پیام سپاهان
اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2025 بیش از 100 میلیون دلار به پادکسترها پول داده است
سه شنبه 9 ارديبهشت 1404 - 23:48:35
پیام سپاهان - دیجیاتو / اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2025 بیش از 100 میلیون دلار به پادکسترها ازجمله «جو روگن»، «الکس کوپر» و «تئو وان» درآمد پرداخت کرده است.
اسپاتیفای اعلام کرده سه‌ماهه نخست 2025 بیش از 100 میلیون دلار به ناشران و تولیدکنندگان پادکست خود در سراسر جهان پرداخت کرده است. این پرداخت‌ها شامل توافقات مختلف با پادکست‌های بزرگ مانند «جو روگن»، «الکس کوپر» و «تئو وان» بوده است.
با پایان انحصار برخی از این پادکست‌ها، اسپاتیفای همچنان آنها را در پلتفرم خود نگه داشته و به سازندگانشان درآمد می‌دهد.
درآمدزایی پادکست‌ها از طریق برنامه پارتنر اسپاتیفای
بازار
براساس گزارش «CNBC» رقم پرداختی 100 میلیون دلاری شامل انواع قراردادها و فرمت‌های همکاری بوده و شامل چهره‌های سرشناسی مانند جو روگن (The Joe Rogan Experience)، الکس کوپر (Call Her Daddy) و تئو وان (This Past Weekend) می‌شود.
هرچند قرارداد انحصاری کوپر با اسپاتیفای پایان یافته، این پادکستر همچنان در این پلتفرم حضور دارد و طبق برنامه پارتنر اسپاتیفای، از تبلیغات درون‌برنامه‌ای و بازدید کاربران پریمیوم درآمد کسب می‌کند. این برنامه کار خود را از ژانویه 2025 در آمریکا، کانادا، بریتانیا و استرالیا آغاز کرده است.
هم‌زمان پلتفرم‌های دیگر نیز به رقابت در حوزه پرداخت درآمد به پادکسترها ادامه می‌دهند؛ Pateron سال 2024 حدود 472 میلیون دلار پرداخت کرده و یوتوب نیز بین سال‌های 2021 تا 2024 رقمی معادل 70 میلیارد دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است.
اسپاتیفای با پرداخت‌های چشمگیر و توسعه برنامه Partner Program، تلاش دارد جایگاهش را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های پادکست حفظ و تقویت کند. هرچند قراردادهای انحصاری بعضی از چهره‌های مطرح به پایان رسیده، همچنان حضور آنها در اسپاتیفای سودآور است.
اسپاتیفای با تمرکز بر گسترش قابلیت‌های درآمدزایی برای پادکست‌ها و مشارکت بیشتر با تولیدکنندگان محتوا، شبکه خود را تقویت می‌کند. این رویکرد می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در توسعه و جذب مخاطبان بیشتر در آینده داشته باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/961299/اسپاتیفای-در-سه‌ماهه-اول-2025-بیش-از-100-میلیون-دلار-به-پادکسترها-پول-داده-است
بستن   چاپ