پیام سپاهان
از حق خودم می‌گذرم، اما از حق ارباب‌رجوع خیر / برای جذب سرمایه‌گذار نباید شعار داد
دوشنبه 1 ارديبهشت 1404 - 10:56:29
پیام سپاهان - عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سرمایه‌گذارانی که آمدند را آنچنان اذیت کردیم که پشیمان شدند، در این خصوص نباید شعار داد و الفاظ را باید کنار گذاشت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمد شریعتی در نطق میان دستور صدوهفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، درباره سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان اظهار کرد: از حضور وزیر در اصفهان تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدواریم این حضور منشأ خیر باشد؛ وزیر راه به نقاط دور استان سفر کرد و پروژه قطار سریع السیر را نیز دنبال می‌کند که امیدواریم وعده مسرت‌بخش وی در خصوص این پروژه محقق شود و به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی افزود: از شهردار اصفهان بابت تغییرات اخیر و از نفراتی که جابه‌جا یا جایگزین شدند نیز تقدیر می‌کنم و آرزوی موفقیت برای آن‌ها دارم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص شعار سال با نام سرمایه‌گذاری برای تولید گفت: با صرف سرمایه‌های مردمی می‌توانیم خدمات خوبی انجام دهیم. سوال این است که چه کنیم تا مردم جذب شوند و سرمایه گذاری صورت گیرد؟ امروز می‌بینیم در گوشه و کنار کشور و حتی بیرون از کشور شامل کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران ما انجام می‌شود.
وی افزود: ما نتوانستیم سرمایه‌های افرادی که متعصب به شهر هستند و بومی منطقه‌اند جذب کنیم و امروز شاهد هستیم در گوشه و کنار شهر یا خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کنند؛ سوال این است که شهرداری در این چند سال چه اقداماتی در این حوزه انجام داده و چه سرمایه‌هایی جذب کرده است؟
شریعتی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که آمدند را آنچنان اذیت کردیم که پشیمان شدند، در این خصوص نباید شعار داد و الفاظ را باید کنار گذاشت؛ از شهردار اصفهان درخواست پاسخ دارم که برنامه شما برای جذب سرمایه گذاری در این سال چیست و این برنامه باید مشخص شود.
وی ادامه داد: آیا مشکلات انبوه‌سازان را بررسی کردیم؟ مرتب در کمیته‌های نظارتی و ملاقات‌های مردمی افرادی می‌بینیم که می‌گویند پشیمان شده‌اند و برای سرمایه‌گذاری به دیگر نقاط کشور رفته‌اند. این افراد تکریم نشده‌اند و جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و به آن‌ها تسهیلات نداده‌ایم و تکریم نشده‌اند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک مراجعه کننده به دبیرخانه‌ای وارد می‌شود و خواسته یا ناخواسته ناسزا می‌بیند و در مقابل چشم رئیس شورا و رئیس کمیسیون پایش کتک می‌خورد و مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد و زمانی که بنده دفاع می‌کنم می‌گویند شما به ارباب رجوع رو داده‌اید! این‌طور چگونه می‌توانیم جذب سرمایه گذاری برای تولید داشته باشیم؟ توهینی که به بنده شد را به خودم می‌قبولانم و از آن می‌گذرم و می‌بخشم اما از توهین به ارباب رجوع نمی‌گذرم.
وی تصریح کرد: می‌گویم آن فرد خاطی باید جابه‌جا شود، زیرا قدرت تحمل و پاسخگویی ندارد و هزاران نفر در این شهر هستند می‌توانند بیایند، اینجا دبیرخانه شوراست، ما جیره‌خوار مردم هستیم و مردم با نجابتی داریم اما وقتی همین مردم برای امور خود مراجعه می‌کنند توهین و ناسزا می‌بینند، خواستم این موضوع را رسانه‌ای کنم، اما نگذاشتند منتشر شود.
