پیام سپاهان
جابه‌جایی روزانه بیش از 12 هزار مسافر در پایانه «کاوه»
شنبه 27 بهمن 1403 - 00:07:15
پیام سپاهان - مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پایانه کاوه، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های کشور، روزانه میزبان بیش از 12 هزار و 700 مسافر است، گفت: این پایانه که از سال 1370 فعالیت دارد، به‌دلیل معماری خاص و موقعیت استراتژیک خود، یکی از مهم‌ترین مراکز حمل‌ونقل بین‌شهری است.
ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات گسترده در راستای بهسازی، نوسازی و بهبود خدمات پایانه‌های مسافربری اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه این سازمان، نگهداری، مرمت و به‌روزرسانی پایانه‌ها است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 114 میلیارد ریال بخشی از این اقدامات به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: پایانه‌های مسافربری اصفهان، از جمله پایانه کاوه که در سال 1370 افتتاح شد و پس از آن پایانه صفه، پس از گذشت بیش از سه دهه نیاز به مرمت اساسی دارد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت نوسازی این زیرساخت‌ها تاکید کرد: اصفهان شهری گردشگری با ظرفیت بالا در جذب مسافران داخلی و خارجی است و باید پایانه‌های مسافربری متناسب با شأن این شهر تاریخی و فرهنگی، بهبود پیدا کند.
توکلی با بیان اینکه حدود 80 درصد سفرهای بین‌شهری از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: پایانه‌های مسافربری نقش کلیدی در تسهیل این سفرها دارد؛ این پایانه‌ها معادل مدرن‌شده کاروان‌سراهای قدیمی است که در گذشته محل توقف و استراحت مسافران بوده‌اند.
وی ادامه داد: پایانه کاوه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز حمل‌ونقل مسافری کشور، روزانه 12 هزار و 700 مسافر خروجی دارد و 450 دستگاه اتوبوس از این پایانه حرکت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این پایانه به‌لحاظ معماری، موقعیت مکانی و حجم مسافر، یکی از شناخته‌شده‌ترین پایانه‌های کشور محسوب می‌شود.
توکلی با اشاره به مشکلات ترافیکی اطراف پایانه کاوه گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که 90 درصد مشکلات ترافیکی محدوده پایانه کاوه، مربوط به مجموعه‌های تجاری و توقف خودروهای شخصی است و تنها 10 درصد آن به خود پایانه مرتبط می‌شود.
وی افزود: در راستای ارتقای خدمات، اقدامات گسترده‌ای در پایانه‌های اصفهان صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به مرمت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، تأسیسات روشنایی، تهویه هوا و نمازخانه‌ها اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این اقدامات در 90 درصد بخش‌های خدماتی پایانه‌ها انجام شده و کیفیت ارائه خدمات به مسافران به سطح استانداردهای مطلوب رسیده است.
توکلی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متمایز پایانه‌های اصفهان، وجود هتل‌های مجهز در پایانه‌های کاوه و صفه است، گفت: این در حالی است که حتی در پایانه‌های بزرگ پایتخت چنین امکاناتی دیده نمی‌شود و هتل پایانه کاوه، پس از سال‌ها، نوسازی و تجهیز شد تا خدمات بهتری به مسافران ارائه دهد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم اخیر، رونمایی از خودروی ثبت تخلفات هوشمند در محدوده پایانه کاوه است؛ این خودرو که مجهز به سامانه ثبت تخلفات هوشمند است، به‌طور مستمر در مسیرهای ورودی و خروجی پایانه حرکت کرده و متخلفان را شناسایی و ثبت می‌کند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از معضلات پایانه کاوه، توقف خودروهای مسافربری شخصی در مقابل پایانه و ایجاد ترافیک است که راه‌اندازی این خودرو در کنار دوربین‌های کنترل ترافیک که توسط شهرداری در محدوده پایانه نصب شده، می‌تواند به نظم‌بخشی و کاهش تخلفات کمک کند.
توکلی با اشاره به افتخارات پایانه‌های مسافربری اصفهان در سطح کشور گفت: در جلسه اخیر اتحادیه حمل‌ونقل مسافری کشور، پایانه‌های اصفهان به‌عنوان نمونه برتر معرفی شد و این موفقیت نتیجه تمرکز بر زیباسازی، نگهداری، ارائه خدمات فرهنگی و مدیریت بهینه در ایام پرتردد همچون اربعین است.
وی افزود: یکی از اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان، بخشش پنج درصدی عوارض اتوبوس‌های زائران در ایام اربعین بود که در هیچ کلان‌شهری انجام نشد و این تصمیم با هدف کاهش هزینه رانندگان و ارائه خدمات بهتر به زائران اجرایی شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به ادامه روند نوسازی و بهسازی پایانه‌های اصفهان تاکید کرد: در فازهای دوم و سوم این پروژه‌ها، بالغ بر 61 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد و این اقدامات شامل به‌روزرسانی فضاهای خدماتی، ایجاد امکانات رفاهی جدید و توسعه خدمات الکترونیکی برای مسافران خواهد بود.
کد خبر 839631

http://www.sepahannews.ir/fa/News/942496/جابه‌جایی-روزانه-بیش-از-12-هزار-مسافر-در-پایانه-«کاوه»
بستن   چاپ