«اصفهان من» و «137» مراجع رسمی راهنمایی مسافران است
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی شفاف برای مسافران گفت: دو مرجع رسمی برای دریافت اطلاعات در نظر گرفته شده است و این مراجع شامل سامانه 137 و برنامه کاربردی «اصفهان من» میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرکنژاد امروز _سهشنبه پنجم فروردین_ در دومین جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اقدامات گسترده مدیریت شهری در ایام نوروز اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در سطح مناطق شهرداری اصفهان در حال انجام است و در زمینههایی همچون بهبود نظافت شهری، زیباسازی، خدمات پایانههای مسافربری، ارتقای امکانات ترمینالها، خدمات مترو، استقرار نیروهای آتشنشانی و تأمین امنیت با همکاری پلیس اقدامات مهمی صورت گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه تغییرات محسوسی در سطح خدماترسانی به مسافران و شهروندان ایجاد شده است، افزود: نظم و ساماندهی این اقدامات، حس خوبی را در شهر ایجاد کرده است.
سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: بعضی مواقع، متوجه ارزش بالای جایگاههای خدماتی همچون تیمهای پشتیبانی، تدارکات و ستاد احیا نمیشویم، اما این ایام نشان میدهد که نقش این بخشها چقدر حائز اهمیت است.
معرکنژاد با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی گفت: با وجود زیرساختهای مناسب برای اسکان مسافران که حاصل تجربه و تلاش بسیاری است، گاهی اوقات اطلاعرسانیهای نادرست یا برداشتهای اشتباه میتواند مشکلاتی ایجاد کند؛ به همین دلیل، لازم است دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: پوشش رسانهای اقدامات شهرداری اصفهان بهویژه در مجموعه باغ فدک، بسیار مهم و نیازمند اطلاعرسانی گسترده از طریق رسانه ملی و خبرگزاریها است که صداوسیما بهویژه بخشهای خبری، باید با قدرت بیشتری به این موضوع ورود کند تا مردم از خدمات ارائهشده مطلع شوند.
سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به موضوع مراجع اطلاعرسانی خاطرنشان کرد: ما دو مرجع اصلی برای ارائه اطلاعات به شهروندان و مسافران داریم و اگر مسافری به ما مراجعه کند، باید بتوانیم او را به منابع دقیق و رسمی راهنمایی کنیم که این مراجع شامل سامانه تلفنی 137 و برنامه کاربردی اصفهان من است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معرکنژاد با اشاره به اهمیت برنامه کاربردی «اصفهان من» تصریح کرد: این برنامه خدمات کمنظیری را در سطح کشور ارائه میدهد و زیرساختهای اسکان، اطلاعات مربوط به مدارس آموزشوپرورش و حتی معضلات ترافیکی از طریق این سامانه مدیریت میشوند.
وی اضافه کرد: مسافران میتوانند از طریق این برنامه کاربردی، محل اقامت خود را بهراحتی هماهنگ کنند و مشکلات احتمالی را نیز گزارش دهند.
وی با تاکید بر نقش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در توسعه این سامانه افزود: همکاران ما در این سازمان، بهصورت شبانهروزی تلاش میکنند تا این سامانه را بهبود دهند و این فرصت بینظیری است که باید از آن بهرهبرداری کنیم و شهروندان و مسافران را به استفاده از آن ترغیب کنیم.
سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به یکی از برنامههای جدید شهرداری گفت: یکی از اقدامات نوآورانهای که سال جاری بهصورت جدی به آن پرداختهایم؛ «بازیواره گنجه» است که این برنامه، صرفاً برای ارائه جوایز طراحی نشده، بلکه هدف اصلی آن، مدیریت مقاصد سفر مسافران و حتی شهروندان اصفهانی است.
معرکنژاد افزود: اگر بتوانیم شهروندان را از طریق این بازیواره به مسیرهای پیشنهادی هدایت کنیم، میتوانیم مزایای متعددی برای آنها ایجاد کنیم؛ بهعنوان مثال با استفاده از این مسیرها، تخفیفها و تسهیلاتی در نظر گرفته میشود که بهنفع مسافران خواهد بود و علاوه بر این، رعایت مسیرهای پیشنهادی میتواند ایمنی سفر را افزایش دهد.
وی تأکید کرد: سال جاری، نگاه جدیتری به این موضوع داشتهایم و تجربه جدیدی را در این زمینه آغاز کردهایم؛ این زیرساخت اساسی، میتواند در سالهای آینده نیز مورداستفاده قرار گیرد و نقش مؤثری در بهبود کیفیت سفرها داشته باشد.
کد خبر 852274
-
سه شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۳:۰۵
-
۱۵ بازديد
-

-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/950660/