پیام سپاهان

آخرين مطالب

بهت معاون علمی رییس جمهور از ابهت فولاد مبارکه اجتماعی

بهت معاون علمی رییس جمهور از ابهت فولاد مبارکه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش ، جذابیت ها، ظرفیت ها، توانمندی ها، نوآوری ها، تاثیرگذاری ها، سرمایه گذاری ها، اشتغالزایی و بسیاری گزینه های دیگر باعث شد تا معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اولین سفر استانی خود را به شرکت فولاد مبارکه اختصاص دهد. حسین افشین، با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه بازدید کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام سپاهان

اهمیت پردیس فولاد
اینکه معاون علمی رییس جمهور پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه را برگزیده بدلیل آن است که این پردیس یک کارخانه نوآوری برای ساخت و تجمیع پایلوت‌ها و انجام آزمایش‌ها، تحقیقات بر روی آن‌ها و نظارت بر اجرای قراردادهای پایلوت و توسعه تکنولوژی است. نظارت بر اجرای طرح‌های پرعیارسازی سنگ آهن به روش‌های کوره دوار RHF کوره دوار افقی، کوره بستر سیال، نظارت بر اجرای طرح‌های نیمه‌صنعتی استحصال عناصر و ترکیبات با ارزش مانند فرووانادیم و نیکل، نظارت بر اجرای طرح‌های اقتصاد چرخشی بازیافت) مواد با ارزش از ضایعات مانند سرباره پوسته‌های اکسیدی و باطله و تجاری‌سازی از حوزه‌های فعالیت این کارخانه نوآوری است.
درک بالای مدیریت
معاون علمی رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از اینکه بزرگ‌ترین صندوق CVC و خطرپذیر کشور، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه است گفت: توضیحات طیب‌نیا درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت فولاد مبارکه و نوع فعالیت‌های آنها، نشان داد که مدیرعامل فولاد مبارکه به جزییات عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها مسلط است. افشین با تاکید بر اینکه کمتر مدیری را سراغ دارم که علاوه بر تسلط بر حوزه تخصصی، نسبت به حوزه فناوری و نوآوری آگاهی داشته باشد گفت: تسلط همه جانبه درخصوص طیب‌نیا به‌عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه صادق است.
وعده افزایش سرمایه
معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر اینکه در صنعت فولاد جهان تنها دو شرکت به‌صورت استثنا وجود دارند که 20 درصد از بودجه خود را در حوزه‌های «تحقیق و توسعه» و «تحقیق و نوآوری» سرمایه‌گذاری کنند گفت: عرف سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها بین 2 تا 3.5 درصد از بودجه صنایع فولادی است که اگر در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری نکنیم، از صنعت فولاد جهان عقب خواهیم افتاد. افشین قول رایزنی‌ برای افزایش بودجه صندوق CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه از یک همت به 4 همت را مطرح کرد و گفت: در صورت افزایش بودجه این صندوق به‌عنوان صندوق نمونه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، تحول بزرگی در صنعت فولاد کشور محقق خواهد شد.
قول رشد اعتبار مالیاتی
معاون علمی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اولین صندوقی است که راه خود را به درستی انتخاب کرده گفت: این صندوق جاده‌بازکن صندوق‌هایی خواهد بود که قرار است از این به بعد شکل بگیرند، لذا قول می‌دهیم که از این صندوق حمایت کنیم. افشین با اعلام اینکه تاکنون 200 میلیارد تومان اعتبار مالیاتی برای صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تعریف شده‌ گفت: در صورت تکمیل اسناد این صندوق 200 میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دیگر نیز تایید خواهد شد و آمادگی خود را برای حمایت‌های بیشتر اعلام می‌کنیم.
همکاری با سه هزار شرکت
