پیام سپاهان

آخرين مطالب

پیام وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان

پیام سپاهان

در پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:
«بسم اللّه الرحمن الرحیم
سینما با ظرافت ‌ها و ظرفیت های گوناگون و متعدد خود، هنری پویا، جذاب و شناخته¬ شده است که تمامی سطوح سنی و فرهنگی را با هر قشر و از هر سلیقه ای در دایرۀ علاقه مندان خاص و عام خود قرار می دهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بی تردید در این دامنه در حوزۀ سینمای دوست داشتنی کودک و نوجوان، که به حتم مرزهای جغرافیایی در سطوح بین المللی را بیش از پیش در بر خواهد گرفت، برگزاری رویدادها و جشنواره های سینمایی به ویژه در قامت جهانی می تواند ضمن حفظ و اشاعۀ این هنر رسانۀ برگرفته از شأن و ذوق و دانش سینماگران ایرانی، کودکان و نوجوانان این سرزمین کهن و لبریز از هنر را در گونه ‌های گوناگونش پیشرفت و ارتقایی افزون ببخشد و در این میان با توجه به استعداد، شوق و کنجکاوی کودکان و نوجوانان که از مهم ترین و جدی ترین مخاطبان و تماشاگران آینده ساز کشور عزیزمان ایران به شمار می‌‌آیند، برگزاری جشنوارۀ بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان سهم شایانی داشته و دارد؛ جشنواره ای جهانی که نقش آفرینی مطلوب آن در جایگاه درست و مطبوعش ازدیاد دایرۀ عشاق سینما، القای امید، ارتقای آگاهی و فزونی تربیت و پرورش را به دنبال خواهد داشت.
یکی از نکات مهم و کتمان ناپذیر مناسبات میان کودک و نوجوان با سینما و سینماگر، الگوبرداری ایشان از هنرمندان عرصۀ هنر هفتم و به ویژه بازیگران در نظر گرفته می شود؛ جایی که آورده ‌های سینما در هر سبک و به هر شیوه ای، ضمن درنوردیدن گسترۀ مرزی و جغرافیایی بی شمار، ذهن و باورهای آدمی به ویژه در سنین نونهالی را در بر می‌گیرد.
اکنون در چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی جشنوارۀ بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ایران، سی و ششمین دورۀ خود را پشت سر می گذارد تا همچنان پرنشاط و شاداب تر از همیشه، پروانه ها را به گرد شمع امیدآفرین خود ببیند؛ پرتویی که انجمن افروز سینما و سینماگر و سینمادوست است تا ایفاگر فرهنگی ترین نقش هنر، سینما و پردۀ عریض نقره ای این رسانۀ اثرگذار و همه گیر باشد.
همچنین بایستی توجه داشت که سینما محصور در فرم، تکنیک و ساختار نبوده و نیست بلکه وظیفه دارد طعم صلح و عدالت را در ایران اسلامی و جهان انسانی یادآور شود، به گونه ای که از یک سو محروم ترین کودکان و نوجوانان ایرانی را در این رؤیای دست نیافتنی حاضر نموده و مشارکت دهد و از سوی دیگر بتواند همدلی و همدردی خویش را با کودکان مظلوم غزه و لبنان بازنمایی کند.
و در پایان ضمن تقدیر صمیمانه از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد بین المللی مراتب سوگ عمیق جامعۀ فرهنگی، هنری و سینمایی ایران را در شهادت مجاهد والامقام و پرچمدار مقاومت منطقه، شهید سید حسن نصرالله و فرمانده مخلص و پاکباز ایران و امت اسلامی سردار عباس نیلفروشان ابراز می دارم. بی شک راه ایشان، زنده خواهد ماند و با گام هایی استوارتر و با شتاب افزون‌تر، از سوی مبارزان جهاد و مقاومت تداوم خواهد یافت.
ان موعدهم الصبح الیس الصبح بقریب.»
پرواز خیال‌ های دور و دراز در آسمان جشنواره کودک
در متن پیام محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور به سی و ششمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان آمده است:
