پیام سپاهان

آخرين مطالب

پرونده فساد فوتبال؛ متهمان بعدی چه کسانی هستند؟ مقالات

پرونده فساد فوتبال؛ متهمان بعدی چه کسانی هستند؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
تقاضای مردم: دادگاه علنی برگزار کنید!
بالاخره بعد از مدتی نسبتا طولانی رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال با اعلام خبر صدور کیفرخواست برای متهمان وارد مرحله تازه‌ای از رسیدگی شد. این پرونده اوایل امسال با ورود دادگستری استان کرمان و سازمان اطلاعات سپاه بر اساس گزارش باشگاه مس رفسنجان به نهادهای نظارتی و امنیتی باز شده بود. به گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای 12 نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر شده و در خصوص 7 متهم دیگر نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است. در ادامه به جزییات کیفرخواست و همین‌طور جدیدترین اطلاعاتی که در این زمینه به دست آمده، اشاره خواهیم کرد.
سه مدیر فدراسیون، دو چهره رسانه‌ای و تعدادی مدیر و رمال مجرم شناخته شدند
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح دیروز در جمع خبرنگاران از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبال خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 21 متهم و سه نفر به عنوان مطلع در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در خصوص 12 نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، در خصوص دو متهم نیز قرار منع تعقیب صادر شده و در خصوص 7 متهم دیگر نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است. وی افزود: در خصوص 12 متهم این پرونده در مجموع به میزان 148 سکه و قریب به 7 میلیارد تومان وجه نقد تحت عناوین اتهامی پرداخت رشوه، اخذ رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع قرار مجرمیت صادر شده است. رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در خصوص اتهام آقایان «خ - الف»، رییس سابق کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، «س- م»، از روسای اسبق سازمان لیگ و «ف-م»، رییس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اتهام اخذ رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. وی در خصوص اتهامات مسوولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز گفت: آقایان «م-ز» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی و «ع-ع» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است. حمیدی در خصوص اتهام آقای «ش -ز»، مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری مربوط به خارج از استان کرمان نیز گفت: این متهم به اتهام کلاهبرداری از طریق عملیات متقلبانه از جمله تماس با افراد ذی‌نفع در فوتبال که ادعا کرده، می‌تواند نتایج را با داوری تغییر دهد و اخذ 8 سکه تمام و 10 عدد نیم سکه مجرم شناخته شده است. وی تصریح کرد: در این پرونده آقایان «ح- ب» از اعضای یک باشگاه لیگ برتری نیز به اتهام پرداخت رشوه و همچنین «ع- ق» مدیرعامل یک باشگاه لیگ دسته یک (آزادگان) به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شدند. رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از اهالی رسانه در این پرونده نیز گفت: برای آقایان «پ -ر»، سردبیر یکی از سایت‌های مشهور ورزشی و «م - ه»، سردبیر یکی از رسانه‌های ورزشی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر شده و در خصوص یکی از مجریان مشهور برنامه‌های ورزشی نیز پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است. وی با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای دو خانم که تحت عناوین رمال و جادوگری پای آنها به پرونده فساد فوتبال باز شده بود نیز گفت: خانم‌ها «ف - ح» و «ر-ع» به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع در این پرونده مجرم شناخته شده‌اند. رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این پرونده برای دو متهم دیگر نیز که نقش اصلی در پرونده نداشته‌اند، قرار منع تعقیب صادر شده است.