مدیرعامل فولاد مبارکه با رویکرد آگاهی دادن به معاون علمی رییس جمهور، به تشریح ظرفیت ها و توانمندی های شرکت پرداخت و گفت: فولاد مبارکه با سهم 1.5 درصدی از تولید ناخالص ملی و سهم 4.5 درصدی از تولید ناخالص بخش صنعت، بزرگترین مجموعه بخش صنعتی و معدنی کشور است و تفاوت آن با دیگر شرکت‌های بزرگ و پیشران صنعتی، همکاری با سه هزار شرکت بزرگ و کوچک در بالادست و پایین‌دست است که اغلب آن‌ها جزو بزرگترین شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور هستند. محمدیاسر طیب نیا با تاکید بر اینکه اگر فولاد مبارکه نبود، طی سه دهه اخیر به‌ویژه در دوران تحریم، کمر اقتصاد و صنعت کشور خم می‌شد گفت: در حوزه نوآوری و فناوری نیز سال‌های متوالی است که فولاد مبارکه بالاترین سطح جایزه تعالی سازمانی و بالاترین سطح جایزه فناوری و نوآوری کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین بخوانید گام بلند فولاد مبارکه در تزریق امید به بیماران ناامید از اشتغالزایی تا سرمایه گذاری
طیب‌نیا از اشتغال بیش از 30 هزار نفر به صورت مستقیم و 400 هزار نفر غیر مستقیم در شرکت فولاد مبارکه خبرداد و گفت: ارزش سهام فولاد مبارکه در بورس 10 میلیارد دلار است که در سال 1401 به‌عنوان شرکت برتر در شاخص ایجاد ارزش افزوده بوده است. مدیرعامل فولاد مبارکه به تشریح دلایل کسب رتبه دوم شرکت در شاخص ایجاد ارزش افزوده پرداخت و گفت: این جایگاه بدین دلیل به دست آمده که فولاد مبارکه سنگ آهن را که در حالت اولیه ارزشی معادل 120 هزار تومان دارد، به ورق قلع‌اندودی تبدیل می‌کند که ارزش هر تن آن بالای 50 تا 60 میلیون تومان است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید ورق‌های سیلیکونی است که ارزش سنگ آهن را هزار برابر کرده است.
استفاده از ظرفیت ها
وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی روز و دنباله‌روی هوشمند از تکنولوژی‌های جدید برای کسب موفقیت‌ گفت: در فولاد مبارکه چالش‌های صنعت فولاد و زنجیره فولاد را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که باید رویکردهای جدید را اتخاذ کنیم تا بتوانیم همچنان در جایگاه خود باقی بمانیم. طیب نیا با تاکید بر اینکه از سرمایه‌های موجود بخوبی استفاده نمی‌شود گفت: براساس آمار وزارت صمت، تنها از 45 درصد ظرفیت صنعت کشور استفاده می‌شود که در صنعت فولاد 65 درصد است و ممکن است تا سه سال آینده به دلیل ایجاد ظرفیت‌های جدید، به کمتر از 50 درصد برسد، از این رو استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها یکی از استراتژی‌های اصلی در شرکت فولاد مبارکه است.
بحران انرژی برای تولید
مدیرعامل فولاد مبارکه با یادآوری اینکه بدلیل محدودیت‌های انرژی در 1400، میزان تولید فولاد در کشور روند نزولی پیدا کرد گفت: فولاد مبارکه در 1401 موفق شد روند تولید خود را رو به رشد کند به نوعی که تنها شرکت فولادی و تنها صنعت انرژی‌بر کشور است که در سال گذشته با صددرصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه داده و امسال نیز تولید خود را علی‌رغم افزایش محدودیت‌های انرژی نسبت به سال گذشته افزایش داده است.
توسعه متوازن
طیب نیاز از توسعه متوازن به عنوان استراتژی فولاد مبارکه خبر داد و گفت: این شرکت توسعه متوازن را جایگزین توسعه کمّی کرده و در زنجیره تولید فولاد، تولید محصولات کیفی را در دستور کار قرار داده‌ و توسعه‌ها را به سمت محصولات کیفی سوق داده‌است. وی گفت: امروز برای ایجاد ظرفیت تولید 65 میلیون تن فولاد، بالای 20 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و 145 میلیون تن مجوز تولید فولاد داده شده و فولاد مبارکه برای اینکه بازار خود را از دست ندهد، به‌دنبال تولید محصولات های تک با ارزش افزوده بالاتر و رقابت‌پذیری است.
تولید انرژی
