پیام سپاهان

آخرين مطالب

بارش باران و وزش بادهای شدید اصفهان را در برمی‌گیرد/ تداوم کاهش دما در استان اجتماعی

بارش باران و وزش بادهای شدید اصفهان را در برمی‌گیرد/ تداوم کاهش دما در استان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از صدور دو هشدار سطح زرد از وزش باد، خیزش گردوخاک، کاهش محسوس دمای هوا بین شش تا هشت درجه و فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد.
لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان پیش‌بینی شده است.
وی افزود: بر اساس این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نواحی شرقی و شمالی استان احتمال تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در نقاط شرقی، شمالی و مرکزی خواهد بود.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: به علل ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، تداوم کاهش محسوس دما تا اواسط وقت دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، در مناطق شمالی، شرقی و غربی استان بارش رگباری همراه با رعدوبرق طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مورد انتظار است.
وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه وزش باد، گردوخاک، کاهش محسوس دمای هوا در تمام مناطق به ویژه نیمه شمالی استان تصریح کرد: این سامانه از اوایل وقت پنجشنبه آغاز شده و تا روز یکشنبه هشتم مهر، همراه با وزش باد شدید، تندبادهای موقت و گردوخاک در مناطق شمالی، شرقی و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال، شرق و مرکز استان از روز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه پیش‌بینی شده است.
امینی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا بین شش تا هشت درجه از اواخر وقت چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در تمام مناطق به ویژه نیمه شمالی استان گفت: دمای کمینه در مناطق سردسیر و کوهستانی نزدیک به صفر خواهد شد.
وی اظهار کرد: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، کاهش دما در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان به ویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، زواره، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، نایین، نطنز، ورزنه، فرودگاه اصفهان، شهر اصفهان، برخوار (دولت‌آباد) و هرند محسوس‌تر است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وقوع تندبادهای موقت و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال و شرق و مرکز استان از امروز تا اواخر وقت یکشنبه هشتم مهر هشدار داد.
وی افزود: نفوذ و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، خسارت دیدن محصولات کشاورزی، خطر وقوع حادثه در کوهنوردی و سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات طی پنج روز پیش‌رو وجود دارد.
امینی تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات و یا توقف در کنار سازه‌های غیر مستحکم و درختان کهنسال توصیه می‌شود.
وی گفت: اجرای تمهیدات لازم جهت حفاظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، تمهیدات لازم جهت کنترل دما در گلخانه، باغات، مزارع و کاهش خطر سرمازدگی ضروری است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اعلام صدور هشدار سطح زرد طی ورود سامانه بارشی از روز شنبه هفتم مهر در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه همراه با رگبار باران، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی، شرق و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هشتم مهر به ویژه شهرهای آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهق، زواره، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر، کاشان، کوهپایه، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین و نطنز را فرا می گیرد.
امینی نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده و در ادامه توصیه کرد و گفت: شهروندان از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.
وی بر لزوم احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و حفاظت از محصولات کشاورزی تاکید کرد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به 35 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به 14 سانتی‌گراد می‌رسد.
وی با بیان اینکه دمای هوای هیچ‌کدام از شهرستان اصفهان امروز بالاتر و بر مرز 40 درجه سانتی‌گراد ثبت نشده است، عنوان کرد: دمای هوای 33 شهر استان پایین‌تر از 40 درجه قرار دارد.
امینی خاطرنشان کرد: کبوترآباد با دمای 36 درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای شش درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.
کد خبر 794131

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/891460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تار عنکبوت ضد گلوله

راهپیمایی مردم شهر میمه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان

دفاع مقدس، سرمشق ملت‌های آزادیخواه و مسلمان برای آزادی فلسطین است

فصل جدید برای نمایندگان اصفهان بدون پیروزی آغاز شد

4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

گیت‌های ورودی استادیوم فولادشهر همچنان بسته است

بازی تراکتور سپاهان امروز چه ساعتی است؟ + ترکیب احتمالی سپاهان و تراکتور

دبیر هیات شمشیربازی خراسان رضوی:4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

فیلم| راهپیمایی مردم بهارستان اصفهان در حمایت از جبهه مقاومت

هوش مصنوعی وارد مدیریت شهری می‌شود

فیلم| راهپیمایی مردم دهاقان در حمایت از جبهه مقاومت

فیلم| خروش مردم خمینی شهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند – آفتاب نو | اخبار ورزشی

سپاهان – تراکتور؛ آمار بوی گل می‌دهد!

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار شد

باز هم چمن ورزشگاه فولادشهر مشکل ساز شد

گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلی!

هدست اپل ویژن 2 در سال 2025 رونمایی خواهد شد

متا قابلیت‌های هوش مصنوعی عینک هوشمند ری‌بن را ارتقا داد

پاسخ تند «ایلان ماسک» به دعوت‌نشدنش به اجلاس سرمایه‌گذاری بریتانیا

پوتین با فن‌آوری فضایی خاورمیانه را تسخیر می‌کند؟

دشمن از طریق جنگ نرم و نفوذ می‌خواهد هدف خود را اجرایی کند

وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی معتقد به موازین جمهوری اسلامی است

فیلم| اعلام انزجار مردم تیران در برابر جنایات استکبار جهانی

فیلمI خروش مردم کاشان در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و لبنان

رونمایی کتاب چفیه ماندگار در گلپایگان

رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند

اعلام انزجار مهابادی‌ها از جنایات رژیم منحوس صهیونیستی

دفاع مقدس نمونه تبدیل تهدید به فرصت بود‌

اطلاعیه قطعی گاز در چند محله اصفهان

آتش‌نشانی اصفهان پیشرو در تولید تجهیزات نوآورانه است

پیکر شهید شم آقایی امروز در نطنز تشییع و خاکسپاری شد

راهپیمای خود جوش مردم اصفهان در جمعه خشم علیه رژیم صهیونیستی بعد ازاقامه نماز جمعه اصفهان

تولید 5 نمونه تجهیزات نوآورانه در آتش‌نشانی اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: حامیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی، شریک جرم هستند

رژیم صهیونیستی برای بقا دست به جنایت می‌‌زند

امام جمعه گلپایگان: ادامه راه انقلاب مستلزم اعتماد به جوانان کشور است

30 نماینده قلب تپنده گردشگری ایران را احیا کنند

سخنان ارزشمند اردشیر رستمی

هرچیزی زمان خودشو داره!

اپل به‌روزرسانی iOS 18.0.1 را برای رفع باگ آزاردهنده در iMessage منتشر می‌کند

بازی موبایل The Simpsons: Tapped Out پس از 12 سال به اتمام می‌رسد

گوگل جمنای، پاسخ‌های هوشمند جیمیل را هوشمندتر می‌کند

استعفای مدیر عامل ایرانی شرکت Masimo در جریان مبارزه با اپل

خروش مردم کاشان در حمایت از مردم غزه و لبنان

لیگ برتر هندبال زنان؛ برتری نمایندگان فارس و تساوی سپاهان

جنایات رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر تاریخ بشریت

راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از حزب‌الله و مردم فلسطین

بارش باران و وزش بادهای شدید اصفهان را در برمی‌گیرد/ تداوم کاهش دما در استان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز جمعه 6 مهر