نکاتی درباره حسابرسی از انسان ها در روز قیامت
يکشنبه 13 آبان 1403 - 15:19:16
|
|
پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه تفسیر آیه 51 سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: هرچند خداوند سریع الحساب است، اما استثنائاتی نیز دارد و براساس آیات و روایات برخی که هیچ عیب و نقص و گناهی ندارند بدون حسابرسی به بهشت میروند و حسابرسی برای این افراد وجود ندارد. وی افزود: برخی نیز به دلیل ظلمت محض از جمله اهل شرک، بدون حسابرسی به جهنم میروند و میزان حسابرسی برایشان وجود ندارد و وارد جهنم میشوند. حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در عین حال برای برخی نیز حساب و کتاب وجود دارد که این افراد نیز دو گروه هستند برای یک گروه حسابرسی آسان است، اما گروه دیگر حسابرسی سختی دارند. وی با اشاره به اینکه حسابرسی برخی انسانها آسان است، افزود: بر اساس آیات و روایات اگر انسان بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، رابطه خوبی با مردم داشته باشد و با خوش روئی با مردم برخورد کند و به مردم آسان بگیرد، خداوند نیز به آسان میگیرد. امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبر اکرم(ص) میفرماید، داشتن اخلاق نیکو و خوش رفتاری با مردم سبب میشود تا خداوند حسابرسی روز قیامت را برای آو آسان بگیرد. وی ادامه داد: یکی از جایزههایی که خداوند در روز قیامت به انسان خوش اخلاق و خوش رفتار میدهد حسابرسی آسان است و سخت نمیگیرد. حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این فرمایش امام صادق(ع) که میفرمایند، صله رحم، حسابرسی در قیامت را آسان میکند، گفت: متاسفانه قطع صله رحم یکی از چالشهای اخلاقی امروز روابط خانوادگی است که ریشه و منشأ آن مسائل مالی است. وی افزود: پیامبر اکرم(ص) میفرمایند کمی مال و ثروت حسابرسی را آسان میکند، از این رو مومنین فقیر یکسره به بهشت میروند، اما ثروتمندان مومن برای رفتن به بهشت معطل میشود و حسابرسی میشوند. امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه قناعت حسابرسی را برای انسان آسان میکند، گفت: پیامبر اکرم(ص) میفرماید، قانع باش تا حسابرسی انسان شود، از این رو انسان حریص نباید انتظار حسابرسی آسان داشته باشد، اما کسی که به رزق خدا حتی اندک آن قناعت داشته باشد حسابرسی به او آسان میشود./1307/ نویسنده: محمد ملک آبادی
http://www.sepahannews.ir/fa/News/901720/نکاتی-درباره-حسابرسی-از-انسان-ها-در-روز-قیامت
|