طیب نیا با اعلام اینکه فولاد مبارکه برای ایجاد زنجیره متوازن تولید، در کنار ده‌ها مجموعه بزرگ کشور، به سمت تولید انرژی رفته گفت: فولاد مبارکه تنها مجموعه‌ای است که سال گذشته اولین توربین نیروگاه سیکل ترکیبی خود را وارد مدار کرد و امروز نیز دومین توربین این نیروگاه را وارد مدار می کند و از 914 مگاوات نیروگاه کلاس F، امروز 600 مگاوات آن در مدار قرار گرفته است. وی افزود:علاوه بر این نیروگاه، نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه در فضایی به مساحت هزار هکتار، 600 مگاوات برق تولید خواهد کرد که بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به صورت متمرکز به‌حساب می‌آید؛ تاکنون 20 مگاوات برق خورشیدی از طریق این نیروگاه در دست بهره‌برداری است و ماه آینده وارد مدار خواهد شد و به‌صورت ماهانه به ترتیب 20 تا 30 مگاوات در مدار قرار خواهد گرفت.
درخشش در حوزه حمل و نقل
مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل نیز 80 لوکومتیو 5 هزار واگن و 600 کامیون برای تسهیل در جابه‌جایی مواد اولیه و تولیدات فولاد مبارکه اضافه شده گفت: این امر در راستای توسعه متوازن است و کمبودهایی که باید توسط دیگر دستگاه‌ها برطرف می‌شد را رفع کردیم.
سرمایه گذاری در چرخه آب
طیب نیا در خصوص چالشهای کمبود آب و اقدامات انجام شده گفت: فولاد مبارکه در حوزه بازچرخانی آب و استفاده از پساب، تاکنون در 9 شهر اطراف خود سرمایه‌گذاری کرده و در 6 شهر دیگر نیز پروژه‌هایی را برای تصفیه پساب در سال جاری آغاز کرده است.
توجه به نیروی انسانی
مدیرعامل فولاد مبارکه از توسعه سرمایه انسانی به عنوان عامل بقا و پایداری یاد کرد و گفت: برای رقم زدن کارهای بزرگ، نیاز به نیروی انسانی متخصص است که فولاد مبارکه تحقق این امر را با اجرای رویدادهایی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و توانمندسازی مربیان و معلمان این مراکز دنبال کرده‌ است.
فرهنگسازی در دستور کار
طیب نیا از توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی، عمرانی و توسعه فناوری و نوآوری به عنوان رویکرد فولاد مبارکه یاد کرد و گفت: در این زمینه فرهنگ‌سازی در راس امور قرار دارد، باید از بالاترین مسوولان تا نیروهای خدماتی در کار خود خلاقیت و نوآوری داشته باشند؛ ما ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری را در فولاد مبارکه آغاز کردیم تا همه درک درستی از موضوع داشته باشند و بر این باوریم اتخاذ این رویکرد می‌تواند ما را در دیگر استراتژی‌ها به موفقیت برساند.
تبدیل فولاد مبارکه به صنعت شکست ناپذیر
مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه تلاش ما بر استفاده از این استراتژی‌ها برای تبدیل فولادمبارکه به صنعتی شکست ناپذیر بوده گفت: این شرکت با افزایش تولید، بهره‌وری و سودآوری، به تولید پایدار خواهد رسید تا بتواند محصولات جدید تولید کرده و در حوزه اکتشافات ورود کند؛ این در حالی است که در برنامه چشم‌انداز فولاد مبارکه، 20 درصد درآمد از محل توسعه کسب و کارهای جدید خواهد بود.
الگو گرفتن از جهان
طیب نیا با یادآوری اینکه برای جاری‌سازی استراتژی توسعه فناوری و نوآوری، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه را راه‌اندازی کردیم گفت: موفق شدیم این شرکت را با سرمایه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تبدیل کنیم تا بتواند با چابکی بیشتری فعالیت داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه مبارکه همواره از شرکت‌های برتر و بزرگ جهان الگو گرفته‌ و آن را پیاده‌سازی کرده گفت: این رویکرد باعث شده تا فولاد مبارکه برای دیگر شرکت‌های کشور پیشران و الگو بشود؛ گرچه طی صد سال اخیر تحولات صنعت فولاد نسبت به دیگر صنایع، خوب نبوده اما طی دو دهه اخیر اتفاقات جدی در این صنعت رقم خورده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/888594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود

