پیام سپاهان

آخرين مطالب

درخشش نور تولید از دل تاریک محدودیت‌ها اجتماعی

درخشش نور تولید از دل تاریک محدودیت‌ها
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال 1403 که جهش تولید را در دستور کار خود داشت، با تعهد و غیرت مثال‌زدنی کارکنان خود و با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب، اجازه نداد سه ماه کمبود شدید انرژی خللی در دست‌یابی به اهدافش ایجاد کند. این شرکت از دل محدودیت‌ها فرصت‌سازی کرد و بالاترین رکوردهای تولید شش‌ماهه در طول دوران بهره‌برداری شرکت را به ثبت رساند.
به گزارش
امتداد نیوز
به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در گزارشی به تشریح دستاوردهای درخشان این شرکت در طول شش ماه نخست سال 1403 پرداخت و گفت: در حال حاضر که تولید از نظر اقتصادی و اهداف استراتژیک به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور مبدل شده، ناترازی در برخی بخش‌ها، ازجمله انرژی، مواد اولیه و لجستیک به موانعی بزرگ برای دست‌یابی به اهداف تولید تبدیل شده است؛ بااین‌حال تنها آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که از زیرساخت‌های و توانمندی فنی، دانش، تجربه و مدیریت لازم برخوردار باشند می‌توانند در این شرایط سخت تاب‌آوری داشته باشند؛ هرچند چنانچه برای آینده چاره‌ای عاجل و اساسی اندیشیده نشود، همین بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نیز نخواهند توانست در عرصه رقابت باقی بمانند.
وی از در مدار قرار گرفتن فاز اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه و خودتأمینی در این حوزه، جابه‌جایی زمان تعمیرات خطوط و چابک‌سازی آن‌ها برای تولید بهینه در سه‌ماهه نخست که خطوط تولید ازجمله فولادسازی با محدودیت کمتری در حوزه انرژی مواجه بودند و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید به‌عنوان اصلی‌ترین دلایل عدم توقف کامل خطوط تولید فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال جاری یاد کرد.
به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، اگرچه از ابتدای سال تاکنون، کمبود انرژی فرصت‌های زیادی را برای تولید بیشتر از فولاد مبارکه گرفته است، اما باید شش‌ماهه نخست سال 1403 را بی‌نظیرترین نیم‌سال‌ ایام بهره‌برداری فولاد مبارکه دانست؛ زیرا در بخش تولید آهن اسفنجی، همکاران پرتلاش ما در ناحیه آهن‌سازی و به‌طور مشخص در واحدهای احیا مستقیم، در بازه زمانی یادشده، با 4 میلیون و 455 هزار تن آهن اسفنجی و تحقق 102 درصدی برنامه، رشد 10.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کردند. در بخش تولید فولاد خام نیز خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های برق و از دست رفتن زمان زیاد برای تولید، کارکنان غیور ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با عملکرد خوب خود در سه‌ماهه نخست سال، در مجموع 3 میلیون و 766 هزار تن فولاد خام تولید کردند که این رقم تحقق 99 درصدی برنامه و رشد 3.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی کارکنان نورد گرم فولاد مبارکه گفت: در این ناحیه آمارها از تولید 2 میلیون و 949 هزار تن کلاف گرم، تحقق 108 درصدی برنامه و رشد 2.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد. خوشبختانه در بخش نورد سرد نیز علی‌رغم اجرای عملیات توسعه در بخش تاندم پنج‌قفسه‌ای، در شش‌ماهه نخست سال جاری، با تولید 789 هزار تنی، شاهد افتخارآفرینی همکاران و تحقق صددرصدی برنامه‌های این ناحیه و رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
طیب‌نیا در ادامه سخنان خود، ضمن قدردانی از عملکرد خوب کارکنان مجتمع فولاد سبا گفت: در شش‌ماهه اول سال 1403 کارکنان ناحیه آهن‌سازی این مجتمع نیز توانستند با تولید 838 هزار تن آهن اسفنجی و تحقق 103 درصدی برنامه، رشد 6.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به ثبت برسانند. همچنین 805 هزار تن کلاف گرم در این مجتمع تولید شده است که این میزان تولید، رشد بی‌سابقه 11.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و تحقق 97 درصدی برنامه را نشان می‌دهد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همان‌گونه که اشاره شد، اگرچه در شش‌ماهه نخست سال جاری با محدودیت‌های بسیار زیادی در حوزه انرژی مواجه بودیم؛ اما با تمهیدات اتخاذشده، شرایطی فراهم شد که در مدت یادشده، در بسیاری از نواحی شاهد دست‌یابی به رکورد شش‌ماهه باشیم، ازجمله تولید نورد گرم فولاد مبارکه در شش‌ماهه اول سال با 2 میلیون و 949 هزار تن بیشترین میزان تولید در نیمه نخست اول سال‌های مختلف از بدو راه‌اندازی تاکنون بوده است که نسبت به بیشترین مقدار تولیدشده در شش‌ماهه نخست سال 1402 رشد 2.2 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در واحدهای احیا مستقیم 1 و 2 فولاد مبارکه نیز تولید شش‌ماهه امسال به 4 میلیون و 455 هزار تن رسیده است که با رشد 10.3 درصدی نسبت به شش‌ماهه اول سال 1402 که بالاترین رکورد شش‌ماهه قبلی بوده است، بیشترین میزان تولید در طول بهره‌برداری این واحدها را نشان می‌دهد. علاوه بر این در مجتمع فولاد سبا نیز در شش‌ماهه نخست سال جاری 805 هزار تن تولید محقق شده که بیشترین تولید شش‌ماهه در سال‌های بهره‌برداری از این مجتمع است و از رشد 9.7 درصدی نسبت به سال 1401 که بالاترین میزان رکورد شش‌ماهه بوده، حکایت دارد.
طیب‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر، شاهد حاکمیت سخت‌ترین شرایط بر صنعت فولاد جهان هستیم؛ چراکه رکود در این بازار و روانه شدن سیل واردات به‌خصوص از سوی کشور چین از یک طرف و متأسفانه نبود کنترل و نظارت دقیق بر واردات و در نهایت، همچنان که اشاره شد، وجود مشکلات فراوان در زنجیره فولاد از طرف دیگر، هر روز عرصه را برای حضور در عرصه رقابت و دست‌یابی به اهداف تولید سخت‌ و سخت‌تر کرده است؛ بنابراین ایجاد ساختاری قوی برای حل این چالش‌ها، ادغام برخی شرکت‌های کوچک در شرکت‌های بزرگ‌تر، حرکت در مسیر تولید فولادهای خاص با ارزش‌افزوده بیشتر که فولاد مبارکه در مسیر آن گام برداشته است و حضور بیش‌ازپیش بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش می‌تواند یاری‌رسان صنعت فولاد کشور باشد.
برچسب ها : این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/892763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر / تشییع و تدفین پیکر مادر سردار شهید حسین خرازی در اصفهان‎

