پیام سپاهان

آخرين مطالب

بازدید میلیونی از ایران به‌واسطه «تاثیرگذاران»/ دیوار ایران‌هراسی شکسته شد! فرهنگی

بازدید میلیونی از ایران به‌واسطه «تاثیرگذاران»/ دیوار ایران‌هراسی شکسته شد!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - حضور اینفلوئنسرها و تاثیرگذاران بین‌المللی در ایران، علاوه بر بازدید میلیونی از محتواهای آن‌ها باعث شد که با وجود تمام سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای، این امر ثابت شود که ایران کشوری امن و امان است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، هزاران سال قبل، وقتی نیاکان ما برای سفر به یک شهر دیگر نیازمند زمان طولانی، چهارپا و توشه کافی بودند، هرگز گمان نمی‌کردند که روزی بیاید که در آن، افراد در حالی که در خانه خود نشسته‌اند و دارند چایشان را می‌نوشند، بتوانند سفر کنند! خرید بلیت با یک چشم به هم زدن، رزرو بهترین هتل‌ها و برنامه‌های تفریحی، همه این‌ها در مدت زمان کم و به آسانی انجام می‌شود اما گاهی می‌شود در خانه ماند و به دنیا سفر کرد، بله درست حدس زدید! با سوار شدن بر «قطار تکنولوژی و فضای مجازی».
امروزه با گسترش فضای مجازی و اینترنت در جهان تنها با یک جست‌وجوی ساده می‌توان مقصد مورد نظر برای سفر را دید و بعد برای مسافرت به آن در دنیای واقعی، بهتر و مطمئن‌تر تصمیم گرفت؛ بنابراین، قطار سریع‌السیر تکنولوژی و اینترنت، فرصت مناسبی برای معرفی کشورها و تاریخ آن‌ها به همه مردم دنیا و افزایش و رونق صنعت گردشگری است؛ در این راستا، شاید دعوت از برخی بلاگرها یا اینفلوئنسرهایی که در پلنفرم‌های مختلف، دارای دنبال کنندگان زیادی از سراسر جهان باشند، بتواند گامی برای نمایش چهره واقعی ایران به عنوان مهد فرهنگ و تمدن در جهان و افزایش تمایل گردشگران خارجی به واسطه شناخت بیشتری که از کشورمان کسب می‌کنند، باشد.
قبل از هر چیز، بد نیست به تعریف اینفلوئنسر (تأثیرگذار) بپردازیم، «براون» و «فیورلا» در تعریف «تأثیرگذار» می‌گویند: «اینفلوئنسر فردی حقیقی یا حقوقی است که به‌عنوان مشتری کسب و کار در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه مُبلغی است که برند یا محصول را با استفاده از تولید محتوا مستقیماً به مخاطب جامعه در ارتباط با خود می‌رساند و سازمان این تأثیرگذاری را به نوعی جبران می‌کند.»
در این راستا، پروژه اینفلوئنسری «ایران سلام» با اجرای مجموعه Iran Our Visit و همکاری دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت گردشگری اجرا می‌شود و طی دو ماه نخست سال 1403، در مجموع 10 اینفلوئنسر در دو گروه از کشورهای سوئیس، قبرس، سنگاپور، مصر، امارات، انگلیس، هلند و روسیه در این پروژه شرکت کردند که مجموع مخاطبان و دنبال‌کنندگان آن‌ها به بیش از 20 میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد.

پیام سپاهان

طبق بررسی‌ها، پیش‌بینی می‌شود از مجموع نزدیک به 30 محتوا در شبکه‌های اجتماعی، بیش از 40 میلیون بازدید در بازه 3 ماه تولید شود؛ این عدد در بازه یک سال پس از برگزاری تور، با توجه به بازنشر و توزیع آبشاری توسط ناشران دیگر، موجب خواهد شد محتوای تولید شده توسط این 9 نفر به 100 میلیون بازدید برسد؛ لازم به ذکر است تاکنون گروهی با این حجم تنوع و تعداد مخاطب توسط بخش خصوصی به کشور وارد نشده است؛ پیش‌بینی می‌شود دستاورد این سفر نقش مؤثری در ارتقای برند گردشگری ملی داشته باشد.
تولید محتوا به سبک‌های مختلف و از مناطق متنوع کشور، کاری است که این اینفلوئنسرها، موظف به انجام آن شده‌اند و توانسته‌اند بازدید قابل توجهی را متوجه این محتواها سازند؛ تاکنون هشت اینفلوئنسر، محتواهای متنوعی در شبکه‌های اجتماعی خودشان به‌منظور معرفی ایران به‌عنوان یک مقصد گردشگری جدید، به اشتراک گذاشته‌اند و اینفلوئنسرهای دیگر به‌زودی بارگذاری محتوای خود را شروع خواهد کرد که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت:
اسامی هشت اینفلوئنسر فعال در تصویر زیر آمده است:

