پیام سپاهان

آخرين مطالب

امضای پیوند خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد اجتماعی

امضای پیوند خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان با امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد، شهر دانش و خلاقیت دارای دومین خواهرخوانده شد. سال گذشته نیز نخستین پیوند خواهرخواندگی شاهین‌شهر با شهر نیشابور به امضای شهرداران این دو شهر رسیده بود.
در این مراسم که چهارشنبه شب در شاهین‌شهر برگزار شد، با بیان اینکه درک مفهوم شهر موضوع مهمی است، گفت: اگر کسی ادعا دارد که شهردار، کلیددار و یا سکان‌دار یک شهر است مسئولیت سنگینی دارد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
این مسئولیت سنگین به جهت انجام وظایف یا مسئولیت‌هایی نیست که در قانون نوشته شده، که البته این قوانین، قدیمی نیز هستند؛ بلکه آنچه برای شهردار بیش از هر چیزی مهم بوده، این است که مفهوم شهر درک شود.
او ادامه داد: شهر فارغ از اینکه در درونِ خود اجزای مختلفی دارد اعم از کالبدی که آن را شکل داده؛ اما شهر در قالب یک کالبد پویا یا یک موجود زنده دارای روح است و به داشتنِ شخصیت نیاز دارد. زمانی می‌توان به آینده یک شهر مطمئن بود که که شخصیت درستی برای شهر تعریف شده باشد یا برای آن تعریف کنند. این مسئله مهمی است که واژه شهر درک شود، اینکه روح دارد و نیازمند شخصیت است و آینده آن در گرو این شخصیت است.
شهردار شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه شاهین‌شهر فرصتی برای ایران است، تأکید کرد که اگر عقلانیت نباشد نمی‌توان امیدی به بهبود داشت.
او بیان کرد: دو معضل و ضعف بنیادی باعث پایین‌رفتن بهره‌وری در ایران و باعث شده که تلاش‌ها نتیجه مطلوب نیابد؛ یکی بخشی‌گری و دیگری مَنیت است.
ابریشمی راد اضافه کرد: در این کشور به ساختارشکنی و مهندسی نو نیاز است. اصلاح فرایند در کشور ما دیگر جواب نمی‌دهد و زمان مهندسی نو است و ساختار اداری و فرآیندهای انجام کار در کشور ما باید از نو مهندسی شود. برای این موضوع به پایلوت نیاز است و شاهین‌شهر می‌تواند این پایلوت باشد. این شهر از روزی که بنا شده، در بین تمام شهرهای جدید ایران، با برنامه‌ترینف بافکرترین و از قوی‌ترین و منسجم‌ترین و منظم‌ترین و بهترین ساختار شهری برخوردار است و اگر چنین پایلوتی در شاهین‌شهر ایجاد شود شاید بتواند آن را تعمیم داد.
او توضیح داد: من به سهم خودم از هر بهانه‌ای برای معرفی شاهین‌شهر و برای توسعه ظرفیت‌های این شهر به خصوص ظرفیت‌های اجتماعی آن تلاش کردم. معتقدم شاهین‌شهر بسیار بااستعداد است و مردمانی بسیار مشارکت‌جو و مستعد برای حرف‌های نو دارد. بنابراین وقتی شرایط محیطی ایجاب می‌کند مدیران نیز باید مدیران تحول‌گرا، شجاع وریسک‌پذیر باشند.
ابریشمی راد ادامه داد: نهایت تلاش مدیریت شهری شاهین‌شهر این بوده که به این شهر، هویتی داده شود که برازنده نامش به‌عنوان شهر دانش و خلاقیت باشد و آینده روشنی را تضمین کند. شاهین‌شهر می‌تواند جلوه‌ای از شکوه تمدن ایران باشد چون از همه ملیت‌ها و قومیت‌ها در درونش حضور دارند ، شهری نو و جوان است و استعداد دارد.
شهردار شاهین‌شهر با اشاره به اینکه رویدادهایی که در این شهر برگزار می‌شون سلسله اقداماتی هستند که قرار است تعریفی نو از شاهین‌شهر به جهان مخابره کند، تصریح کرد: در سال 1403 شاهین‌شهر شاهد پنج رویداد ملی هنری است که حتی پایتخت کشور نیز چنین ادعایی ندارد. سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شاهین‌شهر، نخستین رویداد بود و در ادامه نیز جشنواره ملی تئاتر اقتباس، جشنواره ملی موسیقی خلاق، جشنواره ملی شعر کودک و جشنواره ملی حروف‌نگاره در این شهر برگزار می‌شود.
