بهرهبرداری از راهآهن چهارمحال و بختیاری نیازمند 40 هزار میلیارد ریال اعتبار است
چهارشنبه 20 فروردين 1404 - 15:28:48
|
|
پیام سپاهان - به گزارش بازار، علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز افزود: این پروژه ریلی در فهرست پروژههای تهاتر نفت و در تعهد سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و نگرانی در خصوص تامین اعتبار وجود ندارد چنانچه سال گذشته نیز اعتبار خوبی معادل هشت هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت. وی اظهار داشت: با توجه به تخصیص مناسب اعتبار طی چهارسال اخیر پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه از 15 به 80 درصد رسیده است. صلواتی با بیان اینکه بخش اصلی و زمان بر کار در پروژههای ریلی زیرسازی به جهت احداث تونلها و پلهای بزرگ است اظهار داشت: در پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه 56 درصد کار در کوهستان و تپه ماهوری (20 درصد کوهستان و 36 درصد تپه ماهوری) انجام شده است. مجری پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد گفت: به طور یقین کار در بحث روسازی بسیار سریعتر انجام میشود. صلواتی ادامه داد: در این ارتباط قرارداد ریل پروژه راه آهن شهرکرد- سفید دشت – مبارکه به میزان حدود 10 هزار تن با ذوب آهن اصفهان منعقد شده است. وی ادامه داد: با اجرا و بهرهبرداری از این پروژه ریلی چهارمحال وبختیاری به عنوان بیست و پنجمین استان کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد. صلواتی اضافه کرد: در زمان حاضر 2 پیمانکار بزرگ در حوزه زیرسازی پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه، یک پیمانکار کار تجهیز کارگاه برای روسازی و سه پیمانکارنیز در حال احداث ایستگاهها هستند. مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پروژه خط ریلی شهرکرد – سفیددشت – مبارکه به طول 90 کیلومتردر سه قطعه در حال ساخت است. خدایار باقری افزود: در زمان حاضر قطعه سفید دشت در کیلومتر 20 تا 60 از پیشرفت قابل توجه 97 درصدی برخوردار است. وی اظهار داشت: براساس برنامهریزی انجام شده در سال نخست بهرهبرداری قرار است 700 هزارنفرمسافر و3.3 میلیون تن بار جابه جا و این میزان مسافر و بار نیز در سالهای آتی به 2 میلیون نفر و 3.5 میلیون تن بار افزایش یابد.
http://www.sepahannews.ir/fa/News/954490/بهرهبرداری-از-راهآهن-چهارمحال-و-بختیاری-نیازمند-40-هزار-میلیارد-ریال-اعتبار-است
|