خدا را شاکرم که امروز، بار دیگر، شاهد برگزاری باشکوه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هستیم. رویدادی خاطره ساز که با همه اوج و فرودها، همیشه، گرمابخش و شورآفرین در سپهر سینمایی کشور بوده است.
تردیدی نیست که کودکان و نوجوانان، بزرگ ترین و درخشان ترین ثروت جامعه و سرمایه ملی به شمار می آیند و آینده این سرزمین، در دستان این نسل خلاق و نواندیش است- دنیای پاک و پرشور و نشاطی که در آن، الگوهای امیدآفرین و الهام‌بخش برای جامعه و آیندگان شکل می گیرد- و جامعه همواره، محتاج خیالات ناب کودکانه آن هاست تا رنگ تازه‌ای بیابد.
ازین رو، برنامه‌ریزی برای شکوفایی، تعالی و رشد این گنج های بالقوه ضرورتی اجتناب ناپذیر است. نگاه صمیمی به این دنیای رنگارنگ، جهان تازه یی را نوید خواهد داد.
در این راستا، جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پاسداشت منطقی و معنادار همین نگاه است. این جشنواره درحالی به سی و ششمین دوره خود پا می‌گذارد که توانسته است مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و بضاعت‌های سینمای کودکان و نوجوانان را طی چند دهه به نمایش بگذارد و هنوز، تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل آن فاصله داریم.
در سال های اخیر، از سوی سازمان سینمایی، اهتمام ویژه‌ای روی فیلم های کودک ونوجوان، صورت گرفته است که خوشبختانه، امروز، افق و جهش امیدوارکننده این حوزه در زمینه رشد مخاطب و اقتصاد بهتر آن را شاهد هستیم، و این گونه سینمایی در اکران، بازاریابی و ارزآوری موفق تر ظاهر شده است. حضور چشمگیر تعدادی از آثار این حوزه، در «بازارهای ملی و بین‌المللی» دلیل محکمی براین ادعاست و این دستاورد را ، محصول همت و هم افزایی بخش های دولتی و خصوصی می دانیم.
جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز به مثابه فرصتی گرانمایه در حالی میزبان ضیافت پرواز خیال‌های دور و دراز کودکی و تصویر پاک، منزه و عاری از خشونت دنیای کودکان و نوجوانان با جادوی سینماست که سیر حوادث منطقه، در آرایه ایی تلخ و اندوهبار، چهره بی‌نقابی از وحشی گری، سبعیت و خشونت ذاتی رژیم صهیونیستی را در جامه نسل کشی و کشتار بی‌رحمانه کودکان و نوجوانان معصوم و بی گناه فلسطین، غزه و لبنان به نمایش گذاشته است.
بی گمان، نباید و نمی توان چشم بر این صحنه های ضدانسانی و فجایع دلخراش بست چرا که رسالت هنر و هنرمند در چنین بزنگاه هایی عیان می شود.
سینمای امروز ما می تواند با استفاده از فرهنگ، ادبیات و تمدن غنی ایرانی و اسلامی، بستر رویش و پرورش نسل‌های آگاه، م‍ؤمن و شجاع و متعهد به آرمان‌های انسانی، ملی و بشری باشد و این رویداد ریشه دار فرهنگی هم، می‌تواند با تکیه بر پیشینه طولانی و پربار و جایگاه اجتماعی و تاریخی خویش، این مسیر را برای فیلمسازان و هنرمندان هموارتر سازد.
برگزاری این جشنواره خاطره ساز به میزبانی شهر اصفهان، محصول تلاش جمعی مراکز مختلف، بویژه، «شهرداری اصفهان» و «بنیاد سینمایی فارابی» است که جا دارد از تلاش همه حامیان، هنرمندان و دست اندرکاران بویژه شهردار محترم اصفهان و دبیر پرتلاش این جشنواره تشکر و قدردانی نمایم.
همچنین، با قلبی اندوهبار به خاطر شهادت مجاهد کبیر سیدحسن نصرالله و جمعی از ستارگان جبهه مقاومت در این ایام و نیز، عرض تسلیت به ملت ایران و مردم شریف اصفهان به خاطر شهادت سرلشگر عباس نیلفروشان ، در این واپسین روزهای خدمت در مقام رئیس سازمان سینمایی برای این رویداد مهم فرهنگی در شهر و دیار هنر و تمدن اصفهان آرزوی موفقیت فزاینده دارم.
انتهای پیام/
آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه 7 بخوانید

