پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی در گفتگو با ایثار:

پزشکان جهادی شاهد و ایثاگر به سردشت اعزام می‌شوند/ ارائه خدمات پزشکان شاهد و ایثارگر به بیش از 4 هزار نفر در مناطق محروم بنیاد شهید و امور ایثارگران

پزشکان جهادی شاهد و ایثاگر به سردشت اعزام می‌شوند/ ارائه خدمات پزشکان شاهد و ایثارگر به بیش از 4 هزار نفر در مناطق محروم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 100 پزشک شاهد و ایثارگر در قالب گروه‌های جهای به بندرعباس اعزام شدند که به بیش از 4 هزار نفر خدمات ارائه دادند.

رحیم نریمانی، در گفتگو با «ایثار» بابیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد یکی از حوزه‌های حساس و استراتژیک برای بنیاد است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد مردمی است که به افضل انسان‌ها خدمت می‌دهد و باید بهترین شیوه خدمت‌رسانی برگرفته از تجربه جهانی و ظرفیت‌های ملی و به تاسی از آموزه‌های امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران اتخاذ شود.
وی گفت: برای رسیدن به این مدل مطلوب استفاده از نظرات خدمات گیرندگان در حوزه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در قالب تشکل و شبکه‌های مردمی سازمان یافته ضروری است. بنیاد در زمینه استفاده از ظرفیت تشکلها پیشقدم شده است و از آنان در زمینه ارتقا سطح خدمات و جلب رضایت جامعه ایثاگری استفاده می‌کند و این یک تجربه ارزشمند است.
نریمانی افزود: در حوزه استفاده از تشکل‌ها و در زمینه مدیریت یک نهاد انقلابی، بنیاد منحصر‌به‌فرد‌ترین نهاد مردمی و انقلابی است که تشکل‌ها و سمن‌ها را به طور عملی وارد ساختاری اداری خودش کرده است و در این ساختار اداری به شکل اداری سیستماتیک و سیستمی از ظرفیت تشکل‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی استفاده می‌کند. سال گذشته 7 هزار و 500 نفر ساعت آموزش را برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در راستای توانمندسازی داشتیم. بنیاد یک نهاد انقلابی است که حدود 5 دهه تجربه سازمانی دارد و تاسیس آن به سال‌های اوایل پیروزی انقلاب باز می‌گرد و امام (ره) در سال 1358 فرمان تاسیس بنیاد صادر کردند.
وی با بیان اینکه بنیاد با این تجربه و ساختار تثبت شده، با سمن‌هایی کار می‌کند که این سمن‌ها صنفی هستند و تجربه آنها 2 دهه و کمتر از آن است، اظهارداشت: زیر ساخت و بستر سازی استفاده ازظرفیت تشکل‌ها این است که تشکل‌های شاهد و ایثاگر باید توانمند شوند. در زمینه مدیریت منابع انسانی و تجربه سازمان‌های مردم نهاد در دنیا و ایران، توانمند‌سازی، اصول و فنون مذاکره، افزایش بهره‌وری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سازمان‌های اخلاق‌مدار، نحوه مشاوره‌های تخصصی سرفصل‌های آموزشی بود که به تشکل‌ها ارائه شد. کشور را به 5 منطقه تقسیم کردیم و به تشکل‌های استانها به صورت متمرکز با حضور اساتید دانشگاه‌های معتبر گواهی داده شد و بانک اطلاعاتی تکمیل شد.
نریمانی افزایش تشکل‌ها از 130 تشکل به 322 تشکل را یکی از توفیقات بنیاد برشمرد و گفت: امسال در برنامه عملیاتی در کنار موضوع افرایش کمی، بحث کیفی‌گرایی و استفاده ملموس و محسوس از ظرفیت تشکل‌ها به صورت میدانی و در قالب هیات اندیشه‌ورز مورد توجه قرار گرفت. همه مدیران از سطح مدیرکل به بالا در سطح ستادی و استانی و معاونان بنیاد ازدبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر هیئت اندیشه‌ورز تشکیل خواهند داد.
وی افزود: هر تشکل به صورت صنفی از گروهی از جامعه ایثاگری شکل گرفته است مثل فرزندان شاهد و ایثارگر، همسران شهدا و جانبازان، جانبازان قطع نخاعی، کانادین، شیمیایی و بصیر، قربانیان حملات تروریستی همه تشکل‌ها بر اساس ضایعه و نسبت ایثارگری نماینده یک گروه هستند. بنیاد در زمینه ارائه خدمات سلامت از نظرات تشکل‌ها استفاده می‌کند از جمله در زمینه خدمات اروتز و پروتز از نظرخواهی استفاده می‌کنند و بعد به جامعه ایثاگری خدمات می‌دهد.
نریمانی ادامه داد: یکی از جنبه‌های مثبت تشکل‌ها در حوزه خدمت به جامعه ایثارگری ایجاد «اتاق فکر» است که به عنوان یک مشاوره تخصصی برای ارتقای کارایی خدمت می‌کنند، مشارکت‌آفرینی و مشارکت‌افزایی دارند و دارای ضریب نفوذ در جامعه هستند. تشکل‌ها در سطوح مختلف در جامعه به عنوان معتمدین معین، حلقه میانی و مشورت با مردم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در میزان افزایش مشارکت مردم بسیار تاثیرگذار بودند که این یکی از توفیقات سازمان‌های مردم نهاد شاهد و ایثارگر است.
وی با بیان اینکه اولویت بنیاد این است که ظرفیت تشکل‌ها به سمت نقش آفرینی در زمینه مسئولیت های اجتماعی بروند، گفت: سال گذشته در حوزه اینکه تشکل‌ها چه کاری را می‌توانند در کاهش آلودگی محیط زیست، پدافند غیرعامل، وحدت بین شیعه و سنی و اینکه بردن تشکل‌ها به سمت شناسایی مسائل کشور و حل مسئله بود که منجر به مسئله‌یابی و ارایه راهکارمی‌شود. موضوع دیگر تشکیل تشکل‌های جوانان شاهد ایثارگر است که بتواند با شور و نشاط حوزه تخصصی خودشان را اداره کنند به توسعه ظرفیت‌های سمن‌های شاهد و ایثارگر کمک کنند. 
مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی در پایان تدوین سند همکاری سمن‌های کشورهای حوزه مقاومت را از دیگر برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/868341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوش‌خبری اقتصادی؛ تورم کم شد!