بازی Star Wars Outlaws کمتر از یک میلیون نسخه فروش کرده است

وان پلاس 13 با سخت‌افزاری قدرتمند در راه است

واکنش جالب نصرالله به تهدید حمله زمینیِ اسرائیل

سیدحسن نصرالله درباره مجازات اسرائیل چه گفت

جشنواره بازی‌های بومی محلی در اردستان

ساعت کاری ادارات شهر اصفهان شناور می‌شود / حداکثر میزان مجاز افزایش نرخ سرویس مدارس 35 درصد است

ساعت کاری ادارات شهر اصفهان از ابتدای سال تحصیلی جدید شناور می‌شود

مهار حریق انبار ضایعات چوب در خمینی‌شهر

مناسب سازی مسیر دسترسی معلولان به اماکن شهری در مهاباد

صادرات گمرک کاشان از 15 استان کشور بیشتر است

بالاترین میزان مجاز افزایش نرخ سرویس مدارس اصفهان 35 درصد است

نسل جدید به دنبال مشاغل آزاد و دورکاری هستند

هتل های 5 ستاره اصفهان؛ معرفی و امکانات

ارومیه قهرمان رقابت های والیبال زیر 16 سال آذربایجان‌غربی شد

ساختار سازمانی اداره کار تیران نیازمند ارتقا است

ای غم اگر مو شوی!

ریشه فارسی برخی از مناطق جمهوری آذربایجان!

عرضه بسته الحاقی بازی Cities Skylines 2 دوباره عقب افتاد

فروشگاه‌های روسیه محدودیت‌های صادراتی اپل را دور زدند

فصل ششم Call of Duty Modern Warfare 3 رونمایی شد

شیائومی با کنارزدن اپل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد

مایکروسافت هدست‌های نظامی IVAS را پیشرفته‌‌تر می‌کند

هشدار؛ موبایل‌ها در این نقاط خطرناک می‌شوند

نصرالله به اسرائیل: با جنگ هم نخواهید توانست شهرک‌نشینان شمال را به خانه‌ بازگردانید

سیاست و ناسیاست؛ درباره کتاب جدید سیدمصطفی تاج زاده

وزارت با چشمان بسته؛ خودداری وزارت بهداشت دولت سیزدهم از اجرای سند پیشگیری و درمان اعتیاد الکل

‌چرا بنزین در ایران همیشه یک ماجرای پیچیده بوده است

صدا، دوربین، بی‌حرکت!

آیین اختتامیه دوره آکادمی تیم دسته یک والیبال گلپایگان

300 ویژه‌برنامه دفاع مقدس در بهارستان برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت حضرت علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال

لزوم برگزاری هدفمند و تخصصی تر جشنواره

مدرسه‌ی سبز خیر ساز مهاباد امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند

قطعی شدن قرارداد خرید اتوبوس برقی برای شهر اصفهان

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت امام جمعه اصفهان

پنجشنبه‌ای دیگر و یادی از یاران سفر کرده در مهاباد

تولید بیش از 3 هزار و 500 تن انگور امسال ازباغ‌های مهاباد

بردبار سپاهانی شد

سه هزار پرونده کیفری برای یک طلافروشی در شهرضا تشکیل شد

اعتبار 37 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر منطقه 13 اصفهان

کار و مدیریت جهادی می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی مردم را مرتفع کند

تولید بیش از 3 هزار و 500 تن انگور از باغ‌های مهاباد

از تو چه پنهان عاشقت بودم

داستان زیبای شازده کوچولو

رقیب اپل ویژن پرو و متا کوئست پرو؛ هدست پیشرفته HTC Vive Focus Vision رونمایی شد

عجیب اما واقعی؛ هوش مصنوعی ChatGPT آب مصرف می‌کند!

برای گوشی «هیولا» Galaxy M55s سامسونگ آماده‌اید؟

آیا باتری گوشی‌های همراه هم منفجر می‌شود؟

سفر قریب الوقوع گروسی به ایران