پیام سپاهان

آخرين مطالب

تاسیس شرکت تعاون توسعه و عمران شهرستان اصفهان اجتماعی

تاسیس شرکت تعاون توسعه و عمران شهرستان اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تاسیس شرکت تعاون توسعه و عمران شهرستان اصفهان خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، میثم مداحی در نشستی با خبرنگاران درگذشت کارگران معدن زغال‌سنگ طبس را تسلیت گفت و با اعلام این خبر که شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان در شرف تاسیس است، گفت: حادثه معدن زغال‌سنگ طبس بسیار دلخراش بود و هسته اولیه شرکت توسعه و عمران در راستای بهبود شرایط و ایجاد دلگرمی برای جامعه کارگری و مردم عام شکل گرفت و به دنبال راهکاری بودیم تا بتوانیم جامعه کارگری و عموم مردم را در سرمایه‌های کشور و استان سهیم کنیم تا میزان بهره‌وری و امید به زندگی ارتقا یابد و به این جمع‌بندی رسیدیم که شرکت تعاونی توسعه و عمران می‌تواند این بستر مناسب را فراهم کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: از طرفی مقام معظم رهبری امسال را به نام " سال جهش تولید با افزایش مشارکت مردمی" نام‌گذاری کردند که تحقق این مهم به زیرساخت نیاز دارد؛ باید زیرساخت لازم فراهم شود تا سرمایه‌های خرد مردم تجمیع و به سمت تولید هدایت شود و شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت‌ تعاونی توسعه و عمران می‌توانند این بستر را فراهم کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به تشریح مزیت شرکت‌های تعاون توسعه و عمران پرداخت و گفت: اساسنامه شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در سال 1389 به تصویب رسید و مطابق با قانون در هر شهرستان، تنها یک شرکت تعاون توسعه و عمران می‌تواند تاسیس شود که همین موضوع مزیت و ظرفیت این شرکت‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس دستگاه‌های دولتی می‌توانند تمام امکاناتی که افزونه‌زا (رانت‌زا) هستند و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند را از طریق مذاکره به شرکت‌های تعاون توسعه و عمران واگذار کنند.
وی با بیان اینکه شرکت تعاونی توسعه و عمران اصفهان باید 12 هزار نفر عضو اولیه داشته باشد، یادآور شد: بر اساس قانون تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران، باید معادل نیم درصد جمعیت شهرستان مربوطه باشد؛ همچنین به منظور جلوگیری تشکیل سهام‌داران عمده، هر فردی اجازه دارد نهایتا نیم درصد سهام را بخرد.
مداحی تاکید کرد: عضویت در شرکت‌ توسعه و عمران هیچ گونه محدودیتی ندارد و همه اقشار جامعه از جمله کارگران، کارمندان و زنان خانه‌دار می‌توانند عضو شوند و در راستای تجمیع سرمایه‌های خرد و کمک به جهش تولید، سهام را خریداری کنند و از این طریق شعار سال را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه بالغ بر 180 شرکت تعاون توسعه و عمران در کشور ثبت شده است، گفت: در سطح اصفهان اصفهان تاکنون 16 شرکت تعاونی توسعه و عمران به ثبت رسیده و در مجموع 12 هزار نفر عضو دارند که معادل تعداد اعضای اولیه شرکت شهرستان اصفهان است و این نشان می‌دهد که این شرکت برای محقق کردن اهداف قانون‌گذار چقدر اهمیت دارد.
به گفته این مقام مسئول شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های گلپایگان،چادگان، تیران و کرون جزو تعاونی‌های موفق و سودآور کشور به شمار می‌آیند و ارزش سهام آنها افزایش قابل توجهی داشته است.
مداحی گفت: اگر بتوانیم شرکت توسعه‌ عمران شهرستان اصفهان را با قدرت تاسیس کنیم، می‌توانند از امکانات استفاده کنند، با ظرفیت‌هایی که قانون برای این شرکت‌ها پیش‌بینی کرده و همچنین توانایی خود شرکت در بعد نیروی انسانی و مسئولیت اجتماعی، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.
وی تاکید کرد: در هسته اولیه شرکت باید اقشار و تشکل‌ها حضور داشته باشند تا از گروه‌های مختلف نماینده‌ای داشته باشیم. شرکت‌های تعاون توسعه و عمران می‌توانند در توسعه زیرساخت‌های شهر نقش موثری ایفا کنند؛ همان طور که در گذشته بزرگانی در راستای مسئولیت اجتماعی مدرسه ساختند، شرکت تعاونی استان اصفهان هم را می‌تواند در همین راستا مسئولیت‌های مختلفی بگیرد و نقش خودش را در حرکت ریل پیشرفت استان ایفا کند.
شروع پذیره‌نویسی از هفتم مهر ماه
در ادامه روح‌الله امیری، معاون تعاون سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروسه تاسیس شرکت تعاون توسعه و عمران شهرستان اصفهان از هفتم مهر آغاز خواهد شد و پذیره‌نویسی شرکت از تاریخ 7 الی 17 مهر ماه به مدت ده روز انجام می‌شود.
وی افزود: هر متقاضی باید 1500 سهم هزار تومنی خریداری کند که یک‌سوم این مبلغ (معادل 500 هزار تومان ) قابل پرداخت است؛ البته این تسهیلات تنها یکبار و آن هم در زمان تاسیس شرکت وجود دارد و اعضایی که در آینده قصد عضویت در شرکت را داشته باشند، باید کل هزینه سهم را پرداخت.
انتهای پیام/170

