پیام سپاهان - گیم فا / یاسوهیرو آمپو، کارگردان ریمیک Resident Evil 2، گفته که در ساخت این بازی از پروژههای ساخته شده توسط طرفداران الهام گرفته شده است.
بازی Resident Evil 7 را یک نقطه حیاتی برای سری Resident Evil میتوان در نظر گرفت، سریای که مدتها از هویت اصلی خود دور شده بود و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکرد. این نسخه نه تنها بازگشتی به ریشههای این فرنچایز بود، بلکه گامی رو به جلو در یک مسیر جدید و جسورانه به حساب میآمد. برخلاف نسخههای قبلی که تجربهی وحشت و بقا را از دید سوم شخص (یعنی دیدن محیط از پشت شخصیت بازی) ارائه میدادند، در Resident Evil 7 دوربین به چشمهای شخصیت اصلی نزدیکتر شد (دید اول شخص داشت) تا بازیکنان تجربهای واقعیتر داشته باشند.
با این حال، کپکام هنوز قصد نداشت روش قدیمی و کلاسیک خودش را کاملاً کنار بگذارد. آنها تصمیم گرفتند که با استفاده از همان زاویه سوم شخص، بازیهای محبوب قبلیشان را ریمیک کنند. در این ریمیکها نه تنها گرافیک بازیها بهروزتر میشد، بلکه در داستان آنها نیز ارتباطی عمیقتر به وجود میآمد. جالب است بدانید در ارائه ایده برای ریمیک نسخههای اصلی، بیشتر از همه از پروژههای طرفداران (که ریمیکهای غیررسمیای از این بازیها ساخته بودند) الهام گرفته شد.
بازار
![]()
همچنین لازم به ذکر است که در بازی Resident Evil Village که بعد از نسخهی هفتم عرضه شد اگرچه در ابتدا از همان دید اول شخص استفاده شده بود اما با ارائهی یک بروزرسانی سبک سومشخص به بازی برگشت.
همچنین یاسوهیرو آمپو که کارگردانی ریمیک Resident Evil 4 را نیز بر عهده داشت، در مصاحبهای توضیح داده است که تصمیمگیرندگان شرکت کپکام در ابتدا مردد بودند که بازی محبوب و خاصی مانند Resident Evil 4 را ریمیک کنند، زیرا این بازی در قلب طرفداران جایگاه خاصی داشت. او گفته است که اگر در این ریمیک اشتباهی اتفاق میافتاد، مردم ممکن بود خیلی سریع ناراحتی خود را نشان دهند. با این حال، کپکام تصمیم گرفت که ریمیک این بازی را بسازد و در این مسیر با تقویت جنبههای ترس و وحشت، کمرنگ کردن ویژگیهای اغراقشده و اکشن دههی 2000 و بهبود سیستم مبارزات، توانست یک تجربهی جدید و نوآورانه را ارائه دهد که همزمان با حفظ جوهره نسخه اصلی، محتوایی جدید و خاص را به طرفداران ارائه میداد.
در نهایت، ریمیک Resident Evil 2 یکی از موفقترین پروژهها در تاریخ فرنچایز بود و به یکی از پرفروشترین بازیهای این سری تبدیل شد که نشاندهنده تصمیم درست کپکام در اقدام برای ریمیک نسخههای کلاسیک این بازی محبوب بود.
http://www.sepahannews.ir/fa/News/946502/کپکام-در-ساخت-ریمیک-Resident-Evil-2-از-پروژههای-طرفداران-الهام-گرفته-بود