پیام سپاهان

آخرين مطالب

برگزاری «نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان» با حضور 370 هنرمند و 600 اثر هنری اجتماعی

برگزاری «نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان» با حضور 370 هنرمند و 600 اثر هنری
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خاک اصفهان خاکی جاذب و تأثیرگذار است، گفت: در نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان، از میان 2 هزار اثر، 600 اثر از370 هنرمند در 14 گالری اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.
امروز(شنبه 17شهریورماه) در نشست خبری آئین افتتاح نخستین «نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان» که در تالار اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در رشته‌های مختلف سابقه خاص، وصف‌پذیر و ظرفیت مهمی در حوزه هنرهای تجسمی دارد، چراکه هنرمندان بزرگ ما علاوه بر سابقه در اصفهان، در هنر نیز سابقه داشتند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
این سرزمین و خاک ویژگی‌هایی دارد که هر شخصی که به اصفهان سفر کند علاوه بر تأثیر گرفتن، تأثیرگذار نیز خواهد بود.
وی افزود: در طول تاریخ، هنرمندان و اندیشمندان بزرگی داشتیم که اصفهانی نبودند اما یا خود به این شهر می‌آمدند و یا دعوت شدند. درواقع این سرزمین رابطه متقابلی بین هنر و هنرمند ایجاد کرده است چراکه ما یک عقبه تاریخی درخشان در اصفهان داریم. معتقدم خاک اصفهان خاکی جذب‌کننده است و انسان را به خود می‌گیرد و هم اینکه تأثیرگذار است، گویا حضور در این سرزمین به خودی خود در حوزه هنر مسئولیت‌آور می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنر یک استعداد ذاتی است و خدا به هرکسی نمی‌دهد، ادامه داد: اگر خداوند متعال به شخصیت و قومی استعداد ذاتی داده باشد و واقعاً در این سرزمین، استعداد ذاتی امر بالقوه باشد بالفعل می‌شود و اگر بالفعل باشد می‌تواند نقش، تولید و تأثیرگذار باشد. خدارا شکر می‌کنیم که در سرزمینی به نام اصفهان و ایران زندگی می‌کنیم.
سیدین‌نیا گفت: هنرمندانِ ما در طول تاریخ اثبات کردند که به درستی مسئولیت خود را انجام داده‌اند اگرچه فراز و نشیب‌هایی در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف وجود داشته است و این موضوع، مسئولیت ما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت نهادهای عمومی و غیر دولتی و بخش خصوصی در کنارهم اتفاق مبارکی است، یادآور شد: امیدواریم گامی برداشته شود تا برگزاری این نمایشگاه به‌طور سالانه نهادینه شود.
سیدین‌نیا افزود: رسانه‌ها مردم را برای حضور و خرید آثار هنری تشویق کنند چراکه آن هنرمند دو درخواست بیشتر ندارد؛ اول اینکه آثار او دیده شود و سپس آثارش به فروش برسد. وقتی مخاطب به آثار خوب هنری نگاه می‌کند تأثیرگذار خواهد بود چراکه هنر غذای روح است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان و از میان 2 هزار اثر، 600 اثر از 370 هنرمندی که در این زمینه فعالیت داشتند در 14 گالری اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.
اگر استقبال نشود طبیعتاً هنرمندان دلسرد می‌شوند
در ادامه این نشست حسین تحویلیان، عضو هیئت مؤسس انجمن هنرمندان نقاش با بیان اینکه نمایشگاه‌های مختلفی در اصفهان برگزار شده اما هیچکدام از آن‌ها تحت عنوان فروش نبوده‌اند، گفت: نیاز اصلی هنرمند اصفهان و ایران این است که آثارش پس از عرضه شدن به مقصد خود برسد چراکه یک هنرمند آثار خود را تولید نمی‌کند که در انبار نگهداری کند. 
وی در خصوص کمبود فضا، تصریح کرد: به دلیل کمبود فضای نگارخانه مجبور شدیم فضاهای دیگری به ویژه آموزشگاه هنرهای تجسمی را درگیر کنیم چراکه توانستیم بخش کودک و نوجوان را در این مکان پوشش دهیم.
تحویلیان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان است که از هنرمندان پیشکسوت و نوگرا، جوانان، نوجوانان و کودکان نیز آثاری وجود دارد که با سیاست‌گذاری‌های وضع شده آن‌ها را باید پوشش دهیم.
