پیام سپاهان - زومیت / سامسونگ و شرکتهای زیرشاخهاش مجموعاً 6٫98 میلیون دلار برای لابیگری در ایالات متحده خرج کردهاند.
بازار ایالات متحده از هر نظر بسیار مهم بهشمار میرود و تعداد زیادی از شرکتها و حتی برخی مواقع کشورها، برای حفظ منافع خودشان با دولت آمریکا لابیگری میکنند.
براساس گزارش OpenSecrets، سامسونگ الکترونیکس در سال گذشته 5٫45 میلیون دلار برای لابیگری با دولت آمریکا هزینه کرده است. سایر بخشهای غول فناوری کرهای مانند Samsung Semiconductor و Samsung SDI هم بهترتیب 860٬000 و 610٬000 دلار هزینه کردهاند تا مجموع مبلغ پرداختشده برای لابیگری به 6٫98 میلیون دلار برسد.
بازار
![]()
در طرف دیگر میدان، اپل در سال 2024 حدود 7٫82 میلیون دلار صرف لابیگری با دولت ایالات متحده کرده است. این عدد برای TSMC بهعنوان رقیب اصلی سامسونگ در تولید تراشه، به 3٫01 میلیون دلار میرسد.
سامسونگ بهغیر از تولید تراشه در تعداد بسیار زیادی از حوزههای دیگر هم فعالیت میکند و طبیعی است که هزینهی بیشتری در مقایسه با TSMC پرداخت کند.
علاوهبر موارد گفتهشده، سامسونگ بیشتر در معرض سیاستهای تجاری زیانبار دولت دونالد ترامپ قرار دارد و شاید بههمین دلیل پرداخت هزینهی بیشتر منطقی بهنظر برسد.
http://www.sepahannews.ir/fa/News/960272/سامسونگ-سال-گذشته-5٫45-میلیون-دلار-برای-لابیگری-با-دولت-آمریکا-هزینه-کرد