اجرای منطقه غیرحضوری در شهرداری اصفهان سرآغاز تحقق شهر هوشمند است
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با شاره به لزوم الکترونیکیکردن خدمات شهری و اجرای پروژههای غیرحضوری در این حوزه گفت: استقرار پایلوت خدمات غیرحضوری در قالب پروژه «منطقه غیرحضوری» در منطقه 6 شهرداری اصفهان گامی مهم در راستای تحول دیجیتال و بهبود دسترسی به خدمات شهری است.
علی ندافپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت غیرحضوری کردن خدمات شهرداری اظهار کرد: در دنیای امروز، ضرورت الکترونیکی کردن خدمات و تسهیل دسترسی به آنها بیش از هرزمان دیگری احساس میشود، شهرداریها بهعنوان یکی از نهادهای خدماترسان به شهروندان، باید به سرعت به سمت دیجیتالی کردن خدمات خود پیش روند تا ضمن افزایش رضایتمندی مردم، فرایندها سادهتر و سریعتر شوند.
وی افزود: الکترونیکی کردن خدمات، نهتنها به کاهش ترافیک در مراکز خدماترسان شهرداری کمک میکند، بلکه موجب کاهش هزینههای جاری، کاهش زمان پاسخگویی و زمان انتظار، همچنین بهبود شفافیت در فرایندهای اداری میشود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان بیان کرد: با استفاده از فناوریهای جدید قادر خواهیم بود از پیچیدگیهای فیزیکی که ممکن است موجب سردرگمی و اتلاف وقت شود، جلوگیری کنیم و خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن به شهروندان ارائه دهیم.
ندافپور با بیان اینکه یکی از پروژههای مهم در این راستا، الکترونیکیکردن ارائه خدمات در مناطق شهری از طریق اجرای منطقه غیرحضوری در مناطق شهرداری اصفهان است؛ این پروژه بهعنوان گامهای مهم در کنار سایر پروژهها با هدف تبدیل شهر اصفهان به یک «شهر هوشمند» آغاز شده است و هدف از آن کاهش مراجعات حضوری غیرضروری شهروندان به شهرداری و افزایش استفاده از خدمات برخط است.
وی تأکید کرد: منطقه غیرحضوری یک الگوی جدید از خدماترسانی است که در آن تمام درخواستها، پرداختها، پیگیریها و سایر خدمات مرتبط با شهروندان بهصورت برخط و با حداقل حضور فیزیکی در ساختمانهای شهرداری انجام میشود و شهروندان میتوانند از طریق سامانههای برخط و برنامههای کاربردی تمام خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با اشاره به نتایج مثبت خدمات غیرحضوری افزود: یکی از مزایای اصلی اجرای سیستم غیرحضوری، افزایش دسترسی شهروندان به خدمات شهرداری در اکثر ساعات شبانه روز است.
ندافپور با اشاره به مزایای اقتصادی و مدیریتی این تحول گفت: اجرای خدمات غیرحضوری منجر به کاهش هزینههای نهایی خدمات، افزایش سرعت در پردازش درخواستها، و کاهش احتمال خطا در فرایندهای اداری میشود و نیز این تغییرات میتواند در توسعه فرهنگ استفاده از فناوریهای نوین در سطح جامعه تأثیر مثبتی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه «منطقه غیرحضوری» تنها بهعنوان یک تجربه محدود در منطقه 6 آغاز نشده است و به سایر مناطق شهرداری مطابق برنامهریزی انجام شده تعمیم خواهد یافت که پیشبینی میشود این مدل با همکاری سایر دستگاهها و ذینفعان، به ازای خدمات بین دستگاهی نیز قابل ارائه باشد تا 60 خدمت مرتبط با شهرداریهای مناطق پانزدهگانه بهصورت الکترونیکی با رویکرد کاهش مراجعات حضوری غیرضروری و ارائه خدمات بهصورت برخط به شهروندان انجام شود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری، به دنبال ایجاد بستری برای زندگی هوشمندانهتر و بهینهتر برای شهروندان است و الکترونیکیکردن خدمات و ایجاد بستر تحقق خدمات غیرحضوری تنها آغازی برای تحقق یک شهر هوشمند است که در آن تمام خدمات شهری از طریق فناوریهای دیجیتال و در سریعترین زمان ممکن در دسترس مردم قرار گیرد.
ندافپور تصریح کرد: در این مسیر، همکاری و مشارکت با سایر نهادها و بخشهای خصوصی و دولتی برای ارتقای زیرساختهای دیجیتال ضروری است تا بتوان به شکل مؤثرتر و کارآمدتری به اهداف تعیینشده دست یافت.
کد خبر 827216
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/928699/