پیام سپاهان

آخرين مطالب

تکالیف پررنگ شهرداری اصفهان برای تقویت دانش‌بنیان‌ها چیست؟ اجتماعی

تکالیف پررنگ شهرداری اصفهان برای تقویت دانش‌بنیان‌ها چیست؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان با اشاره به تکالیف پررنگ شهرداری برای تقویت دانش‌بنیان‌ها گفت: تکالیف شهرداری در طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری شامل 18 ماده می‌شود.
مهدی شایق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تکالیف شهرداری در طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری شامل 18 ماده می‌شود که طبق نخستین ماده، شهردار اصفهان پس از ابلاغ این طرح، شورای عالی فناوری را با ادغام ساختارهای موازی و مشابه، متولی پیگیری و اجرای مفاد این طرح می‌کند.
وی افزود: بر اساس دومین ماده این طرح، شهرداری اصفهان موظف است در راستای رفع نیازهای مدیریت شهری با بهره‌گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با مسئولیت و محوریت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی نسبت به حضور در نمایشگاه ایران‌ساخت و راه‌اندازی میز ایران‌ساخت در فضاهای مناسب اقدام کرده و ضمن ارائه نیازهای شهرداری، گزارش‌های میزان اعلام نیازمندی‌ها، میزان راهکارها و راه‌حل‌های نهایی شده را به تأیید شورای عالی فناوری برساند.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تاکید کرد: در سومین ماده، شهرداری این کلان‌شهر با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت موجود از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و فن‌بازارها، اعتبارات و سازوکارهای لازم را به منظور ایجاد امکان تحقیق و توسعه، فراهم نمودن امکان‌سنجی ورود فناوری‌های جدید و ارزیابی و بکارگیری محصولات دانش‌بنیان با رعایت مجوزهای مربوطه و صرفه و صلاح شهروندان را در بودجه سالیانه پیش‌بینی و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
شایق گفت: طبق چهارمین ماده، شهرداری این کلان‌شهر موظف است با استناد به قانون جهش تولید دانش‌بنیان، شرایط لازم را برای افزایش قدرت رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرایندهای مرتبط با آئین نامه‌های مالی و معاملاتی مبنای عمل شهرداری و انجام مراحل قانونی شرکت و انتخاب در مناقصه‌ها و مزایده‌ها برنامه‌ریزی کرده و ضمن تسهیل و تسریع در قراردادهای مربوطه بر اساس ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان حداکثر اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن در حوزه ضمانت‌ها و سایر شرایط قرارداد را انجام دهد.
وی ادامه داد: شهرداری این کلان‌شهر در راستای توسعه فناوری در مدیریت شهری باید به شکلی برنامه‌ریزی کند که درآمد حاصل از مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه علم و فناوری در یک ردیف مستقل در بودجه سالانه شهرداری درج شود.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس پنجمین ماده شهرداری با محوریت مجموعه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ها برای تسهیل در جلب مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان را تدوین نموده و گزارش قراردادهای مشارکتی منعقد شده با شرکت‌های دانش بنیان را به صورت شش ماهه به شورای عالی فناوری ارائه کند.
شایق گفت: در ششمین ماده شهرداری در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های مناسب در پروژه‌های اجرایی، برای تمام پروژه‌های شاخص و مهم شهرداری اصفهان پیوست فناوری به شرح فرم پیوست نظام‌نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی مصوب مردادماه سال 1395 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و آن را پایش و مدیریت کند.
وی افزود: در هفتمین ماده بر اساس تبصره بند ب ماده 1 قانون جهش تولید دانش‌بنیان، شهرداری اصفهان در راستای توسعه فناوری در مدیریت شهری باید به شکلی برنامه‌ریزی کند که درآمد حاصل از مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه علم و فناوری در یک ردیف مستقل در بودجه سالانه شهرداری درج شود.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تاکید کرد: طبق هشتمین ماده شهرداری اصفهان با محوریت معاونت مالی و اقتصادی موظف است، کلیه تجهیزات و اقلام مورد استفاده شهرداری که به صورت خرید خارجی تأمین می‌گردد و مخاطرات مرتبط با تحریم و تغییرات نرخ ارز در آن‌ها تأثیر دارد و امکان ساخت داخلی دارند را شناسایی کرده و ضمن ارائه این موارد به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اقدامات لازم جهت ساخت داخلی آن‌ها صورت پذیرد.
