پیام سپاهان
نظرسنجی‌های گردشگری اصفهان، کیفیت خدمات را بررسی می‌کند
جمعه 8 فروردين 1404 - 21:58:23
پیام سپاهان - مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت:با نظرسنجی‌های گردشگری اصفهان که سال جاری با هدف بررسی کیفیت خدمات شهری و جذب بیشتر گردشگران انجام می‌شود، از مسافران در نقاط مختلف شهر پرسش‌هایی درباره میزان رضایت از خدمات، زیباسازی‌های شهری و تمایل به سفر به اصفهان را جمع‌آوری می‌کند.
مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان نظرسنجی‌هایی در سطح شهر اصفهان از مسافران انجام می‌دهد که در سال‌های اخیر به کمک جهاد دانشگاهی اصفهان صورت می‌گیرد؛ این نظرسنجی‌ها به جمع‌آوری اطلاعات دقیق و به‌روز از مسافران می‌پردازد تا بتواند تحلیل‌های بهتری از وضعیت گردشگری در اصفهان ارائه دهد؛ یکی از اقدامات مثبتی که در این راستا به وقوع پیوسته، راه‌اندازی اندیشکده گردشگری در جهاد دانشگاهی اصفهان است که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در تحلیل‌های ستاد سفر نقش مؤثری ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه در این روند حدود هفت تا 10 نفر از پرسشگران، آمارگران و تیم‌های پشتیبانی در جهاد دانشگاهی به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مشغول هستند، افزود: تاکنون حدود 180 پرسشنامه مصاحبه با همکاری مرکز ایسپا تکمیل شده است؛ این پرسشنامه‌ها مفصل و شامل سه صفحه سوال هستند که به موارد مختلفی همچون استان محل سکونت مسافر، میزان رضایت از خدمات مختلف شهری، کیفیت زیباسازی‌های شهری، و تمایل به بازگشت به اصفهان می‌پردازد، همچنین پرسش‌هایی در زمینه هزینه‌های سفر، خرید سوغات و دیگر اطلاعات اقتصادی مرتبط با سفر طرح می‌شود.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه پرسشگران این نظرسنجی‌ها در نقاط مختلف شهر از جمله مجموعه باغ گل‌ها، میدان امام (ره)، حاشیه زاینده‌رود، پل‌های تاریخی، کوه صفه و منارجنبان مستقر می‌شوند، تصریح کرد: این افراد با مسافران در ارتباط هستند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند؛ در این میان حتی مکان‌هایی نظیر باغ فدک که به نوعی تفریحی هستند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیام سپاهان

نصوحی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این نظرسنجی‌ها، ثبت آنی پاسخ‌ها از طریق سیستم‌های نرم‌افزاری است؛ به محض تکمیل پرسشنامه‌ها توسط مسافران، اطلاعات از طریق تبلت‌های پرسشگران ثبت و به‌صورت الکترونیکی وارد سیستم می‌شود؛ این روش موجب می‌شود که گزارش‌گیری‌ها سریع و دقیق باشد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این نظرسنجی‌ها تا پانزدهم فروردین ادامه پیدا کند، چرا که هم‌زمان با عید فطر و پیک سفرها، حجم مسافران افزایش پیدا خواهد کرد و روزهایی که قبل و بعد از آن اتفاق می‌افتد نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پس از پایان جمع‌آوری داده‌ها، تیم تحلیلگر وارد مرحله تحلیل و بررسی اطلاعات می‌شود تا نتایج نهایی حاصل شود.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در مجموع حدود 660 پرسشنامه از نقاط مختلف شهر جمع‌آوری می‌شود؛ با توجه به حجم بالای نمونه‌ها، نتیجه‌گیری‌های به‌دست‌آمده از این نظرسنجی‌ها می‌تواند دیدگاه‌های عمومی در خصوص وضعیت گردشگری در اصفهان را به‌طور دقیق و قابل‌اطمینان منعکس کند.
کد خبر 852068

http://www.sepahannews.ir/fa/News/951667/نظرسنجی‌های-گردشگری-اصفهان،-کیفیت-خدمات-را-بررسی-می‌کند
بستن   چاپ