عضو هیئت مؤسس انجمن هنرمندان نقاش اظهارکرد: پس از ارائه فراخوان و برگزاری جلسات هماهنگی، انتظار چنین استقبالی را نداشتیم اما با نزدیک شدن به زمان پایانی فراخوان، تعداد زیادی از هنرمندان شرکت کردند و 443 نفر آثارشان پذیرفته شد. هنرمندان معاصر، جوانان و دانشجویان رشته‌های مختلف هنری و نقاشی نیز در این فضا شرکت و اثر خود را ارائه دادند.
وی با بیان اینکه هر هنرمند می‌توانست 5 اثر ارائه دهد اما نمی‌توانستیم این حجم از آثار را بپذیریم و تصمیم گرفته شد اولویت بر حضور هنرمندان باشد نه آثارشان، ادامه داد: از هر هنرمند یک یا دو اثر در این نمایشگاه ارائه شده و اگر مکان‌های دیگر داشتیم حتماً می‌توانستیم این ظرفیت را افزایش دهیم. در این نمایشگاه از همه شهرستان‌های استان دعوت کردیم اما تنها شهری که امکانات نمایشگاهی بهتری داشت، کاشان بود.
تحویلیان یادآورشد: اگر بتوانیم فروش خوبی از این نمایشگاه داشته باشیم امکان ادامه آن به شکل‌های مختلف خواهد بود و اگر استقبال نشود طبیعتاً هنرمندان دلسرد می‌شوند.
عضو هیئت مؤسس انجمن هنرمندان نقاش توضیح داد: آثار با قیمت‌های مختلف در این نمایشگاه وجود دارد و هنرمندان شش تا نود ساله حضور دارند. اکثر مردم نهاد گالری را نمی‌شناسند در همین راستا هدف ما این بود که نهاد گالری‌ها به‌عنوان مرکز خرید معرفی شده و مردم بدانند که برای خرید آثار هنری به چه مکان‌هایی بروند، چراکه در آن با هنرمند نیز ارتباط می‌گیرند؛ از این رو از مردم دعوت کنید که به این نمایشگاه بیایند چراکه دیدن آن باعث شکل‌گیری تفکر جدید می‌شود و یک اتفاق فرهنگی را تولید می‌کند.
9 رشته هنری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند
در این نشست همچنین سپس رضا دهقانی،معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تعداد 9 رشته هنری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که نقاشی، طراحی، چاپ‌هنری، مجسمه سازی و هنرهای حجمی، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، هنرهای معاصر و دستی از جمله این رشته‌ها است.
او افزود: نقاشی، عکاسی و هنرهای دستی و مجسمه‌سازی چهار رشته هنری هستند که بیشترین آثار نمایشگاه بزرگ اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین میثم بکتاشیان، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز گفت: این نمایشگاه یک اتفاق نیکو است که برای نخستین‌بار رقم می‌خورد و اهمیت این موضوع، قرارگرفتن یک نهاد دولتی، نیمه دولتی و خصوصی است که در جهت تقویت بخش خصوصی کار می‌کند. دستگاهی دولتی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادی نیمه دولتی مانند شهرداری کنارهم قرار گرفته‌اند تا با حضور هنرمندان و عرصه اصلی، فضا و مجالی برای فعالیت فراهم شود.
وی افزود: این نقطۀ آغاز مهمی است که بین سازمان‌ها وفاق صورت گرفته چراکه با حضور خود باعث شکل‌گیری این حرکت شدند و امیدواریم این روند با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند و بتوانیم سطح آثار را نیز ارتقا دهیم.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اضافه کرد: امیدواریم که این فرآیند به‌عنوان رخداد گردشگری در اصفهان مانند جشنواره پوپک و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تقویم اصفهان ثبت شود و آن را به‌عنوان جاذبه گردشگری درنظر بگیریم تا گردشگران، هنرمندان و هنردوستان از دیگر شهرهای ایران به اصفهان سفر کنند و در مهد فرهنگ و هنر آثار را ملاحظه کرده و از طرفی اقتصاد و فرهنگ تقویت شود.
بکتاشیان ابرار امیدواری کرد که با تقویت این جریان و حضور هنرمندان بتوان برای دیده شدن هنر اصفهان و چرخش هنر در جای‌جای ایران و در شهرهای خواهر خوانده اقدام بزرگی انجام داده و نمایشگاه بزرگ هنر اصفهان را تداوم و گسترش داد و آثار فاخرتری به این مجموعه اضافه کرد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم این جریان هنری را در کنارهم به رویداد تقویمی تبدیل کنیم و دبیرخانه دائمی آن شکل بگیرد و آن را به‌عنوان یک رویداد هنری و سالیانه در اصفهان اجرا کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/885023/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای اصفهان تا پایان هفته غبارآلود است

