان شد

گلنور لیگ را با پیروزی شروع کرد

اصفهان، قهرمان جودو بانوان کارگر کشور شد