سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان رونمایی میشود
پنجشنبه 23 اسفند 1403 - 15:00:19
|
|
پیام سپاهان - رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژههای شاخص این اداره گفت: بهزودی سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان رونمایی میشود. به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدتقی رفیعی امروز _پنجشنبه بیستوسوم اسفند_ در پنجاهوهفتمین ویژه برنامه به احترام مردم اصفهان با محوریت «آغاز طرح شهربان» و رونمایی از 20 پروژه جدید با هدف ارتقای سامانه پاسخگویی 137 (به توان 20) بهمناسبت 20 سالگی اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از اهدافی که در طول این دوران بهویژه دوره جدید مدیریت شهری پیگیری شد، موضوع بهروز بودن و ارتقای سطح خدمترسانی بود که تجلی آن در مرکز 137 و پاسخگویی به درخواستهای شهروندان و پیگیری بوده است. وی افزود: تمام پروژهها که بهمناسب بیستمین سالگرد مجموعه 137 معرفی میشود، در راستای هماهنگی هرچه بیشتر در بدنه مدیریت شهری و سایر دستگاههایی انجام میشود که میتوانند در راه پاسخگویی کمککننده باشند. رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: خلق ایده رویداد بهتوان 20، به شش ماه پیش برمیگردد که در جلسهای با شهردار اصفهان گزارشی از پروژههای هوشمندسازی ارائه شد و تقاضا کردند این روند را با قدرت ادامه که دهیم که نتیجه آن افتتاح پروژههای امروز است. رفیعی با بیان اینکه این رویدادها در پنج حوزه توسعه شبکه ارتباطات، زیرساختها، فرایندهای داخلی و منابع انسانی در دستور کار قرار گرفت، گفت: این طبقهبندی مبتنی بر برنامه راهبردی اصفهان 1410 و سیاستهای کلی برنامه بر مبنای بر دادهمحوری، فراگیری، مشارکتمحوری و نوآوری تدوین و اجرا شد. وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری گفتمان شهر زندگی که در ابتدای این دوره مدیریت شهری با تاکید بر تشکیل میزهای تخصصی توسط شهردار ایجاد شد، مبنای ایدهپردازی ما قرار گرفت و مبتنی و هماهنگ با این گامها با مدیریت شهری هماهنگ شدیم و پروژههای خود را توسعه دادیم. رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژههای رسانهای بهتوان 20 گفت: پروژه به توان 20 ایجاد پویش ثبت درخواست در سامانه 137 برای شهروندانی است که بهطور غیر رسمی در حاشیه قرار گرفتهاند و هدف آن تحقق شهر دسترسپذیر برای تمام گروههای شهروندی و و ارتقای سطح فراگیری خدمات شهری است. رفیعی با بیان اینکه پروژه پرونده ویژه انتشار رسانهای درخواستهایی که ماهها و سالها است توسط ساکنان یک محله به سامانه 137 اعلام میشود، اما رسیدگی به آن نیاز به هماهنگی بین بخشی با تعریف پروژههای شهری دارد، ادامه داد: پروژه پایش ارائه گزارش از امتیاز و عملکرد واحدهای اجرایی مناطق در سامانه 137 برای اعضای شورای اسلامی شهر و بازخوردگیری از پیام شهروندان توسط اعضا است و پروژه شیرین سخنان تبلیغات شهری با استفاده از اشعار شعاری فارسی زبان درباره آداب سخن گفتن برای موضوع فرهنگسازی هنگام تماس با 137 است. وی افزود: پروژه اتاق شیشهای تکهای از یک کل به نام مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان که در فضاهای شهری، مراکز پرتردد شهروندی و بخشی از رویدادهای شهر اجرا میشود؛ نمونهای از استفاده ماکت در تبلیغات و پوششهای شهری که مفهوم شفافیت در عین امانتداری را به مخاطب القا میکند و پروژه راه سوم ایجاد مسیر دسترسی بیشتر مردم به اداره ارتباطات مردمی شهرداری برای ثبت پیام در سامانه و اطلاعرسانی و مشاوره از طریق شبکههای اجتماعی است. رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: پروژه «کارهای ساده، شادیهای بزرگ» ترویج فرهنگ قدردانی و ارج نهادن به درخواستهای ساده خرد و کوچک مردم و ایجاد عرصه رقابت در خدمتگزاری و پاسخگویی به مطالبات مردم میان عوامل اجرایی شهرداری است و پروژه «کندوکاو» ارائه گزارش توصیفی مبتنی بر دادههای تماس سامانه 137 برای بیان و حل مسائل محلات شهر است؛ با گزارش کندوکاو سعی میکنیم حافظه سازمانی را به صورت مدیریت شده در دورههای مختلف ارائه دهیم. رفیعی تصریح کرد: پروژه کتاب پاسخ، کتاب راهنمای جامع مدیریت تخصصی مراکز تماس بهعنوان نخستین مرجع مکتوب فارسی درباره مراکز تماس مدرن است و پروژه چالش 137، چالش سازمانی برای ارزیابی و ارتقای مهارتهای نرم و سخت کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی است، در طریق چالش 137 با استفاده از وقفهای که میان تماس شهروندان ایجاد میشود، با ایجاد چالشهایی اطلاعات همکاران روزآمد میشود. وی با اشاره به پروژههای اجرایی اظهار کرد: پروژه 137+15، حضور نمایندگان اداره 137 در مناطق برای آموزش سامانه به عوامل شهرداری در مناطق و سازمانها و نظارت بر حسن پاسخگویی در کارتابل اجرایی، پروژه هاب 137، تبدیل مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان به شتابدهنده مراکز تماس شهرداری کلانشهرهای کشور و پروژه یکپارچهسازی سامانههای شهر، ارتباط و یکپارچهسازی بین سامانه 137 و سامانه سایر دستگاههای خدمترسان است. رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژههای شاخص تصریح کرد: شهربان، جایزه ملی پاسخگویی است که توسط شهردار اصفهان در وزارت کشور رونمایی خواهد شد و به هماهنگی در سطح کشور کمک میکند تا بین تمام دستگاهها این انتقال تجربه انجام شود و سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان از جمله این پروژهها است. رفیعی با اشاره به پروژههای ارتقای سامانهها خاطرنشان کرد: این پروژهها شامل رونمایی و آغاز بهکار چند سکو به سامانههای مرکز ارتباطات مردمی است که با هدف ارتقای کیفیت ثبت و بازخوردگیری پیام اجرا شده و ابزاری جدید در خدمت کارشناسان 137 است؛ دیدهبان، همیاب، کارنامه، ایستار و پندار نیز از جمله این پروژهها است. کد خبر 848715
http://www.sepahannews.ir/fa/News/946675/سند-راهبردی-نظام-جامع-مدیریت-ارتباطات-مردمی-شهرداری-اصفهان-رونمایی-میشود
|