دستگیری سه باند سارقان میلیاردی اماکن خصوصی در مهاباد

معرفی هتل های محبوب توریستا در شهر اصفهان

تخریب یک ویلای غیرمجاز در رضوانشهر

خاطرات «خانم بالا» همسر ناصرالدین‌شاه از جشن عید نوروز / شاه از کدام رفتار زنان حرمسرا شاکی بود؟

انهدام سه باند سارقان میلیاردی اماکن خصوصی در مهاباد

3 باند سارقان میلیاردی اماکن خصوصی در مهاباد دستگیر شدند

خاطرات «خانم بالا» همسر ناصرالدین‌شاه از مراسم تحویل سال دربار / شاه از کدام رفتار زنان حرمسرا شاکی بود؟

زیر باران باید رفت

تصاویر رنگ‌های مختلف گلکسی A16 سامسونگ افشا شد

بالاخره ویندوز به MacOS اومد

گلکسی S24 FE با قیمت 37 میلیون تومان وارد بازار ایران شد

تفرفه افکنان داخلی ادامه آتش تهیه دشمن هستند

قمار تل‌آویو؛ پای ایران و امریکا به جنگ کشیده می‌شود؟

خریداران سکه چقدر پول زور می‌دهند؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر: مردم منتظر کاهش قیمت طلا نباشند

همتی: باید قیمت ارز نیمایی و آزاد نزدیک شود

تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری ایران تجدید می‌شود

ادای احترام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران به مقام شامخ شهدای گمنام

سرکشی به استانها؛ از مهمترین برنامه‌های بنیاد در دوره جدید/ حرکت بنیاد حول گفتمان وفاق ملی

افزایش 500 درصدی ظرفیت ایستگاه CGS/TBS شهرستان کوهپایه اصفهان

حکم تخریب یک ویلا 90 متری غیر مجاز در رضوانشهر

اسامی 49 فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی 3 فیلم داستانی و کوتاه از مشهد

یک دقیقه سکوت در لیگ برتر والیبال ایران برای شهدای مقاومت – رسانه7 | اخبار ورزشی

ویلای غیرمجاز در غرب گیلان تخریب شد

تفاهم نامه مثلث طلایی گردشگری ایران تجدید می شود

سرمایه گذارِ «شهر هنر اصفهان» به دنبال اجرای آن در کشور «عمان»!

هشدار زرد هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته

آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان در آرارات / حنانف و دوستان آماده بازی با استقلال +فیلم

نانوایی‌های استان زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

3 روز تا آغاز لیگ؛ احتمال کنار کشیدن ذوب‌آهن از لیگ برتر بسکتبال

دکوراسیون بدون زرق و برق خانه عباس نیل فروشان در ایران

ایمنی؛ ضرورتی حیاتی و مسئولیتی همگانی

نوسازی، راه‌اندازی و افزایش ظرفیت واگن‌برگردان شماره 1 فولاد مبارکه

مؤثرین و افراد مرجع باید در اطلاع‌رسانی دستاوردهای امیدآفرین فولاد مبارکه مشارکت کنند

تحرک در تولید صنعت تجدیدپذیر کشور با نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی فولاد مبارکه

درخشش نور تولید از دل تاریک محدودیت‌ها

پاکسازی زمین‌های بایر برای رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه 9 اصفهان

دیدار مسئولان شهرستان خور و بیابانک با خانواده دو شهید

آمادگی برای ساخت 100 هتل در مشهد

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی A منفی و AB منفی

تولید بیش از 450 هزار تن انواع محصولات زراعی و فرآورده‌های دامی در مهاباد

سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در زواره اصفهان + تصاویر

مدرسه «قصه‌های مجید» بعد از 34 سال هنوز دایر است+ عکس

پیشوایان ادیان توحیدی ساکن دراصفهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند+ فیلم

جامعه ادیان توحیدی در اصفهان جنایات اسرائیل را محکوم کرد

10 راس گوسفند در اصفهان بر اثر صاعقه تلف شد

حضوربازاریان اصفهانی در منزل پدری شهید نیلفروشان

امضای تفاهم‌نامه 400 میلیارد ریالی بین سازمان فاوا و شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان

مردم آران و بیدگل مسافت 10 کیلومتری تا دفتر امام جمعه کاشان را پیمودند