8 پروژه عمرانی و خدماتی در فشافویه به بهره‌برداری رسید

استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی در توسعه فضای سبز شهر اصفهان

نماینده کاشان در مجلس:20 هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی آزادراه امیرکبیر هزینه می‌شود

دستگاه‌های اجرایی مهاباد برای پیشگیری از بحران آماده باشند

خَمِ ابرویِ توام، هیچ گشایشی نشد

قابلیت جدید Video to Video هوش مصنوعی شرکت Runway ML را ببینید

تصویر غیررسمی جدید گلکسی S25 اولترا لو رفت؛ مقایسه مستقیم با گلکسی S24 اولترا

آپدیت iOS 18 رسماً منتشر شد؛ نگاهی به 8 ویژگی جدید و جذاب

مسئله بچه‌های مسئولین

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

آدم‌کشی با اسلحه

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

100 همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

برقراری پرواز از اصفهان به ترکیه توسط شرکت هواپیمایی پگاسوس

اجرای طرح یکشنبه‌ها با نهج‌البلاغه در نصف جهان

واکنش به اتفاق تلخ ورزشگاه فولادشهر و حضور آمبولانس بدلی در فوتبال رسمی!

برقراری پرواز اصفهان - ترکیه

برخورد با عوامل اورژانس در ورزشگاه شهرقدس/ پیگیری حادثه فولادشهر

افزایش تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های یزد

طرح مرمت کارخانۀ ریسباف با تخریب آغاز شد!

بزرگترین دشمن ما چیست؟

شعری زیبا از محمد علی بهمنی

نگران برای وفاق

شرط وفاق باور به «حق برابر شهروندان» است

پرواز اصفهان- ترکیه برقرار شد

رتبه سوم اصفهان در مراجعات نزاع به پزشکی قانونی / کاهش 12 درصدی جانباختگان حوادث کار

محکومیت شرکت فروش و نصب آسانسور در مهاباد

مجازات نانوایی متخلف در مهاباد

برقراری پرواز اصفهان- ترکیه

جشن شکوفه‌ها فردا در استان برگزار می‌شود

برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی قرآن در 25 مسجد کرمان

بهره برداری از 54 طرح عمرانی و صنعتی در دهاقان + فیلم

عشق شادی است

پزشکیان: حذف چارچوب‌های فیلترینگ در دستور کار است

مقایسه قابلیت ضدآب بودن گوشی آیفون و سامسونگ

استیم مجدداً رکورد تعداد بازیکنان آنلاین هم‌زمان خود را ارتقا داد

اپل احتمالاً در اکتبر از نسل جدید مک‌ها و تراشه‌های M4 پرو و مکس رونمایی می‌کند

وزیر ارتباطات: دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی است

مجلس ختم طبقه متوسط

انتقاد روزنامه اصولگرا از انتصابات دولت پزشکیان

عملیان هیجان‌انگیز گشت ضربت پلیس آگاهی استان اصفهان

محدودیت‌های برق صنایع اصفهان تا 2 هفته دیگر کاهش می‌یابد

اجرای 14 برنامه شاخص توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام طی هفته دفاع مقدس

شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد

اجرای 4 نمایش در سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کاشان

محدودیت تردد خودرو‌های سنگین در حلقه اول و دوم ترافیکی اصفهان

مسابقات فوتسال نوجوانان کشور در تربت‌حیدریه آغاز شد

اولین جام قهرمانی نت‌بال به مشهد رفت

تکریم و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه اصفهان