پیام سپاهان

یکی از مقاصد مشترک این افراد، اصفهان بود؛ اصفهان به عنوان شهر تاریخی با پتانسیل گردشگری بسیار بالا، با معماری بی‌نظیر خود، همه چشم‌ها را به خود خیره کرده است؛ «محمد طاهر»، یکی از اینفلوئنسرهای عرب زبان، این کلیپ از اصفهان را به صورت ریلز در صفحه خود به اشتراک گذاشت، البته که پست‌ها و استوری‌های دیگر مرتبط با ایران هم در صفحه او قابل مشاهده است؛ آنچه در این کلیپ مورد توجه کاربران قرار گرفته، تسلط اصفهانی‌ها به عربی و انگلیسی است که مهر تأییدی بر نصف جهان بودن اصفهان است چرا افراد که از سراسر دنیا برای دیدن این شهر می‌آیند و اصفهان باید میزبان خوبی برای آن‌ها باشد.
«واکنش برخی از مغازه داران ایرانی در بازار مردمی: وقتی فهمیدند مصری هستم؛ ویدئویی که خیلی وقته انتظارش رو می‌کشید برو ببین نظراتت رو برام بنویس و ببین چه خریدی کردم و چه اتفاقی افتاد؛ در بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار شهر اصفهان شدم که خیلی چیزها خریدم.»
خانم دروتی، اینفلوئنسر اهل سنگاپور، علاوه بر انتشار ریلزهایی از کاخ موزه گلستان در تهران و شاهچراغ شیراز، نگاهی به دریاچه نمک مهارلو در نزدیکی شیراز داشته است؛ این دریاچه با آب صورتی رنگ خود، تعجب زیادی را بر می‌انگیزد؛ این اتفاق، بیانگر این است که ایران نه تنها از لحاظ مذهبی و تاریخی، بلکه از نظر طبیعی نیز می‌تواند قطب گردشگری باشد.
«همیشه از روی این دریاچه صورتی جادویی عبور کنید مهارلو یک دریاچه نمک فصلی است که حدود یک ساعت با شیراز فاصله دارد، همچنین به خاطر مسجد صورتی‌اش معروف است و به دلیل وجود جزر و مد قرمز رنگ صورتی غالب در آن وجود دارد. با این حال، قدرت رنگ در زمان‌های مختلف متفاوت است»
این ویدئوی کوتاه از آقای آلپ با بیش از 50 هزار دنبال کننده، علاوه بر جنبه گردشگری، نیم نگاهی هم به بافت اجتماعی و غذاهای ایرانی هم داشته و در این باره نوشته است: «اینجا تهران است که پایتخت ایران است با تیمی قابل اعتماد و با تجربه در ایران کاوش کنید.»
عکسی که senai Ibraimi از پل خواجوی اصفهان در منتشر کرده است:

پیام سپاهان

این عکس از آقای جی از حضورش در مسجد جامع یزد با بیش از 14 هزار لایک مواجه شد؛ نکته قابل توجه این پست، خوش آمدی گویی ایرانیان و استقبال از این اینفلوئنسر است؛ البته انتشار ویدئویی از سفر به ایران در سال 2022 در یوتیوب و خوردن «کله پاچه» از این اینفلوئنسر انگلیسی نیز بازدید و بازتاب زیادی داشت.