شایق گفت: در نهمین ماده شهرداری اصفهان اقدامات لازم جهت همکاری بین بخشی در ایجاد کارخانه نوآوری در شهر اصفهان و اختصاص فضای کافی به موضوعات مرتبط با مدیریت شهری را از محل اعتبارات مرتبط در بودجه انجام داده و گزارش پیشرفت کار را تا زمان بهره‌برداری به صورت شش ماهه به شورای عالی فناوری ارائه کند.
وی ادامه داد: طبق دهمین ماده شهرداری اصفهان باید با مشارکت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و سایر زیست‌بوم‌های مرتبط نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه فن‌بازار مدیریت شهری به صورت سالیانه اقدام کند.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق یازدهمین ماده باید برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت و معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.
شایق گفت: طبق دوازدهمین ماده شهرداری اصفهان باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد قطب‌های تخصصی فناوری مرتبط با مدیریت شهری و معرفی مناسب توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، فضای تبلیغات شهری متناسب با محصولات دانش‌بنیان را پیش‌بینی نموده و نسبت به شناسایی فضاهای موجود از جمله ظرفیت فرهنگسراها برای برگزاری نشست‌های مورد تقاضای شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری دوره‌های آموزشی فصلی برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگ‌سازی شهروندی اقدام کرده و گزارش اقدامات را به صورت فصلی به شورای عالی فناوری ارائه کند.
وی اضافه کرد: در سیزدهمین ماده شهرداری اصفهان ظرف مدت یک ماه با محوریت شورای عالی فناوری و همکاری اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان نسبت به تدوین تقویم سالیانه بازدید و جلسات هماهنگی با ارکان زیست‌بوم کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان از شهرداری اصفهان و بازدید مدیران و کارشناسان مرتبط شهرداری از فضاهای صدرالاشاره و رویدادهای فناورانه اقدام کند و این تقویم را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تصریح کرد: در چهاردهمین ماده مقرر شد در هر فصل حداقل یکی از جلسات هیئت مدیره سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به موضوع فناوری و تکنولوژی‌های جدید مرتبط با آن سازمان تخصیص یافته و گزارش خروجی اقدام‌محور به شورای عالی فناوری ارائه شود.
شایق گفت: بر اساس پانزدهمین ماده شهرداری اصفهان باید از طریق مجموعه رسانه‌ای در اختیار خود نسبت به تولید محتوای تخصصی و مستمر، مرتبط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین اقدام و نتیجه را در اختیار سازمان‌ها مناطق و معاونت‌های شهرداری قرار دهد و یک نسخه از محتوای تولیدی را به شورای عالی فناوری نیز ارسال کند.
وی افزود: در شانزدهمین ماده مقرر شد تا شهرداری اصفهان با محوریت اداره‌کل ارتباطات و با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شرایط استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی از جمله شهرهای خواهرخوانده اصفهان و سازمان‌های بین‌المللی که شهرداری اصفهان در آن‌ها عضویت دارد در معرفی محصولات و خدمات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان را برنامه‌ریزی کرده و برنامه خود را به صورت شش ماهه به شورای عالی فناوری ارائه کند.
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تاکید کرد: هفدهمین ماده با تأکید بر ماده 6 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و با توجه به لزوم توسعه فضاهای مرتبط با زیست‌بوم کارآفرینی و در راستای تسهیل توسعه فیزیکی این شبکه جهت ایجاد امکان حضور نخبگان شهر در این فضاها، شهرداری اصفهان با محوریت معاونت معماری و شهرسازی نسبت به شناسایی و مشخص کردن پهنه‌های مناسب با قابلیت کاربری توسعه فضاهای علم و فناوری، کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری اقدام کرده است و اقدامات لازم در راستای تخصیص این کاربری را فراهم کند.
شایق گفت: طبق هجدهمین ماده شهرداری اصفهان باید نسبت به ارزیابی تمام تکالیف این طرح به‌صورت سالانه اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
کد خبر 767769

