پیام سپاهان

آخرين مطالب

ضرورت توجه شهرداری به آموزش رفتار شهروندی با کمک سایر دستگاه‌ها اجتماعی

ضرورت توجه شهرداری به آموزش رفتار شهروندی با کمک سایر دستگاه‌ها
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - امام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت آموزش رفتار شهروندی گفت: بعضی مسائل شهروندی را تنها شهرداری نمی‌تواند به شهروندان آموزش دهد، بلکه باید صدا و سیما نیز برنامه‌هایی به این موضوع اختصاص دهد و در بعضی موضوعات همچون بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی نیاز به اجبار است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و معاونان این سازمان ضمن تسلیت و تبریک شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان، سیدحسن نصرالله را رکنی برای انقلاب، ایران و محور مقاومت عنوان کرد و اظهار کرد: شهادت این شهید خسارتی برای ما بود، البته دشمن تصور اشتباه می‌کند که این راه و تفکر بسته می‌شود، و رزمندگانی که در این جبهه به شهادت رسیدند، افراد دیگری به جای آنها هستند.
وی افزود: نیروهایی که سیدحسن نصرالله در این مدت تربیت کرده است، به قدری فراوان هستند که جای این شهدا را می‌گیرند و به کوری اسرائیل هیچ ضربه کاری به محور مقاومت وارد نمی‌شود و این مسیر ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان توجه به وضعیت معلولان به‌ویژه بیماران ام اس و در نظر گرفتن فضایی جهت حضور در پارک‌های شهر با توجه به این موضوع که بیشتر خانواده این افراد از قشر ضعیف جامعه هستند را امری مهم دانست و افزود: پیش از این نیز این مسئله را به مسئولان شهرداری متذکر شده بودیم که گویا زمینی را به این کار اختصاص دادند تا جهت احداث پارک مخصوص بیماران خاص و معلولان به کار گرفته شود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد آمار معلولان در کشور را با توجه به افزایش نرخ تصادفات جاده‌ای رو به ازدیاد بیان کرد و گفت: حتی در بعضی موارد سرویس بهداشتی متناسب با وضعیت این افراد کمتر وجود دارد یا برای عبور از بلوارها، خیابان‌ها و معابر به دلیل نبود رمپ، این افراد مشکلات فراوان هستند.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه فعالیت‌های شهرداری در حوزه بانوان نیز بهتر است شهرداری کارهای فرهنگی خود را با اولویت بانوان در شرف ازدواج برنامه ریزی کند و تمرکز باید روی این بخش از جامعه باشد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت آموزش رفتار شهروندی تصریح کرد: بعضی مسائل شهروندی را تنها شهرداری نمی‌تواند به شهروندان آموزش دهد، بلکه باید صدا و سیما نیز برنامه‌هایی به این موضوع اختصاص دهد و در بعضی موضوعات همچون بستن کمربند در هنگام رانندگی که با همراهی چند دستگاه و سازمان در کشور اجرایی شد، نیاز به اجبار است.
وی در نظر گرفتن اولویت‌ها را در شهرداری امری مهم و لازم عنوان کرد و گفت: باید از عناوین فاصله بگیریم و برای فرهنگ سازی این رفتارها باید از سایر دستگاه‌ها نیز کمک گرفت.

