پیام سپاهان

آخرين مطالب

تشکیل 88 پرونده تخلف واحدهای صنفی در اردستان اجتماعی

تشکیل 88 پرونده تخلف واحدهای صنفی در اردستان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان ضمن اشاره به بازرسی مستمر از واحدهای صنفی، گفت: 88 پرونده تخلف واحدهای صنفی در اردستان تشکیل شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، جواد حقیقت‌‌پور ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بازرسی و نظارت اداره صمت شهرستان اردستان در خصوص صنعت، معدن و تجارت علاوه بر رسالتی که در چند بخش برای آن تعریف شده شامل رسیدگی به شکایت‌های مردم و بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی عمده و شرکت در گشت‌های مشترک بازرسی فعالیت داشته است.
وی افزود: از ابتدای سال طرح نظارتی نوروز با همکاری و همراهی ارگان‌های مربوطه و نهادهای شهرستان انجام شد و سپس طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس را داشتیم و گشت‌های مشترکی که با توجه به طرح‌هایی که اداره تعزیرات حکومتی نامه‌های آن را ارسال می‌کند به صورت مرتب تشکیل می‌شود.
حقیقت‌پور گفت: در این گشت‌های مشترک رسیدگی به کالاهای قاچاق رسیدگی به اولویت‌هایی که توسط تعزیرات اعلام می‌شود انجام می‌گیرد که در مدت هفت ماهه امسال 85 گشت مشترک انجام شده است و در این تعداد گشت مشترک 22 پرونده تخلف تشکیل شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت: رسالت اداره صنعت، معدن و تجارت بخش بازرسی بیشتر به بازرسی‌های عمده و کلان اختصاص دارد و طبق بخشنامه‌های موجود رسیدگی به کالاهای کشاورزی و کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی است.
حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: بازرسی از واحدهای خرده فروشی و واحدهای صنفی هم به عهده بازرسی اتاق اصناف شهرستات اردستان بوده که در هفت ماه گذشته 289 مورد بازرسی انجام شده است و 66 پرونده هم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی تصریح کرد: اداره صمت بیشترین وقت خود را در بازرسی‌ها معطوف به شکایت‌های مردمی دارد و برگرداندن حقوق افراد که تضیع می‌شود و نظارت بر توزیع دو هزار و 200 حلقه لاستیک سبک نیز از طریق سامانه جامع تجارت شهرستان اردستان انجام شده است.
حقیقت‌پور تاکید کرد: اردستان یک شهرستان فوق‌العاده معدنی است مخصوصاً الان که در خصوص معادن فلز کار انجام می‌شود و معادنی که در شهرستان اردستان فعال بوده تراورتن است که سنگ لاشه ساختمانی بوده و باریت که سابقه خیلی خوبی در شهرستان اردستان دارد از معادن بسیار خوب ما است.
وی گفت: شرکت سیمان، گرانیت، آهن، مس، فولاد و شرکت‌های بزرگ در این زمینه الان مشغول کار هستند که نمونه آن معدن کوه دم است که از الان اشتغال خیلی خوبی را در شهرستان اردستان ایجاد خواهد کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان تاکید کرد: تعداد پروانه‌هایی که در این زمینه تاکنون صادر شده است 97 واحد پروانه بهره‌برداری داریم که حدوداً 57 مورد آن فعال و 40 مورد آن غیر فعال هستند و باید موضوع فرآوری خیلی کار شود که در این خصوص 21 مورد مکان فرآوری داریم که از خام فروشی محصولات جلوگیری می‌کند و در این بخش معادن بیش از یک‌ هزار نفر مشغول بوده و در آینده نزدیک اشتغال ما در بحث معادن فوق العاده خوب خواهد شد.
وی تصریح کرد: موضوع وضعیت سوخت معادن پیگیری می‌شود و شرکت نفت همکاری لازم و خیلی خوبی را با این اداره داشته است و همچنین برادران حراست شرکت نفت استان از سوخت قاچاق جلوگیری می کنند و با نظارت‌هایی که انجام می‌شود در حال حاضر مشکل سوخت نداریم و تاکنون در شش ماهه امسال یک میلیون و 849 هزار لیتر نفت گاز به معادن تحویل داده‌ایم که نیاز اصلی آن‌ها هم همین مقدار بوده که با بازرسی‌ها و نظارت‌های کلی مقدار مصرف آن‌ها به دست آمده است.
حقیقت‌پور با بیان اینکه سازمان‌های صنفی شهرستان دارای اتاق اصناف و 12 اتحادیه است، افزود: بیش از دو هزار و 466 واحد صنفی در پوشش این 12 اتحادیه فعالیت دارند که پروانه آن‌ها به روز و فعال بوده و از ابتدای امسال تاکنون 354 پروانه کسب صادر و تمدید شده و با ساماندهی که انجام شده اتاق اصناف در حال حاضر در مکانی مناسب فعالیت دارد و 10 واحد فعالیت‌های خود را در این مکان انجام می‌دهند و دو اتحادیه هم دفتر مستقل دارند و به انجام امور اصناف می‌پردازند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان، گفت: موضوع پروانه مشاغل خانگی 56 پروانه خانگی صادر شده که تعداد 25 نفر آن‌ها را هم برای تسهیلات به اداره کار معرفی کرده‌ایم و در خصوص تسهیلات قالی‌بافی و خیاطی محدودیتی نداشتیم هر چند مبالغ ناچیز بود در ثبت رصد اشتغال شهرستان اردستان تاکنون 150 مورد ثبت اشتغال داشته‌ایم که مابقی هم در حال انجام بوده تا تعهد اشتغال‌مان به صورت کامل انجام شود.
وی با اشاره به اینکه امسال فقط 65 مورد نرخ‌گذاری برای مشاغل مختلف انجام شده است، افزود: در مراحل نرخ‌گذاری سه اولویت را رعایت می‌کنیم تا بتوانیم قیمتی را تصویب کنیم تا رضایت مشتری و فروشنده تامین شود.
حقیقت‌پور افزود: در موضوع صنایع هم 86 پرونده فعال در شهرستان اردستان داریم که در یک سال گذشته تعداد هفت پروانه کسب صادر شده و تعداد شش پروانه بهره‌برداری هم صادر شده است که تعداد دو مورد آن در روستا بوده و چهار مورد آن هم در شهرستان اردستان بوده و بیش از 200 نفر اشتغال در بر داشته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/896485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه تجمیعی خورشیدی بسیج سازندگی کشور