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/862618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار پروژه درمانی و دانشجویی در اصفهان افتتاح شد

جلیلی وعده چه آبی را به اصفهانی‌ها می‌دهد؟ / وقتی قرار است فقط دل کشاورزان را خوش کند (فیلم)

ایسوس لپ‌تاپ‌های جدیدش را بزودی معرفی می‌کند

گوشی دیگری از HMD با طراحی مشابه Lumia لو رفت

عصر ایران نوشت: «کذب مقدس»، این 6 دروغ تا روز انتخابات ثواب دارد!

یوسفی قوی ترین مرد ایران و زنجان قهرمان، وزنه برداری کشور شدند

حمایت جمعی از دانشگاهیان اصفهان از سعید جلیلی

هوش مصنوعی میدجرنی، تصویر دونالد ترامپ را به‌عنوان «رئیس‌جمهور آمریکا» می‌سازد

کار ساخت بازی Star Wars Outlaws به پایان رسید

گفتگو با زنان در دایره کوچک مرددین؛ دلمان راضی نیست

جوان: جبهه اصلاحات در ورطه پوپولیسم افراطی غوطه‌ور شده است

تحلیلگر اصولگرا: کشور را با کمپین «یا مرگ یا ریاست‌جمهوری» با مشکل مواجه نکنید

امین بازار؛ پزشکیان وعده اصلاح نظام مالیاتی داد

صدا و سیما رقیب دوم پزشکیان!

آینده اینترنت در دست دشمنان اینترنت

شوخی اصلاح طلبان با آینده کشور

عوارض تحریم 60 درصدی

آیا صداوسیما اصل بی‌طرفی را زیرپا گذاشت؟

اعلام حمایت 253 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های اصفهان از سعید جلیلی

بازگشت به غنای فرهنگی و ادبیات فاخر ایران/ تماشاخانه تخصصی جم در شاهین‌شهر افتتاح شد

شاهین‌ شهر میزبان نخستین «جشنواره ملی تئاتر اقتباس»

همایش طلایه‌داران محرم در اردستان

سکوی سومی رکابزنان اصفهانی در رقابت قهرمانی کشور

آغاز فراخوان اولین جشنواره شعر «بر ساحل بحار» در مشهد

خیابان آپادانا اول در پی ریزش خط لوله انتقال فاضلاب مسدود شد

انتخابات متمرکز بر اصل بی‌طرفی متولیان امر است

زنجان قهرمان، وزنه برداری کشور شد

استجازه رهبر انقلاب برای اجرای 2 پروژه ریلی کرمانشاه- خسروی و مبارکه- شهرکرد

سخنی زیبا از مولانا

معرفی برگزیدگان جایزه «قلم زرین»

با این ابزار می‌توان از رم یا SSD برای افزایش حافظه ویدیویی کارت گرافیک استفاده کرد

پروتون داکس معرفی شد؛ جایگزینی برای گوگل داکس با رعایت حریم خصوصی

آنر گوشی تاشدنی مجیک V3 و بدنه فوق‌العاده باریکش را به‌نمایش گذاشت

ویدیوی پیکسل 9 گوگل با رنگی جدید فاش شد

بازدید دوره ای گروه ارزیابی عملکرد استان کرمانشاه عملیاتی شد

کمرنگ‌شدن برچسب‌های تبلیغاتی در شهر اصفهان با اجرای قانون شهرداری‌ها

اجرای 2 پروژه ریلی کرمانشاه خسروی و مبارکه شهرکرد

پیش‌بینی تمهیدات لازم امنیتی انتخابات در کاشان

محموله قاچاق قطعات خودرو سبک در مهاباد توقیف شد

عاشق پذیرش کامل داره از معشوق!

مدل پلاس سری گلکسی S25 حذف خواهد شد؟

خطر درز اطلاعات در کمین کاربران پردازنده‌های جدید اینتل

تریلر جدید Flintlock: The Siege of Dawn به نمایش مبارزات و موارد دیگر می‌پردازد

تولیدکننده محبوب پهپاد، حوزه فعالیتش را به دوچرخه‌های برقی گسترش داد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 14 تیر 1403

(ویدئو) فرونشست عمیق در اصفهان

خیابانی در اصفهان 10 متر فرو رفت (فیلم)

پیش‌بینی تمهیدات لازم امنیتی انتخابات در کاشان +فیلم

دعوت روحانی اهل سنت رضوانشهر از مردم برای شرکت در انتخابات

حمایت مسئول ستاد موکب‌داران امام حسین(ع) از سعید جلیلی