پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران در دومین همایش شرکتهای صنعت پخش اصفهان، لجستیک را تا سال 2030 جز 10 صنعت برنر دنیا دانست و گفت: اولین گام برای توسعه، تغییر نگرش و دیدگاه مدیریتی است.
به گزارش ایسنا، دومین همایش شرکتهای صنعت پخش استان اصفهان عصر امروز (سهشنبه، 17 مهر ماه) در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران، دبیرکل انجمن ملی پخش، رئیس و نایب رئیس انجمن شرکتهای پخش صنعت استان اصفهان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و جمعی از اساتید و فعالان این حوزه برگزار شد.
سهراب کارگر، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران در این آیین، اظهار کرد: توسعه فناوری در صنعت پخش یک موضوع مهم در این حوزه است. صنعت پخش بخشی از زنجیره تامین است که در تمام مراحل این چرخه مشترک است.
وی افزود: بازار خرده فروشی در یک سال 8.3 درصد رشد داشته و پیشبینی میشود با یک روند سالن به رشد خود ادامه دهد که با استفاده از فضای آنلاین، هوش مصنوعی و سایر پیشرفتهای فناوری این روند را تسریع میکند.
کارگر تاکید کرد: لجستیک تا سال 2030 جز 10 صنعت برنر دنیا است که ما متاسفانه اکنون در رده 123 هستیم که این نشان میدهد نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه پسرفت هم داشتهایم.
رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران اولین گام برای توسعه تغییر نگرش و دیدگاه مدیریتی است. پس از آن باید تغییر را در نیروهای انسانی با این دیدگاه تحولی ایجاد کنیم. به سمت دیجیتال شدن حرکت کنیم و در طول زنجیره تامین استحکام ایجاد کرده و استراتژی مخصوص را پیگیری کنیم.
او یادآور شد: یکی از پاشنههای آشیل این صنعت نیروی انسانی است که باید ببینیم چطور نسل جدید را به همکاریهای جدید هدایت کنیم. حمایتهای دولتی نیز یکی از گامهای مهم در راه تحول است.
جمشید سلطانی، رئیس انجمن شرکتهای صنعت پخش استان اصفهان در این رویداد اقتصادی، اظهار کرد: صنعت پخش تضمین جهش تولید و فرصت فرا ملی توزیع است که نیازمند دو نوع سرمایهگذاری سخت و نرم است. در این گردهمایی در نظر داریم بار دیگر توجهها را به اهمیت استراتژیک این صنعت جلب کنیم و همواره گفتهایم مطالبات این صنعت را باید دریابیم.
وی افزود: دارایی، تامین هزینه سرمایه در گردش، قیمتهای دستوری و کاهش سرمایه، عدم اختصاص ناحیه تخصصی از جمله مشکلات این صنعت بهعنوان پایه تضمینکننده جهش تولید است. تسهیلات کم و مالیات زیر 10 درصد از نیازهای ویژه است. همچنین باب فرصت فرا ملی توزیع نیز باید باز شود.
سلطانی تصریح کرد: علت انتخاب این موضوعات برای همایش این است که برای موفقیت هر پروژه به هدف، کنترل و بازخورد نیاز است.
در حاشیه این مراسم نیز حسین همتی، نایب رئیس انجمن شرکتهای پخش صنعت، اتاق بازرگانی را تشکلِ تشکلها دانست که از تشکلهای مختلف شکل گرفت و نقش اساسی در حمایت از آنها دارد و افزود: انجمن پخش زیرمجموعه اتاق تلقی میشود پس بدیهی است که اتاق چتر پوششی خود را روی آن داشته باشد.
وی افزود: ارزیابی که داریم این است که در سالهای اخیر نقش موثرتری نسبت به تشکلها داشته است. حمایتهای مادی و معنوی اتاق در اختیار تشکل انجمن پخش قرار گرفته و کمکهای زیادی داشته است.
او در خصوص شرایط این صنعت در استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین شرایط مطلوب خود از حیث توسعه و نقش اجتماعی را امروزه داشته، ولی مبرا از مشکلات اقتصادی جامعه نیست و همچون سایر صنایع مبتلا به آنها است. پتانسیل زیادی در این صنعت فراهم است و امید داریم که شرایط و زمینه فعالیت بیشتری برای استفاده از بخش اعظم این پتانسیل که هنوز بالقوه مانده فراهم شود.
انتهای پیام
http://www.sepahannews.ir/fa/News/895823/دومین-همایش-شرکتهای-صنعت-پخش-اصفهان-برگزار-شد