پیام سپاهان

سایر این اینفلوئنسرها نیز با انتشار محتواهای مشابه، رشته‌های طولانی استوری از ایران، انتقال تجربیات و خاطرات شیرین خود به ایران، توانستند نکات مهمی را به جهان گوشزد کنند، مانند اینکه ایران، با وجود تمام سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای، کشوری امن و امان است؛ اینکه مردم ایران زمین مانند بعضی از همسایگان خود به فارسی سخن می‌گویند که مانند برخی معماری‌های مشابه، اشاره به بخشی از فرهنگ مشترک ایران با این کشورها دارد.
با تمام این صحبت‌ها، تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ با تمام خوبی‌هایی که دارد، ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد؛ مثلاً اینکه شاید بسیاری اینفلوئنسرهای فعال در این حوزه نه‌تنها شناخت و آموزش چندانی از صنعت گردشگری نداشته باشند بلکه صرفاً جهت افزایش بازدیدهای صفحه خودشان دل به این کار دهند؛ همچنین زیرساخت فرهنگی، فنی و آموزشی برای دنبال‌کنندگان آن‌ها به موازات این فعالیت‌ها انجام نمی‌گیرد و این ممکن است مشکل‌زا باشد؛ بنابراین با برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانیم مفاهیم مد نظرمان را به طور صحیح به مردم جهان انتقال دهیم و مورد احتمالی ذکر شده را به کمترین مقدار ممکن برسانیم.
البته باید در نظر گرفت که با حل نشدن برخی معضلات گردشگری مثل بحث رزرو بین‌المللی حمل‌ونقل و هتل، و برخی مشکلات دیگر که گردشگران خارجی با آن مواجهند، تبلیغ اینفلوئنسرهای گردشگری به ضد تبلیغ تبدیل خواهد شد.
کد خبر 775314

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/870089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز تغییرات مثبت؛ گزینه ریاست جدید بورس کیست؟

خوش‌خبری اقتصادی؛ تورم کم شد!

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

مسئولان در پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نکنند

ضرورت رفع مسائل و مشکلات آموزشی با همکاری شوراها

حلقه هوشمند RingConn Gen 2 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی شد

حضور یک پهپاد ناشناس عجیب در آسمان چین همه را به وحشت انداخت

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد بر دکتر تامین اصفهان غلبه کرد

526 حلقه چاه غیرمجاز در کاشان مسدود شد

آئین بزرگداشت شهدای 17 شهریور در ورزنه برگزار شد

نالد به حال زار من!

آنر در تمسخر سامسونگ شورش را در آورده است

درخواست کاخ سفید از غول‌های فناوری؛ به مبارزه با سانسور اینترنت در ایران کمک کنید

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

آغاز مرحله دوم عملیات لکه گیری، ترمیم و‌ روکش آسفالت جاده مهاباد- سردشت

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مهاباد با حفظ امنیت پایدار

مهاجم سابق تراکتور در مسیر بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان

فعال‌سازی هشدار پیگیری ویژه در صورت تکرار تماس‌ها با 137 از یک منطقه

نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ مشخص شد

آیفون 2 متری و 200 کیلویی رکورد گینس را شکست!

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

افزایش سرعت وزش باد در اصفهان

فعال‌سازی آلارم پیگیری ویژه در صورت تکرار تماس‌ها با 137 از یک منطقه

بلندی نوای تولید در یکی از مجهزترین زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مهاباد

تو شفا می دهی

امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «سرزمین شعر» شد

قیمت پردازنده های سری Arrow Lake S اینتل لو رفت

استعفای پیش‌دستانه عشقی؛ فرار محترمانه است

بیست و دومین نمایشگاه صنعت دام و طیور در اصفهان گشایش یافت

اندوه از کتاب زمستان اخوان ثالث

تریلر Transformers: Galactic Trials شخصیت‌های قابل بازی را نشان می‌دهد

تصاویر اولین گوشی بدون دکمه شیائومی به بیرون درز پیدا کرد

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

«همتی» با استعفای«عشقی» موافقت کرد

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس در مهاباد

گردهمایی پیشگیری از آسیب‌های جسمی، روانی و معنوی در اصفهان

کنگره بانوان شهیده استان به دنبال انتقال مفاهیم شهادت به نسل جوان

آمادگی مجموعه متروبام چهارباغ اصفهان رویدادهای فرهنگی

پرواز شاگردان قلعه نویی به امارات

صدا کن مرا!