پیام سپاهان

در ابتدای این دیدار کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان را ارائه کرد.
وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی بین کانون‌های فرهنگی، نهادهای مردمی و دولتی به عنوان یکی از دغدغه‌های شهرداری اظهار داشت: به دلیل نبود این تقسیم کار سعی کرده‌ایم رفتاری داشته باشیم که شرکا را دعوت و برای اجرای برنامه‌ها برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: شهرداری، سال 1410 را برای خود محور قرار داده است و با توجه به همه مشکلات ساختاری و کلان شهری، سعی کردیم برنامه‌ای را تدوین کرده و اولین سازمانی هستیم که برنامه خود را ارائه نموده است.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان عنوان کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که همکارانی که به عنوان مربی در محلات در حال کار هستند، از نظر شخصیتی و توانمندی به طور مجدد بازنگری شوند و سعی کردیم بیشتر هم افزا شویم.
وی با اشاره به عملکرد حوزه بانوان در شهرداری اصفهان تمرکز بر مسائل بانوان را در چند دسته بندی بیان کرد و گفت: سعی شده است به صورت زیرساختی به این حوزه نگاه شود، از جمله نوع ارتباط گیری با نوجوانان به خصوص دختران نوجوان مدنظر بوده، از همین رو دو مطالعه در این حوزه انجام شد.
وی اضافه کرد: در بخش دوم با توجه به مطالعات میدانی و آکادمیکی که انجام شد، تولید محتوا در بحث هویت دختران انجام شده است و در بخش حقوق زنان و سوالاتی که در این زمینه وجود دارد نیز اقداماتی صورت گرفته است.

پیام سپاهان

حیدری تاکید کرد: در بحث زیست عفیفانه چندین طرح درس آماده و برای قشر خاکستری ارائه شود و از بانوانی که در زمینه ارائه مشاوره فعال بودند کمک گرفته شد.
وی به برگزاری دوره و ارائه طرح درس در زمینه انتخاب همسر در بخش خانواده از دوره دانشجویی با موضوع استحکام خانواده، مهارت انتخاب همسر و روابط با همسر اشاره کرد و گفت: در دو حوزه نوجوانان و خانواده نیز در حال فعالیت در زمینه مباحث هویتی هستیم و هم چنین در زمینه مهارت انتخاب همسر تفاهم نامه‌ای با دانشگاه اصفهان بسته شده تا این مباحث در دانشگاه‌ها تدریس شود.
معاون فرهنگی شهردار در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آموزش فرهنگ شهروندی به عنوان رسالت ذاتی شهرداری پرداخت و افزود: رویکردی که از قبل وجود داشته این بوده است که آموزش‌ها در این حوزه از سن دبستان آغاز شود و این بخش از جامعه را با مفاهیم شهروندی آشنا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش طرحی با عنوان "کلاس شهر" تهیه و ارائه شد که چند جلد کتاب برای معلمان، والدین و دانش آموزان تدوین شد و سعی داریم این کار به صورت چند رسانه‌ای نیز عرضه شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به اقدامات شهرداری در حوزه سالمندان و سلامت روانی این قشر نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فراگیری نیز در این باره شروع کرده‌ایم.
وی کمک به هیئات مذهبی و مساجد با نیت هدفمندتر نمودن فعالیت‌های آنها و هم چنین اجرای 360 برنامه در جهت تعظیم شعائر دینی به ویژه در بحث دفاع مقدس را بخش دیگری از فعالیت‌های شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: 300 عنوان ورزشی در برنامه‌های محله محور برگزار شده است و علاوه بر آن دبیرخانه ورزش پهلوانی نیز دایر شده و حتی در زمینه ورزش معلولین نیز سانس‌هایی از سالن‌های ورزشی به این بخش از جامعه اختصاص داده شده است.
وی توجه به فرزندان شهدای مدافع حرم و معلولان به ویژه در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و استفاده از ظرفیت و استعداد آنها در جهت شرکت در دوره‌های فیلم سازی و تولید محتوا را یکی از اقدامات برجسته جشنواره بیان کرد و افزود: کم حاشیه ترین دوره جشنواره در سال قبل برگزار شد و سعی کرده‌ایم در قالب برگزاری جشنواره، موضوعات تاریخی، تمدنی و هویتی اصفهان را ارائه کنیم.
کد خبر 797400

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/894525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد:/ سخن گفتنی و جای ماندنی برای ماندگاری در دنیای دیجیتال ضروری است

نخستین دوره مسابقات فوتبال "جام شهدا" برگزار می شود

شورای حج تمتع بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد

سوال چهاردهم از مسابقه سراسری "زمزم حیات"

