تماس 3368 مسافر با سامانه 137 برای دریافت خدمات گردشگری در اصفهان
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از زمان آغاز به کار ستاد دائمی خدمات سفر اصفهان تاکنون 3368 تماس با سامانه 137 ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سهشنبه پنجم فروردین_ در دومین جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی جامع انجامشده توسط جهاد دانشگاهی در سطح شهر، میزان رضایت گردشگران از خدمات مختلف شهری و فرهنگی در اصفهان افزایش یافته است و این نظرسنجی در مکانهای مختلفی ازجمله میدانهای تاریخی، کوه صفه، ناژوان و دیگر اماکن تفریحی و تاریخی شهر انجام شده است.
وی افزود: تاکنون حدود 40 درصد از پرسشنامهها تکمیل شده است که نشاندهنده مشارکت بالای گردشگران در این ارزیابی است و بر اساس نتایج اولیه، میزان رضایت از تابلوهای راهنمای مسیر 95 درصد، از برخورد و پاسخگویی ستادهای هدایت استان 92 درصد، از برنامه اصفهان من 95 درصد و از اطلاعرسانیهای ضروری ورود به شهر 82 درصد بوده است.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری نیز میزان رضایت گردشگران افزایش قابلتوجهی داشته است و 97 درصد از نظافت شهری و خدمات عمومی ابراز رضایت کردهاند، درحالیکه زیباسازی فضاها و معابر نیز با 95 درصد رضایت همراه بوده است و بررسی این دادهها نشان میدهد که در مقایسه با نظرسنجیهای پیشین، بهبودهایی در حوزه آذینبندی و فضاسازی شهری رخ داده است.
نصوحی گفت: نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که 94 درصد از مسافران از نظافت بهداشتی در شهر رضایت داشتهاند، همچنین میزان رضایت از محلهای اقامت شامل هتلها، مهمانسراها و مدارس 95 درصد بوده است.
وی ادامه داد: دسترسی به رستورانها با 87 درصد، سرویسهای بهداشتی با 89 درصد و پارکینگهای سطح شهر با 76 درصد مورد ارزیابی قرار گرفته است و کاهش اندک میزان رضایت از پارکینگها در مقایسه با دوره قبل، به دلیل افزایش تعداد مسافران و فشار بیشتر بر این اماکن عنوان شده است.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از شاخصهای مهم در این نظرسنجی، رضایت گردشگران از نظم و امنیت شهر بوده که با 98 درصد، در سطحی بسیار بالا ارزیابی شده است.
نصوحی گفت: شاخص «گردشگرپذیری» که به نحوه برخورد شهروندان اصفهانی با مسافران میپردازد، نیز نشان میدهد که 96 درصد گردشگران از این تعاملات رضایت داشتهاند و از سوی دیگر، بیش از 80 درصد افرادی که در برنامهها و رویدادهای فرهنگی شهر شرکت کردهاند، اعلام رضایت کردهاند.
وی افزود: بررسیهای انجامشده نشان میدهد که 46 درصد از گردشگران برای اولین بار به اصفهان سفر کردهاند، درحالیکه 21 درصد برای بار دوم و 33 درصد برای سومین بار یا بیشتر از این شهر بازدید کردهاند.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: 95 درصد از مسافران با خودروی شخصی به اصفهان سفر کردهاند و 80 درصد از آنها از روانی عبور و مرور در شهر رضایت داشتهاند و میزان رضایت از وسایل حملونقل عمومی همچون اتوبوس، مترو و تاکسی نیز در سطح بالایی قرار دارد.
نصوحی گفت: بر اساس اطلاعات بهدستآمده، گردشگران عمدتاً سه شب را در اصفهان اقامت دارند و اغلب با خانواده سفر میکنند، همچنین 97 درصد از مسافران تمایل دارند در طول سال مجدد به اصفهان سفر کنند که این نشاندهنده جذابیت بالای این شهر برای گردشگران است.
وی ادامه داد: باغ فدک بهعنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران، مورد بررسی ویژه قرار گرفته است و 67 درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی برای اولین بار از این باغ بازدید کردهاند و عمده دلایل مراجعه به آن شامل امکان چادر زدن، هزینههای پایین و تجربهای جدید بوده است و میزان روشنایی باغ در سطح متوسط ارزیابی شده، اما ازنظر نظافت، امنیت و زیباسازی وضعیت مطلوبی دارد.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه پایانههای مسافرتی، بررسیها نشان دادهاند که خدمات ارائهشده در پایانهها ازنظر نظافت، زیباسازی و امکانات رفاهی مورد تأیید مسافران بوده و مشکلی در این زمینه گزارش نشده است و پایانه کاوه بهعنوان یکی از مهمترین پایانههای خروجی شهر، محل تردد 80 درصد از مسافران بوده است.
نصوحی گفت: در نظرسنجی انجامشده در منطقه ناژوان، 60 درصد از افراد اعلام کردهاند که این سومین بار یا بیشتر است که به این منطقه مراجعه میکنند، درحالیکه 30 درصد برای بار دوم و تعدادی نیز برای نخستین بار از این منطقه بازدید داشتهاند.
وی افزود: باغ پرندگان، آکواریوم و باغ خزندگان ازجمله مراکز پربازدید در ناژوان بودهاند و میزان رضایت از نظافت و زیباسازی این منطقه مطلوب گزارش شده، اما 40 درصد از گردشگران نسبت به راهنماییها و تذکرات ارائهشده ابراز نارضایتی کردهاند.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: باغ گلها نیز در ارزیابی جداگانهای بررسی شده است، 62 درصد از گردشگران از بخش کاکتوسها، 87 درصد از تنوع گونهها، 87 درصد از جذابیت باغ و 86 درصد از آراستگی محیط اعلام رضایت کردهاند، همچنین دسترسی این مجموعه برای افراد دارای معلولیت نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.
نصوحی گفت: از زمان آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکنون، 3368 تماس با مجموعه 137 برقرار شده که 3100 مورد آن مربوط به تذکرات و پیشگیریهای لازم بوده است، همچنین 620 مورد از این تذکرات به موضوع چادر زدن اختصاص داشته است.
وی اضافه کرد: در حوزه پارکینگها، 166 هزار خودرو در این مدت از پارکینگهای شهری استفاده کردهاند و باغ گلها طی این مدت 18 هزار بازدیدکننده داشته که تنها در روز گذشته 5420 نفر از آن بازدید کردهاند.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کر: شهر رویاها 11 هزار بازدید، تلهکابین 10 هزار بازدید، تلهسیژ 8000 بازدید، بولینگ 1000 بازدید، مجموعه صفه 17 هزار خودرو، باغ پرندگان 31 هزار بازدید و باغ خزندگان 2000 بازدید داشته است.
نصوحی گفت: 35 هزار نفر در برنامههای فرهنگی شهرداری اصفهان شرکت کردهاند و مراکزی همچون عصارخانه شاهی، حمام شاهزاده، مقبره خواجه نظامالملک و مقبره بابا قاسم از مقاصد مهم بازدید گردشگران بودهاند.
وی افزود: بررسیهای صورتگرفته نشان میدهد که مسافران از نظافت، خدمات ارائهشده و زیباییهای شهر اصفهان رضایت بالایی داشتهاند و این نتایج میتواند به برنامهریزی بهتر برای ارتقای سطح خدمات و افزایش جذابیتهای گردشگری این شهر کمک شایانی کند.
کد خبر 852252
-
سه شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۳:۱۹
-
۱۲ بازديد
-

-
پیام سپاهان
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/950630/