او همچنین با اشاره به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد، به زمینه‌های گسترده تبادلات فرهنگی میان مردم شاهین‌شهر و شهرکرد اشاره و بیان کرد: یکی از اقوام پرکثرت در شاهین‌شهر اقوام لر از رسته‌ها و گروه‌های مختلف هستند که با شهرکرد مرجعیت دارد و زمینه را برای عقد خواهرخواندگی بین این دوشهر فراهم کرد. بر سرعت‌گرفتنِ این موضوع نیز اصرار داشتم چراکه انتظار داریم خواهرخوانده‌های ما در جشنواره‌های پیش‌رو فعال باشند؛ ازجمله اینکه در بخشی از جشنواره ملی موسیقی خلاق، یک شب به شب موسیقی شاهین‌شهر-نیشابور اختصاص خواهد داشت و یک شب نیز شب موسیقی شاهین‌شهر-شهرکرد خواهد بود.
شهر اثر هنری بسیار بزرگی است
در این آئین، محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد نیز با تأکید بر اهمیت ترویج صلح در مجموعه شهرها و کشورها و ضمن قدردانی از شهردار شاهین‌شهر برای پیشنهاد خواهرخواندگی اظهار کرد: کلیدواژه دکتر ابریشمی‌راد همیشه این بود که «شهر یک موجود زنده است» و این جمله سرشار از محتواست و باید به آن رسید. برای اینکه پویایی و فعالیت در شهر دیده شود باید شاهد اتفاقات، رویدادها و فعالیت‌های مختلفی باشد تا بتوان شهر را زنده نگه داشت.
او با اشاره به توجه و مشارکت شهروندان اضافه کرد: «کریستوفر الکساندر» معمار مطرحی است و بیان می‌کند که «شهر اثر هنری بسیار بزرگی است که آفرینندگانی به وسعت خویش و به تعداد جمعیت خود دارد.» یعنی نقش شهروند در شکل‌گیری و پویایی و سرزندگی شهر را به زیبایی مطرح کرده است.
شهردار شهرکرد گفت: شهرِ زیبا ساختنی است و نه یافتنی. ما مسئولین باید بدانیم که مردم، سازنده شهر هستند و حس مشارکت در شهروندان باید زنده باشد و بتوانند شهر را به زیبایی بسازند؛ اما این حس مشارکت زمانی زنده خواهد شد که حس تعلق زنده شود و شهروند نسبت به شهر تعلق داشته باشد و زمانی این تعلق برقرار خواهد شد که به داشته‌ها و هویت و مفاخر و مشاهیر و سِبقۀ آن شهر آگاهی و دانش داشت که الحمدالله شهر دانش و خلاقیت نیز چنین است.
واحدیان افزود: امیرالمومنین(ع) در فرازی از نهج‌البلاغه می‌فرماید که «شهری آباد می‌شود که مردمانش آن را دوست داشته باشند.» لذا توجه به حس تعلق موضوع مهمی است. دکتر ابریشمی‌راد از قدرت هنر برای بیان این موضوع استفاده می‌کنند. هنر زبانِ فنی مشترکی است که می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و اثرگذاری بسیار بالایی دارد
او تصریح کرد: برای شهرکرد نیز توجه به رویدادهای فرهنگی بسیار مهم است و امیدوارم با پیوند خواهرخواندگی میان این دوشهر، شاهد برگزاری رویدادهای خوب و تأثیرگذاری برای هردوشهر باشیم. شهرکرد شهر رنگین‌کمان اقوام است. در شهرکرد نیز ظرفیت‌های بالایی وجود دارد لذا موجب خرسندی است و افتخار می‌کنیم سبب اتفاقات خوبی بین دو شهر باشیم.
در این آئین سیدحسن میرفانی، شهردار نیشابور نیز گفت: امیدوارم با انعقاد خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد، تبادل مباحث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دوشهر رخ دهد و موجب شکوفایی هرچه بیشتر هردو شهر شود.
او ادامه داد: پیوند خواهرخواندگی میان نیشابور و شاهین‌شهر نیز که از یکسال گذشته برقرار شده درواقع پیوندی است میان نیشابور به‌عنوان یک شهر با پیشینه هفت‌هزار ساله تمدنی و نیز مدنیت امروزی شاهین‌شهر که باافتخار برقرار شده است.
به گزارش ایسنا ، در پایان نیز تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان شاهین‌شهر و شهرکرد به امضای شهرداران این دو شهر رسید. شایان ذکر است که در سال گذشته و هم‌زمان با هفته فرهنگی شاهین‌شهر و در پنجاهمین سال تأسیس این شهر نیز پیوند خواهرخواندگی میان دو شهر نیشابور و شاهین‌شهر به امضا رسیده بود و شهرکرد، دومین خواهرخواندۀ شاهین‌شهر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/891021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محلات اصفهان با فرهنگ شهادت و ایثارگری آشنا هستند