پرونده برخی مدیران فعلی فدراسیون در نوبت رسیدگی
روز گذشته رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: پرونده هفت نفر دیگر از مدیران ارشد فدراسیون در دست بررسی است. حمیدی با بیان اینکه در این پرونده آقایان «ع - ف» و «ر -ج» و نیز خانم «ه-ی» به عنوان مطلع به دستگاه قضایی احضار شده‌اند که اظهارات آنها اخذ و در پرونده ثبت شده است، تصریح کرد: درباره متهمان دیگر پرونده از جمله دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های 99-98)، رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های 99-98)، سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های 99-98)، رییس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های 99-98)، دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های 99-98) و یکی دیگر از مسوولان باشگاه لیگ برتری نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح و در حال رسیدگی است که به محض صدور کیفرخواست، اطلاع‌رسانی لازم درباره آن صورت خواهد گرفت. در مورد این هفت نفر باید گفت که تعدادی از آنها هم اینک در حلقه نخست مدیریتی فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت هستند. اینها همان افرادی هستند که در مرحله دوم برای بازجویی به استان کرمان فراخوانده شدند. یکی از این افراد اخیرا به دلیل بیماری مدتی بستری بود. در همین زمینه شنیده‌ها حاکی از آن است که ابعاد پیچیده‌تر پرونده باعث شده کیفرخواست آنها فعلا به مرحله صدور نرسد. ضمن اینکه گفته می‌شود در پرونده مربوط به این افراد نام باشگاه دیگری از همان منطقه در میان است.
واکنش‌های متفاوت اهالی فوتبال؛ از امیدواری تا بدبینی
از آنجایی که بحث مربوط به این پرونده از چند ماه قبل سروصدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد و هواداران را حساس کرده بود، همه در انتظار نتیجه این پرونده به سر می‌بردند. در چند ماه گذشته برخی اهالی فوتبال از روند پیگیری پرونده ابراز خرسندی کرده بودند و برخی دیگر اعتقاد داشتند با توجه به زمانبر شدن رسیدگی و همین‌طور تجربه‌های قبلی، قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد. روز گذشته زمانی که اعلام شد برای 12 متهم پرونده کیفرخواست صادر شده است، همین دیدگاه دوگانه بار دیگر خودش را نشان داد. برخی اهالی فوتبال نسبت به اجرای عدالت و پاکسازی فوتبال بیشتر امیدوار شدند، زیرا دریافتند که قرار نیست پرونده فساد در فوتبال ماستمالی شود و در سمت مقابل برخی دیگر گفتند انتظار داشتند با افراد دانه درشت‌تری در این فهرست مواجه شوند. با وجود این دیدگاه دوگانه می‌توان گفت مشخصا دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به صورت مستمر در حال پیگیری پرونده هستند و همین که اعلام شده پرونده هفت نفر دیگر که هم‌اکنون در سمت‌های مدیریتی بالای فدراسیون هستند در حال رسیدگی است، نشان می‌دهد عزم برخورد با متخلفان و مفسدان همچنان با وجود فشارهای مختلف از طریق برخی افراد جدی است.
مردم دادگاه علنی می‌خواهند
فوتبال به صورت مستقیم با مردم و هواداران سر و کار دارد و احساسات میلیون‌ها نفر در کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل تقاضای عجیبی نیست اگر از دستگاه قضا بخواهیم دادگاه متهمان پرونده فساد در فوتبال که هم‌اکنون برای آنها کیفرخواست صادر شده به صورت علنی برگزار شود تا همه مردم از جزییات اتفاقات رخ داده در فوتبال مطلع شوند. به هر ترتیب هنوز علامت سوال‌های بزرگی در مورد این پرونده و اتهامات متهمان وجود دارد. از جمله اینکه رد و بدل شدن مبالغ به چه دلیل انجام می‌شده؟ چه نتیجه یا نتایجی احتمالا تغییر کردند؟ مدیران فدراسیون در قبال دریافت مبالغ ذکر شده چه خدمتی انجام دادند؟ و... .اینها جزییاتی است که حتما در جریان دادگاه علنی برای مردم روشن خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/898738/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کلیپ | جلسه هم‌افزایی اساتید قرآن حوزه علمیه اصفهان با هدف ارتقای کیفیت آموزش قرآنی

