گلایه بادرودیها از خرابی خطوط تلفن؛ مسئولان پاسخگو باشند
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - تسنیم / بادرودیها از خرابی مکرر تلفن ثابت گلایه دارند و مسئولان امر در این زمینه پاسخگو نیستند و پیگیریها به نتیجه نرسیده است.
در روزهای اخیر، خرابی تلفن ثابت در شهر بادرود و روستاهای تابعه، گلایههای گستردهای را در میان مردم این منطقه ایجاد کرده است و متاسفانه مسئولان امر نیز در این زمینه پاسخگوی مردم نیستند.
این اختلالات که به گفته تعدادی از ساکنان محلات بادرود گاه بهصورت قطعی کامل و گاه با اختلالات مکرر در ارتباط همراه بوده، مشکلات زیادی را برای کسبوکارها، خانوادهها و حتی خدمات عمومی ایجاد کرده است.
یکی از اهالی منطقه اظهار داشت: مدت زیادی است که خطوط تلفن ثابت به ویژه در محلات شهرک صابری، شهید کفاشی و بلوار فاطمیه بادرود دچار قطعی میشود و تاکنون پیگیریها از سوی مخابرات نتیجهای نداشته است.
این شهروند از منطقه بادرود نطنز با بیان اینکه شرایط فعلی و خرابیها مشکلات متعددی را برای کسبه و شهروندان به وجود آورده است، افزود: این در حالی است که بسیاری از افراد به این خطوط برای ارتباطات کاری و شخصی وابسته هستند.
اختلال در خطوط تلفن ثابت به ویژه در برخی از روستاهای اطراف بادرود مشکلات بیشتری را به دنبال داشته است، به گفته برخی از ساکنان روستاهای تابعه، ضعف در ارائه خدمات و بیتوجهی به درخواستها و پیگیریها، موجب شده تا این مسئله به یک معضل جدی تبدیل شود.
در همین حال مسئولان مخابرات بادرود اعلام کردهاند که در حال بررسی این مشکل هستند و تلاش میکنند تا با تعمیرات و رفع نقص در زیرساختها، این اختلالات را بهطور کامل برطرف کنند و با این حال، انتظار میرود که پاسخگویی و سرعت عمل بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
مردم بادرود و روستاهای اطراف از مسئولان مربوطه انتظار دارند که ضمن شفافسازی درباره دلایل بروز این مشکلات، در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به رفع آن کنند و کیفیت خدمات مخابراتی در این منطقه را بهبود بخشند.
محمد یکی از شهروندان ساکن خیابان شهید کفاشی اظهار داشت: مخابرات بادرود طرح خطوط فیبر نوری تلفن ثابت برای ساکنان خیابان شهید کفاشی، میدان فاطمیه و بلوار حضرت معصومه را همچنان اجرایی نکرده است.
وی ضمن گلایه از عدم اقدام موثر از سوی مسئولان مخابرات گفت: علیرغم پیگیری فراوان در خصوص واگذاری خط تلفن ثابت، با گذشت چندین ماه و باتوجه به واریز مبلغ 15 میلیون ریال توسط ساکنان محل، هیچ اقدامی از سوی مخابرات بادرود انجام نشده است.
این فرد ساکن محل تاکید کرد: خانوادهها و دانشآموزان نیازمند تلفن، اینترنت و ارتباط هوشمند و تصویری هستند و بیشک با نبود فیبر نوری و عدم واگذاری خطوط تلفن به مردم مناطق بادرود، چالش بزرگی پیش روی آنها خواهد بود.
عدهای از ساکنان دهآباد نیز با اشاره به لاینحل ماندن مشکلات تلفن ثابت و همراه اظهار داشتند: وقتی روستای دو هزار نفری دهآباد با یک هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از یک هزار و 500 خط تلفن همراه برق روستا قطع میشود مشترکین به علت قطع برق هیچگونه ارتباط تلفنی با دیگران و حتی اورژانس و آتشنشانی و سایر تماسهای ضروری ندارند.
آنها میگویند: چرا مسئولین به خودشان زحمت نمیدهند سیستم ذخیره برق مرکز مخابرات دهآباد را که نیاز به چند عدد باطری و یا یک دستگاه شارژ کننده باطری دارد، پایدار نگه دارند و با توجه به اینکه این مشکل تابستان گذشته به اطلاع رئیس مخابرات بادرود رسانده شده اما متأسفانه هنوز مشکل پابرجاست.
علی موسوی با اشاره به انتقادات و گلایههای مردم در خصوص خرابی تلفن ثابت و همراه، اظهار داشت: کابلهای مخابراتی این منطقه حدود 30 سال پیش نصب شدهاند و با توجه به گذر زمان و فرسودگی تجهیزات، متأسفانه مشکلاتی مانند قطعی ارتباط در شرایط جوی نامساعد، بهخصوص در زمان بارندگی افزایش مییابد.
وی ضمن اشاره به تعداد بالای گزارشهای خرابی تلفن، گفت: روزانه حدود 40 مورد خرابی تلفن گزارش میشود و تعداد نیروهای فنی برای رفع این مشکلات محدود است و به همین دلیل، فرآیند تعمیر و رفع خرابیها ممکن است با تأخیر همراه باشد.
رئیس مخابرات بادرود افزود: با این حال، شرکت مخابرات تمام تلاش خود را بهکار میگیرد تا ضمن رسیدگی به تمامی خرابیهای گزارش شده، ارتباطات تلفنی در تمام مناطق شهر بادرود و روستاهای اطراف برقرار و پایدار باشد.
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/928148/