اعلام برنامه‌های آئین اختتامیه جشنواره کودک در اصفهان

بهره برداری از مدرسه 6کلاسه شهدای مدافع امنیت در خمینی شهر

باند 3 نفره سارقان در اصفهان منهدم شد / اعتراف متهمان به 38 فقره سرقت

122 هزار خانواده در اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند

15 هزار تشکل مردمی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

حضور شبنم مقدمی به جشنواره 36 جان داد

اقامه نماز جمعه اصفهان فردا به امامت آیت الله مهدوی

تشکیل 88 پرونده تخلف واحدهای صنفی در اردستان

گاز این شهر فردا قطع می شود

برخورد قانون با ترک فعل در مسیر جهش علمی

روکش آسفالت معابر محله «34 منظریه» شهرکرد انجام می‌شود

دیدار باخانواده معزز شهید مصطفی محمدی نسب در مهاباد

استقرار واحد بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در آرامستان‌های شهرداری اصفهان

فردا گاز این منطقه اصفهان قطع می شود

معاون کمیته امداد: خیران در گره گشایی از مسائل اجتماعی مشارکت کنند

عجایب لیگ بسکتبال تکمیل شد/ ذوب‌آهن به لیگ بازگشت

اختتامیه مسابقات جودو کارگری بانوان کشور در اصفهان

پرداخت بیش از 44 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد در اصفهان

گران‌فروشی و عدم درج قیمت، بیشترین تخلفات اصناف اردستان است

فوری/ قطع گاز در این مناطق

اهدای فرش بافته بانوان شهر‌هایی به حرم امام حسین (ع)

حضور ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر بسکتبال

بچه‌های اصفهانی به سینما علاقه‌مند هستند

56 پروانه مشاغل خانگی در اردستان صادر شد

پای‌بندی مردم به انقلاب دشمن را از پای درمی‌آورد

راه‌های پیشگیری از آرتروز زانو را بشناسید

برگزاری همایش سالانه هیئت رزمندگان استان اصفهان

جنگ صدرنشینی در میدان والیبال

بازگشت ذوب آهن به لیگ برتر بسکتبال

تیم اصفهان قهرمان مسابقات بانوان دوومیدانی کارگران ایران شد

نمایش باشکوه در جشنواره کودک و نوجوان با 24 هزار کودک و خانواده در 65 نوبت اکران

سد میمه با نام سد شهید مقاومت سیدحسن نصرالله نام‌گذاری شد

برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره سی و ششم اعلام شد

بازدید محمد خزاعی از سینماهای جشنواره سی و ششم

تعامل با دانشگاه و گشایش مسیر‌های تازه در سینمای کودک

مناقصه طرح روکش آسفالت معابر محله 34 منظریه شهرکرد

اجتماع کودکان ونوجوانان اصفهانی فردا در نمازجمعه اصفهان

سه فیلم جشنواره سی و ششم به سانس فوق‌العاده رسیدند

آزادی 34 زندانی دارای جرایم غیرموثر در خمینی شهر

قهرمانی تیم جودو بانوان اصفهان

وزیر دادگستری از زندان خمینی شهر بازدید کرد

ذوب‌آهن به لیگ بسکتبال بازگشت

صف‌آرایی سپاهان و ذوب‌آهن برای کودکان کار

مهجور ماندن نهج البلاغه در بین مردم

درختان اصفهان ایستاده می‌میرند/ قطع 800 درخت در زیرگذر حصه

تجیل از 200 حافظ حکمت‌های نهج البلاغه در اصفهان

ضرورت اجرای عملیات زیرسازی برای نصب نماد تپه روضه‌الشهید منظریه

پیش بینی وضعیت آب و هوا اصفهان فردا جمعه 20 مهر ماه 1403 | هواشناسی اصفهان فردا

تجلیل از 200 حافظ حکمت‌های نهج البلاغه در اصفهان