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:/ حضرت علی(ع) بی کرانه‏ ترین شکوه خلقت است

برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار مزار شهدای گمنام

در برنامه از آسمان مطرح شد؛/ جانبازان در هر زمان جانشان را برای آسایش مردم تقدیم می کنند

بازدید از پروژه مرکز فرهنگی ، ورزشی و توان بخشی استان گیلان -

برگزاری مراسم یادبود شهید سید حسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان در دادگستری استان اصفهان

افزایش 30 درصدی کارگاه‌های قالی بافی در فلاورجان

شهردار شیراز: زیرگذر «گویم» ترافیک سنگین 3 استان را حل می کند

بازدید اعضاء کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان اصفهان از پروژه تأمین آب از جنوب

پیام وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

هوای اصفهان و زاهدان بر مدار آلودگی است / شاخص کیفی 24 شهر سالم و پاک ثبت شد

یادواره 31 شهید شهر ابوزیدآباد و 5 شهید گمنام

بازدید سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از مسیر خط انتقال پست 132 کیلووات مهاباد

آگهی های فراخوان شرکت فولاد مبارکه

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 14 مهر

راه و تفکر سید مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد

کیفیت 100 کیلومتر از راه‌های روستایی اصفهان ارتقاء یافت

تکمیل مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان

پرواز خیال‌ های دور و دراز در آسمان جشنواره کودک

ضرورت توجه شهرداری به آموزش رفتار شهروندی با کمک سایر دستگاه‌ها

پرواز خیال‌های دور و دراز کودک در آسمان جشنواره کودک

سینما بستر رویش نسل‌های م‍ؤمن، شجاع و متعهد به آرمان‌های انسانی و ملی

یک راس میش وحشی ماده در منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد

قطعی گاز در برخی مناطق شهر اصفهان

ظرفیت بالقوه شهرستان کوهپایه برای توسعه صنعتی و کشاورزی| چالش های فعالان اقتصادی رفع می شود

خور غزاله؛ اعجازانگیزترین و زیباترین مکان های طبیعی ایران+ فیلم

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند سخت افزار و ایجاد انگیزه است

مردم از بهمن‌ 1403 در زیرگذر گویم تردد می‌کنند

برگزاری جشنواره فیلم کودک و‌ نوجوان در سه حوزه فیلم، انیمیشن و بخش ویژه کودکان غزه

نوجوانان ایرانی، الگویی برای کودکان آزادی‌خواه جهان

جشنواره فیلم کودک در برابر تهدیدات فرهنگی نسل جوان ایستادگی می‌کند

زنگ مهر تالابی در مدارس مهاباد برگزار شد

راه اندازی نخستین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در اصفهان

راهیابی سه فیلم کوتاه فیلمسازان سمنانی به جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان

جشنواره فیلم کودک و نوجوان، میزبان پرواز خیال‌های کودکانه است

امام جمعه اصفهان: احداث پارک مخصوص معلولان و بیماران خاص ضروریست

دامنه نوسان بازار سرمایه تا کی محدود می‌ماند؟

پلیس تاثیرگذار می‌شود اگر هوشمندانه و میدانی عمل کند

زیرگذر «گویم» ترافیک سنگین 3 استان را حل می کند

بالا و پایین سهام فولادی های بورس در 6 ماه/ از فولاد مبارکه تا فولاد خراسان

افتتاح یک خط اتوبوس شهری در اصفهان

کارگاه مهر تالابی در مدارس مهاباد برگزار شد

بازنگری در برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان با رویکرد تحولگرا و با مشورت نخبگان

آغاز به کار نیروگاه برق خورشیدی در منطقه 7 اصفهان

اختلال سایت هم به اتفاقات منطقه‌ای موثر بر بورس اضافه شد

ضرورت توجه شهرداری به آموزش رفتار شهروندی با کمک دیگر دستگاه ها

امام جمعه اصفهان: احداث پارک مخصوص معلولان و بیماران خاص ضروری است