گرامیداشت 900 شهید در منطقه 9 اصفهان

تشکیل ستاد دائمی کنگره شهدا در منطقه 9 اصفهان

جدال آسیایی ها در فولادشهر/ 2 تیم دنبال 3 امتیاز اول

اخلاق‌مداری در زندگی، پیام شهدا است

اخلاق‌مداری منش فردی و حرفه‌ای شهدا بود

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه یک شبانه روز رایگان شد

استودیوی شبکه 13 اسرائیل در هنگام حمله موشکی حزب‌الله به تل‌آویو (زیرنویس فارسی)

ورود 135 هزار تُن گندم به استان اصفهان

گوگل می‌خواهد با بازی جدید Roblox، حریم خصوصی اینترنت را به کودکان آموزش دهد

مدل LTE گلکسی واچ FE سامسونگ سرانجام عرضه شد

روایت روزنامه نگار اسرائیلی از «دو هدف تل‌آویو در لبنان»

برگزاری تور شبانه و رایگان کاشان گردی

سپاهان - تراکتورسازی/ تنها 25 ظرفیت ورزشگاه‌ در اختیار هواداران قرار می گیرد

دوهفته‌نامه «گرای انقلاب اصفهان» منتشر شد

14 استاد دانشگاه نجف آباد در جمع دانشمندان دو درصد دنیا

تودیع و معارفه فرماندار جدید اردستان

تهیه کد (QR) برای مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی در مهاباد

زنگ اولین تغییر فرماندار در دولت چهاردهم در اردستان زده شد

هیچ بازیکنی از سپاهان در پست اشتباه بازی نمی‌کند

آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در نسیم‌شهر برگزار شد

چون تو دارم همه دارم دگرم هیچ نباید

شعرخوانی دلنشین از باران نیکراه

واشنگتن‌‌پست: لحن پزشکیان متفاوت بود

بخش‌هایی از نطق پزشکیان که خبر ساعت 14 تلویزیون نپسندید!

افزایش حدود 15 درصدی ورود مسافر و گردشگر به مهاباد

تنها علت وجود هجمه‌ها پایین کشیدن ما است

برگزاری یادواره 450 شهید در منطقه 5 اصفهان

اپل اینتلیجنس به حداقل 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در آیفون‌ها نیاز دارد

گلکسی S24 FE سامسونگ رونمایی شد؛ همان همیشگی با چاشنی هوش مصنوعی

مقایسه شارژدهی باتری مک بوک پرو (M3 Pro) و سرفیس لپ‌تاپ 7 (Snapdragon X Elite)

برگزاری دربی فقط به نفع صداوسیما است

چالش FATF در دولت چهاردهم

کاشان شکوه هزاره ها و نگین انگشتری تاریخ ایران

برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» و نمایش اقتدار بسیجیان در اصفهان

هواشناسی اصفهان هشدار زرد صادر کرد/ پیش بینی کاهش هشت درجه ای دمای هوا

کاروانسرای عباسی روستای شاتور در معرض تخریب

یادواره شهدای روستا‌های دشت شهرویران مهاباد

سپاهان – تراکتور؛ آل اوت اتک! | پیش بازی

رژه موتوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در اردستان

سپاهان - تراکتور؛ آل اوت اتک! | پیش بازی

هشدار زرد هواشناسی برای این استان صادر شد/ دما 8 درجه کاهش می‌یابد

بازیکنان تراکتورسازی انگیزه کافی را برای بازی با سپاهان دارند

شعرخوانی زیبا با صدای هوشنگ ابتهاج

گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا رونمایی شدند؛ آغاز عصر جدید برای تبلت‌های سامسونگ

انیمیشن جدیدی از سایبرپانک توسط نت‌فلیکس ساخته می‌شود

فرق دارد چه کسی رییس جمهور ایران باشد

مخالفت سیاسی مجلس با دولت

پرواز «قادر1» به وقت طوفان‌الاقصی

جنگ سوم اسرائیل و لبنان