پیام سپاهان
افزایش کمی و کیفی خدمات گردشگری و رفاهی در باغ فدک
چهارشنبه 29 اسفند 1403 - 00:03:35
پیام سپاهان - دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از افزایش کمی و کیفی خدمات گردشگری و رفاهی در باغ فدک به‌مناسبت نوروز 1404 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید نصر امروز_ سه‌شنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در بازدید محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان از کمپ گردشگری باغ فدک اظهار کرد: فعالیت کمیته‌های ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان مرتبط با برنامه‌های نوروزی در 12 بخش از تاریخ بیست‌وپنجم اسفند آغاز شده است؛ این کمیته‌ها شامل حمل‌ونقل، فرهنگی، اسکان، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، امنیت و حراست، اطلاع‌رسانی و سخنگوی ستادی، ایمنی و حوادث، تدارکات و پشتیبانی، هماهنگی خدمات شهری، آمار و ارزیابی، اداری و سرمایه انسانی و قضائی و انتظامی است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم کمیته اسکان، همکاری با دستگاه‌های برون‌سازمانی از جمله آموزش‌وپرورش، اتحادیه املاک، هتل‌داران و مهمان‌پذیران بوده که رضایت گردشگران را افزایش داده است، تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی اصفهان در همکاری با نهادهای مرتبط انجام شده که اطلاعات اصناف را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: این اطلاعات از طریق سامانه 137 و برنامه کاربردی «اصفهان من» نیز قابل‌دسترسی است؛ سال جاری نیز اتاق اصناف به‌صورت ویژه تمام اصناف مرتبط را هماهنگ کرده است.
نصر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم نوروز 1404 نظارت بر دمای چادرهای مسافران است که از سال گذشته با استفاده از پهپادها آغاز شده بود، همچنین اصلاح معابر و سکوهای باغ فدک انجام و مشکلاتی نظیر کمبود منقل و نانوایی برطرف شده است.
وی بیان کرد: در حوزه گردشگری همکاری با جهاد دانشگاهی و دانشگاه اصفهان آغاز شده که هدف آن تدوین پژوهش‌هایی با محوریت نوروز است؛ این پژوهش‌ها بر روی گونه‌های مختلف گردشگری، صنایع خلاق، تولید محتوا، گردآوری اطلاعات، شبکه‌سازی و ایجاد بانک ایده تمرکز دارد.
دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: طبق گزارش‌های ارائه‌شده، میزان رضایت گردشگران از خدمات شهری باغ فدک در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ این خدمات شامل ایمنی، نظافت معابر و سرویس‌های بهداشتی، زیباسازی فضا و موارد دیگر است، همچنین 500 نمونه آماری از گردشگران در پانزده روز تعطیلات نوروزی برای بررسی سطح رضایت آن‌ها گردآوری خواهد شد.
نصر خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی، اقداماتی از جمله نصب تابلوهای راهنمای مسیر، بهبود برخورد ارائه‌کنندگان خدمات، توسعه برنامه کاربردی «اصفهان من»، استفاده از کیوآرکدها (QR Code) و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مسافران هنگام ورود به شهر اصفهان و باغ فدک انجام شده است؛ در پیامک‌های ارسالی، اطلاعات خدمات باغ به همراه لینک تور مجازی تصویری ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، کمبود تابلوهای راهنمایی در محدوده باغ فدک رفع شده و لوکس نوری اتوبان فرزانگان و ورودی باغ فدک افزایش پیدا کرده است، همچنین کمبود سرویس‌های بهداشتی، مشکلات قطعی برق و آب، به‌روزرسانی و نظافت کانکس‌های زندان و بازدید روزانه از آب‌خوری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.
دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل، مشکلات مربوط به اتوبوس گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین مشکلات مربوط به آسفالت معابر خاکی باغ فدک مرتفع شده و مجوزهای بهداشتی موردنیاز دریافت شده است.
نصر ادامه داد: در بازارچه باغ فدک نیز تلاش شده است خدمات‌رسانی در بخش رستوران‌ها بهبود پیدا کند.
کد خبر 850442

http://www.sepahannews.ir/fa/News/948763/افزایش-کمی-و-کیفی-خدمات-گردشگری-و-رفاهی-در-باغ-فدک
بستن   چاپ