نشست معاون پارلمانی رییس جمهور با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

گوگل ابزار واترمارک دیجیتال خود برای خروجی‌های هوش‌مصنوعی را متن‌باز کرد

محقق سابق OpenAI: این استارتاپ قوانین کپی‌رایت را نقض می‌کند

اپل غیرمستقیم تأیید کرد که مک‌های جدید هفته آینده از راه می‌رسند

دو مدل از گلکسی زد فولد 7 درحال توسعه هستند؛ ادعای گلکسی‌کلاب

پیام رزمندگان حزب الله لبنان به مردم: پرچمی که در دستان ماست هرگز بر زمین نخواهد افتاد (زیرنویس فارسی)

سالانه 127 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی در کشور توزیع می‌شود

درمانگری اعتیاد مستلزم راه اندازی مجدد «سامانه آیداتیس» است

ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر آذربایجان‌غربی فردا در مهاباد

تولید فولاد در مرز سی و یک میلیون تن در سال

رسایی:جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وجدان بشریت را بیدار کرد+فیلم

بازدید معاون پارلمانی رییس‌جمهور از سالن اجلاس سران اصفهان

جلسه هیات امناء مرکزی موسسه مشکات الرسول با حضور ولایتی، خرازی و ظریف برگزار شد

فیلم نشست خبری مهدی تارتار قبل از بازی با ذوب آهن + لینک دانلود

قدردانی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان

لیگ برتر بسکتبال؛ پیروزی شهرداری گرگان مقابل گلنور اصفهان

آیبن هفتمین روز خاکسپاری شهید نیلفروشان در اصفهان برگزار شد

زیباشهر شیراز زیر آب | سیل شدید شیراز را زیر آب برد +ویدئو

برف و باران مهمان پایان هفته پاییزی اصفهان

برپایی جشنواره روز ملی روستا در شهرستان چادگان با هدف معرفی اماکن باستانی و گردشگری

تصاویر / ارسال اولین کاروان کمک های مردمی به لبنان و غزه از استان اصفهان

لیگ بسکتبال| نخستین پیروزی ذوب آهن و قدرت‌نمایی نفت در خانه

دانشگاه اصفهان میزبان کنگره علوم مهندسی آب و فاضلاب ایران

سنددار شدن 52 درصد زمینهای کشاورزی شهرستان مهاباد

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان، پتانسیل این شرکت برای پیشرفت و توسعه را نشان می‌دهد

طبیعت زیبای پاییزی خوانسار + فیلم

نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میر دامادی

کوچ بیش از ٩5 درصد عشایر استان اصفهان به مناطق قشلاقی

صادرات 40 درصد از محصولات گلخانه سبزی و صیفی شهرستان تیران

کیفیت آزمون ریاضی نهایی مورد ارزیابی گروه‌های آموزشی قرار می‌گیرد

طرز تهیه یک حلوای مجلسی خوشمزه با 500 گرم آرد (فیلم)

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

ترازویی که صداوسیما با آن نطرسنجی‌ها را کیلو می‌کند خراب است!

تئوریسین جنگ آب افغانستان در تهران چه می‌کند؟

شدت گرفتن حملات هوایی علیه لبنان؛ افزایش تلفات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو امروز پنجشنبه 3 آبان 1403/ حرکت خلاف جهات طلا و سکه

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران مسئولیت سنگینی برای ما ایجاد می‌کند

رسیدگی به حدود سه هزار پرونده شکایت مردمی در تعزیرات اصفهان

پیروی پالایش اصفهان مقابل کلینیک ایرانیان قم

لیگ برتر بسکتبال؛ پیروزی شهرداری گرگان مقابل گلنور اصفهان + فیلم

پیاده‌روی بلوار دانشگاه اصفهان ساماندهی می‌شود

تنها خانواده دارای هفت شهید کشور متعلق به اصفهان است

استاندار اصفهان شهادت هاشم صفی الدین را تسلیت گفت

1,030 میلیارد ریال پروژه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان آماده بهره‌برداری است

چهارمین شکست متوالی نماینده فوتسال قم در لیگ برتر

ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر آذربایجان‌غربی فردا جمعه

فیلم| حل تنش آبی اصفهان نیازمند اقدامات عملی است

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز حجاب در اصفهان/ رئیس‌جمهور خبر دارد؟

فیلم| سرمربی بسکتبال گلنور: دفاع از حیثیت و جایگاه بسکتبال اصفهان هدف اصلی تیم ما است