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

مسئولان در پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نکنند

ضرورت رفع مسائل و مشکلات آموزشی با همکاری شوراها

حلقه هوشمند RingConn Gen 2 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی شد

حضور یک پهپاد ناشناس عجیب در آسمان چین همه را به وحشت انداخت

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد بر دکتر تامین اصفهان غلبه کرد

526 حلقه چاه غیرمجاز در کاشان مسدود شد

آئین بزرگداشت شهدای 17 شهریور در ورزنه برگزار شد

نالد به حال زار من!

آنر در تمسخر سامسونگ شورش را در آورده است

درخواست کاخ سفید از غول‌های فناوری؛ به مبارزه با سانسور اینترنت در ایران کمک کنید

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

آغاز مرحله دوم عملیات لکه گیری، ترمیم و‌ روکش آسفالت جاده مهاباد- سردشت

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مهاباد با حفظ امنیت پایدار

مهاجم سابق تراکتور در مسیر بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان

فعال‌سازی هشدار پیگیری ویژه در صورت تکرار تماس‌ها با 137 از یک منطقه

نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ مشخص شد

آیفون 2 متری و 200 کیلویی رکورد گینس را شکست!

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

افزایش سرعت وزش باد در اصفهان

فعال‌سازی آلارم پیگیری ویژه در صورت تکرار تماس‌ها با 137 از یک منطقه

بلندی نوای تولید در یکی از مجهزترین زنجیره‌های تولید مرغ کشور در مهاباد

تو شفا می دهی

امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «سرزمین شعر» شد

قیمت پردازنده های سری Arrow Lake S اینتل لو رفت

استعفای پیش‌دستانه عشقی؛ فرار محترمانه است

بیست و دومین نمایشگاه صنعت دام و طیور در اصفهان گشایش یافت

اندوه از کتاب زمستان اخوان ثالث

تریلر Transformers: Galactic Trials شخصیت‌های قابل بازی را نشان می‌دهد

تصاویر اولین گوشی بدون دکمه شیائومی به بیرون درز پیدا کرد

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

«همتی» با استعفای«عشقی» موافقت کرد

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس در مهاباد

گردهمایی پیشگیری از آسیب‌های جسمی، روانی و معنوی در اصفهان

کنگره بانوان شهیده استان به دنبال انتقال مفاهیم شهادت به نسل جوان

آمادگی مجموعه متروبام چهارباغ اصفهان رویدادهای فرهنگی

پرواز شاگردان قلعه نویی به امارات

صدا کن مرا!

فایننشال تایمز جزئیاتی ناگفته از تراشه آیفون 16 فاش کرد