پیام سپاهان

آخرين مطالب

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران اجتماعی

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری موج فارس
، محمدحسن اسدی شهردار شیراز امروز 12 مهرماه در آئین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و قدردانی از حضور شهردار یزد و اصفهان و رؤسای شوراها و کمیسیون ها افزود: موعد مقرر رسید و شاهد انعقاد تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران میان سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان هستیم، این تفاهم‌نامه در بازه زمانی چهار ساله پیش‌بینی و اهداف، موضوعات و برنامه‌های مشترک با شیوه‌های اجرا تهیه و تدارک دیده شده است.
وی گفت: امروز مقرر بود سومین همایش ملی سرمایه‌گذاری به میزبانی شیراز با حضور 5 سفیر خارجی برگزار شود اما به علت اینکه از دو شب گذشته تاکنون پروازها لغو شد این همایش برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.
اسدی اضافه کرد: گردشگری پس از صنعت نفت و خودرو ارزآورترین صنعت درآمدی است و با ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد اما اهمیت این موضوع در سه شهر شیراز، یزد و اصفهان بیشتر است و توفیقات در هر شهر می‌تواند منجر به یک جریان‌سازی شود و تأثیرات آن برای کل کشور باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، زیارت و سلامت هر سه شهر با یکدیگر اشتراکاتی دارند، ادامه داد: شیراز قطب گردشگری، پزشکی و دانشگاهی است و می تواند در کنار دو شهر اصفهان و یزد از مثلث گردشگری نتایج خوبی از این ظرفیت گردشگری بهره ببرد؛ گردشگرانی که به این سه شهر وارد می شوند می توانند پیام آور باشند و از گردشگران به عنوان سفیران استفاده شود که تاثیرات ملی و بین المللی خواهد داشت.
شهردار شیراز با بیان اینکه در زمینه های گردشگری امروز سرمایه های زیرساختی در هر سه شهر انجام‌ شده است، خاطرنشان کرد: در کلانشهر شیراز پروژه های زیرساختی مختلفی آغاز شده است؛ بزرگترین پارک آبی کشور، آکواریم، تلکابین، پروژه زندیه که آغاز عملیات آن شروع شده است، که به دنبال باز آفرینی آن هستیم. 
وی ادامه داد: بافت 30 هکتاری مجموعه زندیه که در آن ارگ کریمخان، عمارت دیوانخانه، باغ نظر، میدان توپخانه، نقاره خانه و آثار دیگری مثل مسجد وکیل، آب انبار وکیل، سرای مشیر و یادگاران 250 ساله وکیل الرعایا در آن جای دارد و گردشگران می توانند از این مجموعه تاریخی بازدید کنند.
وی افزود: ما باید به دنبال تدوین طرح کلی مثلث گردشگری ایران باشیم و ایجاد نمایشگاه گردشگری، برگزاری هفته گردشگری به صورت دوره‌ای به میزبانی هر سه شهر مدنظر باشد و اجرای سفرهای انبوه در سه شهر، تبلیغات گسترده، تقویت خدمات بین راهی، تقویت راه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای از اهداف این تفاهم‌نامه است که باید در این طرح اجرا و عملیاتی شود.
شهردار شیراز بیان کرد: هر سه شهر شیراز، اصفهان و یزد عضو شهرهای تاریخی جهان هستند و شهرداری شیراز عضو هیئت مدیره متروپلیس یا مهم‌ترین کلان‌شهر جهان است و همچنین در سال 2024 شهر شیراز عنوان پایتخت محیط زیست را دارد و در طول یک سال حتی یک روز آلوده نداشت و این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی و شهرداری شیراز به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع است.
اسدی تاکید کرد: در قاره اروپا بین کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه مثلث گردشگری انجام گرفته است و خدمات به گردشگران کاملا مشهود است ما نیز در سودای مثلث گردشگری بودیم و امروز این موضوع محقق شد.