شریعتی با بیان اینکه دو ماه این موضوع را پیگیری کردم، اظهار کرد: در سه جلسه هیأت رئیسه به خاطر اینکه درخواست من در خصوص برخورد با آن کارمند عملی نشد شرکت نکردم، گفتم جابه‌جا شود اما گفتند می‌خواهیم جای خوبی برای او پیدا کنیم؟ این تأدیب کسی است که از وظایف قانونی خود تخطی کرده است؟ اینها کمبودهایی است که در سیستم روابط عمومی و دبیرخانه شورای شهر است. خیلی اتفاقات در شهر می‌افتد که ما خبر نداریم و اینها ناشی از عدم تعامل است.
وی افزود: چند مدیرکل در این مدت مشغول به کار در این شهر شده اند و چه زمانی به دیدن این افراد رفتیم و اعلام تعامل و همکاری کردیم؟ مانند صاحب عزا شده‌ایم که مردم بیایند دست ما را ببوسند و بگوییم بیایید مشکلات شهر را حل کنیم. برعکس شده است. باید برویم و تقدیر و تشویق کنیم. این موضوعات نیست، بارها گفته‌ام پاسخگویی به شکایات باید اتاقش پایین باشد و مراجعان مردمی راهنمایی شوند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از توهین به خودم می‌گذرم، اما از توهین به ارباب رجوع نمی‌گذرم، دو ماه صبر کردم، گفتم این فرد باید تأدیب شود و تا زمانی که چنین است کجا می‌توانیم جذب سرمایه گذار داشته باشیم. شهردارانی که موفق بوده‌اند آن‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند با مردم کنار بیایند و شخصیت آن‌ها را حفظ کنند. مدام نگوییم شفافیت! شفافیت و سوت زنی کجا رفت؟ همه اینها شعار بود. به کمیته‌ای می‌رویم و می‌بینیم که مردم مشکل دارند و به خواسته خود نمی‌رسند و مدیر مربوطه مشکل را حل نمی‌کند، اما دو ماه بعد می‌گوید در گوشه و کنار شهرداری کسی کارم را حل کرد! اینها درد است. باید نظارت کنیم و ببینیم چه خبر است.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید واقعیت‌ها را ببینند. سیستم دبیرخانه باید پذیرای مردم باشد و اینجاست که می‌تواند به جهش و عملکرد مناطق و سازمان‌های شهرداری کمک کند. اینجا می‌گویم تا زمانی که این فرد جابجا نشود، هیأت رئیسه دکوری است و مصوبات آن را خبر نداریم، امروز صحبت می‌کنیم اما فردا چیز دیگری از آن خارج می‌شود. از امروز تا روزی که این فرد جابجا نشود استعفا می‌دهم. هفته پیش هم آقای نادرالاصلی اعتراض کرد که چرا جلسات یک شبه گرفته می‌شود. اعضا باید بدانند.
شریعتی گفت: به‌تازگی پیامکی از شهرداری برای افراد خاص برای شرکت تعاونی کارکنان رفته است که نورچشمی‌ها در حال تماس گرفتن هستند، اگر مردم سهام دار هستند باید به همه برای انتخابات آن خبر دهند. نکته این است که نباید کاری کرد که مردم معترض شوند که خبر نشده‌اند.
وی درباره بیمه بازنشستگان و کانون بازنشستگان گفت: مبلغ پولی که می‌دهند 600 میلیون تومان است، در این خصوص تا الان جوابی نداده‌اند. یا به خودشان بدهید یا امتیازی که به آن‌ها می‌دهیم مانند کارکنان باشد. چون سی سال خدمت کرده‌اند و باید مانند کارکنان با بازنشستگان رفتار شود
کد خبر 859496

http://www.sepahannews.ir/fa/News/958840/از-حق-خودم-می‌گذرم،-اما-از-حق-ارباب‌رجوع-خیر---برای-جذب-سرمایه‌گذار-نباید-شعار-داد
بستن   چاپ