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/894446/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پلیس تاثیرگذار می‌شود اگر هوشمندانه و میدانی عمل کند

زیرگذر «گویم» ترافیک سنگین 3 استان را حل می کند

بالا و پایین سهام فولادی های بورس در 6 ماه/ از فولاد مبارکه تا فولاد خراسان

افتتاح یک خط اتوبوس شهری در اصفهان

کارگاه مهر تالابی در مدارس مهاباد برگزار شد

بازنگری در برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان با رویکرد تحولگرا و با مشورت نخبگان

آغاز به کار نیروگاه برق خورشیدی در منطقه 7 اصفهان

اختلال سایت هم به اتفاقات منطقه‌ای موثر بر بورس اضافه شد

ضرورت توجه شهرداری به آموزش رفتار شهروندی با کمک دیگر دستگاه ها

امام جمعه اصفهان: احداث پارک مخصوص معلولان و بیماران خاص ضروری است

موافقت دو سوم بازیگران بورس با تثبیت یا نامتقارن شدن دامنه نوسان

قدرت‌نمایی فولاد مبارکه با ساخت واگن‌برگردان

احداث پارک مخصوص معلولان و بیماران خاص ضروری است

رشد هفت برابری کشفیات مواد مخدر در شهرستان اردستان

بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی در ذوب آهن اصفهان برگزار شد

عزم آتیه‌ فولاد برای پرچم‌داری کیفیت و ایمنی در میان شرکت‌های گروه فولاد مبارکه

افتتاح دوشعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی لنجان

«آخرین فرصت» به چاپ هفتم رسید

رمز در ادامه دادن هست!

داستانک/ شعارهای مجازی

3 کتاب معرفی شده توسط مهران مدیری

موجودی کارت گرافیک RTX 4090 در فروشگاه‌ها رو به کاهش است

وصله امنیتی جدید برای باگ اپل که پسوردهای کاربر را فریاد می‌زند

متا Movie Gen معرفی شد؛ هوش مصنوعی پیشرفته برای خلق ویدیو

بررسی طرح رجیستری تلفن همراه در دستور کمیسیون‌های مجلس

این قاب مخصوص به ایرپادهای لایتنینگ اپل درگاه USB-C اضافه می‌کند

نقدها و نمرات Diablo 4: Vessel of Hatred منتشر شدند

مضمون و‌ پیام نمازجمعه

روزهای روی بورس سکه/ بازار سرمایه روی دور ناکامی

انتشار پیام وزیر ارشاد و دبیر جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان

آماده‌سازی 45 سند بازآفرینی بافت فرسوده در اصفهان

کیش، میزبان 100 فوق تخصص و استاد از دانشگاه های علوم پزشکی کشور

برگزاری آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری درکیش

ماجرای درخواست 100 هزار میلیاردی با اسناد جعلی

مردم این 16 استان منتظر باران شدید پاییزی باشند

بازداشت سه عضو گروه داعش در نوشهر

لاریجانی درباره وضعیت پیچیده منطقه هشدار داد

استعلام ثبت دامنه با وب رمز

‌زیرگذر «گویم» ترافیک سنگین 3 استان را حل می کند/ پروژه از بهمن‌ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

آنچه در بازدید از فولاد مبارکه دیدیم رعایت مسائل زیست‌محیطی در حوزه آب و هوا بود

بازدید از دستاورد‌های فولاد مبارکه امیدوارکننده بود

جزئیات دستگیری یک باند کلاهبرداری در اصفهان

یازدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در نایین افتتاح شد

تلف شدن یک راس میش وحشی در قمصر کاشان

قیمت تور زمینی اصفهان / 2 شب اقامت در اصفهان چقدر خرج دارد؟

آغاز جشنواره فرهنگی و ورزشی «تجربه، امید، نشاط‌» در کاشان

جای خالی متولیان در افتتاحیه جشنواره‌‎‌ای که برند بین‌المللی دارد

350 کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان لایروبی شد

افتتاح یک خط اتوبوس از شهرک امام خمینی(ره) تا میدان عاشق اصفهانی

افتتاح مجتمع آموزشی پروفسور عدالت در کاشان