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/889702/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفاهم‌نامه مهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید در حوزه مسکن/ تلاش برای تسریع برگزاری کمیسیون‌های پزشکی جانبازان

آغاز ساخت چهارمین مرکز اهدای خون شهر اصفهان

گزینه‌ نمایندگان برای استانداری اصفهان هیچ نسبتی با گفتمان دولت ندارد

آلودگی‌ هوای اصفهان در پاییز دیرتر از همیشه خودنمایی می‌کند

ایران حملات اسرائیل به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: مماشات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، این رژیم را جری کرده است

امام جمعه اصفهان: جذب نیروی کار بر اساس نیاز واقعی دستگاه‌ها باشد

ذوب آهن؛ قهرمان جنگ نابرابر دربی اصفهان

مدرسه قصه‌های مجید بازگشایی شد

موضوع پسماند؛ یکی از چالش‌های اصلی در حوزه شهری و محیط زیست

افزایش 20 درصدی مرسوله‌های پستی دریافتی در مهاباد

لیگ برتر بسکتبال قرعه‌کشی شد + برنامه نیم فصل

گشایش نمایشگاه یاد یاران در اردستان

برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اردستان

حضور مردم در صحنه، عامل موثری در دفاع از انقلاب اسلامی

برگزاری لیگ برتر با 12 تیم/ قرعه کشی انجام شد

لیگ برتر بسکتبال قرعه‌کشی شد

قرعه کشی لیگ برتر با 12 تیم برگزار شد

افزایش متقاضیان تغییر اسم در شناسنامه

بازگشت شهید تازه تفحص شده به زادگاهش

وقوع 5 حریق در اراضی اصفهان طی 2 روز

آتش سوزی در 24 هکتار از مراتع استان اصفهان

برگزاری یادواره 117شهیده زن شهر اصفهان در فرهنگ سرای باران

لیگ بسکتبال 12 تیمی شد

مرضیه نیکخواه به تیم فوتبال زنان سپاهان پیوست

مهم ترین زمان زندگیت!

اولین شاعر بانو در ادبیات!

پاییز می رسد که مرا مبتلا کند

برزیل شبکه اجتماعی ایکس را به‌دلیل دورزدن فیلترینگ جریمه کرد

تبلیغات اپل برای سری آیفون 16 صادقانه نبوده است

شخصیت جدیدی از مجموعه ایکس من به بازی Marvel Rivals اضافه شد

سیگنال با‌لستیک

ابزار فنی توافق‌ساز برای ایران

شب سرخ معدن سیاه

ورزشکاران 70 کشور جهان در رقابت های بدنسازی قهرمانی جهان در کیش

تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت راه و شهرسازی امضا شد

صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی گلپایگان

کشف بیش از 9 تن آرد خارج از شبکه توزیع در بهارستان/توقیف کالای قاچاق در شهرقدس

صدور 781 برگ سند مالکیت روستایی در رضوانشهر

تصاویر از پلنگ ایرانی در عباس‌آباد با دوربین‌های دستی و تله‌ای ثبت شد

بهترین فیلم‌های لوکیشن محدود که دوست داران آن باید تماشا کنند

کنگره سرداران و 400 شهید شهرستان دهاقان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز دوشنبه 2 مهر

جمع‌آوری 150 معتاد متجاهر با اجرای طرح آرامش در اصفهان

تحریم‌ها برای صنعت موشکی کشور یک فرصت بود

◄ حضور شرکت اصفهان کفریز در رویداد اینوترانس برلین امسال

ثبت دمای 7 درجه در ابتدای پاییز در اصفهان

غبار روبی مزار شهدای اهل سنت و شیعه در نگین کویر فهرج

هسته اولیه‌ی توسعه عمران حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

تاسیس شرکت تعاون توسعه و عمران شهرستان اصفهان

توزیع 2 هزار 500 بسته آموزشی در مدارس استان