پیام سپاهان
لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در آموزش برای تقویت تفکر انتقادی در دانش‌آموزان
سه شنبه 26 فروردين 1404 - 12:00:42
پیام سپاهان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: معلمان باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده و شناخت دقیق ویژگی‌های نسل آلفا، زمینه‌های خلاقیت، کار گروهی و تفکر انتقادی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در گردهمایی فرهنگیان منطقۀ هرند، ضمن قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان، بر لزوم پیگیری برنامه‌های تحولی در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و اظهار داشت: جوان‌گرایی در ساختار نیروی انسانی آموزش‌وپرورش این منطقه، ظرفیتی مهم برای پویایی و نوآوزی است و باید از آن نهایت استفاده را برد.
وی افزود:تربیت دانش‌آموزان تمام‌ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین، باید محور اصلی اقدامات مدیران و معلمان باشد.
نظریان با تشریح ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، ساحت علمی و فناورانه را از جمله مؤلفه‌های ضروری تربیت نسل امروز برشمرد و تصریح کرد: معلمان باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده و شناخت دقیق ویژگی‌های نسل آلفا، زمینه‌های خلاقیت، کار گروهی و تفکر انتقادی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: استفادۀ هدفمند از ابزارهای دیجیتال، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اپلیکیشن‌های آموزشی از الزامات حرفه‌ای معلمان در عصر تحول دیجیتال است و به همین منظور، توانمندسازی مستمر فرهنگیان در این حوزه، اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه جدی باشد.
وی عنوان داشت: سلامت روان دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های اساسی نظام آموزشی است و باتوجه به شرایط کنونی جامعه، باید آرامش روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به ویژه در ایام امتحانات در کانون توجه باشد.
نظریان خاطرنشان کرد: نهضت توسعۀ عدالت آموزشی که در دولت سیزدهم و با پیگیری ویژۀ رئیس جمهور دنبال می‌شود، می‌تواند موجب برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت شود و لازم است از مردم شهرستان هرند و به ویژه اهالی روستای گیشی در این مسیر قدردانی کنم.
انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/956112/لزوم-بهره‌گیری-از-فناوری‌های-نوین-در-آموزش-برای-تقویت-تفکر-انتقادی-در-دانش‌آموزان
بستن   چاپ