پیام سپاهان
تبلیغات اپل برای سری آیفون 16 صادقانه نبوده است
دوشنبه 2 مهر 1403 - 19:47:18
پیام سپاهان - دیجیاتو / «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در یادداشت جدیدی مدعی شده اپل در معرفی پیشرفت‌های سری آیفون 16 اغراق کرده است. او می‌گوید تراشه A18 و A18 پرو، نسبت به نسل قبل، به‌شکلی معناداری برای پردازش‌های هوش مصنوعی بهتر نیستند و فقط رم 8 گیگابایتی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
خبرنگار بلومبرگ که تحلیل‌های زیادی درباره محصولات اپل منتشر می‌کند، در یادداشت جدیدی درمورد سری آیفون 16 حرف زده است. بسیاری از منتقدان می‌گویند آیفون‌های جدید تقریباً همان آیفون‌های چند نسل اخیر هستند. گرمن هم باور دارد کاهش حاشیه نمایشگر به‌سختی قابل‌تشخیص است و وقتی از کیس محافظ استفاده کنید، دیگر دیده نمی‌شود. او معتقد است اگر از آیفونی قدیمی مثل آیفون 12 به‌سراغ آیفون‌های جدید نروید، در استفاده روزمره چندان متوجه افزایش اندازه نمایشگر نمی‌شوید.
گرمن تراشه A18 پرو را که 15 درصد سریع‌تر از A17 پرو است، تحسین می‌کند اما می‌گوید این تغییر استفاده از هوش مصنوعی را چندان بهتر نمی‌کند. در واقع خبرنگار بلومبرگ می‌گوید تراشه آیفون 15 پرو نیز احتمالاً به‌خوبی می‌تواند وظایف Apple Intelligence را انجام دهد.

مارک گرمن می‌گوید تصادفی نیست که سری آیفون 16 با تمرکز بر اپل اینتلیجنس معرفی و تبلیغ شده است اما این قابلیت‌ها نیز هنوز آماده بهره‌برداری نیستند و درنهایت روی نسل قبلی نیز کار می‌کنند؛ به‌همین دلیل باور دارد بازاریابی اپل برای آیفون 16 اندکی غیرصادقانه بوده است. او می‌گوید:
«[اپل] مدعی است آیفون 16 اولین مدلی است که از پایه برای Apple Intelligence ساخته شده. اما واقعیت این است که پردازنده و سایر سخت‌افزارها در آیفون‌های جدید به‌طرزی معنادار برای هوش مصنوعی بهتر نشده‌اند. فاکتور کلیدی داشتن 8 گیگابایت رم است که مقدار حداقلی برای اجرای اپل اینتلیجنس محسوب می‌شود.»
به‌عبارت دیگر، مارک گرمن می‌گوید خانواده آیفون 16 به‌جز افزایش حافظه رم، تغییر محسوسی که برای اجرای بهتر هوش مصنوعی – مهم‌ترین نکته تبلیغاتی این سری– مفید باشد، نکرده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/889722/تبلیغات-اپل-برای-سری-آیفون-16-صادقانه-نبوده-است
بستن   چاپ