پیام سپاهان

علی قاسم زاده شهردار اصفهان هم در این آیین، گفت: هر شهری دارای شخصیت و هویتی است، اصفهان، شیراز و یزد دارای سه شخصیت ویژه در میان شهر‌های بزرگ ایران است که این سه شهر را متمایز کرده است، زیرا اصفهان با ویژگی‌های تاریخی که دارد دارای هزار و 200 خانه تاریخی است.
وی افزود: اصفهان با بیش از 50 هزار سال پیشینه و سه دوره تجربه پایتخت و تمدنی، در بسیاری از حوزه‌های هنری صاحب سبک است. مردم اصفهان با گویشی منحصر به فرد و ذوق فرهنگی، به‌خوبی معرف این هویت غنی هستند.
قاسم‌زاده به اهمیت بخش علمی و دانشگاهی اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان دارای 199 مرکز آموزش عالی است که 28 مرکز از آنها در رده بهترین‌های کشور قرار دارند، و 208 هزار دانشجو، از 12 ملیت مختلف در این شهر مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه هویت صنعتی اصفهان نیز بر کسی پوشیده نیست و این شهر را در زمره صنعتی‌ترین شهر‌های ایران قرار داده است، ابراز امیدواری کرد که اصفهان به عنوان یک ضلع از این مثلث طلایی، نقش‌افرینی و از ارزش افزوده ناشی از هم‌گرایی تجربه موفقی در سطح ملی و بین‌المللی برای هر سه شهر رقم بزند.
ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد هم در این آیین بیان کرد: مفتخرم از شهر دارالعباده یزد، شهر قنات و قنود و قناعت و شهر میراث جهانی ایران در این جلسه شرکت دارم.
وی با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور است، اضافه کرد: شهر‌ها در کنار کارکرد‌ها باید محور گردشگری هم باشند، زیرا هر اتفاقی که در حوزه گردشگری رخ خواهد داد از طریق کارگزاران در شهر‌ها انجام می‌شود، زیرا شهر‌ها گلوگاه‌های گردشگری اند.
شهردار یزد با بیان اینکه اقدامات مدیریت شهری با گردشگری تلاقی پیدا کرده است، عنوان کرد: این موضوع برای شهر‌های تاریخی کشور که نگین انگشتری گردشگری کشور نیز محسوب می‌شوند، دو چندان است و سه شهر اصفهان، شیراز و یزد طلایه داران گردشگری در ایران اسلامی هستند.
او ادامه داد: هیچ تور گردشگری بدون در نظر گرفتن سه شهر اصفهان، شیراز و یزد نمیتواند کامل باشد و شهر جهانی یزد قرار است یکی از ضلع‌های مثلث گردشگری ایران باشد تا یک تصویر واحد در ایران اسلامی در حوزه گردشگری با ظرفیت سه استان و شهر مهم گردشگری شکل بگیرد.
محی‌الدینی با بیان اینکه سه شهر شیراز، اصفهان و یزد ویترین شهر‌های تاریخی ایران هستند، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه را چرخه همیاری و یک اکوسیستم همه جانبه می‌دانم.
محی الدینی اضافه کرد: ایجاد رضایت در یک شهر میتواند عاملی برای افزایش اسکان گردشگران در سایر شهر‌های مثلث گردشگری ایران باشد و این سه شهر دارای سه روایت مختلف از تاریخ ایران هستند که یک تصویر واحد که آن تصویر واحد ایران اسلامی است را به رشته تحریر در می‌آورد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/893899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نیروی انتظامی، ایثارگرانی همراه در تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران

مثلث طلایه داران گردشگری ایران بین سه شهر تاریخی و فرهنگی در شیراز ترسیم شد

داوران هفته هفتم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند

قالیشویان یادآور حماسه مردم کاشان است

ذوب آهن – آلومینیوم؛ جنگ برای تکرار!

روایتی جدید از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان + فیلم

این افراد نه اهل میدانند و نه دیپلمات

دکتر بیژن در دربی، مهدوی و محمدی برای سرخابی‌ها

اصفهان کریدور علم و فناوری کشور است

از هواداران تشکر می کنم/ امیدوارم فردا شاهد حضور حداکثری آنها باشیم

بررسی 14 پرونده از فعالان اقتصادی در کوهپایه

افتتاح پلیس راه مهاباد در سه راهی دارلک

◄ سفر به شهر مسجد سلیمان، شهر اولین ها در دامنه های زاگرس

اقامه نماز جمعه اصفهان فردا به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمودی

تکمیل رینگ پساب اصفهان تا پایان 1403

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک:شرایط روحی تیم ما بهتر از گذشته است

استقرار 70 پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی در اصفهان برای کمک به لبنان

پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی شعار جشنواره کودک

فیلم نشست خبری محمد ربیعی قبل از بازی با آلومینیوم + لینک دانلود

سرمربی تیم فوتبال باشگاه ذوب آهن: بازی به بازی پیش می رویم

ربیعی: دورانی طولانی از فولادشهر، نگرانم کرده است

بازی کردن در اصفهان همیشه سخت بوده/ ذوب‌آهن تیم خوب و محترمی است

500 میلیون تومان، هزینه ورودی لیگ برتر هندبال/16 قهرمانی برای هندبال اصفهان ثبت کرده‌ایم

ربیعی: دوری طولانی از فولادشهر، نگرانم کرده است

سرمربی آلومینیوم: بازی کردن در اصفهان همیشه سخت بوده/ ذوب‌آهن تیم خوب و محترمی است

ربیعی: مدت زیادی است در فولادشهر تمرین نکرده ایم!

ربیعی: باید مراقبت ویژه‌ای از زمین فولادشهر شود

ربیعی: باید مراقبت ویژه‌ای از زمین فولادشهر شود/ جوان‌گرایی همیشه اعتقادم بوده

سرمربی آلومینیوم: بازی کردن در اصفهان همیشه سخت بوده

شعرخوانی زیبای هوشنگ ابتهاج

صحبت های جالب دکتر قمشه ای

IBM اولین مرکز داده کوانتومی اروپا را در شهر کوچکی در آلمان تاسیس می‌کند

بهترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده بازار از نگاه بنچمارک آنتوتو

زمان بندی معرفی iPhone SE 4 و مشخصات تراشه و حافظه رم آن لو رفت

نخستین خریداران گلکسی S24 FE در برخی بازارها هدایای ویژه‌ای گرفتند

بازار در نگرانی

شوک موشکی به بازار نفت

گمانه‌زنی «آکسیوس» درباره واکنش اسرائیل

دو قرن رنج کارگران معدن زغال سنگ

خط قرمز پوتین؟

فایننشال تایمز: حمله اسراییل به لبنان شرایط را برای هریس دشوارتر می‌کند

در پناهگاه بمانید

مقاله جنجالی جوان درباره دانش ساخت «سلاح هسته‌ای»

چرا موشک‌های ایران شلیک شدند؟

روایت «سی ان ان» از شوک موشکی جدیدِ ایران به اسرائیل

پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

وداع با پیکر پهلوان زورخانه و استاد نامی مرشدی کشور

پیکر مطهر شهید «محمد خاکی زاده» در همدان تشییع شد

نخستین یادواره 83 شهید اهل سنت شهر کرمانشاه برگزار شد

برداشت چین دوم حنا در دلگان سیستان و بلوچستان آغاز شد